Jogsi -> I'm hopeless

Ismeritek? Jó szám, de most nem ezért raktam be.

"Cause I'm Young And I'm Hopeless,
I'm lost and I know this,
I'm going nowhere fast, that's what they say.
I'm troublesome, I'm fallen,
I'm angry at my father,
It's me against this world, and I don't care.
I don't care."

Valahogy így érzem most magam. Reménytelen. Tanulok vezetni (B-s jogsi lenne). 2 éve csinálom, ősszel elévül a KRESZ-vizsgám. És abszolút nem megy. A rutinvizsgán nagyon neccesen mentem át, de a forgalmi... Oktatóm azt mondta, hogy sosem lesz meg.

Ma is voltam küzdeni. A sávom jobbra kanyarodott, nekem egyenesen kellett volna mennem, így mentem volna balra. Oktató visszarántott. Balra egy teherautó elé akartam bevágni. Ügyes vagyok, mi? Gyalogosokat is elütném.

És az a szörnyű, hogy miután az oktató lekiabált (és igaza volt), már arra sem voltam képes, amire azelőtt simán. A végére már elindulni sem tudtam.

A pénz, és idő fogy, és az a baj, hogy így meg sem próbálnám a vizsgát. Nem csak azért, mert esélytelen, hanem mert még ha valami csoda folytán átmennék is, annak nem lenne értelme. Utána hogy mernék kimenni? Igaz, kocsim sem lesz egy jó darabig, de akkor is.

Most 57 óránál tartok.

Áh, szörnyű, el vagyok keseredve :-(

Szerda este megtudom, hova vettek fel egyetemre. Remélem, az majd felvidít.

Remélem.

Update:
Ma tök rendes volt az oktató. Jó napja lehetett, vagy megértette, hogy csak rosszabb, ha türelmetlen, vagy nem tudom. Mindenesetre ma mindent elmagyarázott, ahogy kell, és általában fel is fogtam.

Csak ne felejteném el ezeket, ő meg mindig ilyen nyugis lenne :-D

Mondjuk a végén összefoglalta: "Még mindig nagyon sz*rul megy".

Na, nem baj, legalább kicsit visszatért a kedvem. Csak a pénzem nem. Most fizettem be még egy tízest.

Hozzászólások

ha ugy erzed nem fog menni, akkor add fel. neked talaltak fel a bkv-t, meg a kerekpart es a zoldnek lennit. :)

Szerintem a "térlátás" ilyen értelemben gyakorlással alakulhatna ki. A forgalomtól legtöbbször azért félek, mert nem tudom/nem érzem, mi a helyes. Önmagában az, hogy mellettem van pár másik autó (még ha nagyobbacska is), nem szokott megijeszteni.

De sajnos még egy gyalogos is képes a frászt hozni rám, ha tétovázik a zebra előtt, én meg nem tudom, mit tegyek. Ha lassítok, mögöttem belém jönnek, ha sávot váltok veszélyes, ha elémegyek, nem tudom, merre megy...
Ez persze csak egy példa, sok olyan eset van, amikor félek, hogy nem tudom megoldani a helyzetet.

ha lassítasz/fékezel a zebránál a gyalogos miatt nem mennek beléd!!!
ég a féklámpád! a mögötted levő látja hogy fékezel
ha T betü van feletted úgyis fokozattan figyel rád még akkor is ha van cascoja.

gyalogos ha tétovázik,
állj meg és ints a kezeddel hoyg átengeded. legalább nem ütöd el és még rád is mosolyog hogy megköszönje.
aztán kapcsolj egyest hogy el tudj indulni.!

Nem tudom, ez lokális-e, de nagyon változó a tanulók megítélése. Ma mindkét véglettel találkoztam.

1, Lassan indultam, mikor zöldet kaptam, nehogy lefulladjak. A mögöttem lévő már dudált, hogy takarodjak.
2, Elsőbsége volt velem szemben, de nem vettem észre a másik kocsit. Bementem elé. Mikor az oktató ezt látta, akart kapni elém, hogy ne menjek, de a másik sofőr elnézően bólintott, és intett, hogy menjünk csak. (Amúgy ez lenne logikus. Ő az, aki még emlékszik, hogy ő is volt tanuló valaha.)

A gyalogos előreengedése sajnos szintén érdekes eset, mert "gyalogos csalogatása" címen kivághatnak a vizsgáról :-( Érdekes, mert a köznapi életben gyakori ez. Épp ezért szörnyű, mert olyan határeset, mint sok másik is. Ha lelép, gyalogos, ha nem, akkor mehetek. Ha a kettő között billeg, mert bizonytalan, akkor ahogy érzem...

Mindenesetre a következő ilyen esetnél megpróbálkozok ezzel, hátha így megfelelő lesz :-)

Én lassítani szoktam, és megállok, ha látom, hogy megy, 99.99%-ban mennek. Ha pedig nem néz oda, hiába jelzek neki... Max mikor lassan mennek át, akkor intek általában, hogy menjen már. Esetleg jelzek (fényszóróval) mikor közeledek a zebra felé, hogy be kívánom tartani a jogszabályokat, ha a gyalogos bizonytalannak látszik (pl. nem lép le, mikor már jelentősen lassítottam, tudatva ezzel, hogy nem akarok előtte/rajta keresztül menni). A jelzés amúgy inkább járművekkel szemben jelentős sztem.

Szóval: ne ints sztem, hanem a villants, ha úgy látod, hogyha szerinted biztonsággal átmehetne, de még nem teszi. Ezért nem fognak megbuktatni, esetleg szóvá teszik, hogy ha valamiért számodra nem nyilvánvalóan nem akart átmenni, de nem ezen múlik a vizsga. Nyilván nem várják el, hogy jós légy, az meg, hogy tudatod, hogy biztosítod az áthaladását, nem hiba, sőt. Nem mindig figyel az elején az ember kellő mértékben, lehet, hogy viszonylag későn kezdesz fékezni, ezt még ki lehet javítani a villantással, a gyalogos elindul, és nem mondhatják, hogy megtévesztetted a sebességgel.

-------------------
2.6.21-gentoo-r4

Az 1 hosszú-t mivel lehet kiérdemelni?
nem elég nagy mellek? vagy???
rám tényleg nem szoktak villogtatni... de Bp gyalogosként is katasztrófa... sosem felejtem el ahogy a Réka szorított a kezemet hogy anya most mi lesz... egyik sáv elengedett, tehát a zebra közeépig elértünk a másik fele nem engedett el.. ott álltunk a két sáv között... akkor még ovis volt a Réka és nem értette hogy miért állunk a száguldozó autók között.

Az oktatóm anno mesélte, hogy ez a villogás az elengedésre csak nálunk van, Európában mindenhol ez gyakorlatilag ismeretlen. Ott ha villog valaki, akkor azzal azt jelzi, hogy "élek az elsőbbségemmel, ne gyere be elém!"

--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.

lu lu lu I've got some apples lu lu lu You've got some too...

Én is villantok, mert az sose veszik észre, ha kapálózom a szélvédő mögött. Talán csillog? Nem tudom. Viszont kevés dolog bosszant fel jobban, mint amikor a zebrán álló gyalogos észre se veszi, hogy ottan megáltam hogy átvonszolhassa a valagát a túlsó oldalra... mondjuk az se semmi, aki viszont komolyan csak vonszolja magát. Persze a töketlenül lassúakat autó kormánya mögött se bírom...

Ave, Saabi.

Nagyon egyszerű: a zebrát olyan sebességgel kell megközelíteni (ezért van előtte tábla, még előrébb meg figyelmeztető tábla), hogy ha a gyalogos lelép, akkor az autós meg tudjon állni. Persze nálunk az autósok nagy részének gondja van a "fékpedál", "törvénytisztelet" és az "udvariasság" fogalmakkal.

--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.

lu lu lu I've got some apples lu lu lu You've got some too...

Ez igaz. Kedvencem amikor megállok - jellemzően a Budafoki úton - egy zebránál hogy átkelhessen a gyalogos, de a mellettem lévő sávon ezt már nem teszik. Ma meg egy tirpák, aki addig mögöttem jött, kikerült és továbbment. Az ilyeneket vállrólindítható rakétával vonnám ki a forgalomból. :-(

Másfelől a gyalogosok is odafigyelhetnének az autósokra. Csak ez utóbbi nem olyan feltűnő, mivel a gyalogosok nincsenek fémburokban és sokaknál még működik az életösztön...

Ave, Saabi.

Arról nem is beszélve, hogy a gyalogosnak a zebrán megkülönböztetett elsőbbsége van! Tehát át KELL engedni. Más kérdés persze, hogy az autósok túlnyomó többsége miket művel ehelyett.

--
Sokan nincsenek tudatában annak, / hogy egyszer mindenki meghal. / Akik ráébrednek erre, / azonnal abbahagyják az ellenségeskedést.

lu lu lu I've got some apples lu lu lu You've got some too...

Arról is kéne beszélni, hogy a gyalogosok mit csinálnak a zebrán vagy a környékén.
- megáll az élet értelméről elmélkedni. Elengednéd, de nem reagál. Dudára megilyed és néz mint aki egy másik bolygóról érkezett.
- a zebrán úgy vonszolja át magát, attól félek a felénél elalszik
- a zebrától fél méterre várja hogy átengedjék az autósok
- fél-háromnegyed zebratávolságra követik egymást. Egyszerre nem tartana tovább 15 másodpercnél míg átérnek, de így egy percet is várhat az ember mire eltűnnek...
- a fenti megspékelve ismétléssel, amikor két egyperces "roham" között két autó tud csak továbbhajtani

A fenti példákat egy olyan gyalogátkelőhelyen tapasztaltam, ahol ez a viselkedés félórás dugót képes okozni...

Ave, Saabi.

add fel, vegyel egy kismotort (ne automata valtosat) es probalkozz az egyetem utan. a motort pedig hasznald rendszeresen igy olyan rutinra teszel szert a forgalomban levo kozlekedesben hogy legkozelebb rohogve megcsinalod

udv Zoli

Nem lehet, hogy az oktatóval (is) van baj?

Szarul esik, ha kiabál. Meg össze is zavar. Mondjuk megértem, hogy ideges.

Kicsit türelmetlen (hozzám extrém nagy türelem kéne), meg lemondó.
De emellett jóarc, és bírom.

Kicsit úgy látom, kezd esélytelennek tartani. Én még mindig bízok benne, hogy ő meg tud tanítani, úgyhogy nem váltok.

lu lu lu I've got some apples lu lu lu You've got some too...

Igen, egy hajat leüvöltő oktatót azonnal ott kell hagyni. Ha nincs felkészülve arra, hogy a tanítványa hülyeséget csinál, ne oktasson. Öcsém találkozott ilyen oktatóval, alig tudta letenni a "B" jogsit. Ugyanakkor rendszeresen motorozik és nincs problémája a forgalommal. De egy állat oktató olyan állapotba tudja hozni a tanítványát, hogy annak már akkor kiürül az agya, amikor még csak meglátja az oktatót.

Hej, pedig engem is hogy megszivatott az oktatóm, amikor otthagyot a népligeti trolibuszmegállóban. A nagy piros meg beállt mögém és szerintem röhögött a sofőr hogy hogy be lehetek szarva. Meg az oktatóm és a haverok a forgalmi épületben. :-) Mondjuk nem árt megtanulni, ha az ember hülyeséget csinál - gy.k. leparkol egy buszmegállóban - akkor gyorsan találjon ki valamit, amikor kiderül a hülyesége. :-)

Ave, Saabi.

Szia!

A saját tapasztalataimat szeretném veled megosztani. 3. szorra mentem átt a városi vizsgán. Nagyon figyelmetlen voltam én is, + nincs térlátásom, mivel az egyik szemem tompalátó. Nagyon kell figyelned, és nagyon kell ismerned a kresst, hogy ezt kompenzáld esetleg. Eröltesd rá magad, hogy az egyes mozdulatsorok is természetes reflexek legyenek.

Nekem sikerült. 3-adszorra, de az oktatóm addígra szabályosan elrémített a vezetéstől. Ennek már sok éve. Most kezdek magamtól, otthoni, kis forgalmú utakon vezetni. És utánna meg, ha már az jól megy, akkor jöhetnek pesten a gyakorlóórák :)

Ne add fel. És ne félj a forgalomtól. Lehet, hogy egyszerűen még nem jött el az ideje, hogy volán mögé ülj. Szorítok neked, és mindenképp jelezz majd vissza a fórumra, hogyha meglett a jogsi. :)

Köszönöm a tanácsokat! KRESZ-t átolvasom most újra, mert sokat felejtettem (havernál volt a könyv, és persze visszafelé nehezebb volt hozni, mint oda...)

Az a gond ezzel, hogy szorít az idő, a pénz meg nagyon fogy. Alig pár órára van még pénzem, aztán nem tudom, mi lesz :-\

jól gondolom hogy nincs otthon autótok?

kérj meg valaki ismerőst hogy kicsit gyakoroljon veled.
úgy is jó lenne ha csak mellette ülsz az anyósülésen és ő folyamatosan mondja hogy amit csinál azt miért is csinálja.. mire ügylej, táblák, forglami helyzetek stb.

érdeklőd meg az autósiskolánál, hogy az oktató váltás mennyibe is jönne.
fel nem érdemes adni... miért is adnád fel?
remény hal meg utoljára. :))

Az, hogy nem erdemes feladni azert enyhe tulzas... sajat nagybatyam is az utolso utani utolso vizsgan ment at... ugy vezet, hogy totalis eletveszely... nem kivanom senkinek, hogy hoszabb utat kelljen megtenni vele. Maximum a totalisan adrenalinfuggo freak-eknek jelenthet olyan elmenyt ami szerintuk Yoo :-))

Udv:
Feri

Pontosan. Részben ezért vagyok ennyire buta. Amikor ezt említi valaki, el szoktam mesélni egyik KRESZ-órámat, valahol a legelején. Döbbenten kérdeztem a mellettem ülőtől, hogy a táblán miért van három pedál? Gáz meg fék, az kettő...

Lehet, hogy keresni kéne ismerőst, de nincs pofám senkitől ilyet kérni. Pedig biztosan segítene.

Oktatót továbbra is meg akarom tartani. Nem érzem úgy, hogy másnál jobb lehetne, mert tényleg én vagyok szerencsétlen. Kicsit több türelme lenne, és bíztatna, akkor 100% elégedett lennék vele. De így is elvagyok vele, szóval nem gondolkodok cserén.

Tudod, csak az első szavak kimmondását kell túlélni, utána már megy minden, és biztos a segítség :)

Ha én akarnék jogsit szerezni, mondjuk szerencsém lenne, mert apu biztos segítene megtanulni a kocsi irányítását, és ez a legfontosabb. Amíg nem tudod kezelni reflexből, addig nem is érdemes közlekedéssel próbálkozni.

Oktató: hát nem tudom. Én is azonnal lecserélném, akármilyen szimpi, mert az hogy ügyetlen vagy nem ok arra, hogy üvöltözzön veled. A vezetés egy yó adag önbizalmat is igényel, és ha az nincs meg, bizonytalankodsz, akkor az egész nem ér semmit. Hidd el, senki nem akar neked rosszat, amikor a sürgős cserét javasolják.
Persze ne az első jöttmenthez menj, hanem érdeklődj körbe, kinek milyen tapasztalata volt oktatókkal, konkrét személyekre kérdezz rá, stb.

Kresz könyvet is érdemes olvasgatni, meg érdemes az autókkal is ismerkedni, hogyan működik, etc. Ha egy picit is technikai beállítottságú vagy (érdekel mi-hogyan működik), talán ez meghozhatja a kedved...

Szeretnék. Komolyan. Nagyon. De jelenleg az anyagi lehetőségeim erősen be vannak korlátozva. Azt biztosan tudom, hogy nem 5-10 ezer forint, jelenleg viszont nagyobb kiadásom nem tud lenni. Talán, ha találok munkát, akkor elkezdek ilyesmin is gondolkodni.

Ugyanígy vagyok az angol nyelvvizsgával is, szóval ez nem a jogsi ellen irányul.

A másik gondom, hogy én yó esetben is csak automata váltós kocsira tehetném le a vizsgát a lábam miatt, és még így sem tudom, mit fog mondani az orvos.

Szerintem ne költsd tovább a maradék pénzedet, hanem szerezz egy kocsit, ami épphogy megy (kispolák, zastava, trabi, bármi, csak saját erőből guruljon, még forgalmi sem nagyon kell, ha olyan helyen tudod tartani), és menj ki vele a juhszélre gyakorolni. Tegyél ki bójákat, vagy téglákat és rutinozz. Komolyan. Semmi értelme rettegve ülni a volánnál, és hagyni, hogy beledöngöljenek a földbe és azon gondolkodni, hogy mennyire nem megy ez neked.

A vezetés eleinte nem könnyű, mert túl sok mindenre figyelned kell, de ezért kellene a géppel gyakorolnod, hogy a kezelése már magától menjen, és oda tudj figyelni a forgalomra.

Mivel nem lehetsz hülyegyerek (aki számítógépet használ, meg egyetemre megy, az nem leht az), ezért nem nagyon hiszem el, hogy a dolog kifog rajtad.

Amúgy volt távirányítós autód? Már olyanra gondolok, amelyikben a kormányt is lehet tekergetni, meg előre/hátra is megy. Ha nem, vehetnél egyet (nem is kell, hogy rádiós legyen) és gyakorolj azzal! Nem viccelek! Kívülről fogod látni, hogy mi történik az autóval és rá fogsz jönni, hogy hogyan is "működik" a dolog.

A legjobb szerintem, ha olyasvalakivel gyakorolsz, aki jól tud vezetni és szívesen foglalkozik veled (és alkalomadtán meg is dicsér :-) ).

Amúgy a KRESZ elég egszerű. Van pár alapelv, meg persze pár kivétel és ennyi. A rutin meg csak és kizárólag gyakorlás kérdése. A KRESZ-hez vannak oktatóprogramok, tesztek, stb., azokat szintén le lehet tölteni/meg lehet venni.

56 óra alatt semmit sem lehet rendesen megtanulni. Amikor nekem meglett a jogsim, utána kb. két-három hónapi aktív vezetésbe telt, mire el tudtam felejteni az autót és csak a forgalomra tudtam koncentrálni. A legjobb, ha valami ismerőssel (esetleg magadban) gyakorolsz minél többet. Az oktatódat meg szerintem sürgősen cseréld le, mert az üvöltözés önbagában is nagyon ostoba dolog, de anélkül is el lehet hitetni valakivel, hogy hülye az egészhez.

szia

én 27 évesen tettem le a jogsit, a vezetésen kívűl minden ment elsőre, az első forgalmi vizsgán is csak saját hűlyeségem miatt húztak meg kb indulás után 5 perccel :D szóval megvolt minden addig sose vezettem kocsit, csak bicóztam forgalomban. mikor megvolt a kocsim 1 évig nem is vezettem után lett kocsim.
és mikor már egyedül kellett vezetnem nem gondoltam hogy ilyen figyelmetlen
leszek :< szerencsére bajom még nem lett belőle, de belegondolva hogy ezzel mások és magam épségét is veszélyeztetem nem kellemes.

vezettem azóta kb 7-8e km ert, és még mindig nem érzem hogy jól tudnék vezetni
még előfordul hogy ideges vagyok ilyen nagyobb út alkalmával, és ha ideges akkor
figyelmetlen is

mikor az oktató mellettem volt sokkal sokkal figyelmesebb voltam mint pl egyedül
nem izgultam valószínüleg azért mert tudtam ha én nem más figyel helyettem :D
persze nekem jó oktatóm volt

szóval ha neked már most nem megy, lehet pihentesd, max a kresz vizsgát leteszed még 1x, aztán próbálkozz kicsit később ha nincsenszükséged jelenleg jogsira ne eröltesd.

Celeron-M 1400Mhz, 768M, Debian SID, 2.6.22

lu lu lu I've got some apples lu lu lu You've got some too...

Azt vettem észre, hogy mostanában elkezdtem hinni, körülöttem tudnak vezetni. Aztán egy-két majdnem ráfutásos eset után rá kellett jönnöm, ez nincs így. Én látom, hogy az elöttem haladó lekanyarodik jobbra. Azt is látom, hogy milyen kanyart, milyen sebességgel lehetne bevenni és nekem mennyi időbe kerül, hogy úgy menjek el mellette hogy ő már benn van a kanyarban. Ennek megfelelőlen lassítok vagy nem csinálok semmit. Aztán satu a hülyéje mögött, mert nem képes normális tempóval bevenni egy kanyart.
Egyébként csak azért nem értek egyet azzal, hogy magam vagyok magam ellensége, mert üres úton sose okoz problémát végighaladni. Komplikációt mindig az okoz, hogy olyanok kerülnek körém, akik kevésbé gyorsan gondolkoznak. És ez kivetül a vezetésükre is.
Igyekszem leszokni arról, hogy a többieket hasonló képességű vezetőnek nézzem.

Ave, Saabi.

lu lu lu I've got some apples lu lu lu You've got some too...

Igen, ez engem is aggaszt olykor. Azzal sosincs problémám, hogy én megállok-e vagy sem. Rövid pályafutásom során talán ha egyszer - alig egy hónapos gyakorlattal - jártam úgy, hogy nem tudtam megállni időben. De az para, hogy a mögöttem haladó meg tud-e állni. Ilyenkor - tapasztalatom szerint - azt lehet csinálni, hogy a satu után felengedem a pedált és előre csorgok még vagy fél métert - már ha van még hely -. Ez elég arra, hogy a satut felfogó delikvens megálljon azon a helyen, ahonnan előrecsorogtam és ahol állnék e nélkül.

Ave, Saabi.

Még annyi, hogy ne keseredj el. Van akinek több idő szükséges, van akinek nem. Ez nagyon sok mindentől függ (az oktatótól adott esetben nagyon :-) ).

Szerintem ne azt nézd, hogy mit nem tudsz, hanem, hogy mennyit tanulhatsz még! Nyilván azért mész oda, mert nem tudod, mire való az a bizonyos harmadik pedál és a célod az, hogy megtudd. :-) Komolyabbra fordítva, abból amit írsz, nekem úgy tűnik, hogy emellett az oktató mellett eléggé begörcsölsz (ami egyáltalán nem csoda, ha üvölt, ezt más sem viselné jól). Szerintem a legfontosabb, hogy lenyugodj amikor kocsiba ülsz, mert így nincs értelme folytatni a dolgot. Nem szégyen, ha azt mondod neki, hogy megpróbálsz egy másikat (vagy azt, hogy menjen a ....-ba). De szerintem azt sem most kellene. Tarts egy kis szünetet a "hivatalos" vonalon és kezdj el gyakorolni valakivel (ahogy ezt már más is mondta itt). Akkor menj vissza, ha már úgy érzed, hogy biztosan tudod kezelni az autót és tudsz közben mással is foglalkozni (pl. a forgalommal).

Ja, és ne úgy gyakorolj, hogy két hetetne egyszer, hanem lehetőleg minden nap egy kicsit. Még fél óra is számít, csak szokd a verdát. És nem kell véresen komolyan venni. Lehetőleg úgy csináld, hogy közben élvezed is, ne csak egy nyűg legyen. Találj ki feladatokat magadnak, csinálj szlalompályát, rendezz sörösüvegtörő versenyt, bármit, csak dobd fel egy kicsit a dolgot. Nem olyan nagy dolog ez, van négy kerék, ebből kettő többnyire hajtva van, kettőt meg lehet forgatni. És ennyi. :-D

A KRESZ-t meg lehet fejben is gyakorolni. Amikor az utcán vagy, és látsz egy helyzetet, akkor megkérdezheted magadtól, hogy akik ott közlekednek miért is úgy csinálják ahogy, stb. És ha nem tudod, akkor utánanézel. Ez azért fontos lenne, hogy ez működjön. :-)

--------------------------------------------
- Béla! Én vagyok! -...- Béla én vagyok.

"Ja, és ne úgy gyakorolj, hogy két hetetne egyszer, hanem lehetőleg minden nap egy kicsit."

Ha csak az én akaratomon múlna, minden nap órákat mennék anyu/apu kocsijával. De nincs ilyen lehetőségem. Talán megdöbbentő, de minden kudarcom ellenére szeretek/szeretnék vezetni.

De sokféle handicappel indultam, és ezt tetézi, hogy sajnos nem vagyok született sofőr-tehetség.

Én másféléve vizsgáztam. Minden ment elsőre, bár valamivel többet vezettem, mint a kötelező vagy mi. Sosem felejtem el, amikor először hoztam életveszélybe 5 embert, mert nem vettem észre a szembe jövő szürke VW-t. Meg a többi hasonló helyzetet. Valószínűleg emiatt is utálok vezetni. Nem vagyok 100%-ig biztos benne, hogy megérdemeltem a jogsit.
Én krónikusan félek, hogy a következő méternél valami baleset fog történni és nem feltétlen csak az én hibámból. Gyakorlatilag a vezetés az egy olyan helyzet, ahol csak kis mértékben függ tőlem a sorsom. Ha vezetnem kell, a kormányból a beivódott izzadtságot is kiszorítom :). Szóval megvan, minden elsőre, de szinte biztos vagyok benne, hogy egyszer vezetés közben fogok elpusztulni vagy ölök meg mást.
Ezért inkább - éppen tegnap - vettem magamnak egy görkorit. ~7-8 éve rengetget koriztam, utána kinőttem, így pihentettem. Az utóbbi időben újra megjött a kedvem és addig győzködtem magam, míg megvettem. Egyenlőre nem mertem a város központba benni, újra szoknom kell a 8 kereket. :)

Marcell!
autód nem lesz egy darabig. NEM baj!!!
ami késik nem múlik.
Mónikának amikor ide került hozzám nem volt jogsija. Azt mnodtam neki, hogy a jogsi ma már olyan természetes minthgoy reggel fogat mos az ember.
Msot kell végigcsinálnod mert az egyeteemn ezer más dologra kell koncentrálnod plusz még a nyelvizsgára.

Vizsgaútvonalakat tudod ugye?
letölthető a netről. leglaábbis a vas megyei igen. Tehát gonodlom a szegedi is.
kérj meg valakit hogy menjen veled végig úgy hogy te mellett ülsz.
Ne add fel még ha hátrányból is indultál a többiekhez képest.

távirányítós autó jó példa..
NEm szégyen kérni. (max keres egy kifogást és nemet mond)
NE add fel... lesz aki segít.
ha itt lennél mennék veled egy köröööört :))

hivd fel az autósiskolát ahova jársz.
adják meg emailben a vizsga útvonalakat (több van) vagy mondják meg a netes elérhetőséget ahol megtalálod.
barátoddal meg menjetek végig az útvonalon úgy hogy te anyósülésen ülsz!!

sávváltásnál meg nézz tükörbe meg fordítsd hátra a buksidat :)) mert különben ütköztök. ;))
csak a tükör nem elég... (van a holttér) ami tükörben nem látható!
no meg irányjelzőt is tegyél ki.. reménykedjünk hogy tolerálják hogy T betü van feletted.

Most már én is hozzápofázok, bár lehet nem kéne. :)

Ahogy írtad, nincs kocsitok. Viszont valahogy jó lenne megtanulni a forgalomban való "viselkedést". Esetleg megpróbálhatsz egy olyat, hogy kerékpárral, kis forgalmú utakon, utcákban gyakorlod, hogy milyen helyzetben mit kell tenni. Nyilván ez nem helyettesíti az autóval való gyakorlást, de több, mint a semmi.

Ha már távirányítós autót javasoltak, akkor akár számítógépes játékokkal is kísérletezhetsz. A racer egész valósághű... :)

Na azért sok sikert! :)

...akár számítógépes játékokkal is kísérletezhetsz...

Csak ne a Carmageddonnal, ha kérdhetném.... :-D Vagy a GTA-val....

Egyébként színigaz. De asszem rendes vezetői szimulátorprogik is léteznek. Sőt, még kormányt + pedált is vehetsz hozzá... :-)

-------------------------------------------------
" - Amerikanische Infanterie! Angriff! Angriff! "

Persze. Széjjelhajtani teljesen jó. :-) Nekem is Trabi volt az első járgányom. Milyen szép is volt kiöltözve, ingben, nyakkendőben karburátort állítgatni az út szélén.... :-D

-------------------------------------------------
" - Amerikanische Infanterie! Angriff! Angriff! "

Ahogy többen is mondták: az oktatóváltás csodákra képes. Van aki az ordítozós módszerre esküszik, hát szerintem az nem az igazi. Húgyom is egy ilyen leb*szós-ordítozós oktatónál kezdte, minden baja volt egy idő után, nagyon megutálta a vezetést, aztán váltottunk arra az oktatóra, aki engem is tanított, 1-2 óra után húgom szeretett vezetni járni és szépen le is vizsgázott. Másrészt meg akármilyen jófej is az oktatód, az még nem jelenti, hogy jó oktató, vagy legalábbis neked megfelelő (mint az egyetemen sok tanár hatalmas koponya, de sokan közülük nagyon rossz tanárok). Harmadrészt meg ugye te fizetsz itt a szolgáltatásért, nem is keveset, akkor meg ne ordítsanak veled azért, nem?

--
"Trollhammaren sveper igen..."

Látásoddal minden rendben? Nekem nagyon erőltették a szemüveget (az orvosok meg a szüleim), teljesen értelmetlenül, még szabad szemmel is jobb vezetni, csak valaki mondja meg milyen szám van a táblákon. :D
Nekem az volt a bajom, hogy a szemüveg nagyon csökkenti a látóteret, és a távolságbecslés nagyon nehéz benne, ennek ellenére a rutint sikerült elsőre lerakni, a forgalminál viszont 20 perc után meghúztak jobbkezes utcánál (de zsákutca volt jobbra, és nem jött senki, csak max 15tel, mivel onnan csak elkanyarodni lehet, és gyorsabban úgyse tud). Össze-vissza kellett kapkodni a fejemet, mert oldalra semmit nem láttam (még a mozgást se nagyon), ha pedig előre néztem, nem láttam, hogy mennyire vagyok a szegélytől (azt szoktam figyelni, hogy a kocsi eleje és a szegély együtt hogy néz ki). Abba is hagytam emiatt pár hónapra (meg az érettségi miatt is). Nemrég lett lencsém, így mostmár folytatom. Márcsak eü+forgalmi kell, de 2-3 óra gyakorlás után meglesz, mert voltam már minden vizsgaúton többször is. Kb. 1 éve kezdtem, de közben suli mellett edzésre is jártam, az oktatónak nem volt minden nap jó, az edzés ideje pedig fix, így ált. heti 2x tudtam menni, sokszor mondta persze, hogy mért nem megyek délelőtt, dehát ilyen alapon akkor ne tegyek jogsit, csak ha már az egyetemet is kijártam.

Szóval a nem megfelelő látás nagyon be tud zavarni, és ha elfárad az ember, akkor az indulás se megy (tapasztaltam). Egyébként úgy kell tanulni a kreszt, hogy végiggondolod a helyzeteket részletesen, az sokat segít.

Az oktatóm érdekes fazon, de nincs más a közelben, szóval nem cserélem le. Első órán először gáz nélkül indultunk, kuplung lassan fel stb., utána meg leugatott, hogy mért rántom fel a kuplungot (merthát nem mondta, hogy nem úgy kell), mikor gázzal indulunk. "Még a tankönyvben is írva van", szóval rtfm a pofámba. Ami mondjuk egy chaten/fórumon elmegy, de ha azért fizetem, hogy megtanítsa, akkor ilyen néhány mondatban elmondható dolgokat luxus lenne elmagyarázni? Másik pedig, hogy "azért megkérdezhettél volna valakit, akinek van jogsia". Ami normális esetben esetleg működne is. Aki sokat vezet, és veszélymentesen a környezetemben, az anyám, de ő utál vezetni, és (ezért vagy más okból) nem nagyon tudtam meg tőle semmit. Nehezen, de beletörődött, hogy "már megint olyannal van dolga, aki nem tanulja meg szorgalmasan a dolgokat", arra persze nem gondol, hogy a könyv szar, nem magyarázza el a lényeget, nekem meg nincs minden óra előtt 2-3 órám suli meg edzés mellett, hogy dekódoljam, hogy ami le van oda írva, az a gyakorlatban mit jelent, ígyis az egész délutánom elment mindig. Tény, hogy sok hülye van, akik felidegesítik, de ez nem fog változni, és akkor se kéne állandóan oltogatni, attól nem fogok tudni jobban odafigyelni. Mondjuk mostmár mind1, mert már tudom a fontos dolgokat, nagy bajt nem fogok csinálni elvileg. :)

-------------------
2.6.21-gentoo-r4

Nem tudok róla, hogy baja lenne a szememnek. Eddig minden vizsgálaton átmentem, és alapvetően mindent jól szoktam látni.

Ha valamit vezetéskor "nem látok" az azért van, mert nem oda figyelek, vagy nem érzem, hogy az túl közel van, vagy rossz felől jön nekem, stb.

Lehet... ha kicsit lelkizősre veszem a dolgot, ebben lehet valami...

Sajnos azon a lapon még csak a linkek vannak meg, de nem tették fel őket. Szerdán megyek megint vezetni, megkérdezem az oktatót, vagy óra után benézek a suliba. Az iskolavezető szinte mindig bent van és nagyon rendes. Szerintem akár ki is nyomtatná nekem, ha szépen megkérem :-)

Nem véletlen egy világoskék Toyota Yaris az autó? Ezt azért kérdem, mert barátnőm 1-2 hónapja vizsgázott le és hogyismondjam, nem volt elragadtatva az oktatótól. Amikor elmesélte miket művel, első reakcióm az volt, hogy ez egy idegbeteg, aki nem képes tanítani. De sajnos nem váltott oktatót, így egy ideig egyre rosszabbul ment neki, már azt sem tudta amit régebben simán. Aztán önértékelési problémák (remekül jött Neki államvizsga előtt...). Nem olvastam végig a hozzászólásokat, de ha jót akarsz, akkor keress egy másik oktatót. Sok sikert! Az egyetemhez is! :)

---------------
"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - A. Einstein

Meglett neki másodjára (államvizsga elsőre:) ). Viszont tényleg sokat számít, ha egy olyan ember ül melletted, aki szépen nyugodtan elmagyarázza amit kell csinálnod, aztán higgadtan javít ha nem sikerül. Gondold át a váltást!

Menni fog!

---------------
"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - A. Einstein

Amit kihagytam: az oktatóm kocsijában nagyon szar a kuplung, nagyon kicsi a fogás hossza. Vagy hogy mondjam. A pedálhosszból kb 1cm, amin fog, és ez sokszor be is tett. 4 kocsit vezettem az oktatóin kívül, mindegyikkel elsőre ment szépen az indulás, nem ugrott meg/fulladt le a motor, ellenben az oktató kocsiával mindig szívok. A motor se valami jó tákolmány, mert ha 38-cal megyek 4-esben, akkor már zörög a motor, és olyankor le is szíd, hogy mért nem váltottam már vissza, ezerszer elmondta... Mikor vezetek, ált. híreket, nyálas zenéket hallgat, kommentálja az eseményeket, nagyon idegesít. Egyszer mikor mentem melkedőn, kanyarodtam be éppen, nem láttam a sebességmérőt, mert a kormány épp eltakarta, és nem is tudtam odafigyelni (elég volt a forgalomra), aztán közben szólt, hogy vissza kéne kapcsolnom, és hogy már ezerszer elmondta, és nem érti mért csinálom... Ilyenkor félreállunk, és pár percig "pihen" (kiszáll a kocsiból, és nézelődik). Sokszor úgy kezdi, hogy "próbálj meg szabályosan vezetni, hagy pihenjek". Másik szöveg, hogy "fáj a térdem a sok pedálozástól". Nem egy kedves fazon...

-------------------
2.6.21-gentoo-r4

Enyém is figyel, csak közben olyanokat csinál, ami hihetetlenül zavaró. Telefonban veszekszik a rokonaival meg amiket írtam már, de közben figyel. Jaj egyszer volt, hogy valami kék szar ott volt pont azon a helyen az úton, ahol a bal kerékkel mentünk, szűk volt az út, nem láttam lehetőséget kikerülni, így nem erőltettem a dolgot, megállni meg már nem tudtunk volna. Az a kék szar meg durrant egy nagyot, mikor átmentünk rajta, az oktatóm jól lecseszett... hát de örülök, ha nem megyek rá a szegélyre, meg a szembejövőbe, nemhogy centizgessek, kerülgessek (legalábbis akkor még így voltam vele), ha meg ő meg tudta volna csinálni, mért nem csinálta... ez a 4. forgalmi órán volt amúgy.

-------------------
2.6.21-gentoo-r4

Az úton lévő akadályokkal én is szívok. Egyszerűen annyi mindenre kell figyelnem, hogy azt nem tekintem hibának, ha belemegyek egy kisebb gödörbe. Tudom, hogy rossz, meg hiba, de inkább, mint a szembesáv. Meg annyi van belőle errefelé, hogy szlalomozni kéne, ha mindet ki akarnám kerülni.

Oktatóm viszont utálja ha belemegyek, biztos nem jó a kocsinak, úgyhogy ezért is kapok rendesen, hogy miért nem kerülöm ki.

A gödör lehet nagy, és ha ki akarod kerülni, akkor se biztos, hogy sikerül (mert olyan része is van, amit kellő távolságból nem látsz). Vannak más akadályok is, pl. útépítésnél (vagy nem annál) éles szegélyszerűség keresztben az úton, amit messziről nem látsz, kikerülni nem lehet. Ilyenekre fel kell készülni, és tudatosítani az embernek magában, hogy ha valami szokatlan van az úton, akkor fékezni kell, annyira, hogy azzal a sebességgel tovább haladva előre láthatóan nem lesz probléma. A kikerülésnél is fékezni kell, ha van rá idő (mármint akkor is, ha kisebb akadályt kerülsz ki enyhe kormányzással), mert közben nem tudsz annyira figyelni a forgalomra, ami ciki, ha pl. másodpercenként megteszel 20 métert. Fékezni én úgy szoktam, hogy először csak finoman, hogy éppen égjen a féklámpa, utána amennyire kell, persze ha a az adott helyzetben van lehetőségem "figyelmeztetni" - amire sajnos sokszor szükség van - a mögötted haladót. Van aki nagyon rámegy az előtte lévőre, mindig meg kell győződni arról, hogy közvetlenül mögötted nincs ilyen. Ha mégis, akkor jelzel, hogy megállsz, és ő kifog kerülni, hagy menjen a fenébe...

Ezeket én így szoktam csinálni, és eddig működött.

-------------------
2.6.21-gentoo-r4

Majd belejössz, hogy műszer nélkül is tudd, hogy mennyit forog a motor, és mennyivel megy az autó... Meg fogod hallani. És igen, IV.-ben nem megyünk 38-cal, tessék visszakapcsolni. Sz@r kuplung nincs, max. faláb, mondta az oktatóm, és 20 év távlatában azt mondom, igaza volt. Tükörjégen pl. igen jól meg lehet tanulni a fínom pedálkezelést. Javaslom sokat gyakorolni az emelkedőn elindulást, svájci módra: gyufásdoboz (esetleg wc-papír guriga) a hátsó kerék mögé ferdén betámasztva. Ha nem gyűröd össze, jól csináltad.

Hát nagyapám tavriája 27tel bírja a 4est zörgés nélkül, anyám 2 kocsija 7tel is bírja, nem érzed azt, hogy szétesik, pedig egyik se sportautó. Szóval ezzel valami nincs rendben. Abban igazad van, hogy vissza kell váltani, de sztem túl fogja élni a kocsi, ha kezdőként néha ilyet csinálok, mert pl. leköt a forgalom vagy más okból.

Tükörjég meg működne, ha valaki kölcsönadná a kocsiját, és lenne tükörjegem. Egyelőre egyik se valósul meg. Emelkedő egyébként megy annyira megy, mint a síkterepen való elindulás, szóval az oktatói kocsival "ugrálok" az esetek 30%-ában. Érdekes, emelkedőn az oktatóin kívül 2 kocsival próbáltam eddig elindulni, mindkettővel elsőre ment, nem rángatott a motor, nem fulladt le.

"Sz@r kuplung nincs, max. faláb." - Lehet, de miért jó, ha egy kuplung miatt hibavonalat kapok, mert rángat a motor? Be lehet gyakorolni nyilván, de mért menjen el erre az időm? Úgyis olyan kocsit fogok vezetni, amiben olyan kuplung van, aminek van érezhető fogási tartománya, tudom fokozatosan engedni. Az se érv, hogy ha régi kocsit kell vezetnem, jól megszívom, mert ha egy tavria kuplungja elfogadható számomra, akkor nem hiszem, hogy nekem túl nagyok az igényeim ilyen tekintetben.

-------------------
2.6.21-gentoo-r4

Az, hogy bírja, és nem hallod/veszed észre azi is más, meg az is, hogy az oktatód hallja/érzi, hogy küszködik a motor. A forgalom pedig nem köthet le annyira, hogy a sebességfokozat helyes megválasztásáról megfeletkezz. Ha annyira leköt (még), akkor tessék sokat, nagyon sokat gyakorolni.

A tengelykapcsoló nem bináris eszköz, úgy gondolom, hogy azért van vele gondod (még), mert nem érzékeled, hogy a motor fordulatszáma alacsony-e az adott helyzetben, vagy magas. Tessék nyugodtan, óvatosan kezelni a pedált, ahogy érzed a talpadon, meg hallod a füleddel (meg érzékeled a jármű mozgásán), hogy fog a kuplung, tesség a jobb lábbal "utána menni". Vigasztaljon, hogy sokkal egyszerűbb, mint anno a kenyérszervós-duplán kuplungolós (szinkron nélküli) váltóval megáldott Csepeleken :-)

ha nagyobb iskolánál vagy akkor kérjél máik oktatót, nyugi nem fognak nyomni killall -9 Marcell-t. Mert lehet, hogy nem veled van a baj, csak az oktató volt egy idióta és nem magyarázta el rendesen. A másik, hogyha van lehetőséged, akkor gyakoroljál apáddal, az is sokat segít.

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.

debian 4.0 - linux-2.6.22-pancs1-wifi0 - 2.6.22 kernel madwifivel itt

Igen, ezt sokan szokták tanácsolni, oktatóm is kérdezte számonkérően, hogy mért nem kérdezek meg valakit a családban, de nem biztos hogy a rokonoknak pont erre van idejük, érdekli őket és érvényes jogsijuk ellenére tudnak követendően vezetni. Ezt (sajnos) saját és mások tapasztalatai alapján mondom.
Az oktatók (legalábbis közülök sok) pedig 20-30 év vezetés után valahogy nem képesek felfogni, hogy van aki esetleg sosem vezetett, és esetleg azért megy el vezetésórára, mert nem tankönyvből akar megtanulni vezetni. Aztán káromkodnak, kiabálnak, az aztán sokat segít...

-------------------
2.6.21-gentoo-r4

Ápdét volt :-)

Még az estém kell, hogy jól sikerüljön :-)