( tselmeci | 2009. 11. 02., h – 09:59 )

Pontosan emiatt tartok én is nagyon a mai turbódízelektől. A befecskendezőfúvókák 1-2000 baros nyomáson, több ütemben nyomják be a gázolajat, ha egy ilyen elromlik, akkor nagyon sokba kerül a csere, darabonként akár 50-100,000 Ft-is, bár ezt eddig csak hallottam, nem néztem utána (tehát tévedhetek).

Szerintem az sem véletlen, hogy aki teheti, 80-90,000 km körül eladja a turbódízelét - fizesse ki más a horribilis javítási költségeket.

Mindezek ellenére, talán mégis érdemes lehet magáncélra dízelt venni, de csak újonnan, és nagyon vigyázni kell rá, akkor megfuthat sok km-t, és behozhatja az árát.

Tipikusan (kivétel van, tudom) az igazán keveset fogyasztó és erős dízel autó drágák, nem biztos, hogy valaha is behozzék az árukat (magáncél, nem furgon stb.) egy sokkal olcsóbb benzineshez képest. Persze az is tényező, hogy a vásárlónak mennyire számít a teljesítmény.

Vezetni meg én szeretem a benzinest és a dízelt is, mindegyiket meg kell tanulni használni. Dízeltől nem szabad 4500-5000-nél nagyobb fordulatot várni, míg a (kisebb) benzineseknél nem szégyen visszakapcsolni egyet vagy kettőt, ha menni kell, pl. előzés.
--
http://www.open-st.eu