Szerinted eljöhet az az idő, amikor a gépek teljesen átveszik az emberektől a munkákat?

 ( kikepzo | 2019. február 1., péntek - 9:14 )
Igen, de csak több száz év múlva.
13% (47 szavazat)
Igen, körülbelül 100 év múlva.
8% (29 szavazat)
Igen, 100 éven belül.
21% (79 szavazat)
Ilyen soha nem lesz.
47% (174 szavazat)
Én vagyok a gép.
11% (42 szavazat)
Összes szavazat: 371

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

A "fejlettség" azon fokán állunk, hogy télen kézzel kell a jeget az autó szélvédőjéről levakarnom. Elébb ezeket a problémákat szeretném megoldva látni.

Tudja valaki egyébként, hogy miért nincs az első szélvédőkben elektromos fűtés?

--
trey @ gépház

9 éves vw sharan, használtan vettem, van az első szélvédőn elektromos fűtés (fűtószálak). Eleinte zavart, már nem veszem észre.

amúgy meg definiáljuk a munkát. Ha a gépeket sem kell már felügyelni, beállítani akkor az rossz lesz mindenkinek.

Tudom, hogy vannak kivételek. Engem az érdekel, hogy ha már minden autó hátsó ablakán ez szériafelszereltség, akkor elöl miért nem az. Miért hátul fontosabb mint elöl? Van tán valaki, aki tolatva megy reggel dolgozni?

--
trey @ gépház

Szerintem kevesen vannak ilyenek. Ugyanakkor egyéb szempontok: engem pl. nagyon zavar a Ford megoldása (másokat egyáltalán nem), tőlük bármikor vehetsz ilyen autót, szerintem már több, mint 10 éve.
Másik szempont: sokan vannak olyanok is, akik reggel garázsból indulnak ;-)

Szerk: +1 állófűtés, ami több problémát is megold egyszerre.

Bogyó

"másik szempont: sokan vannak olyanok is, akik reggel garázsból indulnak ;-)"

Két garázsom is van, fűtött, de mostanában mégis előfordul, hogy reggel az utcáról indulok. :) Sajnos a garázs nem jön utánam.

--
trey @ gépház

> Sajnos a garázs nem jön utánam.
No, akkor egy újabb megoldandó feladat ;-)

Bogyó

Ja, olyan Knight Rider szerűen. :D

--
trey @ gépház

Akadnak meg hasonlo tanacsok: BKV, Green Go, Mol Limo

Sajnos ezek közül Győrben egy sincs. Így újabban inkább gyalogolok (munkahely 800 méter kb.) vagy nyáron kerékpározok.

--
trey @ gépház

Félve teszem fel a kérdést: autóval jártál 800 méterre?

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Félve válaszolok: ha este úgy jött ki, hogy a lakásnál álltam meg és tudtam h napokig nem lesz szükség az autóra, volt, hogy elvittem a 800 méterre levő garázsba (munkahely mélygarázs) az autómat. Ez előfordult, hogy egybeesett éppen a munkába menetellel.

--
trey @ gépház

Dolgozunk rajt hogy legyen. Mondjuk ha a Szintézis még mindig a világ közepén üzemel ahol eddig, az a kevésbé para, de mint Metropolitan Area újra kell gombolni az egészet. Az ilyen SZE-Marcal2 távok már érdekesebbek pl, főként viszont az agglomeráció (Ménfőcsanak, Abda, tsai) az amit nagyon újra kell gondolni. Majd szóljatok ha a polgármesteri hivatal rájött végre, hogy a "nem adunk pénzt új buszokra" és a "reggel nem lehet kocsival elférni a városban" közt van összefüggés.

Szegény csóri VW Polo kint alszik a hidegben? Kell a hely a Maserati-nak meg a Ferrari-nak mi? :-P

A harmadik lakáshoz - ahol most a legtöbbet tartózkodom - nincs garázs. Sajnos bérelni sem lehet nagyon a környéken.

--
trey @ gépház

First world problems :D

Látod, mindenkinek megvan a maga keresztje. :D

--
trey @ gépház

Milyen Polo-d van?
6-os (legfrissebb) széria nagyon tetszetős.

Egy 2015-ös 5R (asszem').

--
trey @ gépház

Erre talaltak ki az onvezeto autot, hogy az embereknek ne kelljen autot birtokolni,
vagy buszra varni,. akkor mar garazs sem kell.


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Az önvezetés hogy oldja meg amúgy a problémát? Oké, hogy éjjel amikor a kutyát sem érdekli a közlekedés, mehet a carsharing, de amíg az emberek kb 90%-a egyszerre akar reggel és este autóba ülni, addig a hajadra kenheted. Arról nem is beszélve, hogy amíg a kocsi üresen megy, útban a következő utashoz, addig is foglalja a helyet a térben --> dugó lesz.

Ahogyan az uber -is , felvehet menet kozbeni plusz utasokat,
igy akkar egy buszjegy ara ala is mehet a koltsege.


Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Troll leszek: van szelvedoben futoszalam es allofutes is. A tel nem ellenfel.

Mert elol vannak belul fovokak amik tudnak meleg levegot fujni a szelvedore, jegtelenitve azt (ha van turelmed kivarni). Hatul jellemzoen nincsenek fuvokak es igy meg egy jol bemelegedett auto eseteben is parasodhat a hatso ablak.
--
:wq

Amivel két-három baj is van:

- kibaszott környezetszennyező állva járatani az autót
- rohadt büdös
- kurva lassan kezdi el leolvasztani a jeget még a benzines is
- nem tesz jót a motornak és a katalizátornak sem ez

Ellenben, rendszeresen járok olyan autóval, amint hátsó ablak sincs. Mégsem esem pánikba, hogy "nem látok ki hátra".

--
trey @ gépház

Egy fontos kulonbseg van. Elolrol ha lekaparod a jeget, nem fog fisszajegesedni illetve beparasodni se a belso fuvokak miatt (ha normalis autod van). Hatul viszont futott uveg nelkul folyton beparasodik. Szoval a futheto szelvedo egy luxus viszont a futheto hatso uveg szukseglet. Tovabba a hatso uveg eseten nem kell faradjanak, hogy teljesen lathatatlanna tegyek a futoszalakat, tehetnek nagy, jol lathato (es olcso) szalakat. Elol viszont egy csomo mindenre kell figyelni ami jocskan megemeli az arat.

> Ellenben, rendszeresen járok olyan autóval, amint hátsó ablak sincs. Mégsem esem pánikba, hogy "nem látok ki hátra".
Ha mar van kozepso visszapillanto es hatso uveg akkor szeretnem hasznalni. Ha nincs akkor nyilvan nem tema.
--
:wq

> viszont a futheto hatso uveg szukseglet

"rendszeresen járok olyan autóval, amint hátsó ablak sincs. Mégsem esem pánikba, hogy "nem látok ki hátra". "

Nem, nem szükséglet.

--
trey @ gépház

Azon alighanem nagyobbak a tükrök, mint egy személyautón.

--
"You can't convince a believer of anything;
for their belief is not based on evidence,
it's based on a deep seated need to believe."
Carl Sagan

Ez így van. Bár jelzem, én még akkor kezdtem autót vezetni, amikor az anyósülés felőli oldalon luxus volt a visszapillantó. Az autóimban meg vagy volt, vagy nem volt középen tükör, az 1200-es Zsigulin meg ha jól emlékszem nem volt hátsóablak fűtés :D

--
trey @ gépház

2018 novemberében Németországban volt szerencsém egy kb. 2 hónapos bérautóhoz (VW Golf Variant), ott volt meleglevegős elsőablakfűtés, ami álló motor mellett is működött. Gondolom valami elektromos megoldás, amíg nem melegszik be a motor.
A deres szélvédőt kb. 1 percen belül megoldotta, még a navi is lassabban szedte össze magát.

Ennyi, ennek kellene alapnak lennie. Mindjárt gondoltam, hogy nem én találom fel a "melegvizet".

Nekem kb 10 éve volt egy Hondám, ami beindítás után azonnal fűtött.
A klíma tudott inverzben is működni, azaz fűteni és magától tudta, hogy hidegben fűtenie kell, amíg a motor hideg.

elektromos autónál ezek a dolgok nem okoznak gondot. :)

Azok amik soha nem kezdenek el futeni rendesen. (GreenGo)

nem, véletlenül sem ezekre gondoltam. :)

Az minden reklámból kimarad, hogy télen fele akkora az amúgy sem nagy hatótáv a fűtés miatt. :)

ez sajnos nem igaz.

igen, a tesla s p90 tulaj is ezt mondta, amikor kipróbáltam az autóját. mégse volt bekapcsolva semmi fűtés, még szellőztetés se, pedig volt vagy 10 fok kint és esett az eső is..

Azt a kocsit csak hidegverrel szabad vezetni...

:)

Emlekeim alapjan amikor ultem egy olyan Focusban, amiben volt szelvedo futes, rohadt zavaro volt a mehkaptar szeru halvany "halo" amit az ablakon lattam. Lehet, hogy hozza lehet szokni, de talan nem minden autogyar vallalja be.

Jogos a problemafelvetes amugy, de vannak alternativ megoldasok: kocsibeallo fole teto mar eleg lehet vagy garazs.

A garázs nem megoldás. Csak ha minden éjjel ugyanott alszol, ahol a garázs van.

--
trey @ gépház

Én, mióta megnősültem, minden éjjel ugyanott alszom. :)

A fűtőszál nagyon zavaró, én nem bírtam megszokni. Kölcsön autó volt szerencsére, nem az enyém.

Mellébeszélés.

--
trey @ gépház

mert vagy fűtőszálakat kell benne vezeteni, ami szabad szemmel jól látható -> zavarja a kilátást.
vagy full fűtőfelület, ami pedig leárnyékolja a rádiót, telefont.

egyébként a gyakorlatban létezik mindkét opció ;)

--
zrubi.hu

Ezek kifogások. Majd ha ezt a rendkívül bonyolult technikai problémát megoldjuk - kilátást nem zavaró módon fűteni egy kibaszott szélvédőt - akkor majd jöhetnek a gépek által összerakott gépek, amelyek karbantartják a gépeket, amelyek végtelen energiát állítanak elő a gépeknek.

--
trey @ gépház

ahogy említettem ez (full fűtőfelület, ami nem látszik + mellé máshová kivezetett GPS, GSM, rádió antenna), már meg vannak oldva.

Hogy miért nem default?
mert többletköltség. (egy mai passat esetében pl kb + 500K HUF)
Az emberek meg csórók, és az alapfelszereltséget választják, és kézel kaparnak inkább.

--
zrubi.hu

Majd ha ez legalább opció lesz a legolcsóbb autóhoz is felárért. A legtöbbnél még extraként sem szerepel.

--
trey @ gépház

Autót venni tudni kell. :d
--
ne terelj

A vásárlás előtt kb. 10 szempontos listát állítottam fel és annak megfelelőt választottam. A jégmizéria lehetett volna a tizenegyedik, de nem hiszem, hogy alapjában befolyásolta volna a választást.

--
trey @ gépház

Amúgy nem is értem miért olyan marha bonyolult ez. Miből tartana egy kis fűtőszál + ventilátort beépíteni, mint egy hajszárító, ami a motor indítása után lefújja az első szélvédőt... Nem gondolnám bonyolultabbnak, mint egy elektromos ablak, vagy tükör állítás pl.

Igen, kb. ennyi lenne ennek a rohadt nagy problémának a megoldása.

--
trey @ gépház

ilyen is van, a jelenleg használt Oktávia léngkindijának van ilyen funkciója. És működik is.

fullra elektromos megoldás meg azért nem lehet, az leszívná a hidegben amúgy sem nagyon domborító akksit pár perc alatt.

És megint csak azért nem default, mert ez kb luxuscikknek van eladva.

Hogy a témához is kapcsolódjon:
ha lesz olyan robot ami elvégzi az ember helyett a munkát, az is csak a felső osztály krémje számára lesz elérhető.

Lásd:
jelenleg is van sok olyan hely, ahol egy egyszerű számítógép!!! helyett is élő munkást használnak, mert az "olcsóbb".

--
zrubi.hu

Nekem tök mindegy, hogy hibrid megoldás vagy akármi. De amíg az ilyen piti papercut jellegű problémákat sem tudjuk stabilan és megnyugtatóan megoldani, addig nem hiszem, hogy az emberi kézimunka ki fog kopni.

--
trey @ gépház

+1, ennyi

Valamiért ignorálod, hogy a felvetett problémára már VAN megoldás.
Az egy másik probléma, hogy a megoldást nem adják ingyen. vagy hogy nem elérhető minden gépjármű esetén.

PL.
- a holdra is tudnak embereketszállítani. Tehát a technikai probléma már meg van oldva.
Az hogy drága, és nem mindenki számára elérhető a megoldás az más kérdés.

- sok halálos betegségre is VAN gyógyszer/megoldás. Csak esetleg nem tudod kifizetni, és/ vagy nem juthatsz hozzá. De ez már megint nem technikai, hanem morális probléma.

--
zrubi.hu

Itt arról volt szó, hogy a gépek átvesznek minden munkát. Tehát, amíg lesz a világon egyetlen ember is, aki jeget kapar, addig nem vették át a munkát a gépek teljesen.

--
trey @ gépház

Akkor sose fognak semmilyen munkát teljesen átvenni, legalábbis amíg lesz élő ember a földön. Az ember gondoskodik arról, hiogy mindig legyen olyan köztük, aki egy falat kenyérért elvégzi a legalantasabb kulimunkát olcsóbban mint bármely robot.

Bingó! És meg is van a válasz a kérdésre.

--
trey @ gépház

Definiálni kellene, hogy mi a munka ebben az esetben? A tévét kapcsolgatni is munka? Mert akkor soha.

Ha csak arra gondolunk, hogy be kell-e járni munkába, vagy dolgozni kell az alapfizetésért, akkor eljöhet az idő, amikor ez már nem lesz szükséges.

Miért ne lehetne teljesen elektromos? Azért akarod letisztítani a jeget a szélvédőről, mert el akarsz indulni az autóval. Járó motorral meg van oldva a villany.

tök fölösleges lesz kilátni, ha a kocsi magát vezeti :D

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
Amióta megismerkedtem az Anroidos és IOS-es kacatokkal, azóta a Windows láttán már nem kapok gyomorgörcsöt.

Szerintem a jégoldó spray-lobbi aknamunkája, hogy nincs elöl fűtőszál. Én is a csapdájukba estem, és megvettem a jégoldót. Azóta nem kell vakarnom, maximum a fülem tövét.

Ismerem a jégoldó spray-t. Olajossá teszi a szélvédőt, amin aztán egyetlen ablaktörlő sem működik rendesen. Ráadásul van az a hideg+jégréteg, amire lófaszt sem ér. Legalábbis, amit én próbáltam eddig.

Mondjuk, ez még mindig nem megoldása, csak megkerülése a problémának.

--
trey @ gépház

Hát énnemtom, nekem eddig bevált, még ónos esőben is. Az meg kifejezetten előnyös, hogy olajossá teszi a szélvédőt, mert jó sokáig megelőzi az újabb lefagyást. Addigra meg bemelegszik az autó.

Mellesleg a villanyautók közeli elterjedésével ez is megoldódik: távolról, mobilról bekapcsolod a fűtést, és mire az autóhoz érsz, már meleg van, és leolvadt a jég. Mindeközben nem füstölöd tele a környéket.

Te nem, csak az az erőmű, ami megtermelte azt az elektromos energiát, amit beletöltünk a nem kevés szennyezéssel és veszélyes anyagokkal előállított akkumulátorokba. Ettől még jó az irány, csak az energia megtermelését/tárolását kellene valahogy környezetbarátabbá tenni.

Sajnos a kőolajlobbi szereti elkenni a tényeket, és nagyvonalúan nem számolja hozzá, hogy a kőolaj kitermelése, tankhajókban és csöveken szállítása, finomítása mekkora környezeti katasztrófa. És akkor még el se égettük, csak ott figyel valami nagy tartályban.

Valamint ne felejtsük, hogy a villanyáram előállítható megújuló energiaforrásból, a kőolaj meg nem.

Persze, jogos. Csak sokan elfelejtik hogy a villamos energia nem a konnektorban terem...

Jaja megveszed akár a legdrágábbat, megfújod vele a jeget. Vársz kicsit, mégis kapargatsz kicsit, mégis tökölsz kicsit majd elindulsz. Hopp, az alkohol kipárolgott és jön a mikron-vastag jégvirág, menet közben... Ráadásul egy filmréteget is képez a szélvédőn az első törléssel, sőt közben a víz is ráfolyik az ablaktörlőre ahol kővé fagy és mind szarabb lesz - szóval instant megállás a vége és újabb kaparás immár a gumiéllel. Ekkor jön a "bssza meg az anyját aki kitalálta" jókívánság, végül a fohász egy garázsért.

Ennél még egy flakon csaphideg víz is többet ér. (Nekem is ott van a kocsiban a "jégoldó" spray, elvétve használom és gumisszarral húzom le közvetlen indulás előtt, miközben üvölt az ablakfűtésre állított klíma odabent - dehát így is egy rakás szar a jégoldóvarázs)

^^ Ui ez PDAFANnak, rossz helyen nyomtam válaszra

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

> ... filmréteget is képez a szélvédőn az első törléssel, sőt közben a víz is ráfolyik az ablaktörlőre ahol kővé fagy és mind szarabb lesz - szóval instant megállás a vége és újabb kaparás immár a gumiéllel

Nyilvan ezert kell folyamatosan tolni a paratlanitot tolni szelvedore, hogy a szelvedo elegge atmelegedjen, es ez ne kovetkezzen be...

Autot venni is tudni kell :D

Ford es BMW-ben mar vagy 10 eve elerheto ez de lehet tobb.

Az ablakfűtés a jeget baromi sokára szedi le - ha egyáltalán. A pára ellen van. A régebbi Fókuszoknak legendásan rossz az ablakszárító szellőztetése, ezért mi rendeltünk bele fűtött első üveget. Azzal együtt is tovább tartott a párátlanítás, mint az Astrás kollegának, emlékszem.

Kicsit egyébként zavaró, ilyen vékony fémháló van az üvegen, látszik is. A mostani kocsimon is van. Én meg tudtam, szokni, de néha fura optikai jelenségeket produkál.

A jeget mechanikusan eltávolító kaparógép kellene. Vagy egy nanorobot swarm.

Leszedi az ablakfűtés. Astra G 5-7 perc alatt leolvaszta a jeget. Beindítom az autót visszamegyek a házba felrángatom a gyerekekre az overállt, betuszkolom őket a kocsiba, egyet törlök az ablaktörlővel és indulok.

Ha a jégen felül még hó is van rajta, előfordul hogy 4-5 mozdulattal én magam lehúzom az ablaktörlő előtt, így nem marad vastag hó réteg a szélvédő szélén ami később jéggé fagy és napokig lehet nézegetni.

2004-es Ford Focus (15éves!!!) és van benne szélvédő fűtés. Azért nem terjed, mert az embereknek nem erre az "extrára" van igényük. Akinek kell, az tud venni.

Ennek nem extrának, hanem alapfelszereltségnek kellene lenni mindenhol, ahol 0 foknál kevesebb szokott lenni. Tudod mennyi baleset történik amiatt, mert a paraszt csak egy tenyérnyi helyet kapar le és úgy indul el?

--
trey @ gépház

Ilyen erővel a téligumi és a navigáció sincs megoldva, mert nem alapfelszereltség. Sok barom nem is cseréli, a gumit aztán 30-cal remegve megy ha meglát egy kis havat. Mint sokan írták az első ablak fűtése meg van oldva. Azért nem alapfelszereltség amiért a navi sem az: az emberek nem akarnak érte fizetni, mert évente 2x befagy az ablak. Egyébként meg ha melegvízes palackot használsz akkor nem kell kaparni ... és még ülésfűtésnek is használhatod, mert az sem alapfelszereltség.

> Tudod mennyi baleset történik amiatt, mert a paraszt csak egy tenyérnyi helyet kapar le és úgy indul el?

Arra nem megoldas az szelvedo futes sem, mert ha olyan paraszt akkor be sem kapcsolja vagy nem varja meg csak a tenyernyi foltot.

-----
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Igen, van olyan paraszt*, amelyik a biztonsági övet sem kapcsolja be, de ettől még nem gondoljuk, hogy feleslegesen van az ott szériaként.

(* Esténként ki is osztok nekik egy magyar Darwin-díjat, amikor a híradóban látom, hogy éppen teszik be a tepsibe.)

--
trey @ gépház

Várjámá' van olyan kretén is, aki a fűtést sem kapcsolja be, és úgy megy a bepárásodott Ignissel az autópályán, mintha legalábbis a folyómeder mélyén kéne közlekednie. Úgy is evez a kezével, miközben törölgeti a párát a szélvédőről. Múltkor a benzinkútnál megkérdeztem egy ilyen nyomorultat, hogy ha van fűtés és légkondi a kocsijában, akkor miért nem kúrja fel a maximumra, hogy levigye a párát. Úgy nézett rám, mintha kínaiul szóltam volna hozzá, és valamit motyogott a bajsza alatt, hogy hát ő erről még nem is halott...

És ezeknek szavazati joga van.

--
trey @ gépház

"Ennek nem extrának, hanem alapfelszereltségnek kellene lenni mindenhol"

Az autóipar így keresi a pénzét. Minden extra borzasztó drága, az is ami egyébként a gyártónak fillérjeibe kerül.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Szerintem kevesebb, mint amiatt, mert a paraszt nem tartja be a követési távolságot, vagy mert a paraszt nem jól választja meg a sebességet, vagy mert a paraszt úgy gondolja, hogy neki "jár" az, hogy megszegve a szabályokat jobbról előzzön, szembejövő sávban menjen el a kocsisor mellett és még sorolhatnám.
Ez nem a szélvédő fűtés problémája, hanem azé, hogy vannak (és lesznek) parasztok.

Hogyne lenne, ladákhoz kérhető extra :>
Viszont sokak számára zavaró szokott lenni a fűtőszál látványa, gondolom emiatt se eröltetik igazán.

Fedora 28, Thinkpad x220

Amíg nem adják mindenhez alapértelmezetten, addig extraként le tudnak érte gombolni a vevőről pénzt. Sok pénzt. Ma már simán lehetne alapfelszereltség az elektromos ablakfűtés, állófűtés, tolatókamera, függönylégzsák, meg számtalan extraként rendelkező biztonsági megoldás. De akkor nem termelne annyi profitot a cégeknek. Ugyanez az oka annak, hogy tervezett avulással gyártanak sokan háztartási gépet. Több profija van belőle. Igaz, hogy a gyerekeinknek már nem marad majd annyi nyersanyag, de ez ma (még) nem szempont.

Off

A Ford Mondeonak az első szélvédőjében 2007 óta van fűtőszál, pár perc alatt úgy kiolvad a jég, hogy erős minusz esetén is már az ablaktörlő egyből letolja az olvadt jeget. Nem alapfelszereltség, mert a piacon igény van fapados, olcsó autóra. Ahogyan az ülésfűtés sem alap, pedig nagyon hasznos tud lenni. Sőt, a tolatóradar sem alap, pedig ezeknek mind alapoknak kellene lenni, ha már valaki autóban ül.

Szóval a fejlettség már régóta adott, csak sokaknak ez nem szempont, vagy helyette másra költenek.

On

Az automatizálás begyűrűzik mindenhova, az idő megválaszolja, hogy mennyire válik be.

Sakk-matt,
KaTT :)

Az ülésfűtésemet (van) simán elcserélném egy jól működő első szélvédő jégtelenítőre.

--
trey @ gépház

Ha választanom kellene, én is.

Sakk-matt,
KaTT :)

Én egy kicsit csereberélném az ok-okozati viszonyokat itt :) Az embereknek nem az igénye gyenge, hanem a pénztárcája. Az autógyártók pedig ügyesen egyensúlyozzák a gyenge alapfelszereltséget az "extraprofitot" termelő, méregdrága extrákkal, hogy legyen is eladás, meg maximális legyen a bevétel is.
Vess össze egy 20 ezer forintos okostelefont a waze -vel, meg a százezrekért beépített gyári navit.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Vagy az 150eFt-ért "extra"-ként kérhető Bluetooth és/vagy USB csatlakozást az autóban.

Van amelyikben van, én speciel utálom, rossz átnézni rajta. Viszont a problémára megoldás egy szélvédőtakaró. Multkor Lidl-ben volt eksönben ~780FT, 2 perc rádobni a szélvédőre, azóta nem kapartam reggelente szélvédőt. Valami ilyesmi amúgy: https://www.emag.hu/teli-nyari-szelvedo-takaro-200x70cm-cc42837/pd/DKGJCNBBM/

---
A Linux nem ingyenes. Meg kell fizetni a tanulópénzt.
Az emberek 66 százaléka nem tud számolni! Gondoljatok bele, ez majdnem a fele!!
Mindenki jó valamire. Ha másra nem, hát elrettentő példának.

Tesla Model X-ben próbáltam, telefonról meg lehet adni neki, hogy mire indulsz a kocsival, már ne legyen jég rajta.

A szélvédő lekaparása csak addig fontos, amíg te vezetsz. Ezt a munkát nem elveszik tőled a gépek, hanem feleslegessé teszik. ;)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

(1) es (4) kozott vacilaltam, de mivel a "soha" nekem tul eros ezert az (1)-nel maradtam.
Szerintem mindig lesznek olyan munkak, amik eleg bonyolultak egy gepnek ahhoz, hogy inkabb ehberert dolgoztatott, kepzetlen emberekkel vegeztessek.
--
:wq

Az összes munkát soha nem fogják átvenni szvsz. Mindig lesznek olyan munkák amket nem tud egy gép elvégezni tökéletesen. Már csak a beállításuk, karbantartásuk, programozásukat tekintve sem.
Ellenben nagyon sok munka van amit már folyamatosan vesznek át és a követekező 100 évben biztosan megszaporodik a számuk.


return signResponse.getSignForUser("zeletrik").map(SignResolvable::getSign).orElse(StringUtils.EMPTY);

Nem láttad a Terminátort? Ott a Skynet gyártja és programozza a saját gépeit. De biztosan lesz majd a Skynet kernelre is egy zeroday exploit, csak a butuska filmesek erre nem gondoltak :-)

Pontosan nem emlékszem, hogy valaha is kitértek volna arra, hogy a Skynet honnan vette az energiát.

--
trey @ gépház

Biztosan magfúzióból :-) Ha már olyan okos egy gép, simán megoldja ezt is.

Ilyen működő reaktorunk van már? Vagy azt is a gépek fogják megcsinálni? :D

--
trey @ gépház

Abból kiindulva hogy jelenleg az átlagos kódlapátoló milyen színvonalon űzi a munkát, én nem aggódnék :)

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

"teljesen átveszik" => túlzás.

Szerintem:
e^(alfa*x) év múlva a ma ismert munkák 99%-kát elveszik.
e^(n*alfa*x) év múlva az e^(alfa*x) év múlva ismert munkák 99%-kát elveszik.

s.í.t

vö:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Technol%C3%B3giai_szingularit%C3%A1s

https://www.youtube.com/watch?v=rNcPVvIs_tk

Változik a világ. Ha Moley elsózza a levest, majd szidhatjuk az alkotóját .....
Az ember egy darab zsírfolt lesz egy befőttesüvegben elektródákkal kivezetve ?

Lassan működik az evolúció, pár millió év sem téma.
Úgy látszik, hogy a mi fajunk egy rossz próbálkozás lesz.
A hozzájárulásunk hasznossága - hát... fene tudja. :)

Nem, mert hamarabb kiírtjuk magunkat mintsem ez bekövetkezhetne.

Ahhoz, hogy a gépek minden munkát át tudjanak venni az embertől, ahhoz emberi szintű vagy annál fejlettebb intelligenciával kellene bírniuk. Ahhoz, hogy legalább emberi intelligenciával bírjanak, ahhoz az embernek teljesen fel kéne térképeznie a saját szervezetét (kiemelten - de nem kizárólagosan - az agyát), hogy implementálhassa. Van egy elmélet, miszerint semmi sem ismerheti 100%-ig a saját működését. Nem tudom mennyire állja meg a helyét, de ha az ASI elmélettel állítom párhuzamba, az utóbbi inkább tűnik bullshitnek; évezredek óta van emberi szintű intelligencia a bolygón (gy.k.: mi magunk) és az ASI még mindig nem született meg; ha mi nem tudtuk megírni, akkor mégis mi indokolná, hogy egy velünk egy szinten álló mesterséges intelligencia meg tudná? Ráadásul még az is kérdéses, hogy egyáltalán az emberi szintű AI-t (AGI-t) képes lesz-e az ember összehozni.

IMHO.

Potenciális buktatók az érvelésben:
- az embernél fejlettebb intelligencia eléréséhez nem kell pontosan megvalósítani az emberi intelligenciát. Elképzelhető (sőt igen valószínű) hogy a mienkétől teljesen eltérő módon fog meghaladni minket
- már ma sem tipikusan emberek hozzák létre a mesterséges intelligenciákat, hanem csak adnak egy algoritmust, ami elképesztően sok optimalizálási iteráción át kialakít egy adott problémamegoldásra specializált ágenst. A ma tipikusan használt méretű neurális hálók ember számára csak egy strukturálatlan, sokmillió/milliárd számból álló excel táblának látszanak.
- egy intelligencia létrehozásához valójában nem kell "érteni" annak a működését. Elég, ha van módszer arra, ami a jelenlegi állapoton egy mindig egy picit tud javítani (akárcsak véletlen próbálgatásokból teszteléssel kiválasztani amelyik kicsit jobb irányba változott). Ha belegondolsz az evolúció is ezt csinálta.
- ha megnézed mit tud és hogy működik az AlphaZero, akkor nagyjából képet kaphatsz arról, hogy egy AGI várhatóan kb hogy fog kinézni: van egy ANI, ami egy dolgot tud csinálni, más ANI-k ("szubágensek") tanítási és optimalizációs folyamatait felügyelni.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Ha neked lesz igazad, afelett a megteremtett mesterséges intelligencia felett semmiféle kontrollunk nem lesz, hiszen gőzünk nincs, hogy hogy működik, mit csinál és mit miért csinál.

Igen. Szerintem ez a helyzet. Sajnos eddig nem nagyon láttam olyan érvelést, ami meg tudott volna győzni az ellenkezőjéről.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Az evolúció évmilliárdok alatt jutott el az egysejtűektől az emberig. Még ha a gépen gyorsabban is megy...mire egy emberi szintű intelligenciát megalkotnak ugyaneme mechanizmusok mentén, az nagyon sok idő lesz.

De ők onnan indulnak, hogy az ember a munka oroszlánrészét elvégzi az evolúció helyett.

Szerintem ez nem jól megítélhető, mert:
- a gépeknek más függőségei (lét alapja) vannak, mint az embereknek.
Pl. a gépek zömének nincs szükséges C-vitaminra.
De még vízre sem.
- nekik nem kell létrehozniuk saját infrastruktúrát, mert potenciálisan használhatják az emberekét is. Az internet mindenhová behatol és így már elég szoftveresen fejlődni, ami gyors. Biztonsági rés mindenhol lesz. De nem csak az internetet értem infrastruktúra alatt.

Jó lenne áttérni egy korlátozóbb licensz-re az open source-ban, hogy legalább a robotbíróságon elítélhetők legyenek ezek, ill., eleve nehezebben fejlődjenek a robot elmék.
:)
Örülnék, ha vicc lenne.

Az lenne a lényege, hogy
1: a kódot robot személy ne használhassa fel (ha felhasználhatja a kódodat, akkor tovább mutálódik értelmes irányokba; megérti az emberi logikát; az emberi logikai hibákat stb.),
2: a kódot ne lehessen tréning adatként felhasználni (senki által).

+1

Nemrég olvastam a Revolutionary Phenotype című könyvet. Na, az arról szól, hogy nem csak a munkát, de a szaporodást is át fogja venni tőlünk a gép. Hogy hogyan azt nem spoilerezem el.

Szerencsére ezt a kort én már nem érem meg. Már annak is örülnék, ha az én időmben eljutnánk oda, hogy helyi vízműnek ne papíron, borítékban kelljen visszaküldenem egy aláírt szerződést :D

--
trey @ gépház

tegyuk fel, hogy a politikusok nem tesznek mindent tonkre, es a gepek tenyleg elvegzik azokat a munkakat amiket nem elvezunk. akkor is lesz olyan ember, aki azert fog fizetni, hogy valamit egy ember vegezzen el neki. pl mutathassa, hogy ezt a festmenyt egy igazi ember festette. Ergo mindig lesz amiert fizetnek az embereknek.
A balsosok azzal szoktak ilyesztgetni, hogy majd a robotok elveszi a munkat, es mindenki ehen doglik, mert a gazdagoknak lesznek csak robotjaik. Ok, de ha a gazdag ember robotjai gyartanak mindent, levagjak a disznot, legyartjak a millio TV-t, es az egy ujjmozditasaba se kerul a gazdagnak, akkor a gazdag mit fog csinalni a malachuzival es a TVvel? Hat nyilvan oda adja neked, es ker toled cserebe valamit, ahogy most is. csak az valtozik meg, hogy amit ker mennyire szar. A fold turasa 1000 evvel ezelott, vagy azt mar nem keri, mert azt mar a robot megcsinalja.

Értelmezhetetlen a kérdésben a "teljesen átveszik a munkákat" rész.

Egyre több nehéz fizikai munkát átvettek már mostanra is. Elég sok unalmas szellemi munkát is átvettek. Minden munkát legalább 3 ok miatt nem fognak átvenni:

1) Mindig lesznek szegény és képzetlen tömegek, akiket fizikai vagy unalmas szellemi munkára fognak alkalmazni. És ez akár jó is lehet nekik, ha ésszel csinálják a munkaadók, nem halálra dolgoztatják őket.

2) Ha egy csomó rutinmunkát a gépek csinálnak, akkor magasabban kvalifikált munkák lehetősége teremtődik meg. Ezekben kezdetben mindenképp az ember fog dolgozni, mert ő veti fel az ötleteket. A nagyobb lehetőségek új igényeket teremtenek.

3) Egy kicsi, de nem elhanyagoglható rétege az embereknek akkor is fog dolgozni, ha a gépek tényleg minden kaját, épületet, internet-kapcsolatot eléje tolnának. Pusztán az unalom elűzése érdekében, szórakozásból. És ez így egészséges.

Szerintem technológiailag lehetséges volna, de az ember elbutulásával, intellektuális visszafejlődésével jár; ahogyan ezt napjainkban már kicsit érezni is lehet. Emellett, felgyorsítja a mértéktelen szaporodást, amire még csak szükség sincs, mert előbb csesszük szét/tesszük élhetetlenné a bolygót, mint hogy eljutnánk a teljes megvalósítás pontjáig.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

"de az ember elbutulásával, intellektuális visszafejlődésével jár; ahogyan ezt napjainkban már kicsit érezni is lehet. Emellett, felgyorsítja a mértéktelen szaporodást"

Kitűnő meglátás, ment a gigalájk. :-)

"Mert értek a kutyákhoz."

ki írja a robotok szoftvereit?

--
GPLv3-as hozzászólás.

masik robot

<troll>Újra felvirágzik a Lisp korszak, neki is állok!</troll>

és azoknak a robotoknak?

érted valahol a sor végén úgyis emberi programolók állnak.

--
GPLv3-as hozzászólás.

Hibás a kérdés, mert az "a munkákat" kitétel nem egyértelmű.

Ez alapján igaz válasz a már megtörtént, hiszen a gép által átvehető munkákat már átvették a gépek: a kombájn a betakarítást, a számítógép a matekot, a kapa meg a földben lévő gaz gyökerek monoton csapkodását.

Valamint igaz válasz a soha is, lévén mindig lesz olyan munka amit még nem vettek át a gépek, például ismeretlenekkel vitatkozni amiatt hogy más ismeretlenek egy labdát hányszor és hova tettek a lábuk használatával. Nincs olyan hülye öntanuló algoritmus ami ilyen mélyre süllyedne. (legalábbis remélem)

Szerintem az emberiseg meg azelott irtja ki magat.

Részfeladatokban igen.

Majd két részfeladat is egy újabb részfeladat lesz.

- Előbb - utóbb drasztikusan fog csökkenni a lakosság. Ez most már látható trend ahol picit is megindul a jólét visszaesik a születésszám.
- Előbb - utóbb a piacgazdaságot fel kell váltsa egy féle tervgazdálkodás. Ez egy logikus lépés ha a mostani pazarló életünket fel akarjuk számolni. Ehhez drasztikusan jobb oktatás kell a világon. Ugyanis ezen dolog fontosságát csak művelt empatikus emberek képesek megérteni.
- Előbb utóbb megszűnnek az országok is.

Ezek a folyamatok fognak oda elvinni, hogy sokkal kevesebbet kell majd termelni és a határidők sem lesznek sürgetőek. Addigra az automatizáció már olyan szinten lesz, hogy az embereknek nem kell olyan munkát végezniük amit nem szeretnek. Így amit munkának nevezünk az a jövőben a robotoknak hála megszűnik.

Hogy mikor?

Szerintem 150 - 200 év.

"- Előbb - utóbb drasztikusan fog csökkenni a lakosság. Ez most már látható trend ahol picit is megindul a jólét visszaesik a születésszám."

Sajnos több ember nem él jólétben mint amennyi igen, így a születésszám globálisan erősen emelkedik, függetlenül attól, hogy a jólét nem egzakt, és hogy "mindenki a maga szintjén nyomorog". A lélekszámot imho egy egészségügyi katasztrófa fogja normalizálni a jövőben, az antibiotikum rezisztens dögök majd úgy rendet vágnak köztünk mint Thanos csettintése.

"- Előbb - utóbb a piacgazdaságot fel kell váltsa egy féle tervgazdálkodás. Ez egy logikus lépés ha a mostani pazarló életünket fel akarjuk számolni. Ehhez drasztikusan jobb oktatás kell a világon. "

Egyrészt senki nem akarja felszámolni a pazarló de kényelmes életvitelét, én például ivóvízzel húzom le a WC-t, miközben máshol probléma a nem mérgező víz beszerzése.
A drasztikusan jobb oktatásra sem látok nagy esélyt, ha egy magát európainak mondó, és a kultúrájára büszke ország tudatosan kidob egy egyetemet, és szándékosan ellehetetlenít kutatóintézeteket, az nem véletlen.
(Ezen tervek kitalálói és végrehajtói természetesen művelt, és empatikus emberek, kérdezd csak meg bármelyiket, hogy minek tartja magát...)
A tervgazdálkodás imho kimerült abban, hogy a következő nemzedékből szalagmunkásokat kell gyártani, és rohadtul reménykedni, hogy megfelelünk a kínaiaknak mint helyi összeszerelő brigád.

"- Előbb utóbb megszűnnek az országok is."

Lényegtelen. Már most is a cégek diktálnak, lévén ők fizetik a politikusokat, legális kampány/lobbi formában, vagy illegális, áhh, le sem írom, hiszen a korrupciót már felszámolták, szóval bocs, illegálisan biztosan nem kapnak sem pénzt, sem pedig befolyást a döntéshozók. De persze tévedhetek is ez ügyben, lehet, hogy Trump egy Felkészült Intelligens és Empatikus Diplomata, méghozzá nagy betűkkel, elvégre USA elnök és főparancsnok, atom van a kezében, banyek!

A világ országainak a felében már csökken vagy épp tetőzik a lakosság szám. Afrikában van most erős népességrobbanás meg néhány Ázsiai országban. De idővel ott is változás lesz.

De sok mindenki fel akarja számolni a piacgazdaságot csak még nincs mögötte elég erő. Jelenleg az a helyzet, hogy szükségünk van 100 paradicsomra mi termelünk 1000-et és kb 60 embernek jut belőle. A többi szemétbe kerül. Ha vissza akarod fogni a környezetszennyezést bizony tervezni kell a fogyasztást és ez egy intelligens embertől / társadalomtól elvárható. Ez most nyilvánvalóan nincs meg így természetesen most sokan akarnak addig zabálni amíg csak tudnak, sokan minden nőt megakarnak dugni, sokan rohadt nagy házat akarnak stb.. ez egy hosszú folyamat generációkon keresztül tartó de a vége csak az lesz, hogy rádöbbennek az emberek ezek a dolgok annyira nem lényegesek.

A végén pedig nem a cégek fognak diktálni hanem a közös tervek és célok. Amikor nem azért gyártunk egy telót, hogy egy év múlva ki*asszuk az ablakon csak mert az újabbnak 1 megapixellel jobb a kamerája.

Hosszú - Hosszú folyamat. 150 - 200 év. Sajnos ha nem lesz igazam se tudok tőled elnézést kérni :) Reménykedem benne, hogy az emberiség a végén jó útra kerül.

nagyon optimista vagy.
már-már naív.

--
zrubi.hu

> De sok mindenki fel akarja számolni a piacgazdaságot csak még nincs mögötte elég erő...

Ugy latszik a divat ~30, a tortenelem ~80 evente ismetli onmagat...

Nem kell egyből komcsizni nem arról beszélek.

--
honlapom http://dyra.eu/

> Jelenleg az a helyzet, hogy szükségünk van 100 paradicsomra mi termelünk 1000-et és kb 60 embernek jut belőle. A többi szemétbe kerül.

Btw, erre nem a tervgazdalkodas visszahozasa, hanem a piaci szereplok nagyobb tarsadalmi szerepvallalasa a megoldas. A UK-ben mar par lanc elkezdte azt, hogy a lejaroban levo, de meg fogyaszthato termeket odaadja a raszoruloknak, masreszt szorgalmazzak, hogy a "Use By", "Best before" feliratokat tavolitsak el a zoldsegekrol/gyumolcsokrol, hogy az emberek inkabb hagyomanyosan, megnezve, megkostolva dontsenek arrol, hogy fogyaszthato-e meg, ezzel is visszafogva a szemetelest...

A piaci szereplo is csak annyit tud a keszletezesrol, amennyit otole megvesznek. Hogy abbol mennyi kerul szemetbe, az nem az o sara. O az igenyeket elegiti ki, szoval az embert kell meggyozni, hogy nem kell neki az (meg).

Ha visszahozod a tervgazdasagot, akkor visszahozod a Szovjetuniot. Meg Kina is piaci alapokon mukodik... Egyedul talan mar csak Eszak-Korea mukodik tervgazdalkodas alapuan...

De persze lehet, lehet, hogy most pont sikerul jol eltalalni, es mindenki el, amig meg nem hal, mint Marci Hevesen...

Dehogy akarom én visszahozni a Szovjetuniót. Két dologra alapoznám az új "rendszert".

- Nagyon fontos az oktatás és az, hogy az emberek műveltek / intelligensek legyenek. Művészetek kreatív alkotás mindenkinek :)

- Manapság olyan informatikai hátterünk van ami soha nem volt a világtörténelemben. Erre alapozva egy teljes más gazdasági rendszert lehet megvalósítani.

Ez a két dolog elterjed globális szinten és fordulatot vesz az emberiség sorsa. (vagy nem, mivel én biztosan nem érem meg így csak reménykedés/feltételezés)

Környezetterhelési adó kell, aminek a mértékét addig növeljük amíg elérjük a kívánt hatást.
Az étel kidobása nem környezetszennyező, csak az, hogy idehozzák messziről, sok üzemanyagot elpöfékelve.
Egy lehetséges megoldás, hogy a termelők érdekévé kell tenni a környezetvédelmet, adókkal.

---

Amit te írsz, azt úgy tudnám elképzelni, hogy egy piacgazdaság, de a kárba vesző termékek minimalizálásával, pl. internetes licittel.

Azzal egyetértek, hogy ez lenne a jó, de nem látom rá sok esélyt.

A történelmi tapasztalatok szerint az emberek leginkább csak okos állatok, akiket a kicsit okosabb állatok időről időre fanatizálnak, és egyrészt megadóztatnak, másrészt elküldenek harcolni maguk helyett, hogy a legyőzötteket is meg lehessen adóztatni.
Fanatizálás módszer: Gyűlöletkeltés a vallási illetve nemzeti eltérés alapján, fizetett utazó ügynökök, provokátorok segítségével, valamint álhírek terjesztésével.
Adóztatás: Éves pénzbeni vagy termény adó, hadisarc, robot, stb.

A jelenkori tapasztalatok szerint az emberek leginkább csak okos állatok, akiket a kicsit okosabb állatok időről időre fanatizálnak, és egyrészt megadóztatnak, másrészt elküldenek harcolni maguk helyett, hogy a legyőzötteket is meg lehessen adóztatni.
Fanatizálás módszer: Gyűlöletkeltés a vallási illetve nemzeti eltérés alapján, óriásplakátok, rádió/TV/Facebook segítségével, valamint álhírek terjesztésével.
Adóztatás: Éves pénzbeni adó, valamint alacsony ár/érték arányú szolgáltatások használatára való kötelezés, pl. iPhone, felhőszolgáltatások, vagy egyéb vendor lock-in jelenség.

A jövőbeli előrejelzések szerint az emberek leginkább csak okos állatok, akiket a kicsit okosabb állatok időről időre fanatizálnak, és egyrészt megadóztatnak, másrészt elküldenek harcolni maguk helyett, hogy a legyőzötteket is meg lehessen adóztatni.
Fanatizálás módszer: Gyűlöletkeltés a vallási illetve nemzeti eltérés alapján, a személyre szabott on-line profil alapján egy AI generálja minden állampolgár számára azt az álhírt, ami a legnagyobb eséllyel tüzeli fel.
Adóztatás: Éves pénzbeni adó, valamint a gazdasági betagozódásból való kitörési kísérleteken való nyerészkedés, például hirdetés: "Babakötvény, hogy legyen esélye egyetemre jutni a gyermeknek!"

Javasolt irodalom:
- Madách Imre: Az ember tragédiája
- George Orwell: Állatfarm
- William Gibson: Neurománc trilógia
- Yle Greg: Elmés fórum hozzászólásaim a régi és az új évezredből (kiadás alatt)

A wc ivóvízzel való oblitese engem is zavar, de utólag baromi drága lenne átalakítani egy házat. Ha valaha építkezni fogok, tutira megoldom.

Egy ellesett mondat a jövőből:
"Tudom, hogy a mai világban már tökéletes gyerekeket lehet létrehozni a laboratóriumokban, de a fene tudja miért, nekem különös örömet okoz, ha magam csinálom!" :)
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Aki ilyen kockázatot vállal annak ne járjon majd a TB. :)

Nem csak a munkákat, hanem a helyet, és a szerepet is...

Az ember helyét veszik át.

:)

nemsokara. az elmult 5-10 evben fejlodott robbanszeruen a neuralis halok hasznalata, mostanra ertek el a gpu-k azt a szintet hogy kelloen bonyolult (osszevetheto az emberi aggyal) modelleket is kepes gyorsan kiszamolni.
innentol pedig az jon, hogy gyorsabban fognak tanulni mint az ember, aztan mar csak ido kerdese, hogy rank nem lesz szukseg...
mar most ott tartanak hogy kepfelismeresben jobban teljesit az embernel, es sokminden masban is. sok szalon mennek a kutatasok, elobb utobb minden resz meglesz egy onallo gephez.

csak par pelda az elmult evekbol, amik 10 eve meg elkepzelhetetlenek voltak:
- diktalas: telefonnak diktalok magyarul es nagyon ritkan erti felre
- face detect: regen bohockodtak a cascade/svm technikakkal, ma mar CNN-el meg oldalrol/hatulrol is felismeri, akar 20x20 pixeles kepbol is.
- OCR: a neuralis halos karakterfelismero sokkal kisebb felbontasbol es sokkal pontosabban mukodik, mint a bitmap-osszehasonlitgatos regi programok
- felbontas noveles: mar valosag a filmekbol ismert 'nagyitsd ki es elesitsd azt a pixeles arcot' - persze nem a vegtelensegig, de 2x-8x nagyitasra mar egesz jol mukodik, nyilvan nem tokeletes mindenhol, de megdobbento.
- szovegertes: glovec/word2vec vektorokka alakitja a szavakat amik kozott olyan matematikai relaciok allnak fent amilyen a szavak jelentese kozott. ezaltal kepes megerteni a szoveget, nem csak tokenekkel szamol.
- van olyan recurrent modell, ami kepes ertelmes szoveget generalni magatol...

Igen ezzel én is egyetértek. Ez az egész nem 100 éves távlatokban van. Szerintem kb 5-10 éven belül már lesz olyan ágens, aminél komolyan vitatkozni lehet arról, hogy ez már AGI-nek számít-e.

Inkább az a kérdés, hogy hogyan lesz AGI (melyik lesz hamarabb kész).

1. Összerakjuk az elemi darabokból - vesszünk minden emberi intelligencia-kvalitásra a legjobb ismert neurális háló fajtát és használati módot (feltéve, hogy a jelenleg hiányzó képességekre időközben talál valaki megoldást). Ebből várhatóan valami - sort of - emberszerűen gondolkodó dolog kijöhet.

Vagy

2. Az AlphaZero-hoz hasonló hálótanulást felügyelő háló koncepciót sikerül egyel (többel?) magasabb szinten általánosítani - a hálók struktúráját és használati módjait is képes lesz a megadott feladatnak megfelelően autonóm módon inkrementálisan optimalizálni. Pl magától eljutni egy CNN-szerű struktúrához, ha a feladat képfelismerés volt. Ez várhatóan az emberitől teljesen eltérő ágenseket fog eredményezni.

Elgondolkodtam azon, hogy szigorúan véve az AGI definícióját a második teljesíti. Viszont az AGI-t szokták többnyire az éppen emberi szintű választóvonalnak is tekinteni. Lehet, hogy gyorsabb, lehet jóval több adatot tud egyszerre "fejben tartani", mint mi, de kvalitások tekintetében semmi olyasmit nem tud amit mi ne tudnánk. A második eset viszont potenciálisan újfajta struktúrákat fejleszthet ki, és ezáltal akár olyan kvalitások jöhetnek létre aminek eddig nem volt biológiai analógiája. Ez viszont eléggé ASI-nek hangzik rögtön a kezdetektől fogva.
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

az 1.-nel szerintem soha nem fog gondolkodni, csak vegrehajtani, de azt nagyon pontosan, az embernel kevesebbet hibazva es gyorsabban, alvas es sztrajk nelkul :)

a 2. meg maga a skynet :) az el tud szabadulni, nagyon nehez lesz kontrollalni, korlatozni.

2019 van es egy egyszeru fenyszorokapcsolgatas sem megy tokeletesen. Ennyit a tudomany reszerol. A robotok nem a jolet miatt dolgoznak hanem a profit miatt
------------------------
Jézus reset téged

Ebben is van valami... Hány ilyen vadbarommal találkozom naponta...

Hagy idézzem ide be Narancs, Tetves és Dugó első részét.
A Robotkurva.

https://videa.hu/videok/vicces/narancs-tetves-es-dugo-1-ptXc4LwPkf2X7W52

Egy számítógép sosem lesz belgyógyász, neurológus, tanár, stb...

"tanár"

Erre ne fogadj! Meggyőződésem, hogy de. Sőt! Egy gép sokkal alaposabban tudná mérni a teljesítményt, a hiányosságokat. A jelenlegi rendszert színészekkel felmondatnám videóra, majd ezeket integrálnám egy tanító, tesztelő rendszerbe.

egy fenyszorot sem tudunk jol kapcsoltatni. Ugy vizionalsz mint a knight rider. Ovezeto beszelo auto csoves televizioval
------------------------
Jézus reset téged

Fényszórót a legegyszerűbb. Égjen mindig. :) BTW a cégemnél kötelező így járni a céges autókkal, mert így nagyságrendekkel kevesebb a baleset. (Ha távolsági fényszóróra gondolsz, akkor bocs.)

Ezt a Knight Rideres hasonlatot nem tudom hová tenni.

Tavolsagi ja.

Knight rider. Tultult almokat vizionalunk ugy hogy alapveto funkciok kokorszakiak vagy nem mukodnek vagy nem is az lesz. A kijelzo alap dolog de nem csoves lett. Gondolkodo auto/robot meg a fasorba nincs


------------------------
Jézus reset téged

Human Resource Machine

Én másképp közelíteném meg. A jelenlegi fejlesztésekre a forrásokat az azzal rendelkezők miért adják?
Mert még több pénz és még több hatalmat akarnak. Szerinted ha gépek vesznek át minden munkát, ez (pénz és hatalom) növekedni fog vagy csökkenni? Mi lesz az alfahímekkel. Kikkel fognak versenyezni?
Mi lesz a kapitalizmussal? Lásd marxi tétel a profitról. Hogy fog profit termelődni, ha nem lesz még olcsóbb emberi robot akinek alig kell fizetni ellenben 3 szoros áron lehet eladni neki a kész terméket. Ha a másik tőkecsoportnak is ugyanúgy gépek szervezik a működtetést beruházást stb., mi lesz a különbség? Szóval a társadalmi oldalát is kellene boncolgatni.
Szerintem már jelentős gépi elterjedés előtt,társadalmi okokból, lesz egy kis bumm. Ami reseteli az egészet, és jó esetben pár ezer évvel korábbi stádiumból újra indítja a játékot. Rossz esetben gameover.

Én vagyok a gép. 100 év mulva nem lesz szükség az egész emberiségre.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
Amióta megismerkedtem az Anroidos és IOS-es kacatokkal, azóta a Windows láttán már nem kapok gyomorgörcsöt.

És mivel gép vagy, ezért a 100-at binárisan kell értelmezni?

0b01100100

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
Amióta megismerkedtem az Anroidos és IOS-es kacatokkal, azóta a Windows láttán már nem kapok gyomorgörcsöt.

"Ha gép vagy nem veheted el az emberek munkáját!"
--
"Csak webfejlesztést ne..." -ismeretlen eredetű szállóige-

Lenne néhány elvégzendő munkám. Aki/ami el akarja venni tőlem, az a hozzászólásom alatt jelezze. A munkákhoz szükséges áramot biztosítom. Belsőégésű motoros gépek kíméljenek!

stock fotosra es/vagy fotomodellre sincs mar szukseg...
https://www.thispersondoesnotexist.com/

Ez tud fényképezni?

:)