( andrej_ | 2012. 08. 06., h – 09:31 )

Ekkora mennyiségben egész jó lehet az Asterisk. Telefonból én a Snom-ot ajánlom, mert szép és stabil (www.snom.com) és nagyon jól lehet vele dolgozni. Igaz ez nem a 10e forintos kategória, de azokkal szopás lesz hosszútávon folyamatos üzemben. Érdemes rögtön egy VoIP szolgáltatóhoz is átvinni a számokat, hogy ne az analóg vonallal kelljen szívnod. Vegyes üzemet a saját egésszégi állapotod ne akarj az alközponti oldalon. Vagy fullosan VoIP vagy fullosan adott központ megoldása (pl. a jelenlegi Panasonic).

Ha mindenképp analóg vonalat akarsz fogadni, akkor érdemes valami 4-8FXO portos SIP cuccot nézni, de az analóg hívásoknál pl. feszültség különbséggel meg mindenféle timeouttal nézi a központ a foglaltságot. Ha ez valamiért nem megy 100-asan, akkor abból elég sok anyázás van. A VoIP-ra áttérés rögtön a hívásirányítást is megoldja, mert nem lesz az, hogy X számotok foglalt ha épp beszéltek rajta, miközben a másik 5 szabad.

Ha gondolod privátban tudok ajánlani céget aki VoIP szolgáltató is, meg Snom telefont is forgalmaznak. Bár innentől Snom honlapon is megtalálod őket. :)

A DID-t szerintem kevered, mert az üdvözlő szöveg és mellékválasztás az IVR (interactive-voice-response) funkció. A DID a direct-inward-dialing, tehát adott számoknak van beválasztója és rögtön adott telefonon csörög. (Pl. 1234560-69-ig a számotok és a 67 végű direktben Gizinél, a 68 megint másnál csörög, de a 60 végűnél egy kellemes hang köszönt és kéri a melléket vagy kapcsolja az erre érdemes egyént.)