Szóval volt olyan csillagállás, hogy a MAX, a rossz helyen levő hajtóművek miatt, gázadásnál olyan meredeken feladta az orrát, hogy átesett, azaz zuhanni kezdett. Ha ez alacsonyan történik, akkor akkor nem lehet mit tenni, a gép lezuhan.
Amennyire én tudom, maga az állami szabályozás kényszerítette ki az MCAS-t. Nincs bizonyíték arra, hogy a MAX veszélyes lenne MCAS nélkül. Viszont kellett az MCAS ahhoz hogy az FAA elismerje a korábbi változatok típusjogosítását az új modellhez.
Sikerült a Boeingnak egy olyan törvénymódosítást elérni, hogy ő (mármint a Boieng) jelölik ki az FAA-nál, hogy ki vizsgálja őket! Ez egészen elképesztő! A gyártó gyakorlatilag saját magát vizsgálja!
A Boeing nyilván örült ennek, de kapacitásbeli problémák is voltak az FAA-nál. Kevés jó mérnök akar állami bürokrata lenni.
Emellett az, hogy a repülés ennyire biztonságos manapság nem az állami felügyeletnek, hanem a piac által diktált innovációnak köszönhető.
Amúgy meg „Give me liberty, or give me death!”. Inkább élnék veszélyesebben egy szabad országban, mint hogy állami bürokraták irányítsák az életemet és/vagy az üzletemet.