( tomi66 | 2009. 11. 02., h – 13:50 )

Hát, te ugye magasan képzett vagy, és az opel lehet a hülye, de ebben nem 3000-es dízel van és nem is a régi 1,9-es...csak azért gondolom, mert ez éppen három hete jött le a futószalagról...de biztos rosszul tudom...bár én választottam...

Nincs itt semmi legenda, dízel motor 2000-es alatt olyan, mint az 1000-es (ami inkább 900 körüli) benzines. Kapába jó, esetleg robogóra...de autóba minek ilyen ?

Namost, hogy automata szivató vagy az injektor adagol a fuldoklónak, mindegy, a vita nem ezen volt, de térjünk el - nem középiskolás fokon - a lényegtől. Lassan írom, mert fennakadsz, mint az olajkályha úszója: addot alap dízel és alap benzines - minden sallang nélkül: injektor/turbó/annyakínnya - a tesztben. Ráteszünk a kettőre egy 1,5 tonnás vasat. Alapjáraton melyik fog elindulni és melyik lefulladni ?

A traktorok példáját kedves a kertben álló hürlimann traktor alapján írtam. Igaz, hogy régi, de ha ennek a motorját benzinnel kéne járatni, hát.... De első kézből tudok neked hirtelen kb. 5 féle modern traktorról hozni fogyasztási adatokat, utánajárjak ? ;)

"Nekem egy kis autóm van, ha benne ülök, 1620 kiló, de tetszőleges fokozatban elindulok vele alapjáraton. Elsősorban nem azért, mert az injektor figyel a fordulatra, hanem azért, mert meg lehet tanulni rendesen kuplungolni. Ezt próbáltam már ezeröcsitől kezdve kisebb-nagyobb motorú autókig mindennel."

Nos, elsősorban azért, mert a fordulatszámot nem engedi leesni alapjárati alá...ha engedné, lefulladnál és elpirulnál végre egyszer az életben.