Hivoszamkijelzes default beallitas a szolgaltatoknal

T-Mobile-nal tudom csak biztosan, Vodafone-rol es Telenorrol nincs informaciom, de regota van bennem egy kerdes. Ha egy telefonkeszuleket alapbeallitasokon bekapcsolunk, gyari beallitasra visszaallitunk, de esetenkent mar akkoris, ha uj SIM kartyat rakunk bele, a "hivoszam kijelzese" (vagy valami hasonlo, platformfuggo) beallitas "halozatvezerelt"-re allitodik. Ezzel nem is lenne baj, de 2012-ben a T-Mobile-nal miert az a default, hogy "ne jelezzen ki hivoszamot"? Es a donteshozok szamara van valami (pl. jogi) akadalya annak, hogy ez maskepp legyen, esetleg valami ertelmes indok, hogy miert jo, hogy ez a default beallitas?

Nem engem zavar, en tudom, hogy elso dolog ezt atallitani, de idosebb rokonoknal ez sorozatosan problemat okoz, lassan mar minden mobil OS-en kivulrol fujom, hogy hol lehet ezt atallitani.

Hozzászólások

Az IVR-en keresztül van arra lehetőség, hogy default küldje a számot. Érdemesebb lenne ott beállítani.

----------
rohamkocka

Szerintem meg csa így maradt a default beállítás. Pár éve a T ugyanis a havidíjas csomagoknál külön díjat számított fel a hívószám küldésért. 200 Ft/hó körül volt. Legalábbis nekem nagyon így rémlik.

- rezso -

Például ilyen történik akkor is, ha a szerződésben be van X-elve, hogy a hívószám továbbítása ne történjen meg. Ettől a készüléken el lehet térni, de új készülékbe helyezés vagy reset után az alapbeállítás lép érvénybe.

Tehát javaslatom: Kérd el a problémás rokonok szerződését, és ellenőrizd, hogy helyes-e a tippem. Ha igen, akkor oktasd ki a rokonságodat, hogy új előfizetés kötése esetén erre figyeljenek. Ha ez nem megy, akkor oktasd ki a legértelmesebb rokonodat, hogy ezentúl ő engedélyezze a hívószám továbbítást.

-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.

Csak egy lehetséges okot mondtam. Az sem kizárt, hogy más oka (is) van.

Ha az előfizető a szerződésben kiköt valamit (ebből a szempontból mindegy, hogy az ügyintéző „önjáró” módon döntött helyette), az önmagában még nem jogi ok. Egyszerűen csak az előfizető kérése. Ha az előfizető aláírta a szerződést, attól a pillanattól kezdve már nevezhetjük jogi oknak is, hisz a szolgáltató (elvileg :-( ) nem bírálhatja felül a szerződésben leírtakat. De ettől még az előfizető döntése volt.
Az én szótáramban, ebből a szempontból, a jogi ok az lenne, ha egy törvény, vagy kormányrendelet előírná, hogy minden SIM-kártyát így kell eladni.

-----
A kockás zakók és a mellészabások tekintetében kérdezze meg úri szabóját.

Szóbeli szerződésnél ezt meg sem kérdezik. Csak a személyes adatok + titkos szám legyen-e.
Nemrég aktiváltam 2 blue mobile-os kártyát, egyiknél sem kérdeztek rá, és mindegyiknél default volt a nem.
De akár még azt is túlliheghetik, hogy a telefonszám személyes adat... Tőlük kitelik.

- rezso -

Nem az a default, hogy ne mutassa!

Csak ha nem kéred, hogy bekerülj a telefonkönyvbe (kvázi titkos szám).

Nekem teljesen publikus a számom, és default beállításokkal látszódik is a telefonszám. (t esetén)

Ujabb dumb question: miert default egyes szolgaltatoknal/keszulekeknel, hogy 3-4 csonges utan hangpostara fut? Az egy dolog, hogy eleve elso dolgom kiloni a hangpostat es nem lattam meg embert, aki hasznalja, es nem elso dolga kikapcsolni, de ha szukseg is van ra, miert ilyen hamar kapcsol at default?

A hívó félnek biztos nem 600 Ft (ez talán olyan téves elképzelés, minthogy ha a hívott fél külföldön van, akkor a hívó is többet fizet) a hívás (mivel honnét tudja a hívó fél operátora, hogy az hangpostára megy?).

Azért szoktak pénzt kérni, hogy lekérd a hangpostádat, de ahoz a hívó félnek nem sok köze van.

Én gyakorlatilag senkit sem ismerek, aki lekérné az üzeneteket vagy egyáltalán használná bármire a hangposta szolgáltatást.

...viszont default bekapcsolják a szolgáltatók, így legalább több hívás fut rá, amikor a tulaj nem tudja felvenni és számlázhatnak szépen az ügyfélnek.