Bátorfi Zsolt, a Microsoft platformtechnológiai szakértője a nyílt forrásról

 ( bra | 2008. június 17., kedd - 17:49 )

Bátorfi Zsolt, a Microsoft (Magyarország?) platformtechnológiai szakértője az itpages.hu-n magyarázza el, hogy mi az a nyílt forrás:

"A legnagyobb mítosz az, hogy minden nyílt forráskódú szoftver a semmiből indult el, emberek közösségi érzéséből, jóakaratából, ipari trendekkel szemben jött létre és elérheti az ipari standardokat komplexitás és minőség szempontjából.

[...]"

"Annak igen kicsi a valószínűsége, hogy emberek spontán módon, egyszer csak világnézeti alapon összeállnak, és azt mondják: építünk egy operációs rendszert[...]

[...]

Vagyis ebben a konkrét helyzetben a linuxos tábor 20 százaléka fejleszt és hat a többi 80 százalékra, ami egyúttal problémát okoz az innovációban.

[...]

Az oss fejlesztési folyamat spontán, hiányzik belőle az a fajta tudatosság, ami az ipari folyamatok sajátja. A nyílt forráskód csak követi és másolja az ipart.

[...]

Az oss világból nem jött létre még termék. Nem tudunk oss telefonról, komplett termékről (szoftver, hardver és az őt körülvevő szolgáltatás)."

Az eredeti cikk elérhető itt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Random words:
kernerjét, user experienc, McBook, Mcosx, Linus Thorwald

Évekig lesz miből idézni, köszönjük Emes^WZsolt!

Minden mondatát hosszú oldalakon át lehetne cáfolni.

És azt gondoltam, hogy ezeket az elírásokat az "újságíró" vétette. Erre mit lehet olvasni a "user experienc" szakértő blogján:
"multi-toach input", "Window7". OMFG.

Ez az ember ostoba.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Ez egy RISC processzoros összegzés volt. :)
----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?

Mármint "csökkentett utasítás készlettel" adta elő a mondandóját? :D

Igen, egyszeruen irta le a dolgot. Nem kell tulragozni.

Nem túlragozni akartam, csak nem voltam benne biztos, hogy értettem. De most már ok. :)

Egyébként meg nem tehet róla, ilyet kellett nyilatkoznia. Multinacionális cég, vezető réteg, agymosáson már túl van, igy ez a helyes út (neki).

----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?

Nem hiszem, hogy ez lenne annak a Redmondnak az álláspontja, aki SLES kuponokat osztogat...

és tajgetosz pozitív is XD... de megúszta, mert nem oda született :)
---
Why use Windows, if you have open doors… to Linux

+1

Bruhaha!

Linus Thorwald??? Jóhogy nem Linux Todward!
Akkor Steve-O McBallmer és Billey Gattos?
Veszek egy McApple McBook-ot McOSXI-vel, jól. Bele.

...
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Akkor Steve-O McBallmer és Billey Gattos?
:D Ezen feküdtem a röhögéstől :D

--
Keep it simple, stupid.

haha. ennyit tudok csak mondani. Ki ez az ember? Egyáltalán ezen a bolygón él? :)

A platformtechnológiai szakértő mit takar a Mikro$oftnál?
Mert ezen iromány alapján arra következtettem, hogy a takarítóknak ő mondja meg mit mivel pucoljanak.

Az illető fudológiából doktorált szabadbölcsészen, szakterülete a hihető hülyeségek és hazugságok készítése tetszőleges ipari szegmensnek 1-5 oldal terjedelemben.

Szerintem a GetTheFUD oldalakat is ő írta, az angolt abból fordították.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

"Microsoft is magáévá tette a nyílt forráskódú filozófiát."

Igen, most mar a Microsoft az uj FSF!

- Use the Source Luke ! -

Vazelinnal, vagy anélkül?

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szárazon, homokkal. Remélem Bátorfi Zsolt lesz a felelős az MS Hun-nál a nyílt forrásért. :)

Illusztráció: http://www.ljplus.ru/img4/v/a/vasya_lozhkin/Vazelin.jpg
--
the tide is turning

ROTFLWMAOPIMP

Kár, hogy mi vagyunk a szamár...

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Én a fa szeretnék lenni. :)
--
the tide is turning

Valaki lefordítaná, mi van oda írva? :)
--
Discover It - Have a lot of fun!

Szent Vazelin napja

(cmiir)

a cím alapján elöször nem értettem, miért fun kategória... :D

robyboy

A Microsoft azt hitte régen, hogy majd örökre az ő rendszereit fogja használni a világ, és minden jó és kevésbé jó ötlete világszabvány lesz.

Ez naivitás volt.

Mindig lesznek, akiket meg lehet megetetni a "vedd meg mindenből a legújabbat évente" filozófiával, de badarság azt hinni, hogy mindenki így gondolkodik.

Különösen akkor, ha konrántsem igaz az, hogy a legújabb a legjobb.

Az OSS rendszerek demokráciát hoztak egy diktatórikus világba.
Köszönet a közösségnek!

Ezt a cikket nem tenném közzé azon a (szintén Drupal alapú) portálon, hiszen nem is létezik. Az OSS világból nem jött létre még termék. Drupal sem.
--
the tide is turning

lmao.. +1 :D S akkor mire raknak ki? Gyors ir egy zart CMS-t az MS.. (nemtudom hogy hogyan, de ok tutira megoldanak.. :D)
_____________________________________
aurora@HWC | athena@LWC | enraiha@MHQ | xanadu@RCC | taluta@BC

.NET-ben természetesen.
--
the tide is turning

Sharepoint.

#1 komment:
"LOL! Ez buta!"

:D Hat vegtere is egyetertek az illetovel, kicsit mas megfogalmazasban.. btw "Who is this guy?"
_____________________________________
aurora@HWC | athena@LWC | enraiha@MHQ | xanadu@RCC | taluta@BC

"vitatható" ... ha a cikk leírója is tudja h hülyeség akkor miért népbutít?

Szerintem egyszerűen csak feltételezi, hogy a legalapabb szinten levő olvasó is le tudja önmaga, kommentek nélkül szűrni, hogy... amit le kell szűrnie.

Szabvany MS FUD
---
/* No comment */
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra

Ez nem FUD, hanem tömény tudatlanság. Ennek az embernek fogalma sincs a körülötte zajló dolgokról, egyenesen rontja a munkaadója jó hírnevét.

Munkaadója JÓ hírnevét? Kire gondolsz? Billre, Stevre? :)

s/jó//

:)

Naiv vagy, ez FUD, Zsoltnak megvan a magahoz valo esze.

- Use the Source Luke ! -

Végigolvastam a szöveget, és most is úgy gondolom, hogy nincs.

Erről nem ő tehet hanem akik kimosták az agyát. Az MLM módszerek, csapatépítő tréningek megteszik a hatásukat.

Olvasgattam régebben a blogját, hátha találok valami hasznos leírást a WPF és web kapcsán, megnyilvánulásai alapján többnyire ártalmatlan, szakterületén belül tájékozott embernek tűnt, remélem képes félretenni az előítéleteit és szétnéz a világban. Különös tekintettel a nyílt forrású fejlesztés _történelmére_. (Még mielőtt a kollégák beadják neki azt hogy az is MS találmány.)

--
the tide is turning

És "ezek" járnak ide trollkodni... Ráadásul fogalom nélkül. Whahhahhahaha

--
trey @ gépház

Már többen is vannak? :)

Már? Eddig is arról volt szó, hogy "köztünk vannak".

--
trey @ gépház

Költői halmozásnak tűnt csupán és egyedül valami Petit láttam emlegetni. :)

Esetleg kérdezd meg bra-t. Ott ült ő is amikor elmesélték a sztorit. hahahaah. Jókat heherésztünk, majd megjegyeztük, hogy jó pénzért felfuttatjuk nekik a winportal.net-et is. Úgyis az legnagyobb bajuk a HUP-pal "hogy ha beledöglünk, akkor sem tudunk ilyen közösséget csinálni". hahahaahah

Üzenem Péternek. Mint a MacDonalds-ban. Néhány párszázas ajánlat.... :DDDDDD

--
trey @ gépház

De winportal.net-en meg az áll, hogy "független Microsoft tech-portál"... Most akkor független vagy nem?

Itt most közösségépítésről van szó. A Microsoft termékek köré. Ha független is, az is jó lenne nekik. Csak lenne már valami normális... :) De vannak még idézeteim. Majd karácsonyig havi bontásban elpuffogtatom. :))

--
trey @ gépház

Írd át úgy a javamikulást, hogy izé... Add a szájába a... Az idézeteket! :)
--
the tide is turning

Jaja. :)))

--
trey @ gépház

Vagy Bátorfiról is kéne egy olyan cowsay-es rajzot csinálni, mint RMS-ről. :)

Miért nem mondtátok, hogy a Microsoft termékek köré épült warez scene megkapó közösséget alkot, csak ők ezt onnan kevésbé látják... :P

Alakul a közösség. Meghírdették a - felülről szerveződő - nyári sörözést.

mire gondolsz? meglehet a késői óra miatt félreértem, de akkor bocs. meglestem ezt a winportál oldalt, hogy megnézzem milyen sörözést szerveznek ott. nem akartam túrkálni sokat, ezért adtam neki egy pillantást, hátha. de csak ez volt, ami felkeltette az érdeklődésemet egy picit. leginkább egy mosoly ideére: "Talán kevesen tudják, de a Windows Media Player 11 rendelkezik egy apró újítással, ez pedig a lezárható képernyő, mely házibulik idején meggátolja az illetéktelenek hozzáférését a számítógéphez." ez bár egy igen rég várt fícsör benne, de hát mégse sörözés :)

--
xterm

Nem, nem. A legutóbbi TechNet konf-on harangozták be, hogy lesz központilag szervezett közösségépítő nyári sörözés.

Egyszer kéne egy ilyen HUP vs. Windows portálok sörözést csinálni...

--
trey @ gépház

A végén korsó dobálással? ;P Már ha vs.... :)

Mi azt találtuk ki legutóbbi Ubuntu sörözésen, hogy szervezni kellene egy Ubuntu közösség + cserkészlányok sörözést. Elméletileg semmi akadálya, az utóbbi community-hez is van kontaktom... ;)

ennek így semmi értelme. hol a portfóliójuk? :) fotók, címek, telefonszámok?:) akkor mindenki válogathat és elküldheti a meghívókat ;) csak az asszony meg ne tudja :D

--
xterm

Nem baj! Te szépen otthon maradsz, mi meg majd elmeséljük, hogy milyen volt. :)

TCO kimutatások?
Szakembergárda éves költsége?
Járulékos költségek?
Eseti kiadások?

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

így kell elrontani egy viccet ;)

--
xterm

Na jó, de előbb beszéljük meg velük a tarifát. :)

"Cserkészlányok. Teletömtem a bukszájukat."

:))

--
trey @ gépház

Független, az intelligenciától.

________________________________________
2B or not 2B, that is FF. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*

?

Hát hogy semmi köze hozzá. Intelligencia az egyik oldalon, winportal a másik oldalon.
--
the tide is turning

Nem vagyok egy nagy winportal.net látogató (több hónap után most néztem rá megint), de nagy hülyeségeket azért még nemigazán olvastam ott, szóval egy kicsit túlzásnak érzem ezt a fölényeskedést.

Csak egy Meta-poén akart lenni. Semmi esetre sem fölényeskedés.
--
the tide is turning

Rohadt trollkodás volt, sosem láttam még azt az oldalt:)

________________________________________
2B or not 2B, that is FF. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*

Így van, jó dolgokat is lehet ott (is) olvasni.

init();

Idézet:
ha beledöglünk, akkor sem tudunk ilyen közösséget csinálni

Az hétszentség, hogy nem! :-P


"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"

Ahahah

Lehet ezen poénkodni. Úgy hallottuk, hogy ők ezt irigylik. ;)

--
trey @ gépház

;D
--
the tide is turning

Jól elvagytok! :)

Nagyot lendítene a közösségépítésen pl. ha a devportal.hu-ra be tudnék lépni, vagy működne a jelszó-emlékeztető küldése, vagy legalább válaszolna az admin at devportal.hu, vagy devportálért felelős egyed. De lesz*rják, gondolom, a közösségépítés inkább fordul elő a stratégiai meetingeken, mint a napi teendők között. Úgy meg nehéz.

Mondtam. Jó pénzért építek nekik is közösséget. Most hogy Torvalds már kifizetett, van egy csomó szabadidőm. :DD

--
trey @ gépház

Hát akkor kösd fel a gatyát, mert nem kevés helyről kell majd összegereblézbi a júzereket. Devportal, ch9, msdnkk, msportal, winportal... Az látszik, hogy küzdenek a fiúk erősen. :)

Szerintem egyszerubb, ha a HUP-ra kikerul egy banner, hogy mindenki menjen es irjon 1-1 postot naponta, amig sikerul vevot talalni annak az oldalnak. Utana mar mindegy :).

Trollkodni mindenutt jo, de legjobb.. ize..

----
Sooner or later you had to talk, even if it was only because you'd run out of things to throw. - Pratchett
honlap készítés

Gyorsan átfutottam őket. Ebbül így közösség nem lesz.

--
trey @ gépház

Ilyen gyorsan feladod? És a kihívás, az smafu?

Ja nem. Azt akartam mondani, hogy ebbül így ők nem csinálnak közösséget ;)

--
trey @ gépház

Agree. Olyan izzadtságszagú mindegyik. Mint amikor 14 évesen megcsináltam az első "webszájtomat" a HTML 3.2 programozása című könyvből. "Na nézzük, kell ide egy olyan, hogy HTML, azán egy olyan, hogy HEAD, aztán BODY, de utána ide most mit írjak?"

De a legködösebb nekem ebben a közösségépítésben, hogy tulajdonképpen ki a célközönség.
"Windows Felhasználók Közössége?" Jáj. Azt inkább ne, ha lehet. Fejleszők, üzemeltetők? Ők kevéssé fogékonyak a bullshitre, jól elvannak azzal a néhánytíz külföldi és néhány hazai bloggal, amik tényleg a technológiával foglalkoznak (ezeknek az olvasóiból, kommentelőiből össze is állnak kis mikro-közösségek). Üzleti felhasználók? Gizike, Jucika meg a műkörmös Dzsenifer, aki Dynamicsban számláz, és wordben boldít? Na az lenne még igazán durva. :) Üzleti (IT) döntéshozók? "Szevasztok skacok, szerintetek megvegyem a tízmillás Biztalk licencet? Van valakinek valmi tapasztalata? - Persze, nyugodtan, én nem használtam soha, de a húgom 300-as Celeronján jól megy!"

ketlem h penzt aldozna a linux lejaratasara

mondjuk eleg beleolvasni a kodba, nem kellenek hozza hupperek h lejaratodjon ;)

#toy like ppl make me boy like

bezzeg ha a vindoz kodjaba nezel bele...

jabocs, hogy abba nem lehet...

majd ha egymas melle teheted a ket OS forraskodjat akkor erdemes lehet vitat nyitni arrol hogy melyiknek jobb a kodminosege, de addig talan hagy minositsem ezt a beszolast egy szanalmas trollkodasi kiserletnek.

te uj lehetsz errefele

mar ezer le lett irva h bizonyos vasarloknak elerheto a "windoz" kodja

#toy like ppl make me boy like

Idézet:
te uj lehetsz errefele

valoban, a te igen komoly 8 hetes regisztracioddal szemben en mindossze sz@ros 6 evet vagyok kepes felmutatni itt.

Idézet:
mar ezer (sic) le lett irva h bizonyos vasarloknak elerheto a "windoz" kodja

igaz, amennyiben te is ezen halmaz eleme vagy, akkor vissza az egesz, mert valojaban ossze tudod hasonlitani a linux es a windoz kodminoseget, es ezesetben mar csak szakertelem kell hozza hogy valoban meg is tehesd. ellenkezo esetben bizony mondom neked, megis csak egy trollantyu vagy.

hint1: hany sor kodot irtal mar eddig eletedben c (alapu) nyelven, hogy ilyen biztonsaggal meg tudod itelni a linux kernel forrasanak a minoseget?

hint2: a linux kernel forrasanak hany sorat nezted at es ertetted meg eddig?

"valoban, a te igen komoly 8 hetes regisztracioddal szemben en mindossze sz@ros 6 evet vagyok kepes felmutatni itt."

Ne tévesszen meg a cirka 9. alkalommal elkövetett regisztrációja. :) Persze ettől még a tiéd imho több.

--
trey @ gépház

Csak kérdés, ezt nem lehetne publikussá tenni? Mármint, hogy ki hogy vándorol a nickkel. (Jó tudom, hogy nem etikus, de esetleg helyre tenné a "Vágtázó halottkémeket". Az együttestől bocs, őket bírom, csak ez jutott eszembe eme etikus, "magukat vállaló" emberkékről ;)

Ne tévesszen meg a cirka 9. alkalommal elkövetett regisztrációja. :)

nem ezt nevezik reinkarnációnak? :-)

--
by Mikul@s

"en mindossze sz@ros 6 evet vagyok kepes felmutatni itt."

Ez már egy igazi skill!
És valahogy így részletezed: küldtem 13456 flamet és 24565 troll-t munkaidőben a melóhelyemről, és mindezt úgy hogy postjaim átlagos hossza nem haladta meg 15 leütést a hangulatjelekkel együtt. :DD

Amúgy Pita az M$ embere igaz nem fizetik érte, de ezt nem rejti véka alá.

Nem biztos hogy skill, de mutat annyit, hogy ~hat éve vállalja a nickjét, amit a vele összeakadó (trey alapján)nem. Ez azért mutat némi skint a face-on :). Jómagam is néha büfügök(mostanában egyre többet, lehet mostanában több sört iszok?), de ezelött le nem írt reakcióim maximum lustaságot takartak, mint sem véleményt ;). So(val:), így nem releváns...
Az hogy ki fogadatlan prókátor, meg nem kell bemutatni, egyhamar kiderül:)

Ha már skin vállalásról beszélsz: mi a teljes neved illetve a telefonszámod?

:) Ismerkednél Te kis hamis :D.
De tökre félreértettél; nem arról beszéltem, hogy mindeki tegye a nevét, címét, , fényképét, telefonszámát (arra vannak szakosodott siteok), hanem arra, hogy ha valaki adot nicken lejáratta magát, de um. visszajön új néven és folytatja a trollkodást, sőt..., akkor ki lehetne tenni milyen néven próbálja tovább az ámokfutást. Szóval csak ennyi :)
(Ha továbbra is érdekel név/cím/telefonszám és nőnemű vagy; írj magánba..lehet válaszolok :)

Ez a "lejáratta magát" alighanem szubjektív.

Az, teljesen szubjektív, de ettől még találó. Főleg a trollkodás környékén.
(Sok typo az előzőben, bocs, de javítás közben válaszoltál ;)

Te meg igencsak naiv lehetsz errefele.
Javits ki ha rosszul tudom, de a "bizonyos vasarlok" a windows egy-egy reszenek a forraskodjahoz ferhetnek hozza. Namarmos, ha nincs meg a teljes, akkor beforditani sem tudod. Mar ha beforditani sem tudod, mitol vagy biztos benne, hogy a forraskod az pont ugyanaz (es nem valami megnyesett valtozat) mint amit tenylegesen hasznalnak?

Koszonom, nincs tobb kerdesem.

nem javitalak ki jol tudod, terjeszd minel tobb siteon :)

#toy like ppl make me boy like

"ketlem h penzt aldozna a linux lejaratasara"

Évek óta áldoz erre pénzt.

--
trey @ gépház

FiaSCO.

Idézet:
"A legnagyobb mítosz az, hogy minden nyílt forráskódú szoftver a semmiből indult el, emberek közösségi érzéséből, jóakaratából, ipari trendekkel szemben jött létre és elérheti az ipari standardokat komplexitás és minőség szempontjából."

POSIX megfelelés szempontjából a *BSD-k és Linuxok legalább olyan szinten állnak, mint a Windows. Ha nem jobban...
Az OpenOffice csomaghoz képest az MS Office eddigi verziói (2003-ig) még mindig nem (csak legfeljebb pluginnel) ismerik az ipari standard ODF-et.

Ez az ürge tényleg nem ezen a világon él...

szerk: Ja, hogy "Fun", akkor nem szóltam... :)

- waiter -

azert windows-nal posixszal elojonni, nem igazan realis erv :)

--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.

elvileg van neki posix alrendszere... vagy csak volt? en meg futottam bele anno.

Miért nem? Egy jelentős, 20 éves ipari szabványról van szó, aminek a legtöbb operációs rendszer többé-kevésbé megfelel. FYI

- waiter -

itt a lenyeg a tobbe-kevesben van :)

--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.

azert Microsoftnal szabvannyal elojonni, nem igazan realis erv :)

----
Sooner or later you had to talk, even if it was only because you'd run out of things to throw. - Pratchett
honlap készítés

Microsoft Windows Services for UNIX 3.5 – enables full POSIX compliance for certain Microsoft Windows products.

ti megis mirol beszeltek sracok?

fogalom nelkuliseg vajon mi

#toy like ppl make me boy like

CERTAIN. Ott a hangsúly. Tudatlanság rulz.

tudom h a kisegitoben nem tanitanak angolt de hirtelen nem latom h mi a problema azzal h csak bizonyos termekekhez elerheto a posix layer

gondolom a win98 userek 80% ksh-t hasznalt volna ha elerheto lett volna

vagy mire probalsz ezzel celozni? szerintem eleg ha azokra a termekekre elerheto ahol hasznalni is akarjak pl. win2k3, persze ezt nehez felfogni 30as iqval de azert probald meg menni fog :)

Supported Operating Systems: Windows 2000; Windows 2000 Service Pack 3; Windows 2000 Service Pack 4; Windows Server 2003; Windows XP

#toy like ppl make me boy like

"Windows Services for UNIX 3.5 includes both Korn Shell and C Shell environments, more than 350 UNIX utilities, and Perl 5.6.1 compiled under Interix. These give UNIX developers and administrators the broadest, most familiar, and most compatible scripting environment possible. The utilities include awk, grep, sed, tr, cut, tar, cpio, and a host of others, all of which work as a UNIX user, administrator, or programmer expects. Also included are more than 40 GNU utilities and compilers, including gawk, gcc, g++, and g77."

hahahahahahahahahah...

Zsiraf

Ebben mi vicces? Örülj hogy van... (pl. egyetlen működő NFS kliens ebben van)

Ami vicces hogy alap X11 kliensek (xterm ilyenek) és headerek vannak benne, de az X11 server valahogy kimaradt... :)

Semmi csak az eredeti eszmefuttatassal osszevetve... kisse erdekes :)

Zsiraf

Kedvencem az SFU NFS szerverében, hogy nem maszkolja el a windowsos fs-eket, hanem afat32 és ntfs minden megszorítása látszik.
Értsd:
Nem menthetsz windowsra nfs-en keresztül,. ha a filenévben van ":", "/", "\", stbstb.
Ergo: nem tudsz pl Maildireket menteni.

http://en.wikipedia.org/wiki/Services_for_unix#Known_problems

Egyszer jól beszoptam. Ráadásul csak "I/O error"-t ad az SFU-NFS szerver.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Maradjunk annyiban, hogy MS alkalmazottként, hivatalosan OSS-t fikázni sem túl elegáns.

"Ha megnézzük, hogy hányan készítik a Linux kernerjét, akkor azt látjuk, hogy az egy kicsi, zárt csoport, és ha ezt összevetjük azokkal, akik felhasználják, akkor azt látjuk, hogy az viszont óriási tömeg. Vagyis ebben a konkrét helyzetben a linuxos tábor 20 százaléka fejleszt és hat a többi 80 százalékra, ami egyúttal problémát okoz az innovációban."

Ha megnézzük, hogy hányan készítik Windows >>kernerjét<<, akkor azt látjuk, hogy az egy kicsi, zárt csoport, és ha ezt összevetjük azokkal, akik felhasználják, akkor azt látjuk, hogy az viszont óriási tömeg. Vagyis ebben a konkrét helyzetben a windowsos tábor 0.001 százaléka fejleszt és hat a többi 99,999 százalékra, ami egyúttal problémát okoz az innovációban.

mas kerdes h mia retkes gennyert kellene nekem egy eszkozt fejleszteni amit hasznalni akarok?

te szoktal a mercedesnel tervezni h menjel az slk?

vagy megis es hogy?

#toy like ppl make me boy like

Rosszul közelíted meg. Ha használni akarok egy eszközt, miért nem alapértelmezés hogy bele is módosíthatok ha az úgy nekem kényelmesebb? (Nem, nem azután hogy megvettem csillió pénzért a terméket + az sdk-t + egy rakat dokumentációt)

A trágárságod nem minősíteném, azzal csak magad járatod le.

Mert alapértelmezésben nem értesz hozzá...

:)

:)

lol

Egyáltalán mi a tök ez az itpages.hu? Még életemben nem hallottam... bra te ilyeneket olvasol? :)

Most, hogy treyjel szarrá kerestük magunkat a hup értékesítésén, úgy gondoltuk ideje a komoly, szakmailag mindig korrekt és objektív hup után egy informatikai bulvárt is csinálnunk, amelyen később még nagyobb bevételt realizálhatunk.
Első körben itblikk.hu néven gondoltunk elindulni, de féltünk, hogy a minőségi bulvár nyomtatott arany sztenderdje később beperel minket a névhasonlóság miatt, ezért egy semlegesebb itpages.hu-t regisztráltattunk valami ismeretlen arccal, hogy az első időben ne legyen gond abból, hogy a hup-on kemény munkával felépített nemzetközi hírnevünket szétromboljuk a lazább cikkek megjelentetésével.

Szóval reggeltünk egy ilyet, feldobtunk valami kiöregedett warezos gépünkre egy drupalt, és elindultunk pár egyszerűbb hírrel, majd most, hogy megjelent az első nagyobb szponzor, belinkeltük a hupra, hátha ez megadja a kezdőlökést.

A queue-ban egyébként sok érdekes, tartalmas hír vár még, illetve testvérlapunkhoz hasonlóan tervezünk napi geek-lányokat, kutyákkal (e-rotika rovat, a hup-on tapasztalt állatos témák iránti fokozott érdeklődésből tanulva), lesznek exkluzív Thorwalds leleplezések (megtudjuk miért lett pingvin a Linux kabalája, és fény derül Thorwalds szerencsétlen állatokkal kapcsolatos aberrált vonzalmára is), és megmérjük Vallmer jobb mellének súlyát is, illetve az "Őrült tudomány" rovatban is vendégünk lesz, ahol megnézzük, hogy egy tojás mennyi idő alatt csúszik le egy emberi fejről, attól függően, hogy az mivel (sima, úszósapka, közepes durvaságú csiszolópapír, üvegszilánkokkal kevert kátrány, stb) van beborítva.

>> Thorwalds

ezt a fajta humort _sem_ ők találták fel

De én 7 év alatt megtanultam leírni. A faternak meg most se megy. 2008-ban. ;) BTW: ennek már bája van. Ki se javítom.

--
trey @ gépház

....Te állat....

Támogatnám. Csak legyen rajta virtuális agárverseny pingvinekkel.
--
the tide is turning

Lesznek flashes, izé, silverlightos játékok is.

Úúú, én olyan sztívbalmeres, linugzospólóst lelövőst akaroook!!!!

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

XD
---
/* No comment */
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra

A végső löketet az asztal alá ez adta: "megmérjük Vallmer jobb mellének súlyát is" :))

omg, jobban tette volna ha csendben marad :D
bar lehet, hogy a cegvezetok bekajaljak

--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.

Majd HA a MS-nél dolgoztok, megnézem miket fogtok mondani. :)

Miért? Feltétel hülyének látszani?
--
the tide is turning

Nem. Elvárás. :D

:)

Igaz, mert különben már ott dolgoznék.
--
the tide is turning

^- nap vicce

Önbizalom hiány nálad sem jellemző.

Gondoltam hogy lesz aki nem érti...
--
the tide is turning

Gondoltam azt fogod hinni hogy nem értem :DD

Gondoltam hogy próbálod eljátszani, mintha értenéd, de ne erőlködj... Én sem értem!
--
the tide is turning

"architektúrját" Erről (és az egészről) a A rádió jutott eszembe.

:)

http://itpages.hu/rolunk -> ha valaki nem olvasta volna :)

A jelképes díjon van a hangsúly? Cikknek álcázott fizetett hirdetést olvasunk fél órája?
--
the tide is turning

"platformtechnológiai szakértő"
:)
Ha van egy kis eszük, üresedés lesz a Microsoftnál. Már holnap.

kötöjelkötöjel
//:wladek's world

Van itt olyan cikk is amit szívből ajánlanék Mr. Bátorfinak: mit rontottam el hogy nem lettem nagyember az informatikában?

mondjuk ezzel az a baj, hogy Bátorfi nagyember lett...

Konklúzió: Tojás nélkül is lehetsz bohóc.
Most már tízszer annyian ismerik a nevét és nem játszotta meg magát.
--
the tide is turning

Olvasom ezt a cikket, közben a TV-t kapcsolgatom, Discovery, a képen egy Bugatti Veyron, hozzá a magyar szöveg:

"Tudod mi indít be ebben a kocsiban? Imádom a 16 szelepét és a 4 turbós hengerét"

Made my day.

Komolyan mondom Poliverzum nem is olyan rossz...

Ja néztem az amerikai hotrodokat én is. :D Amugy mnden szintemn megy a népbutítás sajna, de ugy látom "komoly" szakemberek is űzik ezt, különben nem is lenne ez a topic. :D
ajánlom mindenkinek: http://unciklopedia.org/wiki/Tampontévé :D

Küldjön valaki egy HUP-meghívót Zsoltnak. Free his mind!
(Tudjátok, IQ-teszt is van a regisztrációban)
--
the tide is turning

szvsz már tag.
(Vajon ki csinálta a regisztrációját?)

kötöjelkötöjel
//:wladek's world

Áhá, én átlátok rajtuk... Csak az esti Firefox letöltésről akarják elvonni a figyelmet! ;)

Most mit vagytok igy fennakadva. A magyar egyetemek is az ehhez hasonlokbol es gamerjozsikakbol csinalnak "IT-specialists"-et.

Emese fen vann a wiw en is.

Valami ilyen térítő lehet a MS nál:

"Ezt csinálom, mikor dolgozom: Microsoft előadásokat tartok"

^^

Marha jól mutat a cikk eleje:

A nyílt szabványokra épülő szoftverek előnyeire hívta fel a kormányzati szervek és vállalkozások figyelmét Neelie Kroes, az Európai Bizottság versenyügyi főbiztosa. Mint mondta, a nyílt szabványok mellé állni nemcsak gazdasági döntés, hanem a demokrácia megteremtésének alapja is egyben. Beszédében a politikus ostorozta a Microsoftot, bár nevén nem említette a redmondi céget. Mi az igazság az oss-sel (open source software) kapcsolatban? Mi a valóság, és mi a mítosz...?

Hey you! You were the load that your mother should have swallowed.

"Annak igen kicsi a valószínűsége, hogy emberek spontán módon, egyszer csak világnézeti alapon összeállnak, és azt mondják: építünk egy operációs rendszert"

"Az oss fejlesztési folyamat spontán, hiányzik belőle az a fajta tudatosság, ami az ipari folyamatok sajátja. A nyílt forráskód csak követi és másolja az ipart."

Most akkor spontán vagy nem. Egy seggel nem lehet két lovat megülni.

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

Spontán, csak olyan hihetetlen!
--
the tide is turning

hát no comment ez tényleg gáz

hát no comment ez tényleg gáz

Össze kéne hoznom a cookie-s cokis tanárommal. Együtt újra alkotnák a magyar(?) nyelvet.

Egyébként be se jön az oldal. Huppedtán?

________________________________________
2B or not 2B, that is FF. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*

itpages.hu slashdotted^Whupped

Miről beszél ez? Tömény marhaság. Még hogy nem jött létre semmi apache, drupal, php, a C nyelev, egy órán keresztül tudnám sorolni a 0,0001%-ot ami OSS-alapon jött létre.

Szerintem ez médiahack :eye roll:

--
trey @ gépház

Unable to connect to database server
____________________________________________________________
Slackware 12.1 - linux-2.6.25.6 - KDE 3.5.9

Can't connect to MySQL server...

Végiggondolva, Bátorfi Zsolt nagyon jól tette, hogy ilyeneket nyilatkozott a cikkben.

Az alaphelyzet, hogy az érdekelt politikusok nem értenek az IT-hez, döntéseiket a különböző meggyőzésekre, benyújtott pályazati anyagokra alapozva hozzák meg. A versenyügyi főbiztos nyilatkozatát olvasva elbizonytalanodnak, ők meg vannak győződve arról, hogy az MS termékei a legjobbak. Az EU versenyügyi főbiztosa viszont nem kis hatáskörű ember, ezért elgondolkodnak azon, hátha mégis igaza van. MS-nek ki kell találnia valamit, hogy ezt a bizonytalanságot megszüntesse. Mivel most nem elérhető a cikk, nem tudok kulcsszavakat kiemelni, de aki olvasta tudhatja, hogy olyanok számára akik nem értenek hozzá (jelenesetben politikusok) eloszlatja a kételyeket. Az nem számít, hogy mi igaz belőle mi nem, a részleteket nem ismerik, csak megbizonyosodtak arról, hogy a főbiztos nyilatkozata ellenére az MS a jó választás.

Na most irtam majdnem egy cifrat (de inkabb kitoroltem).
Gyorsan leirom mielott az en gyogyszerem is elgurul, mint Zsolt baratunknal.

Igen van ilyen vilagnezet, hogy az ember segit a masikon, es nem akar hulyekkel egyutt elni a vilagban. Igen kepzeld el van ilyen uzleti modell is.

Nalatok hany szazelek is a fejleszto/felhasznalo? (Nem mellesleg nalatok talan nem is a fejlesztok, hanem 1-2 vorosfeju orangutan donti el, hogy mi legyen) Innovacio. Nem lenyulas, nem a megfojtast jelenti, nem az ellenfel sarbatiprasat, nem az INTEL pajtival a kulonbozo tenylegesen innovativ, es tenyleg mukodo jobb megoldasok ellehetetleniteset jelenti.Nem azt jelenti, hogy a 20 evre eloremutato architekturakat megfojtjuk.

Tudatossag. Hat neha nekem a Longhornnal boven az volt az erzesem (es ugy jo par eve), hogya nalatok a jobb kez nem tudja mit csinal a bal. Igen a szabvanyokat amik tenyleg szabvanyok koveti es betartja a linux. Ld. ACPI amire ti szartok magasrol kedves HP, es egyeb bajtarsakkal karoltve.

De telefon is van tobbek kozott. openmoko csak ugy peldanak.

Azert kivancsi lennek, hogy nektek van-e komplett termeketek ezek szerint. Hal istennek meg nem hallottam Microsoft szerverrol, de a kulonbozo szolgalgatasok (ugy s mint support) is hagynak nalatok kivanni valot.

Silverlightot meg asszem mar parszor kifejtettem. Olyan mint a heroin. Adjal a hulyeknek, aztan valtoztass valamit rajta, hogy tobbet azzal a tuvel ne mukodjon. Majd jonnek hozzatok megvenni az uj fajta tuket, amivel egy ideig megint lehet fuggeni.

Az epitokockas dolog. Bug van boven az oprendszerben, es boven vannak teruletek amelyeket nem tudtok lefogni. Majd a hulye paraszt kitalal 1-2 dolgot talan publikalja is a weben, majd kov. windows valtozatban viszontlathatja.

Nem ertem, mit kell ezen rohogni. Errol a faszirol ezt irja a fentebb is belinkelt honlap:

"A Technet és MSDN szemináriumok gyakori előadója. Jelenleg a fejlesztési és platform üzletletág technológiai szakértője, kiemelt szakterülete az Office Rendszer, illetve a következő generációs webes és .NET alapú alkalmazásfejlesztési technológiák."

Leforditom: ez a faszi hivatasos parasztvakito, es rezidens bullshit generator. Persze pluszban fingja sincs arrol, amirol beszel, de ez naluk alap, sot szakmai ereny. Az ilyenen nem rohogni kell, hanem a Dunaba loni. Tul sok ilyennel talalkoztam mar, es tul nagy kart okoztak ahhoz, hogy mentseguk legyen ra. Egyebkent az, hogy egyaltalan beszelnek a sajat fosukon kivul masrol, azt mutatja, hogy felnek. Az ilyen sose beszel masrol, csak a szakteruleterol, kiveve, ha fel valamitol. Ha mar az M$.hu-nal az ilyen ultracertified latszat-experteknel is tema a nyilt forras, akkor nagyon foshatnak Redmondban...

Egyebkent, oldalakon at szolo tanulmanyokat lehetne irni arrol, hogy hogyan probalja az altala megszokott, iparinak, iparaginak nevezett fejlesztesi semakat rahuzni a nyilt forrasra, es hogyan ert felre gyakorlatilag mindent. Kar is reszletekbe menni, M$ szemuvegen at, nem csoda, ha nem lat az opensource mukodesi elvei moge.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Ezt a dunába lövős faszságot nem lehetne kerülni? Annyira szar. Neadj' isten véletlenül belelövi valami barom, aztán az isten se mossa le az oldalról. A tojásos balhé után.

--
trey @ gépház

Ja szerintem is jobb lenne a betoncsizma.
Amugy meg az a vicces, hogy eddig probaltak eltitkolni, hogy van ingyenes alternativa. Aztan mikor kiderult, hogy hoppa, gyorsan jottek a hirdetesek a BSA altal, hogy legalitas, es borton elkerules csak es kizarolag vasarolt windows-zal lehetsegs. Aztan most, hogy ez se valt be johet a jofejkedes, meg hogy "lehet am erre is fejleszteni meg uj dolgokat csinalni" dlog. Ah.

Beton már mindenhol. Hmm össze esküvés folyás!
Beton felnit ennek a palinak az autójára, szerintem.

________________________________________
2B or not 2B, that is FF. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*

Igaza van, pazarlas Safranek... (tovabb nem irom ide, hogy polkorrekt legyek, uazzeg! :)

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Ez most öt percig fájt. Vagy ezek már az öt perces fájások?
--
the tide is turning

"A Technet és MSDN szemináriumok gyakori előadója. Jelenleg a fejlesztési és platform üzletletág technológiai szakértője, kiemelt szakterülete az Office Rendszer, illetve a következő generációs webes és .NET alapú alkalmazásfejlesztési technológiák."

Leforditom: ez a faszi hivatasos parasztvakito, es rezidens bullshit generator.

Pont ezt a ket mondatot akartam a fenti hozzaszolasomban kiemelni en is, ugyanezzel a konkluzioval... csak meguntam a gepelest es inkabb lett belole egy fel mondat :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

Nemtom, te hogy vagy vele, de IMHO nagy baj lehet (van) a szakmaval, ha mi ilyen surun ertunk egyet dolgokban, mint az utobbi idoben... :)))

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

>> Egyebkent az, hogy egyaltalan beszelnek a sajat fosukon kivul masrol, azt mutatja, hogy felnek.

ezért mit fogsz itt kapni!

Kitől? Tőled?! :)

[...]
Annak igen kicsi a valószínűsége, hogy emberek spontán módon, egyszer csak világnézeti alapon összeállnak, és azt mondják: építünk egy operációs rendszert[...]

mindig is mondtam, hogy Charles Darwin egy hülye majom, és valójában soha nem létezett olyan, hogy evolúció. méghogy spontán véletlenek sorozatából gondolkodó lények jöjjenek létre. nonszensz. :D

mindig is mondtam, hogy Charles Darwin egy hülye majom
Az a vicc az egeszben, hogy o maga sem allitott mast.

----
Be nice to America. Or we'll bring democracy to your country.
honlap készítés

de ő azért jelző nélkül gondolta. :)

Ostoba fajanko. Jon ezzel az igazi troger mercedeszes dumaval... Csak nagyon hulyegyerekek jonnek elo a mercedesz temaval, tetezhette volna azzal ha belekever egy trabantot is.

Jól leszedték róla a keresztvizet a hozzászólásokban :)

Mindegy, nyilatkozott az érintett is:

"Kedves Olvasók, A fenti
Bátorfi Zsolt (nem ellenőrzött) — 2008, Június 17 - 23:18

Kedves Olvasók,

A fenti irás egy órás magánbeszélgetés kivonataként született. Valószinűleg a szerző szándékától eltérően, számomra is zavaró módon, provokativan jelenit meg bizononyos gondolatokat, sajnos már a cimében is! Szeretném itt felhivni a figyelmet, hogy mindez szándékomtól maximálisan távol áll, nem célom kinyilatkoztatni, minősiteni, pusztán a nyilt forráskód általam is nagyrabecsült erényeit, s e mellet megjelenő árnyoldalait szerettem volna érzékeltetni. Aki ismer tudja, hogy maximálisan tiszteletben tartok mindenkit aki más platform szakmai elkötelezettje, a fentiek sajnálatos módon nem tükrözik hűen a beállitottságomat, ha ennek ellenére bárkit megsértene, akkor elnézést kérek!"

--
trey @ gépház

hehe probalja csokkenteni a kart, csak - remelhetoleg - mar keso, es amugy is ki hiszi ezt el? ;)

- Use the Source Luke ! -

Spec, elég hihető. Nem egy helyről hallottam már, hogy miből mi lett, mire megjelent a cikk.

Meg eléggé szembetűnő az is, hogy a blogjában jól írja le azt, hogy Silverlight, a cikkben meg "Silver Light", valamint egy csomó olyan elírás, amiből látszik, hogy olyan írta le, akinek köze nincs hozzá, csak hallott valamit.

Remélem csináltál biztonsági másolatot a cikkről. Lehet holnap már nem lesz kinn... ;P

Nem ér ez annyit.

--
trey @ gépház

Én eltettem az utókornak, még a javítás előtti verziót.

Az altgr+j-t ismerhetné.

Őt kik ismerik? Az újságírók meg már csak ilyenek. Kifacsarnak mindent. Hüp-hüp. Szegény Bátorfi Zsolt.
Kb. hivatalos csatornán a hasonló embereknek precízen kellene helyesírniuk.

Ezekre a dolgokra mindig háklis vagyok, bár ők mutatják meg magukat barmoknak.

---
Powered by Áram

Levélből leszűrt tény: mikroszoftba abba nincs hejesiráss elenörzö.
Ezt az embert szerintem holnap a Dunából szedik ki betoncsizmával, amin Ballmer aláírása áll ;)
(vagy jobb esetben tompa, nehéz, szék alakú tárgy által okozott 8 napon túl gyógyuló sérüléseket ápol az orvosa)

Jól lehurrogom így negyed egy fele a cikket, pedig egy fillért nem ér az egész.

80/20-as szabályról sem hallottam még. LD50/30-ról már igen.
Kézművesség != manufaktúra.
A megfelelő inkubációs körülmény is tautológia.
Az Internet Explorert is kisbetűkkel írták.

Miért van ennyi inkompetens balfasz hozzáértőknek titulálva?

No, megvolt az esti dopping is a mai napra.

PS: _nem vagyok bölcsész_
---
Powered by Áram

nekünk anno, mintha ccna-n emlegettek volna olyat, hogy a feladatok 80%-át a funkciók/parancsok 20%-ával el lehet végezni.
Vagy valami ilyesmi. De ez egy másik 80/20-as szabály.

A 80-20-as szabaly eleg gyakori kulonfele termeszeti es/vagy tarsadalmi jelensegekben, egyszeruen csak egy tipikus valoszinuseg-eloszlas tipus. Pl. Az emberek 80% a telepulesek 20%-an lakik, az osszes vagyon 80% az emberek 20%-anak birtokaban van, stb, estig lehetne sorolni, ize, reggelig....

Egyebkent meglehetosen erdekes kerdes hogy ezek az eloszlasok miert alakulnak ki.

A 80-20-as szabalyok 80%-a baromsag, 20%-a bullshit.

________________________________________
2B or not 2B, that is FF. *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*

+1
ilyen szövegekkel lehet hülyíteni a programozáshoz, meg persze a valószínűségszámításhoz semmit sem értő marketingmanager pofákat.
egyébként ha a mai gnu/linux felhasználók 20%a aktív fejlesztője is lenne a rendszerének, a Ms gyorsan bezárhatná a boltot. :)
még akkor is, ha csak azokat tekintjük gnu/linux felhasználónak, akiknek desktop computerét ez az operációs rendszer működteti.
ha a gnu/linux alapon nyújtott szolgáltatások felhasználóit vesszük, akkor ma már szinte mindenki ilyen, ha másért nem, akkor a google.com miatt. a jövőben egyre inkább el fog mosódni a határ az internetes szolgáltatások és felhasználói programok/rendszerek között.

"ilyen szövegekkel lehet hülyíteni a programozáshoz, meg persze a valószínűségszámításhoz semmit sem értő marketingmanager pofákat."

Hmmm:
"A Magyarországi Prostituáltak Érdekvédelmi Egyesülete által szervezett, uniós pályázati pénzből finanszírozott, egyéves marketingképzés tavaly szeptemberben indult, amelyen tizenhét prostituált vesz részt."

"A tanfolyam nemcsak új állást jelenthet számunkra, hiszen nem lehetünk biztosak abban, hogy automatikusan el tudunk helyezkedni. Sokkal fontosabb, hogy a képzés orientációt és perspektívát ad: milyen szakmában tudnánk sikereket elérni, mire vagyunk még képesek"

forrás: Figyelőnet

ROTFL :)
egy év múlva már lehet, hogy egy csinos nő fog nyilatkozni a Microsoft Magyarország nevében, combfixben és minitopban. sőt a topless is jó ötlet lenne. népszerűbbé tennék ők a céget, mint a mostaniak. :D

ilyen szövegekkel lehet hülyíteni a programozáshoz, meg persze a valószínűségszámításhoz semmit sem értő marketingmanager pofákat.

Szerinted az hogy "az emberek 80%-a a telepulesek 20%-aban lakik" az minek/kinek a marketing-szovege? A falusi turizmusnak, vagy mi?

Kezdheted pl. itt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_law
Persze azt gondolod hogy ez marketingmanagereknek van akkor inkabb hagyjuk ezt a beszelgetest...

技術スタッフの研究・開発内容をご紹介 :)

べき乗則 :) (?)

Bátorfi Zsolt kijelentésének legfeljebb annyi köze van a べき乗則hoz, hogy szerepel benne az ominózus 20 80 számpáros. ezért a lakosság eloszlására vonatkozó gyakorlati példád imho ebben a szálban off.

A 80/20-as szabály

Másik mítosz a nyílt forráskóddal kapcsolatban az, hogy ezeket a szoftvereket az egész világ fejleszti. Ez azért nem igaz, mert a közösségek sem eszerint működnek. Sokkal inkább arról van szó, hogy ebben az esetben is a 80/20-as szabály érvényesül, ami azt jelenti, hogy a közösség aktív résztvevői nagyon kevesen (20 százalék) vannak a teljes közösséghez képest. Ha megnézzük, hogy hányan készítik a Linux kerneljét, akkor azt látjuk, hogy az egy kicsi, zárt csoport, és ha ezt összevetjük azokkal, akik felhasználják, akkor azt látjuk, hogy az viszont óriási tömeg. Vagyis ebben a konkrét helyzetben a linuxos tábor 20 százaléka fejleszt és hat a többi 80 százalékra, ami egyúttal problémát okoz az innovációban.

egyébként Bátorfi csúsztat. imho burkoltan arra akart célozni, hogy nagyon kevés gnu/linux felhasználó van jelenleg. mert természetesen nem milliós nagyságrendű a linux kernelfejlesztők száma, és szerinte az összes felhasználó is csak az ötszörösük. ha csak szimplán nem tudja pontosan miről is beszél, akkor meg kimaradt a TFH.
2008ban ez már nevetséges, valszeg ő sem gondolja komolyan. csak FUDol magyar módra. plusz szokás szerint keveri a linux kernelt a teljes gnu/linux rendszerrel.
és milyen közösségről beszél?! attól még, hogy ők egy központilag vezérelt egy Führer akaratának alárendelt oszthatatlan szervezetben élnek, dolgoznak, attól még az a rendszer, amely mára fő konkurensükké vált nem az. sok különböző közösség szerveződött az opensource körül. az értékes részük fejleszt olyan programokat, amelyek a gnu/linux rendszerek kisebb nagyobb részei. de mellettük számtalan cég fejleszt opensource alapon, rajtuk kívül alapítványok, non profit szervezetek stb.
nem az egész világ fejleszti a gnu/linuxot, hanem az egész világon szétszórva mindenütt megtalálhatóak a fejlesztői.
észak amerikai, európai, és japán programozók jelenleg súlyozott számban vesznek részt a munkában. talán itt lehetne alkalmazni a べき乗則 szabályt. :) de ez nemcsak a gnu/linuxra hanem az egész "software iparra" igaz.

szerinte a nem programozó többség igényei megjelennek a microsoft termékeiben, mert bár nem kérdezik meg őket, de a piackutatások, designerek és társaik beviszik a többség elvárásait a programjaikba. még szerinte a opensource vonalon csak a linuxkernel programozók döntenek mindenről. LOL :D a Vista a nagy "kutatások" ellenére valahogy nem lett kirobbanó siker. a valóság az, hogy a microsoft is az egyik leghíresebb ötletmásoló. mostanra elfogyasztotta az üzleti konkurenseit, így már nincs kit másolni, és bajban is vannak. :) egyelőre még nem üzletileg. de ez a történet már rég nem a bevételekről szól.

ooooo, biztos, en nem is az o kijelenteseirol beszelek igazabol, hanem ugye a szabalyrol, ugy altalaban. Az meg nem hulyeseg, szvsz. Nezd meg mire valaszoltal eredetileg....

Szerk. lehet hogy off, csak gondoltam ha mar valaki megkerdezte akkor valaszolok ra.

Ez én 80/20-asom: egy szoftver fejleszési ciklusában az feature-ök 20%-ának implementációja elviszi az idő 80%-át. A többi 80%-hoz további 80%-ra van szükség.

Ezen logika szerint a Hooke-törvény is szoftvertechnológia, különös tekintettel egymás fúrására.
--
the tide is turning

Lehet, de ezt szoftver technológián, kockázat menedzsment keretében oktatják is!
e-mail
https://www.covek.hu/blog

Gondolom megfizetik rendesen...Pénz beszél, blabla :)

Jaja! Pénz beszél, Bátorfi úr meg ugat... bele olyan dolgokba amihez vagy nem, vagy nem akar érteni.

Ecsém, hát ilyet... Kicsipáztam, gmail megnyit, nini, HUP hírlevél. Na mondom, kávé előtt elolvasom... Utána már nem kellett a kávé. Viszont ha dobna valaki egy valeriana-t, azt megköszönném :D

Én örülök, h ilyen kiváló emberek vannak az MS-nél! (remélem jó sok!) :)

Ebben biztos vagyok. Csak sajnos kódolni (bocs, kódot lopni) még éppen tudnak... Igazából azt sem kéne nekik, és a világ egy szebb hely lenne :D :D

Durva. Ez a rengeteg ertelmetlen frocsoges itt elszomorit. :/

uj lehetsz errefele

--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.

+1

En az eredeti felvetelt szeretnem hallani. Az itpages elkovetett nehany iszonyu hibat. Olyanokra gondolok, mint hogy le se tudjak irni Torvalds nevet stb. Ha ez egy beszelgetes volt, akkor nem igy kellett volna kozreadni. Elnezve, hogy mennyire nem ertenek az it-hez, igy a cikk egy vicc.Batorfi Zsoltrol meg csak az anyag meghallgatasa utan tudok velemenyt mondani, mert lehet hogy a cikk iroja ferditett.

az a baj, hogy egy asztalnál ülve is eléggé elvarázsolt ember. saját tapasztaltat. nem rosszindulatú, sőt talán a saját dolgaihoz ért is. de a világ dolgairól elképesztően eltévedt módra vélekedik... úgyhogy annyira nem is ferdített az a portál :(

--
xterm

"Annak igen kicsi a valószínűsége, hogy emberek spontán módon, egyszer csak világnézeti alapon összeállnak, és azt mondják: építünk egy operációs rendszert[...]"

Hanem? a nagy vezér tervet készít... érdekes de ezen a világon minden ami ér valamit az lentről jött, spontánul az emberek elkezdték (legtöbbször csak egy ember) aztán mások építettek rá, csiszolták stb... felülről csak szar szokott jönni.

"Az oss világból nem jött létre még termék. Nem tudunk oss telefonról, komplett termékről (szoftver, hardver és az őt körülvevő szolgáltatás)."

Ha ez igaz (nem de mégis)... akkor ezért nem a szabad szoftver és a nyilt forrás a hibás hanem az állam által létrehozott szabadalmi rendszer és még egynéhány más dolog. Különben nem igaz, a számítógép maga is a szabad szoftver filozófia miatt született, a C, UNIX és sorolhatnánk, mind szabad és nyilt forrás volt a kezdetek kezdetétől, egészen pontosan zárt forrás csak a 80-as évek elején kezdett elterjedni, úgyhogy igen is van nagyon sok termék ami nyilt forrás mellett jött létre és ami nélkül a zárt forrású termékeket el sem tudták volna kezdeni. Csak az említett erkölcstelen és alaptalan hatalom által biztosított monopolium a tudásra és ötletekre az ami ennek lehetőségét igen megcsonkította az elmúlt 25 évben.

Ez most a "ha nincs más, kenjük az államra játék?" :)

Egyébként szvsz. itt inkább terminológiai félreértések vannak.

Termék alatt leginkább egy kész valamit lehetne érteni, ami már nem fog jelentősen változni. Ez jól látható, pl. a Windows és az Office esetén: kijön egy verzió, az gyakorlatilag egy kész terméknek számít, időben nem fog változni (maximum hibajavítások).

Ezzel ellentétben a szabad szoftvereknél a "Release Early, Release Often" elv érvényesül. Rendben van, hogy egy-egy distróra többé-kevésbé rá lehet mondani, hogy ez kész, de igazából túl gyakran változik ahhoz, hogy ne egy folyamatosan fejlődő valamiként, hanem egy termékként tekintsünk rá. Egy ilyenről, mint a Linux kernel meg ne is beszéljünk.

Meg lehet nézni pl. a Firefoxot is: amióta a Mozilla egy cég, azóta egyre inkább ráálltak erre a "Firefox egy termék" nézetre, sokkal szigorúbban vesznek egy csomó mindent (timar tudna mesélni erről többet).

Az eredeti cikket végigolvasva egy logikus, összeszedett cikket látok, amiben semmi sértő nincs az oss-re nézve.

Egyedül a 80/20-as szabályon vitatkoznék, szerintem sokkal roszabb az arány.

Egyetertek, szvsz az open source emberi eroforras hianyokkal kuzd, es semmilyen megoldasa nincs erre a problemara.

Létezik valami érdemes aminél nem ez a probléma. Erőforrás (emberi és nem csak emberi) valami ami nélkül nincs élet, minnél érdemesebb és értékesebb valami annál nagyobb hiánnyal kell számolni.

Amen.

Miért keresed a sérelmet? Az egyáltalán nem fontos, amit keresni kell azok a tények az igazság, és a cikk nagyon sok mindenben messze jár az elfogadhatótól ha tényekről beszélünk. Sérelem vagy nem az egyáltalán nem lényeges.

A nicked látva nem is gondoltam hogy más véleményen leszel.

--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!

Mit mondott neked a nickem? Ismerjük egymást?

...hmm a xen és a virtual server 2008 feltünően hasonló technológiát használ.
az ms feltalálta a hypervisor megoldást. no comment
Mondjuk legalább kompatibilisek egymással... ssl vpn.....tcp/ip stack bsdből....
tab megoldás böngészőbe...

xen és a virtual server 2008 feltünően hasonló technológiát használ.

Feltűnően nem... Teljesen más a felépítés, nincs is Virtual Server 2008-nál Hypervisor.

Amire gondolni akartál, az a Hyper-V, ott meg az MS nem rejti véka alá, hogy a Xen ötletén alapul, már csak azért sem, mert közösen fejlesztik a szintetikus drivereket a Windowshoz.

tcp/ip stack bsdből

Ez meg már itt annyira lerágott csont, hogy nem is Urban Legend-nek számít, hanem simán FUD-nak.

ezt akkor benéztem :-(
viszont nem rejti véka , hogy a xen ötletén alapszik.
illetve az openvpn (ssl vpn) még mindig ott van.Tehát nem mindig az oss fut az ms után
szóval szerintem , hol ez fut azután , hol pedig fordítva....

Hát, eléggé rossz példákat hozol... :))

Ha már VPN, akkor az ahhoz használt tunneling protokollokat véletlenül sem OSS berkekben találták ki. Az L2TP (vagy az elődje az L2F) a Cisco találmánya, a PPTP meg konkrétan pont a Microsofté... Lásd. RFC 2661.

Mondom!! ssl vpn. olyan ami https be ágyazva is kimegy.......
az ms vpn nél néha még a naton keresztüli internetkapcsolatról is nehéz volt csatlakozni. tehát ha nat mögött ültél akkor a másik oldalon be kellett kapcsolni, hogy onnan is fogadjon. Most ez szűnt meg a 2008 ban.
részemről befejeztem a szálat.............

ezt igy hogy tibike?

#toy like ppl make me boy like

Dehát az SSL VPN-t se OSS körökben találták ki... :)

Köszönjük hogy befáradt, majd értesítjük...

openvpn a windowsban, na ez fajt

ne viccelj, maga az operacios rendszer otlete is linus talalmanya csak a microsoft lenyulta

#toy like ppl make me boy like

trey nem tud tükörolvasni, vagy mi van? ;)

az iq-teszt része regisztrációnál

hat most visszafele sult el (pun intended) :P

--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.

Köszi, hogy szóltatok. Letiltottam.

--
trey @ gépház

Tipp: hizeleg trey-nek hogy allandoan visszajar. Nem tud meglenni a hup nelkul, na. :)

Az urológusától úgy tudom, hogy körbe is metéltette magát. Szombaton eddig sem dolgozott.
Be akar épülni nagyon.

Igazából nem gáz, hogy a TCP/IP -t (többek között) azért tették közzé BSD licenc alatt, hogy terjedjen el és használják, de hát biztos csak lopni lehet azt, amit szabad felhasználásra közreadtak.

Észre lehetne már venni, hogy a BSD licenc az azért olyan, amilyen, mert az az alatt terjesztett kódokat azért adják közre, hogy minél többen használhassák.

:)

--
“A well placed underscore makes the difference between a s_exchange and a sex_change”
— 8048 Users Manual, Intel 1977.

Ez ránézésre h*lye. Még jó, hogy ilyen krapekokkal favorizálják az MS termékeket ;-)

Mekkora p*cs ez az ember! :)

Megértem, hogy hivatalból ez a verdikt, de ilyeneket hazudni... ehh...

- - - - -
And the man in the rain picked up his bag of secrets, and journeyed up the mountainside, far above the clouds, and nothing was ever heard from him again...

Szerintem láza volt vagy tényleg az összes gyógyszere elgurult. Amúgy meg nekem is a volt M$ tanárom - bár a szakterületén otthon volt - szinte dislexiás volt, mikor helyesirásra került sor. Nagyjából az összes szakszót, fogalmakat, stb rendre elirta, és csak a legritkább esetben sikerült valamit helyesen leirnia. Ez - úgy látszik - ilyen M$ betegség. Persze, bárki elirhat dolgokat, de állandóan, szinte következetesen... Ha már valaki ilyen szavakkal vagdalkozik, legalább tudja már, hogy mégis hogyan irják. Főleg ha valaki ilyen pozicióban van, mint a B. Zsolt.

elírta, elírhat, helyesírás, leírnia, írják, pozícióban

:DDDDDDDDDDD

#toy like ppl make me boy like

Jajmár, csak nem tudta bekonfigurálni a billentyűzet kiosztást linuxon, hogy menjen a hosszú í... :)

m$ betegségben szenvedőkön nem tréfálkozunk te faragatlan

nem konfigurációs gondok - egyszerűen nincs hosszú 'i'-m :P angol billentyűzet.

Nekem sincs, ettől még a jobb Alt + j (= í) és + i (= Í) tökéletesen működik... :)

semmi gond, üde színfoltja volt a "Most Minden Érettségi Előtt Álló És Sulinetes Rendszergazda Rúghat Egyet Bátorfi Zsoltba" című közösségi élménynek

Rendszergazda sem vagyok, érettségizni is jó régen érettségiztem és rúgni sem akarok B. Zsolton egyet. Viszont ha ez nem a szokásos MS FUD része, akkor a főnökei rúghatnának egyet igazán rajta, mert ezzel többet ártott a cégének, mint amennyit használt, szvsz. Szóval lapátra vele. Ha meg az "újságíró" qrta el, akkor vele.

+1
mondjuk snq- trollkodasa itt a hup-on sem igazan tunteti fel jo szinben a ceget (ms), megsem rugtak meg ki (gondolom, bar lehet, hogy attol olyan megkeseredett ;) ).

- Use the Source Luke ! -

+1!

Rugják ki snq-t is az MS-től! Lapátra vele!

+1!

maradna hely a kaveautomata mellett reggel!;]

hihetetlen mennyire egyszeru teged atbaszni :)

#toy like ppl make me boy like

hehe csordaban jarjatok a threadeket snq-, Hunger, Pitta? szetesek a rohogestol.

- Use the Source Luke ! -

Akartad mondani az idegtől, hogy szétégsz.

latod Hunger, te is tudsz vicceset mondani, ha akarsz. :)

- Use the Source Luke ! -

ez telleg modfelett humoros, csak az a baj magasan van a merce most a Batorfi miatt

#toy like ppl make me boy like

"Szóval lapátra vele. Ha meg az "újságíró" qrta el, akkor vele"

Második mondat + szöveg értés -> mondanivaló = más megvilágítás ;)
Akkor nem lennél troll, ha felfognád néhány hozzászólás értelmét. De látom szólni értelme nincs...kopp kopp kopp Bátorfi Zsolt Te vagy-e? :X

ne csusztassunk, itt nem Batorfi Zsolt maganvelemenyet es szemelyet erte elsosorban kritika - hiszen nem is maganszemelykent jelent meg -, hanem a hivatalos microsoft fudot, mert ez az (lasd meg pl. az a prima "get the facts" microsoft kampany).

- Use the Source Luke ! -

Szerintem éppen nevet, nemet, bőrszínt, vallást és lakhelyet változtat a szerencsétlen.

igen ha magadra haragitod a FOSS kozosseget akkor okkal szamolhatsz azzal h a lovad fejet talalod az agyadban

#toy like ppl make me boy like

Ha ez igaz lenne, akkor az ágyadban egy egész ménessel ébrednél, csak mindegyiknek hiányozna a lába és a hátukra sem tudnál már felülni. :)

Akkor levest főz.
--
the tide is turning

Uhh, de jo, hogy nem multinal dolgozom. Minden nap ilyen hulyekkel kene kommunikalnom. :-)

Csak egy kiragadott pelda a szovegbol:

"A dolog kicsit hasonló ahhoz, mint amikor haverok összejönnek, és azt mondják, hogy mi is tudunk csinálni Mercedest, és nekiállnak összebuherálni egy Mercedest."

Bukott metafora, mert a fejlesztesnel nem az anyagkoltseg a donto.

"Az ipari folyamatnak az is sajátja, hogy a végén profitot akarnak kivenni belőle azok, akik elindították, ezért szükségszerűen racionális keretek között zajlik."

Ez az ember vagy naiv, vagy hulye. Vagy nem dolgozott meg emberekkel. Racionalis keretek? Latott mar valaki racionalis fejlesztest, ahol a manager nem biralja felul a fejlesztot, ha ugy latja jonak, akkor is, ha a felulbiralas irracionalis?

Kuldjuk el neki a thedailywtf.com-ra a linket, hatha az segit. Bar ketlem. :-)

"i pensieri stretti & il viso sciolto." -- Sir Henry Wootton

Az jutott eszembe, ahogy itt meg az itpages-en olvastam a kommenteket, hogy valóban van-e értelme rárabolni egy ilyen jellegű megnyilvánulásra? Úgy érem, a MS bedobta a csontot, az open source habzó szájú kutyái meg őrjöngve vetették rá magukat, miközben az MS vezetői csak max. gőgösen kuncognak a dolgon. (mert utólag úgyis ez lenne a "hivatalos vélemény"...)
Persze nyilván nekik is egyre inkább fűződik üzleti érdekük az open source termékekhez, hisz -a vak is látja- hanyatlik az MS (hacsak nem valami zseniális üzleti stratégia része az, amit látunk tőlük), szóval vagy segget csinálnak az arcukból és megpróbálnak legalább valamilyen szinten nyitni, vagy vége lesz a dalnak. No, de attól még biztos vagyok benne, hogy az oly gyűlölt, annyira lenézett fejlesztők véleménye, akarata a lehető legkevésbé sem érdekli a MS-t. Mert számukra üzleti érdekek vannak, semmi más nem létezik. Userek sem. Fejlesztők sem.
Ezért legközelebb lehet, hogy el kell intézni egy válaszcikkel, ami higgadtan letisztázza a eredetiben leírt marhaságokat (hogy azért az átlagusert és a tudatlan olvasót ne hagyjuk megvezetni), de egyéb iránt még kommentre sem kellene méltatni egy ilyet. Nem gondoljátok?

Szerintem egy jót kuncogtunk a dolgon, gőg nélkül.
--
the tide is turning

Hát este már én is jókat kuncogva olvastam újra a kommentekkel együtt, de reggel nagyon felment tőle a vérnyomásom. Mondjuk ez sem az MS hibája, az egész világ így működik - és talán ezért is ennyire bicskanyitogató érzés ez az egész. Pénz beszél, a szerencsétlen kisembert ("kisfejlesztőt") meg letiporják meg agymossák, csak nekik jó legyen... Azt hiszem, holnap, világnézeti okok miatt meg fogok szabadulni az egyetlen legális - és mindezidáig szeretett - MS termékemtől és veszek helyette egy Logitech egeret... :D

hisz -a vak is látja- hanyatlik az MS

A lugban mostanság bevett szokás ennek emlegetése, csak nem értem, hogy mi alapján.

Sziasztok,

mivel a másik oldalon le kellett zárni a kommenteket, ezért eljöttem ide a témáról beszélgetni veletek. A zárókommentben kifejtettem az okokat, de mivel engem igenis mozgat a téma (open source-t mindenhova), ezért gondoltam megkérdezem a számomra eddig leghitelesebb oldalt - szervezetet a témáról. Jöhet hideg is, meleg is. Keresem az itthoni okokat (persze az ismerteken kívül: IVSZ stb.), hogy hogyan lehetne ezzel elindulni.

üdv,
Csaba

Meg egy kérdés, hogy jön-e innen valaki a drupalcon-ra, szegedre?

Az még a következő: a helyesírási hibákat mi vétettük, elnézést érte. Egy nagyon jó kolléga írta az anyagot, de egy kicsit ismeretlen neki az IT világ, szakszavak stb. Ezen változtatunk, még egy lektorálási szint bekerül a dologba, így remélhetőleg ez már nem fog előfordulni. Másik: a Zsolt nem olvasta előtte a cikket, egy másik cikkével a kutya sem foglalkozott, de ezzel akaratlanul is beletiport egy-két ember lelkivilágába. Valószínűleg el fogjuk vinni őt a Drupalconra szakmai vita kedvéért, mert eddig Ő volt az egyetlen az MS-en belül, akinek volt véleménye a dologra, de elcsúszott egy baromság miatt. nah még ennyi.

üdv,
Csaba

Idézet:
"A legnagyobb mítosz az, hogy minden nyílt forráskódú szoftver a semmiből indult el, emberek közösségi érzéséből, jóakaratából, ipari trendekkel szemben jött létre és elérheti az ipari standardokat komplexitás és minőség szempontjából.




És nekiestem mérgemben a Google keresőnek :)
Egy részlet "Linus minix" keresés sok ezer találata közül

...Ekkoriban kezdett egy finn egyetemista egy saját projekten dolgozni - Ő volt Linus Torvalds, a Linux kernel atyja. Linus 1991. augusztus 25-én az alábbi levelet küldte a Minix levelezőlistájára:

Üdvözletem minden minix felhasználónak

Egy (szabad) operációs rendszeren dolgozom (csak hobbi, nem lesz olyan nagy és professzionális, mint mondjuk a gnu) a 386/486 AT kompatibilis gépekre...stb

többet én sem fűzök hozzá :)))))
--
Karesz
www.kareszka.hu

kár, pedig várná még az ember, hogy akkor ez most mennyiben magyarázat a 'minden' szóra az idézetből

jogos, bar akkor azt is figyelembe kene venni, hogy olyan mitosz valojaban nincs is, hogy _minden_ nyilt forrasu projekt a semmibol indult el, csak olyan, hogy sok - mondjuk az meg nem mitosz, hanem teny.

- Use the Source Luke ! -

dénes a legmesszemenőbbekig egyetértek veled (hát ha még a 'nyílt forrású'-t is kivesszük a 'projekt' elől!)

Minden projekt a semmiből indul el, majd beletesznek némi pénzt, tudást, előző projekteket... :-)

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

a denes az ilyen fundamentalista iranyzatot kovet a vallason belul en mar megfigyeltem

ha par 1000 evvel korabban szuletik meg akar apostol is lehetett volna

#toy like ppl make me boy like

Téged meg tuttira megégettek volna. XD

Remelem valakinek megvan a cikk eredetije, mert az itpages.hu-rol minden eltunt ami a fazon nevevel volt femjelezve. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

Nálam az egész itpages.hu eltűnt. :)
(Nem is csodálom! :D)

itt bukik meg trey nocopypaste elve, ha más cikkekről van szó. monjuk jelen esetben nem nagy veszteség a teljes szöveg "elvesztése".

Családom idősebb tagjai már meg is kezdték a virrasztást, rózsafűzért szorongatva a cikk emlékére. :D