( oattila | 2020. 01. 30., cs – 23:17 )

"Leginkább a józan paraszti ész. Ha lesz céged megérted. ... Ez pedig nagyon nem térülne meg sehogy sem."

Kicsit távolabbról is lehetne nézni ezt a felállást. A sor végén ne egy mezei felhasználó legyen hanem szintén egy cég/cégek. Erre egy gondolat kísérlet:

Adott X cég aki gyárt pl. router-t, amin futó szoftver Y cég terméke. Ebből az eszközből bevásárol sok darabot Z cég, hogy ezen keresztül valamilyen szolgáltatást nyújtson W cégeknek.

2038-ban az összes eszköz meghibásodik, mert Y cég szoftvere rosszul kezelte az időt*. Ekkor W cégek kártérítés/kötbér igényt nyújtanak be Z cégnek, ha nem rendeződik a helyzet nagyon gyorsan. Ezért Z felveszi a kapcsolatot X céggel akinek a termékével gondja akadt:

X cég széttárja a kezét, hogy ez a probléma nem a saját termékében van, hanem Y cég által készített szoftver okozza a gondot, de ő nem tud felelősséget vállalni érte, mert ez nem térülne meg sehogy sem.

* Hasonló példa miatt lehetne a hiba oka az is, hogy a router egyik szolgáltatása az önműködő frissítés, csak Y közben lelövi a frissítő szervert, ezért amikor a szoftver ezt nem találja leáll "Nem támogatott platform" hibaüzenettel.