( tetra | 2010. 09. 21., k – 12:20 )

És akkor itt jön be a képbe az epül. Ami mintapéldája annak, hogy a marketing nagyobb úr a minőségnél. Ugyanez elmondható a Firefoxról is. Firefox még sehol nem volt, amikor az Opera (csak hogy a fentebbi szálat folytassuk) már tudta azokat a dolgokat, amik később a modern böngészőktől általánosan elvárhatóak voltak, és mégsem terjedt. Miért? Nem azért, mert rossz volt, hanem mert nem volt egy olyan fiatalos imázsa, lázadó érzete. Az Opera Software egy krva jó böngészőt akart írni (sikerült), nem lázadást szítani. Az embereket meg lázadással lehet rávenni dolgokra (lásd a sok Ubuntust, kb a váltás 90%-a azért van, hogy elmondhassa, ő nem "winfost" használ, mert amúgy fogalma sincs, miért előnyösebb vagy hátrányosabb egyik vagy másik), meg egyénieskedéssel.
Króm ugyanez. Most már a Firefox a mainstream, tehát aki lázadni akar, az krómolni megy.
----
Hülye pelikán