Telenor + biztonság

A minap besétáltam a egy Telenor üzletbe számlát befizetni. Nem kértek sok információt, csak a telefonszámomat, és még rákérdezett a pult mögött álló srác arra, hogy ez saját számla-e. Ezzel ugyan nincs baj, csak ha már ott vagyok gondoltam elintézek mást is...

Mivel közelgett a hűségidőm lejárta reméltem, hogy tudok kedvezményesen új telefont venni. Ez meg is történt, meghosszabbítottuk a hűséget, át lettem rakva más tarifacsomagba, és kézbe kaptam egy Ascend P7-et* szinte zsebpénzért.

Na és a probléma: Mindez történt úgy, hogy az egész folyamat során egyszer se jutott eszébe az ügyintézőnek azonosítania. Se személyi, se ügyfélbiztonsági kód nem kellett a fenti változtatásokhoz, egyedül egy szerződést kellett aláírnom.

Ez remek. Tehát lényegében akárki betérhetett volna az üzletbe a telefonszámom ismeretében, és juthatott volna az én hűségidőm terhére egy ingyen telefonhoz? Milyen ügyeket lehet még intézni névtelenül vajon?

* Fogok írni egy panaszkodó blogbejegyzést erről a telefonról hamarosan.

Hozzászólások

A kék fénybe volt már olyan eset ahol bankba elhagyott személyivel vettek fel kölcsönt. :D

a jutalekban erdekelt salest ez szerinted hol fogja erdekelni? ebbol lehet kovetkeztetni, mi az amit el tudsz intezni...

Ez szerintem egyedi eset lehet. Én akárhány Telenor ügyfélpontba is jártam, a snassz számla befizetésen túl minden máshoz kellett személyit és lakcimkártyát bemutatnom. Pláne készülék vásárlásnál. Ezt az üzletet meg messzire el kell kerülni.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

1) Egyáltalán nem egyedi dolog, de azért nem általános. Én kb másfél hónapja pontosan ugyanígy jártam, egy külföldön levő rokon telefonjával kellett valamit elintézni. Először még erőlködött, hgy ha nem az enyém az előfizetés, akkor semmit nem lehet csinálni, de aztán ezen túlestünk, és elintézte amiért mentem (azonosítás nélkül). Majd pedig a saját telefonomra áttérésnél a csomagváltáskor már semmi azonosítás nem történt :-) (Annyi eltérés, hogy ez más színű bolt volt.)

2) Az adott pont elkerülése totál értelmetlen dolog, én egyszer találkoztam az egyik ilyen pontban egy kifejezetten korrekt ügyintézővel, akit ezért megjegyeztem magamnak, hogy ha majd kell, vele intéztessem el a dolgaimat, aztán pár hónapon belül ugyanazon cég 2 másik pontjában találkoztam vele legnagyobb meglepetésemre.

Én rákérdeztem volna a dologra, miután már a kezemben volt a telefon... :)

"* Fogok írni egy panaszkodó blogbejegyzést erről a telefonról hamarosan."
Erre kíváncsi leszek, én is ilyet vettem múlthéten szintén Telenornál, eddig csak dicsérni tudom. Mint felettem is írták, szerintem is egyedi eset, tőlem kértek mindent, s rendkívül korrekt volt az eladó.

Nem mondom van rajta mit dícsérni, de felfedeztem néhány hibát, hiányosságot, zavaró dolgot benne már. Az összehasonlítási alap a "tiszta", Google féle Android, tehát nincsenek nagy igényeim.

Lehet amúgy, hogy egyedi eset, simán elképzelem, hogy bebambult az ügyintéző, de akkor is.

Tolem is kertek szemelyit (lakcimkarit nem) azonositashoz, amikor ugyinteztem, befizetni meg mar csak online vagyok hajlando szinte mindent.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()