( tomi66 | 2009. 11. 02., h – 12:27 )

Nos, olyan nincs, hogy kis dízel. Azaz van, csak ugyanannyira szar, mint a kis benzines. 2000-es alatti dízel nem dízel, hanem filmtrükk. A dízel fő bajaként említettél valamit, ami szerintem az előnye. Nem kell ennek 18000-et pörögnie, nem a pöcsömet hosszabbítom vele. Pörögjön csak 2000-et...és sose hagyjon ott sehol. Megteszi :) A modern benzinesekben van automata szivató, nagyon is ! Ez nem az a szivató, ami a ladákban volt. De ott figyel, láthatod, amikor hidegen indítod a motort és mondjuk 1200 az alapjárat, de ahogy bemelegszik, máris lemegy 1000 vagy 800 körülire. Ráadásul próbáld csak ki, hogy berakod egyesbe és nem nyúlva a gázhoz lassan elkezded felengedni a kuplungot. Amint fog a kuplung, az automata szivató már tolja is az anyagot, amit szépen jelez a motor hangja és a fordulatszámmérő. Összegezve az egész dízel vs. benzines témát, ha kicsi lenne a pöcsöm, akkor 3000 köbcentis benzines autót keresnék, hogy elsőnek érhessek az összes piroslámpához füstölő gumikkal, de mivel nem kicsi, ezért jó a dízel. Szépen odaérek mindenhová annyi idő alatt, mint bármelyik benzinessel, és még tiszta üzemanyagom is lesz ha akarom, olcsóbban. :) Mellesleg a linkelt verdába beültetlek és ha nem tudod, hogy dízel a szíve, akkor a menettulajdonságai, gyorsulása, stb. alapján sosem mondod meg, hála a turbónak...és ezekben már nem olyan turbó van, ami egy bizonyos magas fordulatnál éled fel, mert másképpen működnek már kissé. Nagyon. A hangja elárulja, mert kopogósabb és mélyebb. Mellesleg a benzinesnek tényleg nagyobb a nagy nyomatékú fordulatszámtartománya, de erősen véges az is...és hát mindegy, hogy mekkora a tartomány, ahol jó a nyomaték, mindegy, hogy benzines-e vagy dízel-e, azért van a váltónál az a szép áttételsor, hogy az adott tartományból kivegye a megfelelő nyomatékot a megflelő sebességtartományhoz.

Az erőgépek pedig jellemzően azért dízelek, mert adott üzemanyagmennyiség mellett nagyobb hasznos teljesítményt adnak le. Ez ilyen egyszerű, nem kell itt egyéb fifkás dologra gondolni. Benzinmotort is tudnak akkorát készíteni, ami egy traktorban leadná azt a teljesítményt, mint a dízel megflelője, de a dízel elszántogat fél hordó gázolajjal 24 órát, míg a benzines megflelőjéhez ki kell rendelni egy tankert és meg kell tanulni vele menet közben tankolni.