( chx | 2009. 11. 02., h – 09:49 )

"A turbódízel masszív előnnyel nyert, olcsóbb volt 7 év alatt!"

Aham, és hány km-t mentek vele TÉNYLEGESEN? A szövegelés egy dolog, az hogy milyen lesz 200 000 km-nél, az meg a valóság. A dízelben MINDIG sűrűbben kell olajat cserélni, mint egy benzinesben, mert érzékenyebb rá, ilyen a technológia. Ha tartod a marketinges olajcsere-periódust, messze nem fog annyi km-t bírni, mint egy benzines. Ja, egyszer tankolj bele szutyok üzemanyagot, a benzines kiköhögi, a dízel megfekszik tőle.

"...hogy az alacsonyabb fogyasztás miatt egy dízelkocsit használtként is drágábban tudsz eladni, mint egy benzinest."

Éppen ellenkezőleg. A dízelt általában megveszik, belevernek rengeteg km-t rövid idő alatt, ezért tudják az emberek, hogy a használt dízelben általában sokkal több km van, mint egy azonos korú benzinesben, a szervizelése pedig drágább, ezért nemigen veszik. Az óráján is többet tekernek vissza, mint egy benzines óráján.

"Ezért írtam föntebb, hogy a jelenlegi dízeltechnika mellett a benzinmotor értelmetlenné vált."

Szerencsére nem így van. Én szeretem a dízelt, a régit, de ilyen nagynyomású rendszer nem kellene.

__________________________
Kinek a pap, kinek a chap.