( bambano | 2009. 11. 01., v – 12:37 )

Pont ez a vicc a dízellel, hogy azt csak tankolni olcsó. Ha kibírod a kocsi élettartama alatt, hogy egyszer sincs komoly baja, akkor nyersz rajta 200-300 ezer forintot, de az ilyen modern dízel ritka. Ha egyszer bekormoltad az egr szelepen keresztül a szívósort, akkor a dízel onnan kezdve anyagi bukta. Úgyhogy elfogadom, tankolni olcsóbb a dízelt. A TCO-jának várható értéke meg magasabb, mint a benzinesé.

Jártam 5 literes átlaggal 1.6-os benzinessel, még autópálya is belefért. És ismétlem, nem az a kérdés, hogy neked 5 liter, nekem meg 6, hanem az, hogy széthullik-e alattad a katalizátor, a részecskeszűrő, a szívósor, az egr szelep, a ... a ... a ... ééés itt egy hosszú lista azokról az alkatrészekről, ami a benzinesben nem tömegesen döglik meg, a dízelekben meg igen. A benzines sokkal kevesebbet kormol. A korom eltüntetése a dízelek tragikus sorsa. Azért vettél dízelt, hogy szervizre költhesd a megtakarított pénzed.

Hát igen, az autó tényleg a-ból b-be való, mondja mindenki, akinek nincs olyan autója, ami nem csak erre jó.