( MGy | 2017. 09. 20., sze – 16:26 )

Feltételezem, hogy a hivatkozott rendelet (32) pontjára gondolsz:

"Az adatkezelésre csak akkor kerülhet sor, ha az érintett egyértelmű megerősítő cselekedettel, például írásbeli – ideértve az elektronikus úton tett –, vagy szóbeli nyilatkozattal önkéntes, konkrét, tájékoztatáson alapuló és egyértelmű hozzájárulását adja a természetes személyt érintő személyes adatok kezeléséhez. Ilyen hozzájárulásnak minősül az is, ha az érintett valamely internetes honlap megtekintése során bejelöl egy erre vonatkozó négyzetet, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások igénybevétele során erre vonatkozó technikai beállításokat hajt végre, valamint bármely egyéb olyan nyilatkozat vagy cselekedet is, amely az adott összefüggésben az érintett hozzájárulását személyes adatainak tervezett kezeléséhez egyértelműen jelzi. A hallgatás, az előre bejelölt négyzet vagy a nem cselekvés ezért nem minősül hozzájárulásnak."

Ez alapján a házirend akár problémás is lehet, de a probléma könnyen kikerülhető egy külön lapra nyomtatással és aláíratással.

Gondolom a (39) pont rendelkezésére célzol:
"A személyes adatkezelés konkrét céljainak mindenekelőtt explicit módon megfogalmazottaknak és jogszerűeknek, továbbá már a személyes adatok gyűjtésének időpontjában meghatározottaknak kell lenniük. A személyes adatoknak a kezelésük céljára alkalmasaknak és relevánsaknak kell lenniük, az adatok körét pedig a célhoz szükséges minimumra kell korlátozni. Ehhez pedig biztosítani kell különösen azt, hogy a személyes adatok tárolása a lehető legrövidebb időtartamra korlátozódjon. Személyes adatok csak abban az esetben kezelhetők, ha az adatkezelés célját egyéb eszközzel észszerű módon nem lehetséges elérni."

A cél az, hogy a gyerek a tanórán a feladattal foglalkozzon, minderre van 1 darab tanár és 35-37 gyerek.
Az egész téma arról szól, hogy ezt a célt milyen ésszerű eszközökkel lehet elérni. Ha tudsz ilyet személyes adatkezelés nélkül oszd meg velünk és megvitatjuk. Nagyon könnyen meggyőzhető leszek, mert a személyes adatok kezelését nem szeretem és elég nyűgös a téma.
Remélem nem gondolod életszerűnek azt, hogy bármely informatika tanár érdekesebben tudja elmondani azt, hogy egy szövegszerkesztőben miért nem helyközök és soremelések segítségével formázzuk a szöveget, illetve miért használjunk stílusokat (word, css stb.) konkrét formázás helyett, mint az az érdekesség amit mondjuk egy pornó oldal tud biztosítani egy kamasz fiúnak.

Ha az adatkezelő túlterjeszkedik azon a felhatalmazáson, amit kapott (lsd. nem normális tanár) akkor bűncselekményt követhet el és annak megfelelően kell eljárni.
A gyakorlat azt mutatja, hogy egy nem normálisan hozzáálló tanár sokkal nagyobb károkat okoz a diákjainak, mint azt, hogy megismeri, esetleg elpletykálja azt, hogy Pistike az infó órán mit nézett munka helyett. (Ezzel persze nem adok felmentést ennek a cselekedetnek a súlya alól - adott esetben én az igazgató helyében simán lapátra tenném.)

Nem vagyok benne biztos, hogy nincs szüksége rá a tanításhoz. Egy frontális óra tartásához valóban nincs, de ha differenciáltan akar foglalkozni a gyerekekkel akkor nagyon jól jöhet, ha tudja, hogy kire kell különösen odafigyelnie. Az iskola meg nem csak a tanítás, hanem a nevelés színhelye is. Ha a tanár és a diák között megvan a szükséges kölcsönös tisztelet akkor az órán való munka helyetti facebook nézés normális megbeszélése igen jelentős nevelési eredményt hozhat.