( vl | 2012. 08. 29., sze – 23:23 )

Az Oracle jelenlegi koncepciójától a lehető legtávolabb áll minden olyasmi, ami az ügyfél kívánságainak a figyelembevételét jelentené. Mondhatni policy, hogy leszarjuk az ügyfelet: van egy halom pótolhatatlan monopol-jellegű termékünk, ha valakinek kell, leszurkolja szépen azt a zsetont, amit kérünk érte, mindenki más meg le van ejtve.

Mivel ez a stratégia túl látványosan működik a monopoltermékeknél, így sajnos arra jutott a cég vezetése, hogy ez így van jól, hiszen bizonyította magát az elmélet. Ezután a nem monopoltermékeknél is pont ugyanezt a koncepciót működteti a cég. Ez pedig tökéletes stratégia a nullához közelítő eladások eléréséhez.

Ha a dologba "morális" kérdéseket próbálna valaki keverni, nagyon hamar a cég jelenlegi jólétét jelentő stratégiával kerülne összeütközésbe...