lol @ ügyfélszolgálat

Tegnap 1:20 pm körül lebontott a router-em. Volt már ilyen, dinamikus IP. Csakhogy a megszokott néhány másodperces kiesés után még mindig nem csatlakozott. Volt már ilyen. Gondoltam szerelnek. Egy óra múlva már kezdett érdekelni a dolog, mert vasárnapra terveztem olyan munkát, amihez nem baj, ha van internet.
Hívom az 1234-et. Felveszi egy gyerekhangú férfi. Mondom neki, hogy mi a probléma. Nincs internet. Mondom neki, hogy a router logban látszik, hogy csatlakozna szerencsétlen, de nem kap választ. Elmondom, hogy nálam látszólag minden rendben, van telefonvonal, az ADSL modemen a LED-ek szerint minden rendben.

"- Mi a hibakód?" - kérdi a szupportos.
"- Router-em van, abból tudok hibaüzenetet mondani."
"- Router van? Akkor az lesz az."
"- Mi?"
"- Meg kéne próbálni rátenni egy gépet közvetlenül, és megnézni, hogy úgy megy-e"
"- Ezen már túl vagyok. Úgy sem megy."
"- Azért próbálja meg újra. És nézze meg, hogy mi a hibaüzenet."
"- OK."
"- Azért furcsa, mert abból a körzetből nem jeleztek hibát."
"- Én most azt teszem."

Sejtettem, hogy addig nem jutunk előre, amíg "a hibaüzenet" meg nem lesz. Azzal is tisztában voltam, hogy a pppd által kiírt dolgokkal nem lesz a csávó előbbre. Nézem Windows alól, hogy legyen "hibaüzenet". Úgy se megy. "Hiba – 678 A távoli számítógép nem válaszolt".

Hívom újra. Ügyfélszolgálat, egy hölgy veszi fel. Elmondom, hogy mi a probléma, hogy már beszéltem az előbb egy kollégájával, és hogy van "hibakód". Ennek megörült. Mondom mi a hibakód.

"- Ez a 96-os körzet?"
"- Igen."
"- Ja igen, látom a telefonszámból. Kolléga nem mondta, hogy ott műszaki hibánk van?"
"- Nem, éppen az ellenkezőjét mondta."
"- Pedig ott tegnap este óta probléma van. Éppen javítják."
"- Ok. Mikor lesz ebből valami?"
"- Amint tudják, megcsinálják. Legfeljebb 72 óra."
"- Nagyszerű."

Még jó, hogy havi 11K-t fizetek érte. Mostanában egyre több a baj velük.

Frissítés: hívtak, hogy megnézték. Szerintük már jó. Kérdik, hogy szerintem? Mondtam, hogy nem tudom, mert dolgozom. Majd 5 után tudom megmondani. Mondták, hogy akkor hívnak. Mondtam, hogy jó. Remélem, hogy mire hazamegyek, már "az Internet otthon vár".

Frissítés 2: Mire hazaértem, "magától" megjavult. Annyi csak vele a bibi, a sebesség látszólag a fele, harmada annak, mint amiért fizetek.

Hozzászólások

valami gebasz lehet győrben, mert a 4 megabites net hetek óta 30-40 kB/s sebességgel megy csak... (enternet)
--
ubuntu linux member

Ugyanez. Teljesen. Csak 26-os korzetben. En is kiprobaltam mindent. Router nelkul, masik modemmel, 2 geppel is kozvetlenul csatlakozva. Egesz heten azt hazudtak, hogy a hiba nalam van, ezert nem hajlandoak hibakent bejegyezni es 72 oran belul eljarni. Aztan penteken felhivtak, hogy sulyos kozponti hiba volt, es hogyan vagyok megelegedve veluk, ajanlanam-e masnak a szolgaltatast. Megmondtam nekik, hogy ajanlanam, mivel vannak olyan emberek, akiket nem kedvelek.
Ugyfelszolgalaton persze egy hozzaerto embert nem lehet talalni, legalabbis kb a 8 kapcsolas utan nekem nem sikerult.

Igen, ugy latszik egyszerre elromlott 2 gepem (termeszetesen mind a 4 halokartya bennuk), valamint a routerem. De szerencsere jott a kistunder es egyszerre csak megjavult minden, a router kapott IP-t, mindenki happy. Persze hozzatartozik, hogy elvileg meg egy szerelot is kuldtek volna csutortokon, ha mar ennyire ragaszkodunk ahhoz, hogy nem nalunk van a hiba. Meg szep, hogy nem jott ki.

nekem 26-osban ment az externet :)

a váltáson meg gondolkodjál el komolyan, mert externet asszimetrikusabb mint a té-k. vagyis megabites net volt té-nél, ment az upload 12k-val, simán tudtam letölteni 130-al. most ha 8 fölé megyek drasztikus visszaesést tapasztalok, és kábé 60-al hajlandó csorogni. :(
--
Peace, Love, Unity, Respect

Nem a vonal a hibás, elég valószínű, hogy egy ugymond "total" értéket is alkalmaznak (egyre több szolgáltató) ami a le és feltöltés összegét figyeli és korlátozza, tehát külön-külön oké, de ha egyszerre akarsz le és fel akkor valamelyik kárára fog történni a dolog.
Amugy ennek ellenére én az Externenet ajánlom mivel olcsó, a többihez képest jobb és nincs 150Gb-os letöltési korlát mint a nagy T-nél!

Nekem amikor bekötötték jópár éve akkor volt olyan problémám, hogy 1-2 órát ment a net, aztán utána 1-2 napig nem és az ügyfélszolgálat hivogatása heteken keresztül ment minden nap, ahol természetesen minden alkalommal a hülyének nézés esete forgott fenn ("követlenül kellene rákötni a gépet", "újra létre kellene hozni a tárcsázót", "csak a Windows-t támogatjuk, nem tudom mi az a BSD", stb.), aztán 1 hónappal később amikor megjött a telefonszámlám és kiderült, hogy 4000 HUF-ban van csak a T-Online hivogatása, akkor felhívtam őket utoljára és mondtam, hogy végső megoldást szeretnék most már a problémámra, mert ez így nem állapot és nagy botrányt fogok csapni, ha nem szolgáltatnak rendesen. Azóta probléma nélkül megy már évek óta... (kopp-kopp-kopp)

Nagyon gáz. Nekünk rendszeresen túlszámláznak, valamint havonta legalább 3 napig nincs net.
Azt fölösleges elmondanom, hogy nem voltam otthon, mikor bekötötték, hugi belépett a gépemre, hogy a szerelő feltehesse a cuccot, ami kell. Feltette XP-re a raspppoe-t (ami nemcsak azért ROTFLOL, mert az XP out-of-the-box tudja a PPPoE protokollt, hanem mert ha jól tudom, jogellenes is a netszolgáltatás részeként terjeszteni, de ez erősen FIXME). Utána felhívatott hugival, mert nem találta az IE ikonját, ás hugi hiába mutogatta neki a Firefoxot, hogy "dehát az is böngésző".
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

You may use and copy it complete and unmodified free of charge for non-commercial private purposes only.

Commercial exploitation, redistribution for commercial purposes, especially redistribution by Internet service providers as "their" service to their customers, is strictly prohibited. Internet service providers must purchase a license for distribution to their customers.

Ez elég egyértelműnek tűnik (mondjuk lehet, hogy van rá licencük). Egyébként raspppoe.com

It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

fibernet a legjobb. ott nincsenek ilyen problemak. fel se veszik a telefont :)
______
[É.N.]

Egy érdekes észrevétel: Az elmúlt egy évben 2 vagy 3-szor volt olyan, hogy a t-"izé" felhívott, hogy van-e internetünk(mé nem látják a nyílvántartásukból?) és hogy elégedettek vagyunk-e a szolgáltatóval. És kivétel nélkül pár nap elteltével lerohadt a net és nem is ment vagy fél napig. Szerintem direkt csinálják, amikor fejleszteni/karbantartani akarnak, előtte a konkurencia ügyfeleit végighívogatják. Aranyos nem?

bp, **net adsl szolgáltató, sávszélesség-emelés. 1Mb->5Mb. A vonal meg fixen megy 1Mbittel továbbra is. 2 hét után telefon ügyfélszolgálatra (7khuf+ /hó kicsit sok 1 Mbitért):

-sávszélesség-emelés volt és még mindíg nem megy gyorsabban
-a hiba nem nálunk van, uram. ellenőrizze a modemet
-már megtörtént, próbáltuk routerrel és router nélkül is, már jópárszor
-hát pedig én azt látom hogy a vonal rendben van, működnie kéne. nem lehet hogy a telefonkábel rozsdás?
-elnézést, az imént említette hogy a vonal jó
-ja, tényleg. akkor nem értem miért nem.
-pedig nem működik, továbbra is 1Mbit; helyszíni kiszállást kérnék
-5000 forint lesz
-??? akkor is ha nem nálunk a hiba?
-hát, akkor nem; de a hiba ott lesz...

másfél hét és 4 telefon után megemlítettem ügyfélszolgálatosnak hogy nem lehet hogy az egyszervolt IPTV tesztüzem miatt van fix sávszélesség-felosztás? mire ő: hát ezt nem tudom, megkérdezem a kollegákat... (ricsaj), majd: írjak a support@ -ra, hátha valaki kiszúrja és tud segíteni. küldtem nekik sebességmérést (wget), meg problémalejelentést.

2 nap múlva ~7-8Mbit a vonal...

no comment

--
hege

Sopronban kb. 4 eve vagyok chello elofizeto, eddig meg semmi problemam nem volt vele(koppkopkopp),igaz azert sokat vagyok Gyorben is. De pl. Gyorben majd mindegyik honapban van 1-2 aramszunet,mig Sopronban mar nem is emlekszem mikor volt utoljara.Ebbol kovetkezik hogy a hatter azert sokat szamit.De azert nagyobb varos is.

Régi a topic de gondoltam bizt van ilyen téma, nem akartam ezért újat nyitni. Hozzászólásodból nyilván lejön hogy szolg. oldali probléma, de ez nem mindig egyértelmű. Ügyfélszolgáltatos meg hidd el ezer egy okoskodó gyökérrel kommunikál; routert ki kell kötni (elromolhat nem de bár). Ha linuxod van én annak örülnék ifconfig -a hálókártya aktiv, mii-tool vagy ifplugd linket kapsz e... végpontazonosítók egyeztetése és az igazságra fény derül. time out az 678 authenticaition faild meg 691.

De a buzi windózeros csürhe... linket kap szolgáltató eszközei rendben akkor mit veri a nyálát hogy 678? tűzfal? 'nem nyúlt hozzá senki' ki a f..t érdekel nézd át! hálókártya drivert frissíts 'tegnap még működött' ki a faszt érdekel most már nem működik ... ez azoknak szól akik winfossal erősködnek hogy előbb működött és vagy működik vagy nincs internet féle filozófiát kéne már szétrobbantani mer az ilyen okoznak gyomorfekélyt :Dű
Tudom hogy nem az ittenieknek szól többségben... de terjesszük az ilyen igét..