( asch | 2023. 11. 08., sze – 16:22 )

Figyelmesen néztem, csak még 11:50 előtt kommenteltem (11:45-kor mint látszik). Közben kiderült, hogy 110km/h-ra korlátozták a végsebességét. Szerintem ez értelmetlen kompromisszum. Ha megnézed az eC3-at, ami egy valódi megvásárolható kocsi elvileg, na annál már el is hajították a függőleges szélvédőt (végsebesség eszerint 135km/h: https://ev-database.org/car/2039/Citroen-e-C3 ). Nem tudom elképzelni, hogy ésszerű lesz a függőleges szélvédő valaha is. Ha a légkondícionálást akarjuk csökkenteni, akkor legyen egy kivákuumozott (hogy ne tudjon párásodni) zárt tér egy ferde és egy függőleges üveg között. Vagy bármi más trükk, de mikor a légellenállási tényező századának töredékein harcolnak az elektromos autók, akkor nem lesz függőleges szélvédő sorozatgyártva.

>kinek mi az életképes ?

Pont az az életképes, hogy valóban működik és valóban olcsó és biztonságos sorozatgyártásban is. Ahogy a függőleges szélvédőről például kiderült, hogy ők maguk sem tartják életképesnek, legalábbis az EC3-ba nem került bele. Mily meglepő.

A szendvicspaneles karosszéria bekerült a sorozatba? Ezt a hosszú EC3-at nincs türelmem végignézni. Erről egyébként el tudom képzelni, hogy életképes lehet. A trabantnál is bejött a kartonpapír séma és tényleg gazdaságos volt ameddig nem kellett megszabadulni tőle :-) Ha most nem került sorozatba, akkor majd talán később fog.