Következő
Előző
Tartalom
A következő felsorolás tartalmazza az összes olyan grafikus kártyát,
melyekről ismert, hogy működnek SPARC platformon:
- MG1/MG2 - SBus vagy Sun3-ba intergrálva - max. 1600x1280 @ mono (BWtwo)
- CGthree - hasonló az MG1/MG2-höz, de támogat színeket is - maximális felbontás?
- GX - SBus - max. 1152x900 @ 8bit (CGsix)
- TurboGX - SBus - max. 1152x900 @ 8 bit (CGsix)
- SX - kizárólag SS10/SS20 - max. 1280x1024 @ 24 bit - (CGfourteen)
- ZX(TZX) - SBus - 24bites 3D gyorsító kártya - maximális felbontás?
(Leo)
- TCX - AFX - kizárólag Sparc 4-hez - max. 1280x1024 @ 8bit
- TCX(S24) - AFX - kizárólag Sparc 5-höz- max. 1152x900 @ 24bit
- Creator - SBus - max. 1280x1024 @ 24bit (FFB)
- Creator3D - SBus - max. 1920x1200 @ 24bit (FFB)
- ATI Mach64 - gyorsított 8/24bites kizárólag Sparc64 PCI-hoz
Használhatsz PROM-ot a kimenő karakterek megjelenítésére a képernyőn,
vagy a soros konzolon.
Nézd meg a Sparc Frame Buffer GYIK-et a
http://c3-a.snvl1.sfba.home.com/Framebuffer.html
címen.
A make config alatt választanod kell, hogy a promcon -t és/vagy
az fbcon -t fordítod bele. Választhatod mindkettőt, de ekkor
kernel flag-ekkel kell kiválasztanod az eszközt. Mindig az fbcon
az elsődleges, ha nem állítod be az elsődlegest. Ha a promcon
nincs kiválasztva, az indításkor a dummycon -ra mutat alapértelmezés
szerint. Ha a promcon ki van választva, ezt az eszközt használja.
Amint a buszok elindultak, ha az fbcon bele van fordítva, a
kernel megkeresi a fenti framebuffereket és az fbcon segítségével
használja azokat. Ha nincs framebuffer eszköz, a promcon aktíválódik.
Íme a kernel opciók:
video=sbus:opciók
ahol az "opciók" vesszővel elválaszott lista:
nomargins a margót 0,0-ra állítja
margins=12x24 a margót 12,24-re állítja (az alapértelmezettet a
felbontásból számolja ki)
off ne használja az SBus/UPA framebuffer eszközöket
font=SUN12x22 egy meghatározott karakterkészletet használjon
Így például, ha
video=sbus:nomargins,font=SUN12x22
opciókkal
indítod a géped, csinos, gyors konzolt kapsz 96x40-es szöveges felbontással,
ami hasonlít a Solaris konzolhoz, de szinekkel és olyan virtuális terminálokkal,
mint az Intel platformokon.
Ha a SUN12x22 karakterkészletet szeretnéd használni, engedélyezned
kell a make config alatt (tiltsd le a fontwidth != 8 opciót). A
gyorsított framebufferek bármely 1 és 16 képpont közötti szélességgel
rendelkező karakterkészletet meg tudnak jeleníteni, míg a buta framebuffer-ek
csak a 4, 8, 12 és 16 képpont szélességű karaktereket támogatja.
Ajánlatos friss consoletools csomagot beszerezned.
Következő
Előző
Tartalom
|