( Foltos | 2016. 08. 26., p – 11:29 )

Nem mondtam hogy csalás, de erősen megkérdőjelezhető az emberek feledékenységére játszani.

Csinálok egy szolgáltatást, és az első hónapját ingyenessé teszem marketing célzattal. Ez ok. Ugyanakkor az ingyenes időszakra hozzáférést kérni a felhasználó pénztárcájához, nem ok, még úgy sem, hogy figyelmeztem, hogy majd a 2. hónaptól kiveszem belőle a pénzt. Miért? Mert a cég egyértelműen arra játszik, hogy az emberek majd úgyis elfelejtik a dolgot, és akkor lesz bevétel. A legtöbb ember nem nézi havi szinten milyen mozgások voltak a számláján. Visszaélni az emberek hülyeségével nem menő és nem is tisztességes.

Hogy hogyan lenne tisztességes? Úgy hogy amikor lejáróban az ingyenes időszak, akkor szólunk az usernek, hogy látod milyen fasza volt ez az egy hónap? De nekünk sokba van a szolgáltatás fenntartása, és innentől fizetned kell érte. Ebben az esetben nem terhelem a felhasználót avval, hogy a naptárat böngéssze mikor jár le az 1 hónap. És nem is választom el a döntést és a következményét 1 hónappal.

Azt mondani, hogy "dehát mindenki így csinálja", meg hogy milyen ügyesek a többi cég marketingesei, hogy frankón növelték a bevételeket lehet érv egy belsős céges megbeszélésen.
Ettől még felhasználói szemmel ez bizony nem tisztességes.