( jakubovics | 2009. 11. 03., k – 21:58 )

"hozzáértő nézze meg"

Ezzel van most némi tapasztalatom: Amikor vettem egy Golfot átnézettem egy márkaszervízzel, 15.000Ft -ba fájt hogy összeállítsák a hibalistát. Kormány gépet kellet rajta generálozni, valamint minden szűrő, olaj, vezérműszíj csere volt még esedékes összesen 210eFt-ért. Ez a költség bele is volt tervezve a költségkeretbe.
Amikor a következő hétvégén, nagy levegővel hasítok az asszonnyal az M3-ason egy Wellness hétvégére újabb hiba jön elő a gépen: észerveszem, hogy fékezésnél elkezd rázni a kormány. Beigazolódott azonnali sejtésem amikor a kerék lekerült az autóról, hogy kopott a féktárcsa és deformálódott is már. Irány a legözelebbi Speedy szervíz, 55eFt féktárcsa+fékbetét csere. Néhány óra múlva megyek vissza a gépért, amikor mutatja a szerelő hogy lóg a jobb oldali gömbcsukló is. Fájdalmas gondolkozás után, mondom neki cserélje ki. Kiveszi a gömbcsuklót, és mondja hogy a gömbcsukló csavarja nem volt meghúzva rendesen, és kiverte a "jobb első kerék-csonkállvány" perselyét is. Vazzeg, erre már nincs 80e+szerelési díj pénzem, majd óvatosan hazaevickélek aztán keresek egy bontóst. Pár nap múlva megyek a sokadik földrajzilag elkülönített szerelőhöz, aki persze nem talál hibát a futóműben, de azt megállapítja hogy a főtengyely szimering cserére szorúl, illetve a kézifékkötél is be van rohadva. Közben még kiderűlt, hogy a hűtőcső kidörzsölődött, és kész szerencse hogy nem autópálya tempóban nyomtam le a visszautat, mert így pont a szervíz kapuban durrant el a hűtőcsövem. És még egy kerékagy csapágy cseréje is metörtént.
A Lángnál adtak ajánlatot egy 20eFt/db kézifékkötélre. Magyarázkodott az eledó, hogy számára is feltünően drágának tűnik, és hogy biztosan el van árazva a cikk, de nem talált managert aki megnézhette volna a bovden árát. Abban maradunk, hogy visszahív. Azóta sem hívott. Vettem viszont 2db hátsó féktárcsát, és fékbetét szettet. Most már annyit költöttem a gépre, hogy magam fogom beszerelni a hátsó féket.
Nincs egy szakember aki meg tudná mondani szétszerelés nélkül, hogy mi a baja az autónak. Az enyémet 3 független szakértő is látta, mégsem tudta megmondani egy sem az összes hibát. pedig ez egy VW ami kicsit jobb mint egy Skoda. Gyanítom hogy a Skoda is ugyan úgy viszi a vagyont, ha szervízelni kell mivel egy tulajdonosi körhöz tartozik.