( oattila | 2020. 01. 27., h – 22:31 )

"Lehet venni okos TV-t is ma már, csak ismerje a HDMI-t. Amíg megy, addig használod az okos funkciókat, utána meg rádugsz valami TV okosítót. Attól, hogy az appok már nem futnak rajta, még a panel ad képet, nyugodtan lehet tovább használni."

Szerintem azért van különbség, hogy valami egyszer magáról elromlik ("elpukkan" egy kondi -> elmegy a hang), amit vagy megjavíttat vagy megjavít az ember vagy együtt él ezzel a hibával esetleg kidobja az egészet és vesz egy másikat. Megint más, ha nem magától hanem tudatos döntés eredménye a hiba.

Olyan ez, mintha azért ázik be az ember, mert régiek a csövek és a felső szomszédnál megadta az egyik illesztés a fürdőszobájában, vagy a felső szomszéd direkt letekerte a mosdóról a hollandert és rányitotta a csapot, hogy eláztasson.

Az első esetben nincs harag, biztosító (ha van fizet) az ember meg vagy kifestet, vagy valahogy eltakarja a beázást vagy marad úgy.

A második esetben viszont az a manager aki a fenti kárt okozta az embernek a költségcsökkentő döntésével, ne az erre kapott bónuszából vigye hawaii-ra a családot nyaralni, hanem a család vigyen be narancsot beszélőre (azt hiszem a tudatosan tervezett elavultatást börtönnel is büntethetik a franciáknál).

A lényeg, hogy nem az a bajom, hogy nem lehet megoldani valamelyik okosítós megoldással, hanem az, hogy anno fizettem valamiért, amit most direkt elrontottak. Évekkel ezelőtt nem szorítottam pisztolyt a fejükhöz, hogy olyan szolgáltatást pakoljanak a TV-be, amit később megbántak és az én káromra* csökkentik a saját költségüket.

* Lehet sokkal később következnének be az ilyen kivezetések, ha a még aktív felhasználókat kártalanítani kellene, mert akkor a jóval kevesebb ügyfelet érintve érné meg kivezetni valamit.