( Hiena | 2014. 11. 12., sze – 14:34 )

Ha már ennyire szeretnél oktatni gyerekeket és beleölni x ezer munkaórát, akkor van jobb ötletem :
Csinálj egy játékot, ahol a gyereknek egy hackerrel kell játszania, a'la Watchdogs csak épp nem óvoda szintjére vannak a feladatok belőve. A játék világában minden egyes feladat megoldásához, a játékosnak meg kell hackkelni egy-egy berendezést a továbbjutáshoz. A hackkelés jelen esetben annyit takar, hogy egyszerű kódokat kell írni adott programozási nyelven. A manualt, tutorialokat simán bele lehet szőni játék menetébe, felvehető tárgyak képében.
Pl1. A játékos társát/barátnőjét/kutyáját/aranyhalát bezárják egy cellába ahonnan az ajtó kirobbantásával lehet kijuttatni, de előtte figyelmeztetni kell a cellában lévő monitoron keresztül, hogy álljon félre. Az őrség szobájában talál egy terminált és egy könyvet amiben az alap utasításokkkal, amivel tud írni egy "Helló Ajtó!" kódot.
Pl2. Hősünk talál egy mobilt, aminek nem tudja a pinkódját, de van egy robotja, ami nyomogatja helyette a telefont egy általa megadott sorrendben és minden harmadik próbálkozás után kikapcsolja és visszakapcsolja a készüléket. A robothoz tartozik egy terminál... (Gyk: ciklusok, maradékos osztás, alap bruteforce kód írása )

A sztorit végtelenségig lehetne fokozni, csavarni. Programozási nyelvként szinte bármit lehetne használni, de érdemes lenne olyant választani, ami későbbiek során jól használható a valós életben.
Amúgy csináltak már hasonlót pl. reverse engineeringre.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "