( jeriko | 2018. 10. 22., h – 21:52 )

A fő probléma (ahogy legtöbb esetben), hogy az EU számára a legfontosabb: beszedni az aktuális sápot, aztán mehet úgy minden, ahogy eddig - pont mint a Facebook esetében. Ha tényleg tenni akarnának valamit, akkor "csak" annyi lenne a dolguk, hogy olyan törvényeket hoznak, ami tiltja az árukapcsolást, tiltja az adatok olyan felhasználását, amire a felhasználó direkte nem adott engedélyt (például átadását XY cég részére, vagy lokáció eltárolását IP cym alapján vagy bármi egyéb. Nem a Facebook-ra vagy a Google-re vagy az Apple-re szabva hanem minden egyes cégnek amelyik az EU területén ténykedni óhajt.
Rögtön mehetne olyan törvény is, hogy adózni abban az országban kell, ahonnan a bevétel származik. Ha a Facebook / Google letarolja a magyar reklámpiacot, akkor ne Írországban vagy a Kajmán szigeteken adózzon utána, ha Magyarországon. Az Osztrák hirdetései piac miatt meg Ausztriában.
Csak ugye a politikusoknak sokkal jobban jön egy kis büntetés, egy kis ejnye-bejnye, néhány látszólagos intézkedés és kitömött zseb és pár évig rendben vannak a dolgok.