( psc | 2009. 11. 04., sze – 16:50 )

Elhiszem, mondjuk ezek a ferkák/maserek 2 tonna körül vannak, bár 0-200 13-14 sec alatt megvan azért.
80-120 szinte nem is mérhető (tapasztalatból modnom) 2. fokozatban gyorsítva.
Futóműre nem lehet mit mondani, ferkát/maser inkább versenypályákra tervezik, plusz magnetoride, etc.
De az is biztos, hogy a sofőrön is sok múlik. Gyorsulásnál is, pályán is. Hungaroringen én pl. 2:22 körüli köridőt tudok menni, de 1-2-szer voltam életemben, míg valaki, aki hetente kijár, 2:15 körül simán, ráadásul "rosszabb" kocsival. Ferrari Chalenge versenyzők meg 1:58 körül.
Mondjuk én nem a "szokványos" felsőkategóriáról beszéltem, ami mondjuk mercedes, bmw, lexus, stb., hanem az egzotikus kategóriáról, ezek tulajairól írtam, hogy nem ilyen bizonyítani vágyó, "kispöcsű" embernek ismerem akiket ismerek.
Én sem szoktam senkivel "jaszkarizni", néha van olyan, amit írtam, hogy diszkrét villantás, "felkérés a keringőre", akkor kocsikázunk kicsit, de egyrészt nem bizonyításból, hanem élvezetből, másrészt fő a biztonság.
Amúgy amióta én maseratival járok, azóta azt vettem észre, hogy az audi TT-seknek valamiért nagyon csípem a szemét... ha találkozok egy TT-vel, tuti, hogy valamit csinálni fog. Legutóbb pl. beállt mögém töküres pályán (200-zal mentem tempomattal), lehúzódtam külsőbe, ő is, egy centire a hátsó lökhárítómtól. jött így öt-tíz kilómétert, picit talán lemaradt. Külsőben közben utólértünk egy kamiont, bementem belsőbe, TT-s erre újra 1 centire mögém, elkezdett indexelni is meg villogni is. Na mondom az ilyen barmot inkább otthagyom, a végén még belémjön, átkapcsoltam sport-módba (felkeményednek a futóművek, megváltozik a motor és váltó programja, kipufogóban pillangószelep átkapcsol), visszahúztam kettőt a "DOWN" feliratú váltófülön, gáz, audi TT volt nincs. :)
Tehát nem gond, de valamit mindig akarnak, veszélyeskednek, igazából nem tudom, hogy miért.
Ja, meg két hete volt egy olyan, hogy kettő darab 530i fekete BMW érkezik nagy sebességgel konvojban egymás mögött, Nagykanizsa magasságában. Én olyan 180 körül haladtam szépen, kényelmesen, lehúzódtam előlük a külsőbe.
Egyik mellém áll, de úgy, hogy a vezetőt nem láttam, a hátsó ajtó volt kb. a motortérrel egy vonalban, másik elém, picit befékez, gyosítanak, elmennek.
Na én az ilyet nem értem, minek. Utána letoltam őket, mint a rongyot, de nem értem, minek kell kötekedni.
Másik kocsim egy 2.4-es honda accord, arra meg a passatosok pikkelnek szerintem, mert azok akarnak folyton letologatni, meg olyanokat csinálnak, hogy beáll elém, rámfékez, aztán elmegy, etc.