- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 7539 megtekintés
Hozzászólások
>Bitcoin szakértő
:DDDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk Blummer úr - a.k.a. grau, a közösségben - tényleg az egyik leginkább hozzáértő ember kishazánkban. Cégével saját Bitcoin implementációt is fejlesztett Javaban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit elragadtattam magam. Ettol fuggetlenul Blummer ur a "jelentos fogyasztovedelmi elonyok" sorolasa kozben elfelejti a hatranyokat megemliteni (volatilitas, nincs vasarlo vedelem, meg mindig piszkaljak a kodot, etc).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olvastam a mostani cikket, de szokta említeni a volatilitási problémát is és azt, hogy érdemes különválasztani a Bitcoint, mint technológiát és fizetési rendszert, valamint a bitcoint, mint pénznemet. Utóbbi lehet nem fogja tudni átvenni a hagyományos pénzek szerepét, de a technológia működik és ez a lényeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos a fenti (egyebkent eleg vulgarisan egyszerusito) cikkekben nincs jelen ez a szemleletmod. Az egyik (egyebkent jogosan) ova inti a technologiat at nem lato lakossagot tole, a masik pedig "online kape" szinekben probalja mosdatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk az is biztos, hogy a sajtó is szenzációhajhász módon állandóan csak az árfolyammal van elfoglalva és elveszik az egésznek a lényege.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na pont ezt tartom én is érthetetlennek, ha globális valutának szánják, akkor mi értelme az árfolyamnak?
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert árfolyam akkor is van, ha tehenet cserélsz disznóra, mint régen. De ha ma egy tehén két disznót ér, holnap húsz disznót, holnapután meg öt tehén fog érni egy kiló sonkát, akkor hiába globális valuta a tehén, cseszhetem az egészet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelen esetben csak spekulaciora, de ha elterjedtebb lesz, foleg az (n+1)coinnal egyutt, akkor mondjuk a jobbara USD-ban kalkulalt nyersanyagarak es egyeb valutaban szamolt eloallitasi koltsegek mellett valami alapjan ki kell tudni szamolni azt, h az vegulis hany BTC-t er.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de ha elterjedtebb lesz, foleg az (n+1)coinnal egyutt,
Ezt a nagy jegybankok szvsz nem fogják hagyni, erre már vannak is jelek, FeD, ruszkik, stb.
Ugyanis ha elismernék a bitcoint, jelentősen csökkene az ún. monetáris mozgástér a nemzeti valutával.
Aminek mostanság elég nagy divatja van. Én úgy látom hogy ebbe az irányba megyünk, ami valahol érthető egyébként.
A bitcoin jelenlegi formájában afféle tartalékvalutaként, pénzügyi menedékként funkcionálhatna maximum / de arra meg ott az arany, ami a btc-vel
szemben kézzel is fogható, évezredek óta működik, tehát nem kell feltalálni a spanyolviaszt /, de
erre most nagy igény egyrészt nincsen / arany is zakózott rendesen az elmúlt 1 évben /,
másrészt ahogy találóan fogalmazott valaki, a btc borzasztóan rossz értéktároló.
Erre lehet mondani, hogy nagy előny, hogy decentralizált, de nagy hátrány is egyben, mert mondjuk van megtakarításod btc-ben,
le akarod kötni akármilyen időtávra, semmi kamatot nem fogsz kapni rá, mert nem áll mögötte ilyen értelemben senki.
A különféle devizák mögött minden esetben áll egy jegybank. FeD, BoJ, ECB, stb.
A BTC mögött kvázi nem ál senki, nem ellenőrzi senki, egy ellenőrzött tőkepiacon ez az mtgox malőr pl. nem történhetett volna meg.
Tehát az, hogy egy tőkepiac ellenőrzött, az nem feltétlenül hátrány.
1. ) Itt most lehet azt mondani, hogy hát de csak az mtgox-on van gond, de sajnos semmi garancia nincs arra, hogy ez másik kereskedési platformon
nem jön össze. És nincs olyan szabályozó hatóság sem, aki felügyelné a btc kereskedést, vagy ahol ezért tudnál reklamálni.
2. ) Másrészt ha jól értem, akkor az mtgox-on levő bitcoinok másutt nem adhatóak el. Ez így óriási hátrány ebben a formában, már ha jól értem.
Gyakorlatilag a bitcoin így nem cipelhető, utalható bárhova, vagy rosszul látom. De nekem ebből:
A felfedezett hiányosságok miatt leállították a bitcoin kifizetéseket, ezért mindenki szabadul az ott levő bitcointól és próbálja eladni. Aki meg venne az mtgox-on, nem tudja máshova átrakni
ez jön le.
Ez a mai globalizált világban, ahol egyik számláról egy másikra minden további nélkül
lehet napon belül utalni országok között is, a btc számára óriási versenyhátrány.Feltéve, ha jól értelmezem amit írtatok.
Még a részvényekkel is meg lehet csinálni értékpapírszámlák között a transzfert, btc-vel ezek szerint, ha transzfert akarsz, akkor el kell adni, aztán másutt újra kell venni.
Ez így egy kalap szar, bocs, de ez van.
Meg az is milyen már, hogy az egyik tőzsdén 115 dolcsi egy btc, a másikon meg akármennyi, de ha te A.) tőzsdét fogtad ki, akkor ijb.
Ha most én megnézek egy piaci árat az egyik legnagyobb ismert "pénzügyi portálon", ahol valós adatok vannak, ott ez van:
http://www.investing.com/currencies/btc-usd
111,01, de lehet mire megnyomom a beküldés gombot, már lejjebb lesz.
+szerk
na találtam másikat :
http://www.plus500.com/Instruments/BTCUSD
567.27 -7.96%.
( sabe | 2014. február 20., csütörtök - 19:13 )
"Más bitcoin oldalakon viszonylag normális rendben/árfolyamon megy a kereskedés. Nincs itt kérem semmi látnivaló :)"
( kmARC | 2014. február 20., csütörtök - 20:24 )
"Én sem értem ezt a hisztit, ahol én vettem annó 500CHF-ért, ott most 700CHF-ért is el tudom adni, azonnal"
------------------
Tegyük fel, hogy mondjuk néhány kereskedő elfogadja a btc-t. Ezt le kellene könyvelni azért valami adóhatóság számára is emészthető formában.
Most melyik árfolyamon tartsuk nyílván, az mtgox 111,01-en, vagy valamelyik másiknál 600 USD-ért. vagy valami harmadikon ?
vagy felét itt, felét ott. vagy attól függ, hogy a vevőnek hol volt a számlája ? lesz 50 btc így, 40 btc úgy, 11 btc meg amúgy ?
Ti komolyan elhiszitek, hogy ennek így van pénzügyi jövője, lesz ebből valaha is "normális" fizetőeszköz ?
Nem technológiai jövője, az egy más kérdés.
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> egy ellenőrzött tőkepiacon ez az mtgox malőr pl. nem történhetett volna meg.
Már hogy a fenébe ne. Hatalmas összeget emésztenek fel a különböző csalások a bankoknál is. Sőt, szoftverhibán is bukott már nem kevés, csak erről persze hallgatnak.
Capital Partners? Ellenőrzött tőkepiac, mi? :)
Szerintem nem egészen érted még a bitcoin működését; természetesen lehet utalni bármikor bárhova azonnal, az MtGox-nál beragadt pénz olyan, mintha a brókerednél lévő pénzt akarnád az ő akarata nélkül kiutalni magadnak - nyilván nem fog menni. Csak követelésed van vele szemben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hatalmas összeget emésztenek fel a különböző csalások a bankoknál is.
Azért 5szörös eltérések nincsenek. Ne hasonlítsuk össze.
Olyan azért nincs hogy mondjuk az otp rv. 4085-4100 az egyik tőzsdén, a másikon meg
11000-12000, mint ami most a btc-nél van.
Sőt, szoftverhibán is bukott már nem kevés, csak erről persze hallgatnak.
Igen, néhány forexes néha morog, hogy 30-40 ponttal a piaci ártól kiszedik a stopjait exotic devizapároknál, de azért ezek nem ötszörös eltérések.
Capital Partners?
A capital partners mekkora részt hasított ki a brókerpiacból, és az mtgox a btc piacból ??
+szerkNyílván az embernek érdemes megnézni, kire bízza a pénzét...
A BTC elég új piac, itt nem nagyon volt viszonyítási alap, másrészt pont a legnagyobb játékos van éppen technikai dögrováson.
Kis különbség, nemde ?
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az MtGox most egy (látszólag) bajba jutott bróker, azért esett le az általa kezelt vagyon értéke. Gyanítom, hogy egy Capital Parnerses értékpapírszámlán tárolt portfóliót szintén megvehetted volna a névleges értéke ötödéért is bárkitől.
Az, hogy az MtGox ekkora hibát vétett azért van, mert fiatal még a bitcoin és az is igaz, hogy spekulánsok játékszere. De egyelőre nem látszik, hogy miért ne működhetne az elképzelés, az előnyei pedig beláthatatlanok. A bankok által kínált fizetési megoldások kőkorszakinak tűnnek a bitcoin lehetőségei mellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért vegyük már észre, hogy az MTGOX a BTC piacon piacvezető volt, több volt mint "bajba jutott bróker", nem 120 tucatból egy darab, mint a cap-partners.
De egyelőre nem látszik, hogy miért ne működhetne az elképzelés, az előnyei pedig beláthatatlanok.
Pl. azért mert az uralkodó jegybankok mind megfúrják, betiltják, és nem hagyják működni, mert a btc kialakítása miatt alkalmatlan
bármilyen monetáris politika eszközének - mégha stabilizálódna is az árfolyama valami csoda folytán - emiatt viszont a tiszta kereskedelemben nem fogják elfogadni.
Pl. ezért.
+szerk Egyelőre úgy tűnik, hogy a nagyobb tőkeerősebb játékosok közül van aki dobja a btc-t. Így viszont simán elsorvad.
Tehát ahelyett, hogy terjedne, inkább szűkülni látszik a "btc-piac". Az internet robbanásakor a dotcom lufi ugyan pukkant, de a net terjedését
nem igazán fékezte. Itt azért úgy tűnik, mintha másról lenne szó.
http://inforce.hu/2014/02/az-apple-torolte-az-aruhazabol-a-bitcoin-alka…
Persze ilyen hírek után nem csoda:
http://hvg.hu/tudomany/20140128_Letartoztattak_a_Bitcoin_Alapitvany_ale…
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyelőre kicsi és fiatal a bitcoin piac, így vannak látványos bukások rajta, többet ez nem jelent.
Az állam és a jegybankok esetleg a feketegazdaságba taszíthatják le a bitcoint, ami "remek" döntés lenne; nem elég nekünk a magas készpénzállomány, legyen egy újabb adu a feketegazdaság kezében.. Persze kinézem, hogy megteszik, de ezzel csak lassítani tudnák.
Ennek ellenére lehet, hogy bukik az egész. Nem kizárt, hogy ez a technológia meghaladta a korát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az állam és a jegybankok esetleg a feketegazdaságba taszíthatják le a bitcoint, ami "remek" döntés lenne; nem elég nekünk a magas készpénzállomány, legyen egy újabb adu a feketegazdaság kezében..
A híreket elnézve a feketegazdaság már megtalálta a btc-t ;-), ezt nehéz nem észrevenni, tehát nem kell letaszítani. ;-)
A pénzmosás viszont csak akkor működik, ha van egy legalább félig-meddig tiszta befektetői oldal aki hajlandó btc-t venni.
Tehát a feketegazdaságnak van szűksége az ellenoldalon egy tiszta lábra.
Ha az elkövetkezendő cka 1 évben a btc-ben nem szűnik meg ez a fajta ugrálás, ill. nem tűnnek el teljesen az mtgox jellegű technikai cirkuszok, akkor
szerintem leöntik a lefolyóba, lehet hogy marad de csak a feketekereskedők között, akko' viszont nem lesz nagy jövője, mert ha csak piszkos pénz folyik keresztül rajta,
akkor pénzmosásra sem lesz jó.
Majd kiderül. Egy év múlva megtudjuk. Ha még itt leszünk :-))
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dupe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> egy ellenőrzött tőkepiacon ez az mtgox malőr pl. nem történhetett volna meg.
A mai hírek mellett ezt különösen megmosolyogtató olvasni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másrészt ha jól értem, akkor az mtgox-on levő bitcoinok másutt nem adhatóak el. Ez így óriási hátrány ebben a formában, már ha jól értem.
Nem jól érted. Ha a bitcoin már a személyes pénztárcádban van, akkor ott fizetsz vele, meg azon a tőzsdén adod el, ahol csak akarod. Amíg viszont a bitcoinod nem a személyes pénztárcádban van, hanem az mtgox pénztárcájában, addig nem férsz hozzá, hiszen a bitcoin átutalásokat felfüggesztette. Ezért - gondolom -hiába adnak akár 1 USD / 1 BTC árfolyamon eladási megbízást, nem lesz rá vevő, mert belátható időn belül nem kapja meg a bitcoinját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez már így tisztább akkor.
Átlagosan mennyi ideig tart normál körülmények között, amíg az átvezetési számláról a "személyes pénztárcába" kerül a btc ?
+szerk Amíg az átvezetési számlán van, addig használható-e fedezetként ? Tehát pl. veszek 30 btc-t, utalom a lóvét, átkerül 30 btc az átvez. számlára,
ha úgy döntök, hogy napon belül eladok belőle 15-t, ez kivitelezhető, vagy meg kell várni, míg a személyes bukszába kerül a 30, és csak utána lehet mozogni ?
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az idő sok mindentől függ. Maga a bitcoin tranzakció úgy működik, hogy az egyik bányász egyszer csak belerakja egy blokkba. Ha ajánlottál fel tranzakciós díjat, amit a bányász megkap, akkor gyorsabban bele fogja rakni. Az átlagos tranzakció visszaigazolási idő ez alapján azért jóval kevesebb, mint 20 perc. Azt meg, hogy a tőzsde mennyit ül a pénzeden, a veled kötött szerződés rögzíti.
A BTC tőzsdék nagyjából úgy működnek, hogy létrehozol náluk két számlát (egy USD-set, meg egy BTC-set), és a kettő között az aktuális árfolyamon pakolgatod a pénzedet. Ez analóg azzal, mintha mondjuk csak MOL részvénnyel kereskednél a BUX-on: létrehozol egy befektetési számlát, aztán az erre feltöltött pénzből MOL részvényt veszel, illetve ha részvényt adsz el, akkor a befektetési számládra megy a pénz. Az is analóg, hogy ha a befektetési számláról ki akarod venni a pénzt, azért tranzakciós díjat kell fizess, illetve a befektetési számla létrehozásáért / kezeléséért is díjat számolnak fel. Ami más, hogy itt a bitcoint is átutaltathatod magadnak. Röviden tehát igen, a tőzsdei számláidon levő pénzed fedezetként szolgál, illetve csak az szolgál fedezetként. A személyes pénztárcádban levő bitcoint először át kell utalni a tőzsdei számládra, hogy el tudd adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A személyes pénztárcádban levő bitcoint először át kell utalni a tőzsdei számládra, hogy el tudd adni.
ok.
1. a személyes tárcámban van 40 btc, ezt átutalom a tőzsdei btc számlára, onnan a tőzsdei usd számlára, 4 órával később vissza a tőzsdei btc számlára onnan vissza a személyes pénztárcába.
tranzdíjjal( brokidíjjal) ez mennyi idő a gyakorlatban ?
2. van az usd devizaszámlámon 500 USD, átutalom a btc-tőzsdei USD számlámra, onnan a btc-tőzsdei BTC számlára, 4 óra múlva vissza a btc-tőzsdei USD számlára. onnan haza az usd devizaszámlára a bankba.
ez mennyi idő a gyakorlatban tranzdíjjal (brokidíjjal) ?
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.
Személyes tárca -> tőzsdei tárca ~ 1 óra (mert nem 1, hanem 6 konfirmációt megvár a tőzsde)
bitcoin -> usd ~ 20 perc
usd -> bitcoin ~ 20 perc
tőzsdei bitcoin tárca -> saját tárca 4-8 óra a tranzakció indítása, utána ~20 perc az első konfirmáció
2.
usd devizaszámla -> btc tőzsdei számla átutalás 3-5 nap (mint a külföldi utalások általában)
usd -> bitcoin ~ 20 perc
bitcoin -> usd ~ 20 perc
usd hazautalás: kb 1 nap + 3-5 nap (mint a külföldi utalások általában)
A bitcoin -> usd illetve vissza bróker díja 0,6% 100 bitcoinig, nagyobb mennyiségben olcsóbb. A bitcoin pénztárcából - pénztárcába mozgatása elég bonyolult és sok paraméteres kérdés, de a te példádban valószínűleg ingyen vagy 0.0001 bitcoinért csinálják, ami jelenlegi árfolyamon kevesebb, mint 14 HUF. Az usd-s utalás költsége meg bankszámla függő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom (nem emlékszem), mennyi idő Magyarországról külföldre utalni.
De külföldi (EU) bankból magyarországra az a pár perc - pár óra nagyságrend.
Szóval a "+ 3-5 nap (mint a külföldi utalások általában)" rész sántít.
Lehet, hogy a konkrét brókerház számlájáról tényleg 4-6 nap a pénz hazautalása, de a zárójeles rész nem stimmel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt azt írják, Az elektronikusan indított megbízás teljes összege legkésőbb 3 (papír alapú megbízás esetén 4) munkanapon belül kerül jóváírásra a kedvezményezett számláján
Van ennél gyorsabb, napon belüli átutalás is, csak abból jellemzően limitált darabszám áll a bank rendelkezésére, ezért vagy jóval drágább, vagy valamilyen egyéb feltételhez (drágább számlacsomag, VIP ügyfél stb.) köti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legkésőbb 3 nap az nem ugyanaz, mint a legkorábban 3 nap.
Amíg volt az OTP-nél számlám, egy utalás az angol bankból kb. 2 óra alatt érkezett meg.
Ingyenes számlacsomag. Alap külföldi (európai) átutalás. Pénzbe kerül. Nincs lassabb és olcsóbb opció. Citinél 25 font, HSBC-nél 17, Lloydsnál (állítólag) 10.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarok hülyeséget írni, de emlékeim szerint két, nem ugyanabban az országban levő bank között lehet pénz utalni:
- VIBER-en
- SIWFT -en (T vagy T+1 nappal)
- SEPA-n
- PriEuro-n
Ebből a PriEuro csak a csatlakozott bankok között, a SEPA meg csak az EU-n belül működik. Ha a japán tőzsdére utalok, akkor ezek ki vannak zárva. A VIBER a legdrágább, de gyakorlatilag azonnali utalási mód, a SWIFT meg olyan, hogy a bankok csomagokat vesznek, ami valamennyi T (aznapi) és T+1 (másnapi) tranzakciót tartalmaz / banki nap. Ez a bankok közötti elszámolásra vonatkozik, és nem jelenti azt, hogy az összeg azonnal megjelenik a folyószámlán is, ott még lehet 1 banki nap csúszás, zárástól meg egyéb tényezőktől függően. Az, hogy a SWIFT keretét melyik bank hogyan használja (pl. minden utalást megpróbál T-vel elküldeni, és ha elfogyott a kerete, akkor a maradék megy T+1-gyel, vagy a T-s utalásokat drágábban adja) saját döntése. Szóval elképzelhető, hogy Londonból napon belüli az utalás az OTP számlára általában, máshonnan meg 3-5 nap.
De részemről ez a szál lezárva, mert nagyon offtopic
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár offtopik, de ha valaki erre járna, és még nem ismerné, akkor ajánlanám a Transferwise-t (end-user felhasználásra :-) ) Vannak előnyei, hátrányai, az én esetemben szinte kizárólag ez a megoldás maradt, már többször utaltam velük, működött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem csak ilyen megoldás van.
Van olyan lehetőség is, hogy bankszámlámról utalok a másik ember bankszámlájára és ő a saját bc tárcájából utal az enyémbe.
Van olyan weboldal, ahol az ilyen kereskedési ajánlatokat listázzák.
Itt is van persze átfutási idő, de nincs máshol vezetett számla és nem kell valahová átutalni azért, hogy kereskedhess.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, de most alapvetően az mtgoxról volt szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2. ) Másrészt ha jól értem, akkor az mtgox-on levő bitcoinok másutt nem adhatóak el.
Nem tudod kihozni az ott lévő bitcoinodat, tehát nem adhatod el. A nagyobb exchange-ek szinte mindegyike úgy működik, hogy "beutalod" a bitcoinodat, ők nyilvántartják az egyenlegedet, majd kiutalod. Ezt az utolsó lépés nem lehetséges most a MtGox-on.
A technológiában benne van a lehetőség arra, hogy a "bent" lévő bitcoinodat nélküled nem mozdíthatnák, és bármikor ki tudnád utalni, épp csak még nem tart ott a bitcoin körüli ökoszisztéma, hogy mindez meg legyen valósítva.
Ti komolyan elhiszitek, hogy ennek így van pénzügyi jövője, lesz ebből valaha is "normális" fizetőeszköz ?
Nem tudom mennyire vagy gazdasági szakember, én inkább fejlesztő vagyok, ezért ilyen jóslatokba nem mennék bele. Visszafele sem működik, Paul Krugman (Nobel díjas közgazdász) híres mondása:
By 2005 or so, it will become clear that the Internet's impact on the economy has been no greater than the fax machine's.
"Why most economists' predictions are wrong", The Red Herring, June 1998
Tizenöt évvel később: http://krugman.blogs.nytimes.com/2013/12/28/bitcoin-is-evil/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az internet vs faxgép téma egyáltalán nem hasonlítható a bitcoin vs. fizetőeszközök témához.
Egyrészt attól, hogy valami technológiában újdonság, modernitás, nem biztos, hogy pénzügyileg is beválik.
Biztosan tudnál mondani mint fejlesztő csomó olyan "fejlesztést" ami induláskor ígéretesnek tűnt,
mégis lószar sem lett belőle, zsákutcának bizonyult.
Másrészt az ezredfordulón a dotcom lufi azért jó nagyot durrant kifele.
Az elemzők márcsak ilyenek, az utókor minősíti őket.
Pl. 2012 őszén 2013-ra az S&P500-ra 1560-as értéket "elemeztek" az optimistábbjaik.
Végül is bejött mert 1600 fölöttről júliusra azért beesett 1560ig ;-))), hogy aztán onnan megint elpattanhasson.
De lehetne mondani a 2000 USD feletti arany áras jóslatokat is. Aztán most 1300-1350nél billeg.
Továbbra is fenntartom a dec. 8-i véleményemet: http://hup.hu/node/128847#comment-1672351
Nekem akkor úgy tűnt , hogy a btc-sek arra spekuláltak hogy a jegybankok majd a btc mellé állnak valamilyen formában,
ez úgy tűnik nem jött be, sőt több helyen betiltják, és mégha a 500-600 USD-s tőzsdét nézem a 110-eshez képest, akkor
is úgy tűnik hogy lassacskán azért menekülőre fogják...
A technológiában benne van a lehetőség arra, hogy a "bent" lévő bitcoinodat nélküled nem mozdíthatnák, és bármikor ki tudnád utalni,
épp csak még nem tart ott a bitcoin körüli ökoszisztéma, hogy mindez meg legyen valósítva.
Nagyon egyszerűen virágnyelv nélkül megfogalmazva ez akkor azt jelenti, hogy a technológia jó lenne, csak a bürokratikus megvalósítás miatt szar és használhatatlan ?
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon egyszerűen virágnyelv nélkül megfogalmazva ez akkor azt jelenti, hogy a technológia jó lenne, csak a bürokratikus megvalósítás miatt szar és használhatatlan ?
Nagyjából. Nem szar és használhatatlan, hanem ugyanúgy rá kell bíznod a pénzed a brókercégre, mint más pénzügyi termék esetében. Plusz nem kicsi kockázat, hogy az ilyen brókerek szabályozása nem megoldott, bejáratott dolog.
Biztosan tudnál mondani mint fejlesztő csomó olyan "fejlesztést" ami induláskor ígéretesnek tűnt,
mégis lószar sem lett belőle, zsákutcának bizonyult.
Azért ebben az esetben olyan probléma lett megoldva, ami régóta gátja volt egy csomó új dolognak. Szerintem a mostani, alternatív pénzként való felhasználás csak az első alkalmazás. Lehet hogy nem is a legjobb, lehet hogy nem lesz életképes (bár ezt kétlem).
Ha valaki a jegybankok reakcióira fogadott BTC vásárlásakor, vagy hiányos ismeretekkel spekulálni próbált, az most megszívta. Ha valaki arra fogad, hogy 2-5 év múlva újabb alkalmazások jelennek meg a bitcoin protokollra épülve, és ezáltal a coinok értéke a mainak a többszöröse lesz, annak egyelőre nem kell aggódnia. A mostanihoz hasonló problémák voltak korábban is, és lesznek ezután is. Eddig is, és úgy néz ki most is, a hálózat egy ilyen eset után csak ellenállóbb lesz (nem a MtGox esetére gondolok, hanem az azt kiváltó technikai okra).
És azért a dotcom lufi kipukkant, de maradt utána Amazon, Ebay, Google, Yahoo, majd jött később a Twitter és a Facebook, szóval nem a technológia omlott össze, csak az agyatlan spekulánsok szívtak jó nagyot, és szívattak meg sok embert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megjegyzem, a FED egy bejegyzett magáncég, melyre már rengeteg panasz volt. Nem azt mondom, hogy a Bitcoin olyan jó, de nemcsak vele vannak komoly problémák. Semmi sem értékálló, mindegyikkel spekulálnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy tiltanák meg, hogy ára legyen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert kapitalizmus van, és mindenki azt találgatja hogy mennyit ér.
Ennek megállapításához szükség van árfolyamra. valamivel szemben. Ez a btc-nél (meg sok minden másnál), a
finom jó öreg amerikai zöldhasú.
Tetszik vagy sem, a világon mindent alapvetően a zöldhasúban mérnek. És ez egy jódarabig még így is marad.
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na és elsősoraban azért gond, hogy létezik a bitcoin, mert piszok nehéz manipulálni. Nagyon megneheziti a lopást a politikusoknak bankároknak...... Ezért tiltják be szerintem.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenesetre, ebben az országban, ahol pénzügyi kultúra, ismeret, jártasság a béka segge alatt van, indokolt a figyelmeztetés.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 én is így gondolom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak ellenére, hogy kicsit fricsának érzem a reakciódat a hozzászólásomra, igazad van. Ettől függetlenül továbbra is fenntartom az álláspontom, miszerint a pénzmahinátor piócáknak a bitcoin egy kézbentarthatatlan dolog.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>piszok nehéz manipulálni
egy ujabb szakerto
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel nincs mögötte bank, így nehezebb centralizáltan megmondani, hogy "mennyit ér".
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es pont emiatt olyan volatilis, amilyen. hogy "mennyit er", az arfolyamot pont, hogy nagyon konnyu manipulalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor nagyjából pont azt tudja, mint tetszőleges részvény..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha reszvenyekkel kozvetlenul tudsz hernyot meg pizzat rendelni, akkor igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rosszul fogalmaztam. Nem úgy értettem, hogy egy bitcoinért hány dollárt/eurót...... adnak mert annak az árfolyamnak nincs értelme, ugyanis globálisan szabadon használható értékközvetítőről van szó. Miért is kellene közbeiktatni, egy átváltást...... Úgy értettem, hogy mennyit és mit kapsz X bitcoinért.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a protokoll fejlesztes alatt all, ezert csak egy commiton mulik, hogy mikor valtoztathatjak meg a maximalisan forgalomba hozhato btc limitet - szoval ez sem igaz. (Nyilvan a befektetok erdeke a deflacio es ezert nem is fognak ehhez nyulni, de a lehetoseg adott.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg a bitcoinért megvehető javakat olyan országokban állítják elő, ahol nem a bitcoin a hivatalos valuta, addig az átváltási árfolyam nagyon fontos. Illetve amíg nem bitcoinban kapom a fizetésemet, addig szintén számít az átváltás.
Szerintem.
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, én a helyén kezelném a dolgot. Ha már van egy ilyen lehetőség ott használnám a bitcoint fizetésre ahol elfogadják, és szükségtelen a váltás. Ez még egy nagyon kicsi réteg, de idővel változhat. Jelen pillantban a bitcoin kis hal lévén (sőt inkább csali) egy cseppet sem érdekel. 10 év és talán elválik, hogy mire jó.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel pont, hogy nehezebben követhető a bitcoinban történő pénzmozgás, ezért inkább kedvez a fekete ügyleteknek, tehát nehezítené a lebukást, ha ennek segítségével lopnának a politikusok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a legalizált lopásra gondoltam, mától ennyit ér holnaptól annyit... Persze a fekete bűnöz felderítése nehezebb.
------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "lopás" legalizálásáról meg ne a pénz tehessen már.
Gondolod, hogy nehezebb a bitcoint becsúsztatni egymás zsebébe, mint a forintot? A nagy lopások nem készpénzben történtek eddig sem (hint: mennyi fér bele egy nokiás dobozba?), a banki átutalások pedig eddig is könnyen lekövethetőek voltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kivéve, ha az átutalási láncba becsúszott egy olyan országban levő bank, akivel Magyarországnak vagy az EU-nak nincsenek meg a követéshez szükséges szerződései.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És viszonylag laikusként kérdezem, hogy BTC-ben nem lehet pénzt mosni? Ne má'. Nem értek hozzá, de ezt nem hiszem el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy a rákba ne lehetne pénzt mosni BTC alapon? Én a hozzászólásodnak arra a részére reagáltam, hogy A nagy lopások nem készpénzben történtek eddig sem (hint: mennyi fér bele egy nokiás dobozba?), a banki átutalások pedig eddig is könnyen lekövethetőek voltak.
Nem, nem voltak könnyen követhetők a banki átutalások, ha valaki ügyesen csinálta. A BTC pedig - a hatóság szempontjából - még sokkal rosszabb, mert gyakorlatilag lehetetlen követni: bárki létrehozhat akárhány, teljesen anonim bitcoin címet (ez gyakorlatilag a bankszámlával ekvivalens), amit - hacsak pizzát nem rendel valamelyikről a saját címére - sehogy sem lehet a tulajdonoshoz kötni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sehogy sem lehet a tulajdonoshoz kötni.
... de egy bitcoin cimhez kapcsolodo osszes bejovo es kimeno penz teljesen publikus, most es mindorokke. Ugyhogy eleg ha egyszer szemelyhez kotnek egy cimet, az osszes penzmozgasa publikus. Persze, lehet azzal cselezni, hogy jo sok cimed van, s gyakran valtogatod oket, de azert ez a teljes anonimitas nem egeszen ugy mukodik ahogy egyesek elkepzelik...
hacsak pizzát nem rendel valamelyikről a saját címére
Itt kezodik a gond, ha akar egy sportkocsit, vagy egy tengerparti nyaralot venni maganak, azt kicsit nehezebb bitcoin-nal kifizetni, es meg nevtelen is maradni... Ugyhogy szep-szep, hogy van egy nagy anonim vagyonod, de ha nem tudod elkolteni... Egy aktataska valutabol legrosszabb esetben egy tabortuzet azert ossze tudsz hozni... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok jogász, lehet, hülyeséget mondok, de elévülési idő után a pénzt egyszerűen beírod a következő adóbevallásod "egyéb jövedelem" rovatába, leadózod, aztán mehetsz, és megveheted a sportkocsid a tengerpari nyaralóval. Gazdasági bűncselekményeknél 3-5 évről beszélünk. Eddig kell kibírnod, hogy abban az anonim pénztárcádban ne legyen pénzmozgás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En sem vagyok jogasz, de ha egy mondjuk evi 100.000 USD fizetesu valaki, egyik nap beirja az adobevallasaba, hogy 10M USD egyeb jovedelem, akkor remelem egy kicsit utanna neznek, hogy az mi is, es nem lehet 3-5 ev mulva nyugodtan elkolteni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elévülési idő?
Magyarországon pl. 5 év az adózás esetében.
Tehát ha zsebbe kapta a fizetését, és eltelt mondjuk 6 év, akkor nem vizsgálható. Vagyis vizsgálhatják, de mindegy, hogy mit találnak, mert nem lehet következménye.
Más kérdés, ha mondjuk a pénz bűncselekményből származik, mert mondjuk egy drogkereskedő vagy egy bérgyilkos keresetét jóval tovább kell parkoltatni (az elévülés a büntetési tételtől függ, szóval ha mondjuk egy drogkereskedő max. 10 évet kaphat, akkor 10 évig kell a pénzét érintetlenül hagyni).
Persze kérdés, hogy a) aki millákat szakít drogkereskedésből, az inkább ferrarival akar járni, kurvázni és bulizni, vagy lakótelepi lakásban lakni és Trabanttal járni, b) eljön-e az az időpont, amikor azt mondja, hogy OK, most abbahagyom a kereskedést, a következő 10 évben éjszakai portás leszek, és 10 év múlva eladom a Trabantomat és veszek egy Ferrarit.
Én úgy képzelem el inkább, hogy egyfelől folyamatosan vesz ki a pénzéből, másfelől nem hagyja abba - tehát amikor nyomára akadnak, akkor az utolsó néhány évben elkövetett bűnözésért meg tudják fogni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok biztos abban, hogy sokkal rosszabb. Minden adat elérhető (nincsenek offshore bankok, nem kell bírósági határozat az adatkéréshez), lehet követni a coin útját amíg egy ismert csomópontba nem ér, utána már az adott csomópont segíthet lebuktatni, hogy ki áll a pénz mögött. Valószínűleg -hasonlóan a valódi gazdasághoz- működik egy fekete gazdaság is a bitcoinon, ahol mindenki névtelen és követhetletlen, de amikor keresztezi a horizont a pénz, akkor sebezhető, akkor el lehet kezdeni az útjának a feltérképezését.
Gráf elemezéssel valszeg megdöbbentően sok infó kibányászható lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy előttem írták, gráf elemzéssel sok minden kideríthető. Pl http://css.csail.mit.edu/6.858/2013/projects/mfleder-mkester-spillai.pdf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól látom a grafikont, itt egyszerűen egy klasszikus hype görbe tankönyvi példáját figyelhetjük meg. Egyedül a dupla csúcs ad némi egyedi jelleget neki, de a mozgóátlag eléggé kisimítja.
Magyarán igazából kb mostantól (illetve a mostani leszálló ág végétől) kezdődik az az időszak, amikor az árfolyam kezd valamilyen realisztikus értéket felvenni és innentől kezdve lehet egyáltalán a volatilitást értelmezni.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak az MtGox kereskedésnél ennyire alacsony most az ár a problémák miatt, más váltónál továbbra is 600 USD környékén mozog... Realisztikus értéket egyébként is nehéz még csak megbecsülni is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nulla a realisztikus erteke, a hit es az emberi hulyeseg miatt ad valaki ennel tobbet erte
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Akárcsak a papírpénznél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán én vagyok túlságosan egységsugarú, de nem értem, miért adna el valaki is ezen a piacon 140-ért, ha a szomszédban 600-at is adnak érte? Mert ugye tutira nem arról van szó, hogy sokat kell sétálni a másik váltóig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, en is szeretnek magyarazatot arra, hogy lehet 4-szeres a kulonbseg. Elvileg ilyenkor addig vesznek az egyik helyen es adnak el a masikon, amig ki nem egyenlitodik az arfolyam (arbitrazs). Elvileg, gyakorlatban ez halandonak szinte megvalosithatatlan, pont azert mert ilyenek nem fordulnak elo.
Szoval, fel tud valaki homalyositani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dupla
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Realisztikus értéket egyébként is nehéz még csak megbecsülni is.
De ha itt a főguru is azt mondja, az a cél, hogy "készpénzhez hasonló" legyen,
"Blummer Tamás Bitcoin szakértő máris reagált, szerinte a jegybank állásfoglalása több szempontból sem pontos.
Úgy véli, sokkal inkább készpénzhez, mintsem elektronikus fizetéshez kell hasonlítani a szuperpénzt."
akkor hogy a fenébe lehet vele majd vásárolni, ha gyakorlatilag gőze nincs senkinek , hogy mennyit ér , még sacc/kb. se.
Ezt tökéletesen igazolja, hogy egyik tőzsdén 5ször annyiba kerül, mint a másikon. Most tökmindegy, hogy technikai vagy egyéb ok miatt, az
indok lényegtelen, az eredmény az, hogy egyszer 111, másszor 560.
A mai napi helyzet ez.
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész előbb-utóbb meg fog megbukni, mert a pénzcsinálás állami monopólium.
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy lehet vele vásárolni, hogy elmész egy bolt weboldalára, ahol az árak fel vannak tüntetve bitcoinban is, és kiválasztod, hogy a pizzáért bc-ben fizetsz.
Mennyit ér: az árfolyamot a boltos határozza meg.
Ugyanúgy, mint amikor Euróval akarsz fizetni a sarki közértben Magyarországon. Ha elfogadják, akkor egy a bolt által meghatározott árfolyamon veszik át tőled - ami néha nagyon el tud térni a máshol nyilvántartott árfolyamoktól.
És igen, lehet, hogy az egyik boltban egy pizza az fél bc a másik boltban meg negyed, és lehet, hogy holnap az első boltban lesz negyed, a másik boltban meg egy.
Ettől még van értéke, csak nem tudod előre, hogy mennyit kapsz a pénzedért :-)
Ezért kockázatos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az MNB mondja amit Kuszaszem vezet? Én kérek elnézést... azt hiszem a heti produktumuk bemutatja mennyire kompetensek a témában ;o)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tök mindegy, hogy ki mondja. A decemberben vakon bevásárolt belőle és most benne ül 1000+-nál, annak most biztos, hogy nem tetszik az, amit most lát.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát aki ilyen hektikus új cuccot vesz, mint a btc ,1000+ felett és max. 10%bukóban még nem dobta, szvsz inkább kerülje el a a tőkepiacot messziről,
különben egy vasa sem marad.
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyat is ismerek, aki broki javaslatára vett OTP-t és még mindig 9000+-ban ül benne.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát végül is kellenek az ilyen emberek is a tőzsdére a likviditás biztosítására. ;-)
Én ezt a pakkot április 4-én legkésőbb 15:35-16:10 körül dobnám /mert addig kb. mostmár mind1 /,
és csak akkor venném vissza 7-én ha az Összefosás nyer minima 2/3-al. Amire sok esély jelen állás szerint nincsen.
Ezzel a lendülettel ápr 4én legkésőbb 15:35-16:10 között valamelyik OTP TS certit meg eurhuftl certit megéri
meghúzni.Ha ápr 7-én de 10-11 között minuszba kerülnének akkor stop loss és kész. De ez egy próbát megér szvsz. ;-)
--------
Nem vezetek...Jobb így. Nekem is
meg mindenki másnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát mondjuk előbb tartanám a pénzemet bitcoinban mint forintban, az is biztos. :)
Oroszországban és Kínában már betiltották a Bitcoint
Ja, az más. Ha ezekben a modern demokratikus országokban betiltották akkor biztos rossz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ha nincs pénzed, akkor könnyen okoskodsz. ;)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban. Ellenkező esetben meg marad a CHF/EUR/USD, kinek mi tetszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Könnyen elkaptuk."
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ühüm.... nyilván... és az mtgoxon délután 450 ért vett bitcoinod hajnal kettőre már csak 250-et ér.... gyere bele barátom... megvan még a számlám... most nyissunk egy longot, ha már így erősödik a bizalom benne...
"Dilbert-elv: a legkevésbé hatékony dolgozók végül szükségszerűen oda kerülnek, ahol a legkevesebb kárt okozhatják – a vezetésbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki leírná hétköznapi nyelven, hogy mire is jó ez a Bitcoin egyáltalán?
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Decentralizált átutalásra (aszimmetrikus titkosító kulcsok között).
Még egyszerűbben: elektronikus fizetésre, ami inkább úgy működik mint a KP, mert nincs harmadik fél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit olvasgattam. Így lehet a semmiből pénzt csinálni. Ügyes fickók akik kitalálták, az biztos :)
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>a semmiből pénzt csinálni
ezt már régebben kitalálták
_____________________________
Powered by 1,3,7-trimetilxantin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, a bitcoin épp az ellen dolgozik, hogy a semmiből pénzt lehessen csinálni. Persze nézhetjük másképp is. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy "normális" embernek kb. semmire.
Elkezdték valamikor, aztán tavaly megindult a hype, elképeztő spekultív tőke áramlott be a "tőzsdékre", felkapta a sajtó, fújtak egy szép lufit, most meg kipukkanni látszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi kipukkanás nincs itt, csak az egyik váltó bénázik és emiatt - leginkább náluk - esett a bitcoin ára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.cryptocoincharts.info/period-charts.php?period=6-months&reso…
hogy a fenébe ne lenne már...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit szeretnél mondani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit kettővel feljebb írtam, hogy kipukkant a lufi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szeretném, ha a forint lenne így kipukkanva, hogy több száz dollárt érne 1 HUF...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megsérteni nem akarlak, máshogy pedig nem igazán tudnék egy ilyen színvinalú "válaszra" reagálni, szóval inkább hagyjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig úgy tűnik, hogy neked vannak fogalmi zavaraid a "kipukkant a lufi" kifejezését illetően.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg a tavalyi árfolyamot, tedd mellé az ideit és gondolkodj el ezen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tavalyi árfolyamot? :))
Tavaly év elején 12-13 dollár volt, áprilisban felszaladt 200 dollár fölé, majd visszaesett 80-ra. Akkor is a hozzád hasonló okostojások kipukkant lufit kiabáltak. Aztán utána mégis felfutott megint, nem 200 fölé, hanem 1200 fölé, de már nem esett vissza le se 12-13-ra, se 80-ra.
Tudod a "kipukkant lufi", az nem kicsit leeresztett lufi, nem ingadozó légnyomású lufi. A kipukkant lufit nem lehet újra felfújni, semennyire se lehet már felfújni, azért hívják kipukkant lufinak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahha, pontosan. Tavaly felkapta a sajtó ezt a bitcoin dolgot és boldog-boldogtalan beleugrott a spekulációba. Aztán most ez a mtgox történet szintén címlapos (vagy lesz), ez felteszi a pontot az i-re.
Aután magyarázhatsz itt kicsit leeresztett meg akármilyen lufiról, aki 1000 dodó fölött szállt be az most kurvára szopóágon van, és csak arra számíthat, hogy valami hype-pal megint felfújják az árfolyamot és talán pluszban ki tud szállni.
Ez nem más, mint kockázatos spekuláció, a gyakorlatilag csakis erre jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát továbbra sem érted a "kipukkant lufi" kifejezést.
2007. december 3-án a Google részvény 714,87 dollárt ért, 2008. március 17-én már csak 433,35 dollárt. Kipukkant a lufi?
2008. május 26-án 585,80 volt, 2008. november 8-án már csak 262,43 dollár. Kipukkant a lufi?
2009. december 28-án 619,98 dollárt ért, 2010. június 28-án 436,55 dollárt. Kipukkant a lufi?
A "kipukkant lufi" nem az árfolyamingadozás szinonimája.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csakhogy a google mögött van valami. Egy cég, aminek vannak termékei és/vagy szolgáltatásai, vannak bevételei, és főleg van nyeresége.
Persze a részvények értékét nyilván nagyban meghatározza az, hogy a tőzsdén épp mennyi a forró pénz (mostanában sok), "milyen a hangulat" (a 2008-ban kezdődő válság alatt szar, de legalábbis baromira ingadozó), hogy a nagy játékosok épp mire játszanak (spekuláció), stb.
Viszont a bitcoin mögött semmi más nincs, csak a spekuláció.
És a lufival kapcsolatban: a közelmúltban volt dotcom lufi (és megint hasonlót látok a tech. cégek papírjaival kapcsolatban), illetve a subprime hitelezéssel és értékpapírosításból kiinduló ingatlanpiaci lufi is. Ezek véleményem szerint kipukkantak, és ezzel kevesen vitatkoznak. Persze nem muszáj ezt az álláspontot elfogadnod, de nagyrészt így látják az emberek.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ma ne lenne az internetes cégeknek vagy az ingatlanoknak értéke, mert van. Csak a lufi pukkant ki, már legalábbis az a lufi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AFAIK ott csúsztak meg, hogy a BTC eladáshoz kapcsolódó BTC kiutalást az általuk generált bitcoin tranzakció ID alapján kötötték a tőzsdei tranzakcióhoz, ami viszont nincs aláírva, így manipulálható a bitcoin hálózatban. A támadók manipulálták, majd reklamáltak, hogy nem történt meg a kifizetés. Amikor az ügyfélszolgálatosok rákerestek a kereskedési rendszerben rögzített kiutalás tranzakció azonosítójára a blockchainben, akkor nem találták, tehát az ügyfél panasza jogos: újra elutalták, azaz kétszer fizették ki a támadót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hahó
A bitstamp-ot érdemes figyelni inkább.
Való igaz, hogy az MTGOX volt a legnagyobb bitcoin kereskedő portál. A felfedezett hiányosságok miatt leállították a bitcoin kifizetéseket, ezért mindenki szabadul az ott levő bitcointól és próbálja eladni. Aki meg venne az mtgox-on, nem tudja máshova átrakni (mivel nincs bc kiutalás).
Más bitcoin oldalakon viszonylag normális rendben/árfolyamon megy a kereskedés. Nincs itt kérem semmi látnivaló :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem értem ezt a hisztit, ahol én vettem annó 500CHF-ért, ott most 700CHF-ért is el tudom adni, azonnal (van buy order listázva nekem). Azt kellene látni, hogy ez csak egy trading market. Ha elkezd esni máshol is, hát hamar túladok rajta majd én is :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mi garantálja, hogy azon a portálon nem ragad be ugyanígy a pénzem/coinom, ha a tulajok úgy gondolják, hogy ideje kaszálni?
Ez kicsit olyan, mint ha teljesen szabadon lehetne pálinkát főzni (ó várjunk csak :P), és ugyan az egyik házi főzde előtt elkezdenek az ügyfelek metilalkohol-mérgezéstől hullani, de biztatnál, hogy a másik teljesen biztonságos, hiszen ott még énekelnek a részegek.
___
Arany János: Grammatika versben
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki spekulál, annak ez csak egy kockázati faktor a sok közül. Ha fizetőeszközként használnád, akkor a localbitcoins.com -on kereshetsz közeli váltóembert referenciákkal, akit ott helybe megcipőzhetsz ha nem kedvedre alakul a biznisz. Mivel az átutalás költsége a minimális és a semmi között billeg, válthatsz keveset de sűrűn, így százalékosan kevés forog kockán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El kell terjeszteni, hogy borul az egesz, mint amikor a nepek tomegesen mentek eurot venni, amikor 340ft korul volt a penzvaltokban (kb. 2 eve).
Ilyen egyszeru media haxbol hatalmasat lehet szakitani, csak kell egy komoly jatszo penz hozza...
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki nem ért hozzá ne fektessen új tőzsdei cégekbe.
Szakirodalom: A Fal utca farkasa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a bitcoin egy érdekes kisérlet, semmi több. Alkalmatlan arra, amire egy pénzt a hétköznapi ember használ. (jelenleg). Akinek van valami extra célja (pl befektetés), annak érdekes lehet, de hogy a normál ember a nehezen megszerzett forintjait/dollárjait beáldozza erre, az vakmerőség lenne.
--
arch,debian,windows,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akárki kérdez tőlem valamit bitcoinról, dogecoinról, stb.-ről, mindig csak ennyit mondok neki: "ha venni akarsz, számolj úgy, hogy ez egy kockázatos tőzsdejáték, melynek hozama -100.00% és +5000% között várható" :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többszázezer doge tuljdonosaként annak én is csak örülök, hogy ha beszállnak minél többen, szóval terjeszd csak a -100%-5000% marketinged! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem csak bitcoinom volt de eladtam már az összeset. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bölcs. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem páran azért vásároltak $130-on MtGox BTC-t. Előbb utóbb ki lehet hozni majd onnan is. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ne is mondd, 10 nap arra a szarra regisztrálni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem azért sikerült el is adni $340-en. ;) Mostanában megint $140 körül mozog. Funny volt 1-ből 2-t csinálni tegnapról mára. :) Az meg se kérdezzétek hogy fogom elkölteni onnan. :DDDDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mar sehogy nem fogod elkolteni, mert bezart
--
Live free, or I f'ing kill you.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy ilyen buli. :DDD (Mondjuk a "bezárt" az még nem 100%, de hogy a btc-knek lőttek, az tuti. ;) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újranyitni egy ilyen után? Viccnek is rossz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(Fekete humor vót. :DDD )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont kárpótólni lehetne az ügyfeleket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, mielőtt pár zseni ráharapna a témára, tegyük tisztába a kockázat és a hozam közti összefüggést.
A BTC jelenleg inkább rövid távú, extrém kockázatú befektetés, mint egy pénzként használható valami. Mivel óriási kockázatokkal jár, ezért ultramagas hozamokat (az early adoptereknek pár _tízezer_ százalékot) dobott eleinte a rendszer. Na most a nagy kockázat olyan, hogy nem csak pozitív irányban nagy a kilengés.
Innentől kezdve én egy büdös centet nem adnék nekik kárpótlásul, mint ahogy ők sem adtak volna nekem, ha ezerszeres profitot tudtak volna termelni. Akinek nem tetszik a kockázat, az tartsa a pénzét bankbetétekben 2-3%-os éves kamattal, ott sokkal kisebb az esélye a csődnek. Gyengébbek kedvéért: kisebb, nem pedig nulla.
Bocs a kirohanásért, de a tököm tele van ezzel a hozzáállással, hogy majd jól kisegítjük a _kockázati_befektetőket_ mások pénzén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt nem kockázati befektetők vannak, hanem egy pénzváltó ügyfelei, akiktől a váltó elfogadta a dollárt és az eurót, majd nem adta vissza az ellentételezésnek számító bitcoint.
Persze az utcai csalónál pórul járt szerencsétlent is hívhatjuk kockázati befektetőnek, de a jogot és a cinizmust ne keverjük össze.
Vagy majd kockázati befektetőnek tekintünk téged is, ha az ebayen/vaterán vásárolt árud nem érkezik meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy fenét, beszálltak egy baromi kockázatos tőzsdére, hogy hatalmas nyereséget érjenek el. Csak hát beszopták, ez benne van a pakliban.
És hogy nem (csak!) úgy szopták be, hogy a tőzsdén elbukták a vagyonkát, hanem még át is baszta őket egy csaló, az a szituáción érdemben nem változtat.
Többek között ez is szabályozatlan piacok szépsége, ahol nincs ott a (fujj) állam a maga szabályozó, ellenőrző, meg stb. funkciójával. (És a félreértések elkerülése végett itt nem elsősorban a magyar államról beszélek).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs szabályozott piac. Próbálnak rendszereket alkotni é hívőket hívni vagy belekényszeríteni rendszerekbe, de valahogy ez nemigazán szokott sikerülni. Nem is tudom, hogy van e bármi, ami állandó. Magyarország sem biztos, hogy lesz 2 ezer év múlva, sőt még az emberiség is kinyírhatja önmagát. Utána meg nincs már piac sem, nincs senki, aki működteti.
Rövidebb időintervallumban nézve hogy mi mennyire szabályozott és meddig szabályozott, az sem rossz kérdés. Még a tőzsdék is kikerülhetnek a szabályozottság alól, elég ha bizonyos feltételeket már nem teljesítik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eleje bullshit, a végének meg nincs semmi értelme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tekintve hogy a "kipukkant lufi" kifejezéssel kapcsolatban is fogalmi zavaraid vannak, ezért a "kockázati befektető" definíciós problémáidat már meg se próbálom helyrehozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem problémáid inkább neked vannak, többek között az olvasással, ugyanis le se írtam a "kockázati befektető" kifejezést ebben a topic-ban.
Amúgy miért szopkodod ennyire ezt a bitcoin témát? Minuszban állsz és így bíztatod magad, vagy micsoda?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lehetetlen. A szakértő a haverja :)
--
♙♘♗♖♕♔
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan sötétek vagytok, hogy hozzátok képest mindenki szakértő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, ja. Ha az érvek elfogynak, akkor jön a személyeskedés :)
(Tényleg egyre inkább azt érzem, hogy beszálltál és erős bukóban vagy :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kipukkant lufizni olyan, mint ész nélkül nácizni és kommunistázni. Lehetni lehet, csak ne csodálkozz, ha hülyének néznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kérdés? Van valami olyasmi, ami miatt tényleg emelkedni fog az árfolyam és nem kicsit? Amin nem lehet fogást találni. Mert ha nincs, akkor egy szerencsejátékot játszol.
Elmondom, hogy ez tőzsdén hogy szokott működni, hogy csinálják a profik. Az egyik a hírekből tájékozódik, lehetőleg jó forrásból. Pl ha a kormány mond valamit, abból meg tudja saccolni, hogy kb mennyit esik vagy nő a forint árfolyama. Ha bármilyen szervezet, más ország mond valamit az országról, akiket követi figyelemmel, akkor abból is tud következtetéseket levonni. Gazdasági mutatókat is néz, eredményeket és jó pár dolgot. Nekik általában egy teljes és reális kép rajzolódik ki, hogy mi meddig milyen irányba megy mennyi ideig biztosan, mikor válthat a forint gyengülésből erősödésbe, azaz meddig játszhat mondjuk az esésre. De lehet itt részvénytől kezdve bármi.
A másik ember inkább matematikai alapon csinálja. Pl van a grafikon és van egy jellegzetes hullámféleség. Talál ilyet és rájön a demozás után, hogy ezek előfordulnak és mielőtt teljesen kirajzolódik, már tudja, hogy ebbe érdemes beszállni, mert az esetek döntő részében nyer rajta és összességében is csak nyer rajta. Mert mondjuk 10 ezer alkalommal mondjuk a felétől 9880 alkalommal azt rajzolta, amire számított és amit ki tudott használni. Ilyen jó arány ritka eset, pl a demozás során is kiderül, hogy 10 ezer eset lefutása után az eredeti egyenlegétől pozitív vagy negatív irányba tér el és mennyire.
És persze vannak akik érzésre csinálják, mikor mit tartanak helyesnek. Ha valóban jó intuíció képességgel rendelkeznek, akkor azt is tudják, hogy mikor kell kiszállniuk, mibe ne menjenek bele. Mert érzik. De én ilyen embert még nem láttam, annyira ritkák. Hogy te ezek közé tartozol e, azt onnan tudod, hogy eddig hány százalékban voltál sikeres, eddig pluszban vagy mínuszban vagy összesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valaki nem hallgatott az MNB-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2014. február 20.: Az MNB szerint kockázatos a Bitcoin
2015. február 24.: MNB: 100 milliárdos lehet a kár a Buda-Cashnél
Tanulságos, amikor az élet rácáfol az elméletekre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A BC ügyfelek - mint az összes Mo-i brókercég ügyfelei - 20k euróig biztosítva vannak. Az mtgox ügyfelek mennyire voltak biztosítva?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A BC ügyfelek"
Ez akar BitCoin es Buda-Cash is lehetett volna lol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BitCoint rövidíteni még csak BTC-nek láttam és ügyfelei sincsenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg tudod vigasztalni azt is ezzel akinek mondjuk 10x ennyi pénze van most ott? Nekem pl az MtGox-nál egy fillérem se volt, de ez se vigasz annak akinek igen.
Igazából csak annyit akartam mondani, hogy a bitcoint és a pénzt is el lehet bukni ha nem a megfelelő személyre bízod. Ha azt hiszed ez triviális, nézz meg pár kommentet feljebb. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek ennyi pénze volt, annak ezután is lesz ennyi. Tudják, hogy mi kell a pénzgyűjtéshez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rácáfol? Valamiről lemaradtam? Milyen összefüggés van a Buda-Cash tevékenysége és a Bitcoin biztonsága között?
-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs. Ahogy az MtGox tevékenysége és a bitcoin biztonsága között sincs, ellenben azzal ahogy a poszt és néhányan próbálják összemosni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni