( n.balazs | 2023. 12. 10., v – 15:52 )

Ez is erősen offtopic, de reagálok.

S71 / G71 vonalról van szó (Budapest Nyugati p.u. - Veresegyház - Vác vonal):
1. Nem igaz, hogy soha nem volt rajta teherforgalom. 30-40-60 évvel ezelőtt mindegyik állomáson (nem megállóhelyen) volt tüzép. Szénlerakat, falerakat, építőanyagok. Ennek nyomai még ma is felfedezhetőek a tartalék / parkoló vágányok révén (Fót, Veresegyház, Őrbottyán, Vácrátót). Csak a villamosításkor ezen vágányok egy részét is elbontották - mondván felesleges már (ami meg erős szűklátókörűség).
2. Volt téglagyár is Erdőkertesen. Igaz, hogy már régen szanálták a gyárat, a nyomai még mindig felfedezhetőek - pl: a Fő út kialakítása, vágánynyomok. Illetve üzemelt / üzemel egy téglagyár Őrbottyánban is.
3. A vonal legnagyobb hibái:
- Csak 1 vágány van Rákospalota-Újpesttől Vácrátótig. Ígérték a 2 vágányúsítást már a 80-s években is, a 90-s évekbeli villanyosításkor is. Még mindig nem lett belőle semmi. Most épp valami környezeti hatástanulmány előkészítő projekt fut erre a célra.
- A pálya kialakítása nem teszi lehető a nagy pályasebességet. Lásd: Fótújfalunál a pálya a megállóban annyira bedől, hogy erősen kapaszkodni kellett a régi vonatkocsikban le- és felszálláskor. De még az alacsonypadlósoknál is erősen érezni, hogy átesel a vonat túloldalára. Fótfürdő és Csomád között telente / nyaranta rendszeresen előfordul, hogy csak 15 km/h-val tud haladni a kanyarban a vonat. Dől a pálya + hőtágulás / zsugorodás. Szabályszerűen hallani, érezni, ahogy a sín és a kerekek nyírják egymást a kanyarban.
- Képesek voltak a vonatpálya mellé lakóházakat építeni. Van, amelyik csak 5-10 méterre van a vonattól.
4. Olyan sokan utaznak a vonaton, hogy sokszor már a végállomásokon se tud rá az ember felszállni csúcsidőben (hétköznap reggel 6-8 között, délután 16-19 között).
5. A vonatok rendszeresen kimaradnak. Tájékoztatás nuku. Tiszta "kaland és élmény".
6. Lerobbanó szerelvények. Élmény, amikor a célállomás előtti utolsó állomáson lerobban a szerelvény, tájékoztatást hamarabb kapok a MÁV alkalmazásból, mint a kalauztól / jegykezelőtől. Majd fél órányi várakozás után előkerül a jegykezelő, leszállítanak mindenkit és 1 óra 20 percet szobroztunk egy forró augusztusi kora estén 18 óra körül, hogy a váltó végre működjön és tovább tudjon mindenki menni.
Ugyanez ment 30-40-50 éve is ezen a vonalon, nem változott semmi. Csak akkor még volt ember, akit lehetett kérdezni. Meg volt bakter minden állomáson és megállóhelyen, aki javította a váltókat, is ha kellett.

A Volánbusz - ami egy ideig együtt halad a vonattal (318, 319-s vonal) - szintén iszonyatosan túlterhelt.

Szóval hová a ****-ba akarnak még több embert itt tömegközlekedésre kényszeríteni???!!!