OpenTTD helyzetjelentés

Régóta nem jelentkeztem az OpenTTD-vel kapcsolatos hírekkel, de egy gyors összefoglalóval megpróbálok bepótolni mindent:
Április 17 - OpenTTD 0.5.1-RC3 kiadása
Április 20 - OpenTTD 0.5.1 kiadása
Április 21 - MorphOS támogatás helyreállítása
Május 16 - OpenTTD 0.5.2-RC1 kiadása
Május 29 - OpenTTD 0.5.2 kiadása
Június 6 - OpenTTD SVN r10000 parti (Hollandiában - kép itt)

Ami a leendő 0.6-os kiadást illeti, egész jó haladásról tudok beszámolni: a 0.6-os verzióba tervezett funkcionalitás nagy részével elkészült a csapat (pl. villamosok támogatása (NewGRF révén), stb).

Bővebben: itt és itt, a 0.6-os kiadás útitervének részletei pedig itt. NewGRF lelőhely itt található.

Jó játékot!

Hozzászólások

villamos? az mit takar? rendesen vasuti sinek, csak uj kocsik/motorkocsik?

vaaa lesz drive-through road stop! ez mennyire kiralysag lesz. meg flexible tracks below bridges! jajjaj csak legyen mar vege a vizsgaidoszaknak.

valami jaratszerkesztot kellene lassan beleintegralni a jatekba, mert az embernek gyakran olyan sok a jarmuve, hogy kulon-kulon iranyitgatni oket nagyon maceras.

valami olyasmi feluletet kepzeltem el, amivel nem a jarmuket, hanem az utvonalakat tudnad szerkeszteni. ez pedig modosithatna az osszes, azon az utvonalon kozlekedo jarmu menetrendjet.

pelda:
allomasok A1, A2, A3

a jarmuvek ezen kozlekednek, de szeretnel egy A4-et beiktatni, es A2-t kivenni. ha nem kozos menetrenddel csinaltad az egeszet (ami konnyen elofordul), akkor minden egyes buszon at kell ezt allitani. ha kapnal egy listat, ami az A1, A2, A3 menetrendet tartalmazza, es ennek valtoztatasa automatikusan kihatna minden ezen az utvonalon kozlekedo jarmure, akkor sokkal egyszerubb lenne a jaratszervezes, mert menetrendkozpontu, es nem jarmukozpontu lenne.

Villamos: Yól értem, hogy valami TTDPatch kell ahhoz, hogy járművek is legyenek hozzá? Miért nem hozza magával a játék by default?

Járatszerkesztő: Én a járműtípusonkénti listát szoktam erre használni. Azért yó, mert fel van benne tüntetve a jármű forrás-cél állomása, és ez elég. A megállóból meg megtudom, hogy összesen hány jármű közlekedik arrafele.

rosszul erted, nem TTDPatch kell hozza (az az eredeti Transport Tycoon Deluxe windows alatti megvaditasara hasznalhato), hanem NewGRF.
A jatek licensz-okokbol nem hozza magaval alapbol. De ha te rendes grafikuskent nekiallsz, es csinalsz villamos es villamossin grafikakat, amit atadsz a projektnek, akkor hidd el, bekerul alapbol a grafika a jatekba. Addig azonban newgrf-ezni kell, ami nem olyan bonyolult azert... Amugy erdemes NewGRF-fel felturbozni a jatekot, mert rengeteg jopofa dolog van benne mar.. speci allomasok, stb...
Nezd meg a CRFCrawlert, eleg jo tematikus listat ad, de az OpenTTD wikijeben is van rola dedikalt oldal.

jaratszerkesztes: egyetertunk.

TTDPatch vs NewGRF: OK, nálam a kettő cirka egy, lévén eddig egy oldal volt számomra csak ahonnan .grf fájlokat lehet letölteni. Arról meg hogy csináljak: Háát... ha nem lenne alig több grafikai érzék bennem mint egy csimpánzban, talán megpróbálnám, de így... Ha nem előre megrajzolt elemekből kell összerakni valamit, én elvesztem...
NewGRF: Használok őket, persze; bár most az egyik nagyon rámászott. Meg most sikerült egy stable openttd-t felrakni, és csak harmadszorra jöttem rá, hogy miért nincs egy csomó menüpontom (automata newgrf belövés pl.). Most maszkolom ki a instabil oTTD-t.