Már 3000 dollár a jutalom a nyílt forrású Kinect driverért

Címkék

A nemrég piacra dobott, Xbox 360-hoz szánt Kinect érzékelőhöz szeretne nyílt forrású eszközmeghajtó-programot íratni a nyílt forrású hardverekkel foglalkozó Adafruit cég. Annak érdekében, hogy kedvet csináljon a munkához, előbb ezer, majd később már összesen kétezer dolláros jutalmat ajánlott fel.

A Microsoft elmondta, hogy számos intézkedést tett annak érdekében, hogy megakadályozza, hogy a felhasználók megpiszkálják a Kinect-et. Közben több olyan videó is felbukkant a videómegosztókon, amelyeken az látszik, hogy vannak, akik nekiálltak a munkának:

A videók nyomán az interneten elterjedt, hogy "meghackelték" a Kinect-et. A Microsoft ezt sietett cáfolni. Szerintük az nem hackelés, ha a Kinect-et egy Windows 7 PC-hez csatlakoztatják. A hardver és a szoftver nem került módosításra, mindössze annyi történt, hogy valaki drivert írt, hogy az Xbox 360-on kívül máshoz is csatlakoztatható legyen. Természetesen azt is kijelentette, hogy a Kinect for Xbox 360 az általuk meghatározotton kívül más célra való felhasználása teljes mértékben unsupported.

A próbálkozások nem álltak le. Elindult a codelaboratories.com oldalon egy alprojekt, amelynek célja, hogy nyílt forrású drivert készítsen az eszközhöz. Ezzel párhuzamosan elindult egy gyűjtés is, amelynek célja, hogy 10 ezer dollárt hozzon össze a projekt támogatására. Közben az egész fejlesztésnek lökést adó Adafruit felemelte az általa kitűzött jutalom összegét 3000 dollárra.

Hozzászólások

még pár hónap és érkeznek a kínai másolatok:))

nem értek hozzá. miben más a kinect, mintha egy kamera képét dolgoznák fel, és azzal érzékelnék a mozgást? annyit utánaolvastam, hogy van egy infravörös része, amiből a közelséget tudja megállapítani.

hat mar 2 videot is lattam ahol mutatjak a cuccbol jovo melyseg kepet... ilyen kepet eloallitani 2 sima kamera kepebol nem igen lehet... tuti valami Z-cam megoldas lesz ez :)

a wikipedias cikkbol:
Range gated imagers

These devices have a phase detector built in to the gate or shutter in the camera. The gate allows collection of portions S2 and S1 of the received light pulse S. The portions are dependent of the time of arrival, and range is derived from them according to Medina's equation, z = R (S2 − S1) / 2S + R / 2 for an ideal camera. R is the camera range, determined by the round trip of the light pulse.[6][10]

The 3DV Inc. cameras,[11] and Canesta 3D cameras are range-gated systems using Medina's design. Microsoft purchased both companies in 2009 and 2010 respectively.

gondolom nem poenbol vasarolta meg oket, es raadasul ez a legolcsobban megvalosithato az ott leirtak kozul.

A'rpi

A felbontásról nem tudok mit mondani, sehol nem olvastam konkrét adatot.

Szerintem viszont a mélységet ugyanúgy számolják mint két kamerával. Csak míg ott az egyik kamera képén keresnek keypointokat amiket a másik képpel párosítanak, itt a keypointok szerepét átveszik a vetített pöttyök, amik könnyen követhetőek, és a randomnak látszó pattern pedig úgy van kialakítva, hogy a párosítás egyértelmű legyen (az epipoláris egyenesek ismertek, az érdekes tartományban nem metszik egymást, stb.)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Egy kamera képéből nem nagyon lehet mélységinformációt kapni.
Két normál kamera képéből elvileg lehet, gyakorlatilag elég nehéz, főleg, ha nem túl textúrázott felületekről van szó.

Ha igaz, a Kinectben van két infravörös kamera, amik látnak egy infra projektor által kivetített mintát. Ebből lesz a mélységinfó. Erre illesztenek aztán testmodellt.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Miért az m$ mire gondolt a driver alatt? Az én értelmezésemben másra is akarják használni a kinect-et, mint xbox-al való játékra. Ha a pc-hez csatlakoztatják és készítenek egy működő drivert, akkor elérték a céljukat, nem? Akkor csak lehetséges.. bár a skeleton necces lesz, de nem hinném hogy usb spoofing-al és kódvisszafejtéssel ne lenne lehetséges.

Jó ez a Kinect. Kár, hogy goldberg 2004-ben már megcsinálta 20 forintból az alapjait. Ha levédette volna, most perelhetné a redmondi óriásinnovációt.

MyToy (vannak benne videók)

--
trey @ gépház

Nem ismerem a Sony megoldását, de elvileg ez platform-független, már amennyire az OpenCV engedi. Szerintem tudásban a kettő kb. ugyanaz.
Mondjuk ebben nincs háromdimenziós helymeghatározás, egyszerű ütközés-detektálással működik.

-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."

Azért ez nagyon nem ugyanaz. A Sony 2000 körül már kísérletezett az EyeToy-jal, 2003-ban már kijött PS2-re. Ez a MyToy erősen arra hajaz ahogy nézem.

Diplomamunkának mondjuk színvonalas a maga nemében. (Főleg ismerve a hazai átlagot. :) )

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Sőt, már kamerák és mikrofonok és megfelelő szoftverek is vannak a számítástechnika kezdete óta, mindössze eddig senki nem tett azért, hogy mindebből termék lehessen.

Azért forradalmi újdonság, mert ez még nem volt, az, hogy valaki diplomamunkát írt, meg a Sony-nak van egy EyeToy nevű webkamerája ami képes arra amire minden egyes webkamera a hozzá adott szoftverekkel (mozgásérzékelés stb.) az még nem Kinect rendszer, közel sem az.

volt egy dokumentumfilm valamikor regen (90s?), amiben szilicium volgyi befektetokrol volt szo, mutogattak a vadi uj F1 sportkocsijukat, etc.
egyik jelenetben egy eyetoy-hoz hasonlo kameras jatekot probalt "eladni" nekik egy kis startup. a komment utana kb a kovetkezo volt: "ugyan latszolag erdeklodessel probalgatja a demo-t, a termeknek nincs jovoje, nem erdemes bele fektetni." ;P

--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability

lehet, hogy akkor még nem is volt. teszemazt többe került volna a fejlesztés/gyártás mint amit ki tudtak volna szedni belőle. Pl.
Azóta már külön külön sok összetevő viszonylag olcsón elérhető. nem beszélve a programok, programozási elvek, a elektronikus alkatrészek fejlődéséről.