( WindowsNT | 2009. 11. 03., k – 21:33 )

Ha sima 1.4 MPI 60 vagy 68 lóerő (hengerenként 2 szelepes) akkor semmiféleképpen ne vedd meg, ezek a motorok zabálnak.

Egy 1.8 125 vagy 150 lovas turbó passat vagy octavia nem eszik ennyit, jó eszik többet is, de mekkora a kocsi, de ha ésszel nyomod neki akkor az is 10 liter körül van városban, és az 125 vagy 150 ló, tudom mert nekem is egy 54 lovas 1.3-as felíciám van, de teljesítményéhez képest zabál és nyomatékszegény is és már leírták itt, pörgetni kell mint állat.

Ha fábia akkor inkább 1.2-es kis háromhengeres 64 lovas, de lealább nem zabálja ki a szemed és még jó is, ráadásul hengerenként 4 szelepes, vagy 1.4-es 16 szelepeset kell venni, én mindenféleképpen csak 16 szelepeset vennék, mert nagyobb a teljesítményűek jobban gyorsulnak és kevesebbet esznek, ráadásul a váltókiosztásuk sem olyan rövid.

A Fábia 1.4 60 és 68 lóerős motorok lényegében megegyeznek a favoritokban lévőkkel, ezeket a nyomatékszegénysége és nagy fogyasztásuk miatt kerülni érdemes + kostrukciós okai vannak a rövid váltóattételnek, azaz minden hengerenkét 2 szelepes motorral szerelt kocsi ilyen.

Légkondi attól függ, hogy mennyi a paci benne és az cca 5 lovat levesz a motorteljesítményből.

Szervókormány: minden fábia alapból szervós méghozzá elektromos.

Fékek: vigyázni kell, hogy a sima 1.4 motorokkal szereltek és az első kiadás lehet, hogy elől nem hűtött tárcsafékes, ez sokat, sőt mi több én tapasztalom nyáron mindennap rengeteget számít, ugyanis a nem hűtött szimpla hamar felmelegszik és nagyon legyengül a fékhatás. Ez is számít ha fóleg sportosan vezetsz.

Itt volt aki írta, hogy dieselt nem, mert porlasztó meg stb: "hun van mán az az idő kéremszépen" ma már a szívódiesel a fábiákban is elektronikus befecskendezéses a PD TDI- iknek tényleg lehet valami gondjuk, de olvas utána.

Igenis dieselnél nincs takarékosabb autó, ha tehetném csak dieselt vennék, mert a gázolaj ára valóban kb. egyezik a benzinével, de nagy nyomatéka és kevesebb fogyasztása miatt nem kell gondolkodnod azon, hogy a családdal elmenj egy hétvégi kirándulásra, sajnos nekem kell.

A gázos autó, azzal tényleg gáz van mert a mélygarázsokból biztonsági okok miatt ki vannak tiltva azaz sorry, de nem mehetsz le + még hab a tortán, hogyha tegyük fel a benzines 1.4 60 vagy 68 pacis kocsidat át szeretnéd alakítani akkor igen mélyen a pénztárcába kell nyúlnod, mert a hengerenkénti befecskendezés és az azt vezérlő elektronika miatt a legdrágább beszereltetni + csomitartóból lefoglal egy jó adag helyet.

Egyébként már én is gondolkodtam gázos átalakításon, de elvetettem.

Üdv: Windows NT