Eddig azt hittem, nem lehet tovább fokozni a Compiz által nyújtott látványos elemeket, de itt egy olyan plugin hozzá, amit bekapcsolva az egész Linux 3D-ben lesz, csak egy 3D szemüveg szükséges hozzá.
Így néz ki:
1) Letöltés
Innen letölthető a szükséges csomag.
2) Telepítés lépésről lépésre
1) sudo apt-get install git-core libtool
2) sudo apt-get build-dep compiz
3) sudo apt-get install compizconfig-settings-manager
3.5) sudo apt-get install compiz-dev libcompizconfig0-dev compiz-bcop
4) lépj a kicsomagolt anaglyph mappádba
5) make
6) ha nincs hiba, folytasd: make install
7) számítógép újraindítása (nem annyira szükséges, de biztonságosabb)
8) Rendszer->Beállítások->Advanced Desktop Effects Settings
9) kapcsold be az anaglyph plugint a képernyő alján és nézd át a beállításait, szükség esetén módosítsd.
10) élvezd!
Amennyiben sikerült, és megjelent az ikon a Rendszer -> Beállítások -> Advanced Desktop Effects Settings menüben, a tulajdonságainál az Initiate Window és Initiate Screen menüpontnál adj neki billentyűparancsot a Letiltva gombra kattintva, aztán Engedélyezve gomb és Billentyűkombináció megadása gomb, pl.: Alt-Ctrl-W és Alt-Ctrl-S aztán ha elfogadta, máris kipróbálhatod.
Bónusz: A plugint bekapcsolva hagyva játékokon is élvezhetjük a hatást, pl.: Quake
Akinek pedig szemüveg híján nem megy, nézzen be IDE!
További hasznos leírások itt.
- 8820 megtekintés
Hozzászólások
Napi hány dioptriát ront a szememen ? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó kérdés, de az említett szemüveg használata nélkül nem igazán javasolt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rajzfilmet láttam ebben a formában, de szemüveggel is nagyon rontotta a szemem. 20 percnél tovább nem bírtam. Állóképek esetén sokkal elviselhetőbb. Pl. nagyon szép barlangrajzokat láttam így. Mozgókép esetén a valódi sztereó kép lenne az igazi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én kb 15 éve még a Vista Pro tájképgenerátorral csináltam videokat piros-kék szemüveghez, de 15-30 perc használat után sem éreztem semmi furát, a szemem sem romlott tőle
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
enjoy your eye cancer
--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senkinek sem kötelező kipróbálni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fél éves plugin már, de a Freddy's dead szemdzsó valamiért nem eszi..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az miaz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lol :D
Még egy hozzám hasonló "hülye", aki azzal nyomul XD
Anno még valami autós játékot akartam kipróbálni, feltúrtam a lakást, mire megtaláltam a saját freddy's dead szemüvegem :D
Sajna télleg korlátozott a használhatósága. Vagy a sztereo képekkel van a baj?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 nekem is megvan még:)
egyébként a Ferenciek terén, a templommal szemben, az út másik oldalán az árkádok alatt van egy hologram bolt. király és jó drága nagy méretű hologramok mellett lehet kapni stock piros/kék 3d papírszemüveget is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
----
OS: Ubuntu 8.10, 9.04
Vas: ASUS F3M, Acer Aspire One , [ASUS A7N8X-X, AMDAthlon2200+, nVidia 8600GT, 1G]
Nagyszerű!
Jelentem, Linux Mint 7-en, illetve gondolom ezzel együtt Ubuntu 9.04-en működik tökéletesen. A plugin telepítése után kellett egy X szerver újraindítás, addig nem volt hajlandó semmit sem csinálni.
Ami sajnálatos, hogy a 3d desktop a már sztereoizált (?) képet használja fel, tehát a 3d asztalt nem láthatjuk 3d-ben. Egyébként viszont marhajó!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy időben nagyon megfogott ez az anaglyph típusú megjelenítés, álló- és mozgóképeket nézegettem, nvidia spec driverrel játszottam 3d játékokat, majd pár hét ilyen után sétálgattam egy telepített erdőben hegyoldalon (ugye nagyjából egyenes sorok). Folyamatosan szédültem és alig 30 fokos lejtő mellett folyamatos tériszonyom volt. Teljesen átalakítja a térérzékelést. Maga a szem nem romlik, de az agyat bezavarja. Ez egyébként a legtöbb mesterséges 3d sztereo megjelenítésre igaz, mert a nagyobb hatás érdekében úgy generálja a képet mintha a szemeid távolabb lennének. Az agyad előbbutóbb ezt így is gondolja :-)
Szvsz óvatosan.
Ja egy hónap volt mire elmúlt. Komolyan aggódtam.
Üdv,
BaZso
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így van. 3D filmek forgatásakor, jóval távolabb van a két kamera lencséje, mint bármely ember két szeme egymástól. ez a renderelt virtuál világokra is igaz. és érthető is, a való világot is 3D látjuk, mégsem akkora hatalmas élmény:) ezért egy kicsit fel kell turbózni a 3D mozikat és játékokat.
a szemüvegnél tökéletesebb megoldás a 3D sisak volt, mint a VFX1. az emberek 85% viszont 10 perc virtuál 3d kaland után kidobta a taccsot. nem is terjedt el, pedig már 1995ben is létezett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja! Még SGI Indigo-n próbáltam anno. Térbeli egér, meg sisak. K.rva jó volt, pedig csak gouraud shading volt, semmi textúrázás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Énis kiprobáltam.
Lehet ezt kapni még egyátalán?
pch
--
http://www.buster.hu
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen lehet kapni. más eszközökkel ellentétben az áruk sem változott sokat az elmúlt 1.5 évtized alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja ja regi dolgok ezek mar, es neha hogy felbukkannak mint vmi ujdonsag, aztan ujra eltunnek :)
"az emberek 85% viszont 10 perc virtuál 3d kaland után kidobta a taccsot"
de miert?
nem ertem oket
mondok ennel durvabbat is: nem is egy embertol hallottam, h nem szereti a descent-et, mert megszedul tole meg ilyenek. lol
hogy lehet ilyentol?
en meg pont ezt elvezem.
az igazi 3D-s szabadsag, ahol ugy mozogsz ahogy akarsz.
sajnos a descent es klonjai nem voltak tul sikeresek, legalabbis az orszagban, de talan a vilagban sem
szerk: apropo descent ott is volt ilyen 3D-s szemuveges ize
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oh! A jó öreg Descent. A Parallax-os srácok hamarabb megcsinálták a full 3D game-et, mint Carmackék (Quake). A Doom után jött ki két évvel, valamikor 1995 környékén. Ha nem let vona a 6DOF és az emberek jobban rákattannak, akkor szerintem ma nem Carmack lenne az Isten, hanem valamelyik Parallaxos arc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy érted, hogy hamarabb csinálták meg, ha késöbb jött ki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
doomhoz képest jött ki később, tehát a quake-hoz képest előbb, és a quake volt csak full 3d, így értette.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan így értette. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem van egy 3d sztereo Voodoo Rush kártyám, nemrég sikerült lcd szemüveget is vennem,
már csak egy adaptert kell építenem 1-2 TTL IC-ből,
mert a szemüveg ASUS, és a képváltó jelet módosítani kell hozzá.
Kíváncsi leszek rá, hogy milyen, mert a sima piros-kék anaglyph
10-20 perc után az én szememet is eléggé rosszul érinti...
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha freki felezéssel dolgozik, akkor 200Hz-et tudó monitoron és vid. kártyával nyúzzad, mert az ugye így 100Hz. Én 120Hz-en (60Hz) toltam anno és majd kifolyt a szemem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Békebeli óóóóóóóriási IBM P260 monitor, gyárilag Sony Trinitron Flat képcsővel,
bírja a refresht...:)
-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3D fehérjemodelleket nézegetünk a Pymol programmal ilyen piroskék szemüveggel. Időnként félelmetes a hatás, de hamar meg lehet unni. Kis gyakorlattal a 2D képen is meg lehet látni ugyanazokat a fícsöröket, szóval szerintem annyira nem létkérdés (ehhez) a munkához a 3D, de a szemet szerintem is rontja.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subscribe
"Egyre több informatikusnak van nemi élete. Hígul a szakma..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beleírt, hogy majd a saját tartalmainál tudja követni a topik fejlődését. Írhatta volna azt is, hogy kismacska, ugyanannyi a hatása.
--
Coding for fun. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe. Épp a napokban vettem piros-kék szemüveget.
Amúgy a Darkplaces alapból támogatja az anaglyph stereot, 3 különböző árnyalatban :P
Konzolban:
r_stereo
----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többen is panaszkodtak, itt a topicban, hogy fárasztó, meg tönkreteszi a szemet.
Én mint érintett írom mind ezt. (tehát én is a panaszkodók közé tartozom.)
Szemtengely ferdülésem van (kancsal vagyok), ami ugye azt jelenti, hogy a két szemgolyóm tengelye nincs szinkronban, nem azonos, a két szemem jobbra, balra kitérése ha valamit nézek, tehát a két szememben nem azonos területre vetül az éles kép, amit az agyam korrigál - próbál korrigálni - e miatt esélytelen, hogy az anaglif képeket, meg az egyéb 3d képi mókákat lássam.
Ha azzal próbálkozok, hogy ilyeneket nézek, akkor a szemmozgató izmaim intenzív megfeszülése miatt megfájdul a szemem.
Na szóval, ha neked is ez a tapasztalatod - mármint, hogy az anagliph képektől megfájdul a szemed, vagy a fejed - akkor te is kancsal vagy, ha ráadásul nem is látod a sztereó hatást, jóesélyel - úgy mint én - rövidlátó is vagy. Könnyedén ellenpróbát tehetsz, csak meg kell várnod a teliholdat, mikor még közel van a horizonthoz, nézz rá és ha nem látod tökéletesen kereknek (hanem lapítottnak, oválisnak), akkor neked is ez a bajod, ergó menj el szemészhez.
----
概略情報
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak meg kell várnod a teliholdat, mikor még közel van a horizonthoz, nézz rá és ha nem látod tökéletesen kereknek (hanem lapítottnak, oválisnak), akkor neked is ez a bajod, ergó menj el szemészhez
A Nap és a Hold a horizonton a légkör fénytörése miatt soha nem fog kereknek látszani, hanem mindig lapítottnak. A hiba nem az Ön készülékében van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igy van
inkabb egy soralatetet nezz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha sokáig nézed, akkor már az sem lesz kerek soha...pláne a négyszögletes kekszek ! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ma szinte az összes 3d kép, beleértve ezt is a _valóságtól_ lényegében egyetlen dologban különbözik, mégpedig hogy nem nézi a "kép", hova fokuszál a szemed, ebből adódóan mindenhol, éles a kép, nem csak ahova nézel, (nem "mossa el" távolságtól függően), ezen a kancsalság nem változat, szóval ha egyébként nagyon mást látsz 3dképen mint egyébként, akkor a hiba mégiscsak az ön készülékében van*, csak kicsit hátrébb :)
a fiatalabbaknak könyebben áll rá az agya (és nem a szeme!!) ehez a becsapáshoz, (azaz ahoz, hogy túl sok infót kap az ember agya, nem csak ott lát ahova néz, illetve pont ebbe a sok infóba lehet belefáradni, pontosabban ebből az infóból a 3d kihámozásába)
ps *: persze lehet egyszerűen a 3dbeállításokban is, azaz mivel olyan két képet generálsz a valóságtól eltérően, amilyet csak akarsz, szinte az összes szem-rendellenesség kiküszöbölhető (főleg ha a két képet tükörrel teszed pl két monitorról jó helyre)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni