( vl | 2012. 08. 06., h – 09:52 )

Ha a Pana tudása elég lett volna, akkor nem került volna be a rendszerbe anno az ISA-s kártyás PC. Az nekünk nem elég, ha az azonosítás alapja a mellék. Azt ugyanis bárki használhatja (a mellékek háromnegyede nem személyre szóló), és amúgy is az lenne az első, hogy mindenki a szomszéd meg az igazgató mellékéről telefonálna. Meg lennék lepve, ha a pin-kódos verziót tudná a központ külső segítség nélkül...

A koncepció nem az, hogy mindenben VoIP, hanem az, hogy ahol kell/lehetőség/igény van rá, ott lesz VoIP-os készülék, a többi mellék marad analógon. Aztán idővel majd szépen lassan lecserélődhetnének. Jelenleg talán 3-4 körüli mellék van, amin digitális a készülék, tehát ennél több VoIP-os cucc nem kéne indulásból (és ezekből sem biztos, hogy mindnek kell). Ott megoldjuk az Ethernet portot is, meg valami rendesebb készülék is beleférhet.