( igiboy | 2015. 09. 15., k – 09:57 )

Kulcs-soft mint olyanról hallani sem akarok.
Az egyik cégnél valami hirtelen-jött gondolattól vezérelve tőlük választottak bér könyvelésére alkalmas szoftvert. Persze felhő meg minden, mert az coool meg trendiiii.
Bevezetéskor (ez van ezt fogjuk használni) elkövették azt a hibát, hogy hiába kértem, hogy teszteljék nem foglalkoztak vele, így pl. az a dolog, hogy a "felhő" megoldás lényegében egy rdesktop server számomra kiderült és tudtam is hogy közben nem dogozhatnak majd a régi szerveren, amit megint csak távoli asztalon érnek el. Mindezt egy linuxos vékonykliensen (Fedora + irodai programok + rdesktop kliens + Intel Atom). Tippem szerint a csodafelhő megoldásnál azt nem taglalták, hogy közben a dolgozó ugyanazon a gépen még 1 db doc fájlt sem tud majd megnyitni, csak ha leginkább kilép (r=1 user).
Mivel a legújabb windows volt amire fel kellett csatlakoznom így újabb rdesktop kliens kellett, annak 1-2 érdekes beállításával. A support csak pislogott, amikor azt mondtam, hogy linuxról akarok belépni. Régen láttam már "rendes" vékonyklienst, de tippem szerint, még mindig van belőle sok sok linuxos. Végülis rdesktopos felhőszolgáltatást adnak el, de fingjuk sincs, hogy mivel lehet rá csatlakozni. Végülis a probléma a részemről lett megoldva, sőtt mivel kedves voltam így megosztottam velük, hogy merre keresgéljen majd a másik olyan balga/ökör/perverz ember, aki egy távoli-asztalos-felhő-szolgáltatás eléréséhez nem kíván üzemeltetni egy Win7-et.
Végül arra, hogy egyszerre két gépen dolgozzanak egy duplamonitoros rdesktop megoldás lett összehozva, amin az egyiken a régi szerver, a másikon a szíven kulcsa van.
Majd egyik nap történt, hogy hívnak hogy nem megy az "izé", nem megy semmi... stb... (r=1 user). Átmegyek, megnézem. Látom, hogy a saját szerverre fel tudnak lépni. A kulcs-soft nem megy. (Mivel 18-a lehetett így lényegében ez kellett csak nekik éppen, így úgy érzékelték, hogy "semmi sem megy" az r=1 user-ek) Indítom konzolból a csatlakozási script-et, látom, hogy változott a szerver kulcsa/lenyomata, stb... 2 perc és már működött is és mindenki örült. Természetesen a kulcs-soft arról elfelejtett szólni, hogy cserélnek szervert, vagy valami változás lesz. Többször is voltak hívva. Első körben, amikor még oda sem értem, a válsz a "náluk minden rendben van", "ők nem csináltak semmit". Amikor mondtam nekik mi volt a gond akkor csak pislogtak, majd refelxből rávágták, hogy szerver csere volt, mert a kb 600 dolgozó miatt külön szervert kapunk. WOW, ezt azért megnézném élőben is, mármint a külön szervert. Tehát probléma megoldva részemről, újra. Nem hogy segítséget nem kaptam, hanem teljesen eltereltek volna a megoldás útjáról.
Azok az esetek pedig már nagyon említésre sem méltóak, amikor hívnak hogy nem megy. Kérdés feltéve a kulcs-soft-nak, de "náluk minden rendben", majd egyszer csak magától megoldódik a probléma.

Általam megoldott problémák: 2
Support által megoldott problémák: 0
"Fogtündér" által megoldott problémák: sok

A programon belül is rengeteg gond volt, akár, hogy el sem indult.
Azóta meg van tanítva, hogyha a kulcs-soft-os monitoron nem megy valami, akkor hívják a kulcs-soft-ot és ne engem.