Domain átregisztráció, ha a régi regisztrátor nem elérhető

Sziasztok,

Vpsplant-nál regisztráltam egy com-os domaint, amikor VPS-t vettem tőlük. Most kb. egy hete nem elérhető a VPS, ügyfélszolgálat nem válaszol. Jó ideig bírtam a kisebb-nagyobb leállásokat, mert kizárólag hobbi és tanulgatás céljára kellett, de most váltani szeretnék. VPS-t már kinéztem a Linode.com-on (van valakinek tapasztalata velük?), de a domain átregisztráció nem akar menni. Godaddy-nél indítottam el, átregisztráció kifizetve, Godaddy küldte a levelet az admin contactnak, hogy hagyja jóvá a domain transfert, aki a vpsplant, azaz Activesoft Kft., de náluk most ismét gebasz van, nem válaszolnak semmire, pl. erre a kérésre sem. Már több, mint egy hete.Az admin.12web.hu oldalon át tudtam irányítani a domaint egy átmeneti vps-re (onedollarvps.com, havi 1 USD), de jobb lenne, ha egy stabilabbnak tűnő regisztrátornál lenne, továbbá ha egyszerűen át tudnám írni a contact adatokat, mint ahogy azt a Godaddy-nél (meg gondolom sok más helyen) meg tudom tenni.

A whois azt mondja, hogy a Registrant és az Administrator én vagyok, pontosabban a régi lakcímem szerepel ott, az e-mail cím viszont mindenütt a 12web emailcíme. Az ott szereplő telefonszámok se az enyémek, ráadásul nem elérhető egyik sem.

A kérdés az, hogy ilyenkor mi a javasolt eljárás? Érdemes az ISZT-nél próbálkozni? Lehet hogy az Activesoft ügyfélszolgálata ismét elérhető lesz, de csak úgy általában is: mi az eljárás, ha bedől egy regisztrátor?

Hozzászólások

En kb. 2 honapja csinaltam hasonlot, igaz, .hu alatt. Az eredeti regisztrator a fule botjat sem mozgatta, az ujnak a tulajdonos adott egy meghatalmazast, par nap mulva az uj helyen volt a domain. Ugyhogy IMHO regisztrator kerdese.

--
Fedora, RHEL, CentOS, virtualizáció, SELinux: http://sys-admin.hu

Koszonom udvarias kiegeszitesed, akkor hogy konstruktivabb legyek, szerintem ez iranymutato(bb):

http://www.icann.org/en/transfers/policy-en.htm

Failure by the Registrar of Record to respond within five (5) calendar days to a notification from the Registry regarding a transfer request will result in a default "approval" of the transfer.

In the event that a Transfer Contact listed in the Whois has not confirmed their request to transfer with the Registrar of Record and the Registrar of Record has not explicitly denied the transfer request, the default action will be that the Registrar of Record must allow the transfer to proceed.

--
Fedora, RHEL, CentOS, virtualizáció, SELinux: http://sys-admin.hu

Igen, pont ezt irtam, hogy ha az auth kodot tudja, es nincs lock-olva a domain, akkor ez tortenik, csak altalaban az elso ket feltetel nem szokott teljesulni ilyen szituban (es azt tovabbra is fenntartom, hogy a .hu totalisan mashogy mukodik, ha ez szerinted udvariatlansag is)

Tehát nyilatkozok az új regisztrátornak, hogy márpedig enyém a domain, ÉS nincs lockolva és ismerem a kódot, és ha belemegy a szolgáltató?

Valami ilyesmi a domain hijacking is?

Egyébként a domain az én vezetéknevem, de .com tld alatt. Sokat nem számít, de talán hihetőbb lesz számukra a történet, ha ebben az irányba megyek el.

Hallottam mar olyanrol, aki latott mar olyat, akinek a szomszedja ilyen faxon igazolt adatokkal 'visszaszerezte' a domain-jet..De errol a regisztratort kell megkerdezni, o fog tudni konkretat mondani es inkabb azt a regisztratort, akinel most van, o ez alapjan talan atirja az admin email cimet a tiedre, onnan tudod majd mashova vinni.

.com-os regisztracio igen bizalmi kerdes, ha nem kozvetlen regisztratornal veszed, hanem valami viszonteladonal. Jovoben erdemes kozvetlen regisztratorhoz menni. (pl godaddy is ilyen, de van magyar is .. Janoszen hozzaszolasait megnezed, kiderul)

Auth kodod megvolt/van? A lock le van rola szedve? Ha igen, akkor a megerosito email nelkul is meg fogod kapni, csak nem azonnal, hanem kb egy het mulva automatikusan. Ha a fentiek kozul valami nincs meg, akkor valszeg micisapkaval integethetsz ennek a kifizetesnek, es probalhatod ujra, ha a ket dolog meglesz. ISZT-nek semmi koze hozza. Ha a fenti ket dolgot nem tudod kisajtolni az elozo regisztratorbol, valszeg a domainnak is integethetsz idovel sajnos.
.com domainnel, akinek az email cime van az admin-nal, aze a domain es a hatalom.
De hatha mond valaki biztatobbat..

szerk: ha az admin es tulaj mezoben a tobbi adat stimmel, es ezt tudod igazolni is, akkor van nemi esely egy faxolos macerara, de nem egyszeru tortenet..

Auth kód: csak a korábbi regisztrátornak küldte a Godaddy, nekem nem (Transfer is waiting for the customer to authorize the transfer. An email has been sent to the administrative contact with the transaction id and security code).

Lock: az internic.net/whois aszongya, hogy "Status: clientTransferProhibited", gondolom ez azt jelenti, hogy a lock rajta van.

A kifizetés (néhány dollár) talán nem vész el, mert lehet újra kezdeményezni a folyamatot (ha megváltozott volna közben a regisztrátor e-mail címe a whoisban, ha nem írok hülyeséget), valamint lehet újraküldeni az emailt a regisztrátornak a kóddal. Mindez 1-1 nyomógomb, az újraküldést vagy 3x megtettem az utóbbi 2 napban.

A többi adat stimmelne, csak korábbi lakcímem van benne, de azt végül is tudom igazolni.

Egyébként nem katasztrófa az egész, eddig csak hobbi, de későbbiek miatt jó tudni, hogy hogy működik, valamint megtanultam, hogy nem mindegy, hogy kinél regisztrálunk, valamint veszünk VPS-t.

Lehet hogy ismét nem az Activesoft a hibás, de én nem kapom meg azt, amit szeretnék használni, már több, mint egy hete. Ezért költözök.

Vedd fel a kapcsolatot a GoDaddy-vel, ők, mint regisztrátorok talán tudnak segíteni, ugyanis a .com tld-nek is van saját "ISZT"-je. ELVILEG faxon is lehet igazolni a tulajdonjogot...

Elsőkörben a Godaddy válasz lényege, hogy nem tudnak mit tenni: "In order to authorize the transfer, you do need to obtain the authorization code from the losing registrar. The transfer cannot be complete without this code."

Egyébiránt nyitottam két support ticketet a 12webnél is, egyiket a VPS elérhetetlensége, a másikat a domain transfer miatt. Mindkettőre azt a választ adták, hogy számlatartozás miatt korlátozták a szolgáltatást, és hogy az adatokat még nem törölték.

Én minden összeget időben átutaltam, viszont egy dologban valóban én vagyok a hunyó: automatikus átutalást állítottam be, de a közlemény rovatba ők mindig az aktuális számlaszámot várják, én meg azt nem aktualizáltam minden hónapban.

Ez ügyben hetekkel ezelőtt írtam is nekik, többször, hogy szeretnék éves fizetési módra váltani, mert nem akarok havonta az átutalással manuálisan foglalkozni, de abszolút semmi választ nem kaptam.

Azt is megírtam nekik, hogy beérkezett a pénz, és hogy milyen közleménnyel, stb, és hogy legyenek szívesen átkönyvelni. Erre sem érkezett semmilyen válasz.

Összességében tehát az én hülyeségem miatt van ez a helyzet, de a szolgáltató egyáltalán nem rugalmas. Amit megértek, hiszen igen alacsony árak mellett szolgáltatnak.

A domain transfert persze ettől még intézhetnék, hiszen a domain rendesen megújításra került néhány hónappal ezelőtt, annál nem kellene (a nem valós) számlatartozásra hivatkozni, hiszen az csak a VPS-t érinti.

Egyszerűen eszembe sem jutott, hogy ezzel lenne a gond, hiszen pont a leállás után marad elérhetetlen a szerverem, meg az utóbbi bő két évben (azóta vagyok velük kapcsolatban) kb. 3 alkalommal volt már ilyen, téves átutalási közleményen alapuló félreértés, de azt mindig el lehetett intézni. Továbbá én minden lehetséges módon megpróbáltam kommunikálni velük, telefonon, e-mailben, de abszolút elérhetetlenek voltak, csak a support ticket működött.

+1 gondolat: ha reagáltak volna, most lenne egy ügyfelük, aki egy évre fizetett volna elő. Most meg veszítenek egyet. Persze megértem, hogy nem fáj az az éves szinten 18 ezer + domain újraregsztrálási "hatalmas" pénz nekik, nincs is ezzel gond. Most máshol fogok fizetni dupla ennyit.

Jelenleg ott tartunk, hogy kell az auth kód, de még nincs.

Részletesen:
- Kizárólag a https://www.vpsplant.com/support/ csatornán nyitott ticketen keresztül kommunikálunk, és bár másik ticketben (VPS lekapcsolás) kértem tőlük telefonos elérhetőséget, nem adtak, de legalább kommunikálnak, és abban az ügyben kiderült, hogy úgy néz ki, valóban elmaradtam egy számlával, tegnap vissza is kapcsolták a VPS-t, pedig a tartozást csak ma rendeztem.
- Átírták a whoisban az e-mail címet az én e-mail címemre
- Godaddynél újrakezdeményeztem a transzfert (egy gombnyomás)
- Megkaptam a Transfer ID-t és a Serurity Code-ot
- Valószínűleg unlockolták a domaint (ehhez nem igazán értek, de a korábbi protect... izé eltűnt az egyik whois lekérdezésből)
- A Godaddynél megadom a Transfer ID-t és a Serurity Code-ot, kérdi hogy mit akarok, mondom, hogy auhorize, de utána kéri az auth code-ot. Godaddy help szerint ez opcionális, de mégis kéri, tehát meg kell adni.
- Mivel aszongya a whois, hogy "ICANN Registrar: ONLINENIC, INC.", ezért az Onlinenic.com-nál is beküldtem egy ticketet, hátha ők adják meg az auth code-ot. Válaszoltak, és kétsoros, udvarias levélben mondták, hogy keressem fel a 12web-et, és hogy nekik is megküldték ezt a kérést (feleslegesen, mert e-mailben eddig semmire nem reagáltak)
- A vpsplant/12web-nél korábban nyitott support ticketet újranyitottam, és megírtam, hogy úgy néz ki, mégiscsak kell valami auth code-ot produkálniuk.

Ez tegnap délután volt, most várok. Péntek délután van és Magyarországon vagyunk, talán jövő hétre lesz valami.

Ismét megkerestem az Onlinenic-et, azt mondták, hogy ha 24 bizniszórán belül nem reagál a Vpsplant, akkor adnak kódot. Vártam kicsit többet, és a csütörtökön leadott kérésemre ma megkaptam az auth kódot a Vpsplanttól.

Godaddynél továbbléptettem a dolgot. Most elvileg a "losing registrator" ügyfelének, azaz nekem kell jóváhagynom a transzfert, csak fogalmam nincs, hogy hol. De ha nem hagyom jóvá, akkor 5 napon belül megtörténik akkor is.

Tehát végre sínen van a dolog.

Ma jött a levél a Godaddy-től, hogy véglegesen átkerült a domain az OnlineNIC-hez az 5 nap várakozási idő után.

A whois adatok jó része egyébként pirossal jelenik meg a Godaddy domain managerében, hogyaszongya "contact validation failed". A lakcím valóban rossz, mert azóta költöztem, de az e-mail címek rendben vannak. Ezt persze intézem majd velük, csak azért írom, hogy ha valaki ugyanúgy járna mint én, akkor erre ügyeljen, mert azt is írja, hogy ha nem rendezem, akkor a domainregisztrációs szolgáltatást be is fejezhetik.

Lehet hogy ez normális dolog domain transfer után, nemtom, még nem csináltam korábban ilyesmit.

Nem vaklárma volt.

Több mint egy hétig nem tudtam elérni őket ügyfélszolgálati telefonon, és az e-mail címükön. Nulla reakció. Továbbá a domainnek köze nincs a VPS szolgáltatás elmaradásához, ugyanis a domain egy különálló termékük, amelyet kifizettem, sőt, olyan szolgáltatást tartottak vissza, amelyet hónapokkal előre kifizettem.

Nem titkolom és nem szépítem a dolgot, én maradtam el a számlával. Viszont mindenképpen rendezni akartam. Normális ügyfélszolgálattal pillanatok alatt ment volna.

Egyébként a másik topicban írták rólad, hogy te lehetsz ott a rendszergazda. Eddig biztos voltam benne, hogy nem, de most elgondolkodtam. :)

Nem vaklárma volt.

A domainnek köze nincs a VPS szolgáltatás elmaradásához, ugyanis a domain egy különálló termékük, amelyet kifizettem, sőt, olyan szolgáltatást tartottak vissza, amelyet hónapokkal előre kifizettem. Innentől fogva teljesen jogos a topic: hogyan vigyünk át domaint, ha a szolgáltató nem elérhető.

Nem titkolom és nem szépítem a dolgot, én maradtam el a számlával. Viszont mindenképpen rendezni akartam. Normális ügyfélszolgálattal pillanatok alatt ment volna. Őket viszont több, mint egy hétig nem tudtam elérni se ügyfélszolgálati telefonon, se az e-mail címükön. Nulla reakció.

Egyébként a másik topicban írták rólad, hogy te lehetsz ott a rendszergazda.... :)

Jóindulatú srác vagy te, hogy élő e-mailcímeket teszel spambotok számára jólláthatóvá. Megérdemelnéd, hogy a mostantól hozzájuk érkező spam áradatot továbbítsák neked csak úgy grátiszban. Éljenek r=1 userek! :)

---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k