- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 4329 megtekintés
Hozzászólások
Akkor ez mégsem április elsejei tréfa volt? :•
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rák tudja. Ha az volt, akkor 2-án igazán odaírhatták volna a listára, hogy április bolondjai kapjátok be. BTW: amekkora a jelentősége az Epi-nek, végülis tök mindegy.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Acid3 tesztnek sincs sok jelentősége, amíg a 100%-osan teljesítő Opera-tákolmány semmi másra nem jó mint Acid3-teszt futtatására.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ezért itt megint ki fognak osztani páran. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De azért van benne valami. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
részben igaz, ... de legalább marad ramom, és szebbek a honlapok, mint ff-ben
nem volt olyan verziü a kezemben amit nem tudtam normálisan leállítani mert állandóan lefagyott... sorolhatnám, de egyik sem tökéletes
9.50 Beta 1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
9.5b2-t próbálgatom, eddig teljesen jól működik, és nem az Acid teszt alatt (nem futtattam, nem is fogom).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint van már beta 2... remélem kijavítottak benne pár hibát, nekem néha (persze a legrosszabbkor) összeomlott.
Én is lecseréltem, és megnéztem az Acid tesztet: 78 pontos lett
-----------------------------
Ubuntu Hardy Heron
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, friss svn verzióval 93/100 lett Ubu 8.04 alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mi az az svn és honnan lehet leszedni? néztem utána, de én csak a beta2-t találtam.
ez valami subversion nem? igazából most látom először ezt a kifejezést hogy svn...
-----------------------------
Ubuntu Gutsy Gibbon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://my.opera.com/desktopteam/blog/
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem debian sid-en package-ből 100/100 :)
(Epiphany 2.22.1.1)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őőő, miért is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáld ki, megtudod.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kommentidézgetés helyett én kipróbáltam, katasztrofálisan néztek ki benne az oldalak.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha olvastál is volna... Ahogy fent írtam, én is kipróbáltam (ill. használom), és béta állapothoz képest jól működőnek találtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Használd egészséggel.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemjött be. Opera 9.50 Beta 1. Teljesen megvagyok vele elégedve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Opera-tákolmány semmi másra nem jó mint
> Acid3-teszt futtatására.
+1, nem az Acid-tesztet kell futtatni tökéletesen hanem a népszerű weboldalakat.
---
;-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja persze, és ezzel támogatni hogy minden "népszerű weboldal" a saját kis "szabványait" kezdje használni, hiszen "worksforme@firefox", tehát jó a kód.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erdemes elolvasni ezt:
http://www.joelonsoftware.com/items/2008/03/17.html
"As usual, the idealists are 100% right in principle and, as usual, the pragmatists are right in practice. The flames will continue for years. This debate precisely splits the world in two. If you have a way to buy stock in Internet flame wars, now would be a good time to do that."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, igazad van. A PDF szabvány is csak idealizmus. Meg a RTF. Meg még sorolhatnám. Sőt, maga a plaintext is, ki a franc képzeli hogy megkötjük az emberek kezét azzal hogy CR/LF jelekkel kell lezárni a sort? Miért nem lehet tabulátorral??? Én holnaptól azzal fogom.
no comment.
UI: az MS generálta ezt a problémát, és most ők nem tudnak belőle kilábalni mert az IE[56] "sajátos kódértelmezésű" vonala náluk is zsákutcába futott. Emiatt gányol mindenki. Ha egy SZAR kódot a böngészők SZARUL jelenítenének meg, és nem IE5-kompatibilitás miatt "pont jól", ellenben pont emiatt a JÓ kódot elég furán, akkor nem lenne ennyi gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak szolok, hogy plain textet is kepesek voltak haromfele keppen ujsorozni :P
es akkor az ad hoc 8bites kodtablakrol ne is beszeljunk :)
--
Segmentation violation -- Core dumped blues
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm igaz. Akkor ez a tabulátoros sorvég nem is annyira halott ötlet? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha találkozni fogok egy olyan text fileal, ami tabot használ sorvége jelként, tudni fogom kit kell levadászni :)
---
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Halott ötlet. Az ASCII kódtábla definiálja, melyik vezérlőkarakter mire való. A tabulátor (\t) nem erre való. Van az újsor (\n), meg a kocsivissza (\r). Az igaz, hogy nem éppen a mai fogalmakra, perifériákra találták ki, de az új sor kezdése valójában vagy a \r\n vagy a \n\r, a \n nem elegendő "elvileg".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarázd ezt kedves kollégánknak, aki szerint a HTML szabványossága merő idealizmus...
(az ő véleményére írtam analógiának ezt az agyrémet)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A HTML szabványossága merő idealizmus. Ugyanúgy, mint a kódtábláké. Attól, hogy az ASCII is definiálja a vezérlőkarakterek jelentését, még nem biztos, hogy azt követik is. Nem is teszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az MS sajátos kódértelmezése? És ez: http://www.december.com/html/spec/mozilla.html? Érdekes módon, amikor egy OS szoftver tér el az ajánlástól, akkor bizony kuss van. Ettől még az IE5/6/* gagyi, de a Firefox sem jobb annyival az ajánlások követése terén. No meg ők is bevezettek sok speciális dolgot, lásd -moz-opacity, stb.
Jelen pillanatban nincs olyan böngésző a piacon, amely konform a W3C ajánládaival. Mégis csak az IE-t szidjuk. Ez számomra erősen kettős mérce. Ha már szidjuk, akkor inkább a biztonsági rések miatt tegyük. Ha weboldalt kell készítenünk egy központilag menedzselt vállalat részére, akkor bizony IE-re kell tervezni, ugyanis a Firefox nem támogatja a központi menedzselést. Ja, és miért nem tudja megjegyezni/átvenni a rendszer proxybeállítását? Se Linuy, se Windows, se semmi alatt. Pedig minden rendszerben van központilag állítható proxy. Az már más kérdés, hogy GNOME alkalmazások számára máshol, mint KDE-s alkalmazások számára. Azaz ha pl. Amarok alatt hallgatok zenét (mert tetszenek a képességei), de GNOME user vagyok (mert Ubuntu default), akkor bizony a kcontrol nélkül nem tudok dalszövegeket, Wikipedia infókat az Amarokban megjeleníteni, mert ő biza a kcontrolból szedi a proxyt, mert KDE-s alkalmazás. Ezt miért nem lehet megoldani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Firefox nem GNOME (csak GTK) alkalmazás (és persze nem is KDE).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És nem is WPF, illetve Win32 MFC alkalmazás. Mint ahogyan a Safari sem. De Windowson a Safari bizony megeszi a rendszerbeállítást proxy terén. miért tudja, és a Firefox miért nem?
Igazából arra szerettem volna utalni, hogy ami rendszerszintű beállítás, azt miért nem rendszerszinten, hanem Desktop Envionment szinten kell kezelni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"És ez: http://www.december.com/html/spec/mozilla.html?"
Ez az 1996-ból származó dokumentum a Netscape HTML<=3.2-től való eltéréseit tartalmazza, nem hinném, hogy ma túl releváns. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy a web terén nem minden rosszról csak az IE tehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az jó, mert a ff fejlesztői rá lesznek kényszerítve egy kis fejlesztésre és így a IE még jobban lemarad.
Az jobb még az Operának is, ha a ff minél nagyobb %-ban van jelen. Ha a M$ féle agyrém kiszorul, a nyílt forrásúak már jól ellesznek egymással. Egyedül már csak a Safari maradna, de az meg ugye motorját tekintve...
------------------------------------
Si vis pacem, para bellum!
Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Opera nem nyílt forrású, tudtommal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, a Safari közelebb áll az opensource-hoz. :-)
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
open source, de a read only fajtabol :/
--
Segmentation violation -- Core dumped blues
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az igaz, de nekem Operáék nem tűntek olyan radikális hozzáállásúnak mint az Apple a Safari -val. A kényszertelepítős mizériáról gondolom mindenki hallott.
------------------------------------
Si vis pacem, para bellum!
Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"így a IE még jobban lemarad."
És ez miért jó egy webfejlesztőnek? Még többet kelljen szopnia?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem vagyok egy webfejlesztő típus, de ha egyszer mindenki szabványosat csinál, akkor a webfejlesztőknek se kell minden ismertebb böngészőmotorhoz külön geccsolni. Gondolj bele, ha a JPEG képekkel is ennyit kéne marhulni. Van egy szabvány és ezt minden megjelenítő tudja! Pedig a kódjuk is elég eltérő. Ha jól tudom, a M$ borzalom szabványtalansága miatt megy ez a vacakolós megoldás. Ha szépen a háttérbe szorul és ezek után életben akar maradni, kénytelen lesz maradéktalanul betartani minden szabványt. Ezzel pedig majd szépen eljön a webfejlesztők Mennyországa. (szerintem)
------------------------------------
Si vis pacem, para bellum!
Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen.
Pl a Flash vs lightbox / mindegymi esetben beszeld ra a ff-et, hogy valóban kell alkalmaznia a z-indexet, nem viccből van ott.
kötöjelkötöjel
//:wladek's world
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt most pontosan mire gondolsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem arra, hogy a flash kitakar(hat) olyan elemeket, amiket nem kellene. Pl. Adobe honlapján a flash banner eltakarja legördülő menü egy részét linuxos Firefoxban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez viszont nem a firefox hibája, hanem a flash pluginé: a linuxos verzió nem tudja a windowless módot (wmode=transparent). Windows alatt szépen működik firefoxxal is, linuxon meg egyik browserben sem lesz jó, amí magát a plugint nem csinálja meg normálisan az adobe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel kapcsolatban az az érdekes, hogy valamikor a Konqueror-ban működött. (Ott nspluginwrapper-rel megy.) Most nem működik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig észhez kaphatnának már, mert a Silverlight nagyon le szeretné majd váltani.
------------------------------------
Si vis pacem, para bellum!
Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Moonlight se áll túl jól (sőt rosszabbul).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétan erre írtam:
"Az jó, mert a ff fejlesztői rá lesznek kényszerítve egy kis fejlesztésre és így a IE még jobban lemarad."
Lehet, nem ezt akartad írni, de a te mondatod azt jelenti, hogy az a jó, hogy az FX fejleszteni fog és az IE meg lemarad. Ami meg szerintem nagyon nem jó. Úgy is mindig a legbutábbra kell majd fejleszteni, vagy emulálni kell a fejlettebb képességeket a kevésbé fejlett böngészőkben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem az opera fejlesztői buildje is csak 99-et teljesít de mindegy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tokjo, hogy mindenki igy ra van cuppanva a WebKitre, de eddig akarhany WebKites browsert lattam, mind hadilabon allt eleg sok oldal megjelenitesevel, kulonosen AJAX teren peldaul. Van webfejleszto ismerosom, amit o osszeszentsegelt mar pl. a Safari AJAX tamogatasa (ill. annak hianya) miatt mar, arrol konyvet lehetne irni... :) Aztan lehet, hogy valtoznak az idok.
-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyors engine teszt :)
OsX 10.5.
Firefox 2.0.0.14 52/100
Camino 1.5.5 53/100
Safari 3.1.1 75/100
Opera 9.2 36/100 + fagyás
Xp
Explorer 6.0 12/100
Opera 9.27 46/100 + néha fagyás
Firefox 2.0.0.14 53/100
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a sok szám nekem azt mondja, hogy minimum 6 platformon kell tesztelni. Nekem tök mindegy lenne, hogy mindegyik 100-as vagy 10-es vagy nulla, csak lennének egyformák. Amúgy meg tojok a bármilyen megfelelőségre, annak örülnék ha egyféleképpen követnék a szabványokat és ez lenne az alap; nem verseny tárgya.
---
;-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melyik szabványra gondolsz, amit be kéne a böngészőknek tartani???
Legjobb tudomásom szerint is csak ajánlások vannak, meg néhány nagyobb software tákoló cég házigány izéje (flash, silverlight, stb...)
Előbb meg kéne egyezni a szabványokban szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
w3c
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár hogy a saját validátork is egy rakat szar...
kötöjelkötöjel
//:wladek's world
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitől? (Amúgy a recommendatios-ra gondoltam, nem a validator-ra.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szabványok vannak. Ugyanúgy követni még mindig egyszerűbb lenne, mint ugyanúgy nem követni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én az OS X -et már próbáltam Safarival, de az szépen megfőtt a freemail.hu -val. Mint ahogy derék társa, a Konqueror is. (3.5)
------------------------------------
Si vis pacem, para bellum!
Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
freemail.hu? Az böngésző nélkül is kaki. Levéltovábbítás freemailben: a reklámot elküldi, mást nem.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt én pontosan tudom, de ha az jól jelenik meg, pofabőr leégés nélkül tudok átlag dolgozónak Linuxot telepíteni. Sokan ugyan azt csinálják, mint Windows alatt. Levelező klienst kevesen tudnak belőni, a Gmail meg nem mindenütt van elterjedve. A freemail.hu meg (túl) sokaknak van.
------------------------------------
Si vis pacem, para bellum!
Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hm. Szerintem a freemail, citromail és társai haljanak ki a jelenlegi formájukban, mert lenyelik az aktiváló-leveleket, meg úgy általában mindent amit spamnek gondolnak.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ez a lepes azert tetszik, mert igy lesz egy webkit motoros bongeszo Gnome alatt. Igy ha egy oldal valami oknal fogva nem megy Firefox alatt, akkor meg tudom probalni Opera es mostmar Epiphany alatt is. Mivel a gepen 100% KDE free, igy Konqueror kiesik.
Egyebkent Firefox-ot fogok hasznalni ezutan is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én szokásom szerint megnéztem a Midori hogy teljesíti. Ahhoz képest, hogy nagyon friss fejklesztés, szerintem nagyon jól: 87/100
Az acid2-t pedig 100%-ra. Ez tetszik!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es mekkora hiszti lesz, ha jovore ezen keresztul toljak majd meg azt az Ubuntut? Lesz majd Ubuntu meg KHTML sux, mert szar a bongeszo ? :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hát a KHTML tényleg szar.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy a weboldalak, amiket próbáltál vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ubuntun Epiphany az alapértelmezett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ott a Firefox a saját témájával.
------------------------------------
Si vis pacem, para bellum!
Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, de a trolling szempontjából ez nem érdekes. ;)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valoban nem, viszont nem is vartam mas reakciot, ugye. :) Mert ugye az OSX szar, ha Safarin keresztul megtoljak, de a linux az nem, ott csak a bongeszo lehet a hibas. :) Erdekes merce ez.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De még mindig nem értem, hogy mi közöm lenne egy böngészőhöz, amit az életben nem használtam, nem is fogok soha. Sőt, a Linux felhasználók 99%-a sem fogja az életben. Ez az Epiphany egy rossz vicc volt mindig, ezzel a lépéssel meg még rosszabb lett. A fent szólónak meg igaza volt, a Safari egy default, az OS X felhasználók jelentős része által használt böngésző. Ne akarj már rám verni egy olyan programot, amit akkor sem használnék, ha fizetnének érte... :)
A mérce nem kettős, csak különbséget tesz a default böngésző és egy linuxra (és másra is) elérhető böngésző közt.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mibol gondolod, hogy minden hozzaszolasom, gondolatom rolad szol? Akart a kaszas barmit is rad eroltetni.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy egyértelmű legyen: miért mondaná bárki azt, hogy Ubuntu sux (ahogy te írtad) amiatt, hogy a benne lévő Epiphany (esetleg) szar lesz, ha egyszer a Firefox az alapértelmezett webböngésző?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Epp az ellenkezojere akartam celozni. Hogy amig emiatt egy windows/osx/qnx/akarmi tetszolegesen sux, addig termeszetesen egy linuxnal ki lenne emelve, hogy csak a bongeszo hibaja.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Windowsra/OS X-re stb. ki mondja, hogy SUX amiatt, hogy egy nem default böngésző szar rajta?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nezz korul. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írj már egy linket, ha szerinted csak körül kell nézni. Én még nem láttam ilyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tudtak írni olyan fordítókat, amik a szintaktikailag helyesen begépelt szövegből futtatható bináris állományokat készítenek, akkor miért nem tudják a böngészőket úgy megcsinálni, hogy 100/100-asak legyenek? Ér valamit az Acid3 teszt egy internetező ember szempontjából, vagy ez inkább csak technológiai dolog?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ACID -nak szerintem leginkább az az értelme, hogy a webböngészők fejlesztői tudják, hol vannak problémák a programjukkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert, mert mig egy forditonal megengedheted, hogy kisebb szintaktikai es szemantikai hibakra nem generalsz kodot, addig a browser felhasznaloi csunyan neznenek, ha egy "hibas lap, browsoljon mashova" felirattal talalnak szembe magukat minden hibas htmlre. Egy browsernek nagyon sok specialis esetet kell specialis modon lekuzdenie.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont rákényszerülnének a fejlesztők, hogy jó kódot írjanak, és akkor a felhassználó már nem látna ilyen üzeneteket. Ez olyan, mint amikor kiadnak egy nyílt forrású programot. Azt is csak akkor adják ki, ha legalább lefordul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni