Futurisztikus multitouch billenytűzet és egér nyílt forrású driverekkel?

Címkék

Jason Giddings - feltaláló, vállalkozó - egy érdekes projekthez keres támogatókat a Kickstarter-en, a világ legnagyobb, kreatív ötletek támogatására létrehozott weboldalán. Multitouch, vezeték nélküli billentyűzetet és egeret szeretne kifejleszteni. A projekt érdekessége, hogy a driverek nyílt forrásúak lennének. A perifériák használhatóak lennének PC-n, Mac-en. Az támogatott operációs rendszerek közt szerepel a Linux is, de fontolgatják az iOS támogatást is. A részletek itt olvashatók.

Hozzászólások

Like! Hat meg ha mas es mas ui-t is lehetne ra rajzolni nem csak billentyuket.
--
cythoon

Kell! :D

Egy dolog viszont hiányozna: a gomb leütés érzése... :o( Ettől lesz számomra jó vagy rossz egy billentyűzet.

a legszebb, hogy ez a dolog már elhasaltatott egy másik szép reményű dolgot, kivetített bilenntyűzetet. van belőle gondolom pár, de tömeg nem lett. pedig van benne poén :) csak hát az embernek a gépelésben nagyon jó az ős magyar szóval "feedback" a gomblenyomkodással. de ettől még lehet piaca, legfeljebb kisebb. de alternatívának jópofa (nem mellékesen más alkalmazás még jöhet belőle, ami jó)

--
xterm

egyet értek. a cikkbeli billentyűzetben semmi futurisztikus nincs. de az Optimus Maximus valóban jövőbe mutató billentyűzet és már évek óta kapható. sajnos az ára még ma is baromi magas. Art Levedevék terveznek egy olcsóbb változatot Optimus Popularis néven. annak egy átdolgozott változatában gombonként egy/egy mini lcd helyett, egyetlen nagy közös lcd display lenne a valódi átlátszó billentyűk alatt, a költségek csökkentése végett. de ugye azon is valódi lenyomható billentyűk vannak.

ilyen "billentyűzetet" akár a Marketre is feltölthet valaki, ami virtuál billentyűzeté alakít egy tabletet PC számára. kb ugyanazt fogja tudni mint ez, igaz bonyolultabb hardverrel, de legalább nemcsak billentyűzetként használható. pár Eurot talán megérne, de többet nem.

ha latin betűk mellett néha használnál cirill betűket is, akkor tudnád:)
egyébként további felhasználási terület az Optimusoknál játékoknál funkciók billentyűzeten való a kijelzése, illetve hotkeyek ikonjainak kijelzése mindenféle felhasználói programnál. így természetesen rá kell nézni a billentyűzetre, ellenben radikálisan csökkenthető az egér használata, és hotkeyek aktív használatával jelentősen gyorsítható a munkamenet.
persze te nyilván a hotkeyeket is fejben tartod minden alkalmazásnál, de az átlag usernek hasznos ha látható a billentyűzeten az alkalmazáshoz kapcsolódó hotkey funkció.

Nem szeretek kijelzon hosszabb szoveget gepelni, mert nem erzem ugy mint billentyuzeten. Ez sem kellene.

Izé... most ez olyasmi, mint ami anno a Primókon volt? Már aki emlékszik...

Szerintem egészen jó ötlet, de akkor lenne az igazi, ha a billenytűzet tovább futna egy kb 45°-ban felfelé döntött multitouch monitorban. Illetve amitől a billentyűzet kényelmes tud lenni, az az, hogy mennyire kemény a leütés. Itt is ha szét vered az ízületeidet, lehet akár mennyire trendi, meg steril, szar lesz használni.

----
올드보이
http://molnaristvan.eu/

Próbáltál már érintőképernyőn vagy kivetített képernyőn gépelni? :) Nah, utána nem akarod már mindjárt annyira hosszabb szövegekre. Designos cucc, és kb. ezzel kimerült az előnye.

Onnan kezdve, hogy nem érzed, hogy mit nyomtál le, csak zavaró lesz. Lehet, hogy idővel hozzá lehetne szokni, de számomra KTHXNOT.

"A projekt érdekessége, hogy a driverek nyílt forrásúak lennének."

Ezt meg nem is értem: a billentyűzet és az egér is egy szabványos eszköz, nem?

----------------
Lvl86 Troll

"Ezt meg nem is értem: a billentyűzet és az egér is egy szabványos eszköz, nem?"

A billentyűzetet nem tudom, de a hid mouse elég korlátozott, már egy horizontal scrollhoz saját drivert kellett felpakolnom, a multitouch biztosan nem támogatott benne.

Viszont van egy olyan gyanúm, hogy a kamnera képét akarja a számítógépre továbbítani, és a driver segítségével dolgozná fel azt.

--
Don't be an Ubuntard!

Szerintem a statikus billentyűzetkiosztások mostanra használhatatlanok lettek.

Ami alkalmas lenne az egy dinamikus billentyűzetkialakítás kijelzőtechnológiával és térbeli tapinthatósággal (fizikai ellenállást kifejtő felülettel).

Ez a technológia még leginkább csak papíron létezik, ezért aligha hiszem, hogy néhány évtizedig képes lesz bármi is meghaladni az IBM Model M billentyűzeteket.

Nincs fizikai ellenállás, nincs billentyűzet, ez akár törvény is lehetne.

"Ami alkalmas lenne az egy dinamikus billentyűzetkialakítás kijelzőtechnológiával és térbeli tapinthatósággal (fizikai ellenállást kifejtő felülettel)."

Alternatív (és jelenleg is megvalósítható) megoldás lehetne a gomb helyek "kidomborítása", vagy körbekerítése egy minimális peremmel, így az ember érzi, hogy kb. melyik billentyűt ütötte le, a másik a nyomásérzékeny felület. Ha az ember nem teheti rá a kezét az asdf jklé-re, akkor az egész használhatatlan lesz.

Bár frankó ez is, de ez is csak egy "normál" billentyűzet :)

A videóban az volt az egyik fő érv, hogy nincs benne mozgó alkatrész, nem koszolódik annyira, pl hamu, hajszál, porcica, stb. Egyszerűen letörlöd egy idő után egy nedves ronggyal. Persze meg lehet ezt oldani hagyományos billentyűzettel is, de akkor hol marad az innováció?:)

Én nem értem, hogy miért őrültek meg az emberek az IT iparban? :) Pl. hologramos, lézervilágítós, érintő-izés, virtuális-grafikus zongora billenytűzetet még nem akart csinálni senki :)

--
maszili

Ezzel az lesz a baj, hogy marha eroteljesen kell nyomni. Tudom, epitettunk ugyanilyen elven multitouch-ot.

Mondjuk szerintem is értelmesebb dolog lenne egy kapacitatív touch panel, ami alá lézerrel világítanák a billentyűket, esetleg oled fólia panel, de akkor meg már mindjárt monitor lenne belőle.

Esetleg akkor persze lehetne a billentyűket oda tenni ahol az ujaim vannak (mondjuk egy játékhoz)

----
올드보이
http://molnaristvan.eu/

Én csak néhány dolgon akadtam fent. Pl egérhez és billentyűzethez miért kell driver? Miért kell külön iOS támogatás?