Véleményed szerint a rád bízott, általad üzemeltetett hardveres rendszer (gépterem oldal) éves büdzséje ...

 ( trey | 2014. március 12., szerda - 9:52 )
Eltúlzott. Már nem tudjuk, hogy milyen felesleges vasakat, gyártói support-ot vegyünk, annyi pénzkeretünk van rá.
2% (5 szavazat)
Kiváló. Minden vas megfelelően van méretezve, a semmi sem hiányzik, cserealkatrászek polcon. Gyártói support mindenre.
8% (23 szavazat)
Elfogadható. Minden vas megfelelően van méretezve, cserealkatrészek polcon. Gyártói támogatás csak vész esetén kérhető.
16% (45 szavazat)
Elégséges? A vas a feladathoz van méretezve, de ezen kívül még egy tartalék diszkünk sincs polcon. Gyártói support csak álom.
32% (92 szavazat)
Elégtelen. A vas a feladathoz vicc, de azért még működünk. Annyi pénz van, hogy kritikus hibák javítását azonnal elvégezzük.
15% (43 szavazat)
Nevetséges vagy egyáltalán nincs. Az egész rendszer gáz, folyamatos hibák, rettegés, hogy mikor futunk bele egy nagy pofonba.
12% (35 szavazat)
Egyéb, leírom.
16% (47 szavazat)
Összes szavazat: 290

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Kiváló. Csakis a feladathoz túlméretezett, noname, elavult hardvereket használunk, gyártói támogatás nélkül, négyszeres túlbiztosítással.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Hálistennek a második, mondjuk ez egy amerikai cég németországi központja :)

Valahol a kiváló és az elfogadható között. Sok a régi vas, amelyekre nem gyártói, hanem független szállítói supportot veszünk igénybe.

(x) Egyéb, leírom:
Csak az eredmény érdekel :)

+1

+1

Erre az esetre ott az "Eredmények". Nem muszaj szavazni...

Kivalora szavaztam, de azert van egy ket legacy (lejart a gyartoi support) cucc is, de ezek nem kritikusak.

--
http://blog.htmm.hu/

cserealkatrászek polcon VS Gyártói support mindenre?!
HA van normális "Gyártói support mindenre" akkor meg minek a "cserealkatrászek polcon"
Szerintem aki meg tudja fizetni a "Gyártói support mindenre" kategóriát az alapból megfelelően redundáns rendszereket tart fenn....

Lemezekből illik tartani párat a "polcon", még ha van is mindenre kiterjedő garancia.

-

Mondhatjuk, hogy jobb ma egy coldspare, mint holnap egy szopás... :) A coldspare/polcos megoldás általában hasznos még akkor ha 24/7-es garid van, illetve a 24/7-es NBD-re cserélhető. A mai clusterbarát világban egy szerver kidőlését a cluster általában elviseli. A diszk cserénél jó esély van rá, hogy napközben lehet cserélni kb. azonnal amint megjelenik hiba, de rossz esetben is reggel valamivel korábban be lehet kúszni és cserélni a hibást majd jelenteni a hibát a supportnak.

Azért vannak olyan helyek ahól elvárás, hogy hardware vagy annak management eszköze magától jelentse be a supportnak ha hiba van és kb 1 percen belül megkapjam a supportnál nyitott ticket számát, aki 6 vagy 12 fixtime-os support keretében jön és cseréli így nem kell coldspare alkatrészekkel szórakozni...
(igen Magyaroszágon)

Meg olyan is, ahol nem tűrnek semmilyen hazatelefonálást.

--
trey @ gépház

a legnagyobb problemam jelenleg az, hogy mindenki tul lassan szallit :)

My life :)

--
L

de tenyleg, SM 10 napot mondott kb 13 napja... :( (munkanap, nem naptari)

azt mondtak, hogy mivel kiterjesztett garival veszem, igy USA-bol kell szallitani, es svajc az egyetlen orszag europaban, ahova nem direkt szallitjak, hanem a disztrin at...

Ami global SKU az kb. azonnal jöhet hollandiából... Egyébként a gari kiterjesztett cuccnál nem full mind1?:)

marmint, mi mindegy? a szallitas? :) nekem csak a szallitas volt a fontos, mert ahogy bloggoltam is rola, elfogyott a mostani rendszerunk :(
meg van egy twin u2 rendszerem elfekvoben, holnap feltoltom memoriaval meg diszkekkel, es berakom, de aztan tenyleg nincs mas (es ez is mar a jatszos gepem)

btw, supermicrotol hollandiabol kozvetlen lehet rendelni, vagy muszaj atmenni a helyi disztrin?

A SuperMicro oldalon kéne mind1nek lennie, neked nyilván nem mind1, hogy mennyit vársz.

De most ti az IBM-nél Supermicroztok? :)

Egyébként ez a baj: el lehet dönteni, hogy most olcsó árak vagy készletezés kell. Lehetne mindent mindenhonnan 1 napos szállítással is, csak persze akkor minden sokkal drágább lenne, mert kellene egy rakás cuccot készleten tartani, amit potenciálisan csak veszteséggel (vagy sehogy) nem lehet eladni. De nemrég volt egy indexes cikk, ahol a cikkíró kb. a webshopokat savazta végig több szempontból is. Erre főnököm csak annyit mondott, hogy igen, el lehet dönteni, hogy most olcsó árú vagy szolgáltatás kell. Kettő együtt sajnos nem megy.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

a system x-et eladtuk, emlekszel? ;)

nem mindenre hasznalok SM-et, volt egy nagyon specialis igenyem (2U hely van egy specialis, sajat epitesu rackben osszesen, es oda kellett >=3 node), es oda egyetlen egy cucc felelt meg, nekik a twin u2-es rendszeruk. aztan megtetszett, es azota ebbol vettem parat.

storagera meg mindig x3650 M4 BD-t hasznalok, ezek csak compute nodeok.

megfelelo uzleti indoklassal barmit lehet venni, barkitol :-)

Az az eladás nem történt olyan regen. :)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Saját cucc ér?

Vas a feladatra elég (picit túl méretezett), viszont az üzemeltetésre nincs keret...

Szerk:
"Eltúlzott. Már nem tudjuk, hogy milyen felesleges vasakat, gyártói support-ot vegyünk, annyi pénzkeretünk van rá. 1% (2 szavazat)"
Úgy látom 2-en Dubaiban melóznak :D

--
Fontos! Ha berágok, nem feltétlen személyed ellen szól...
openSUSE 13.1 x86_64

Hektikus!
Éves keret nincs megszabva. Indokolt igény esetében egyedileg kell engedélyeztetni.
Volt idő amikor pár száz forintért is csúnyán nézés volt, mostanában a szükséges és indokolt igények esetében általában nincs gond. Persze minél magasabb az összeg annál részletesebb, alaposabb indoklás kell!
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

nemide