Következő Előző Tartalom

10. Framebuffer eszközök használata SPARC platformokon

10.1 Mely grafikus kártyák működnek a framebuffer eszközzel?

A következő felsorolás tartalmazza az összes olyan grafikus kártyát, melyekről ismert, hogy működnek SPARC platformon:

  • MG1/MG2 - SBus vagy Sun3-ba intergrálva - max. 1600x1280 @ mono (BWtwo)
  • CGthree - hasonló az MG1/MG2-höz, de támogat színeket is - maximális felbontás?
  • GX - SBus - max. 1152x900 @ 8bit (CGsix)
  • TurboGX - SBus - max. 1152x900 @ 8 bit (CGsix)
  • SX - kizárólag SS10/SS20 - max. 1280x1024 @ 24 bit - (CGfourteen)
  • ZX(TZX) - SBus - 24bites 3D gyorsító kártya - maximális felbontás? (Leo)
  • TCX - AFX - kizárólag Sparc 4-hez - max. 1280x1024 @ 8bit
  • TCX(S24) - AFX - kizárólag Sparc 5-höz- max. 1152x900 @ 24bit
  • Creator - SBus - max. 1280x1024 @ 24bit (FFB)
  • Creator3D - SBus - max. 1920x1200 @ 24bit (FFB)
  • ATI Mach64 - gyorsított 8/24bites kizárólag Sparc64 PCI-hoz

Használhatsz PROM-ot a kimenő karakterek megjelenítésére a képernyőn, vagy a soros konzolon.

Nézd meg a Sparc Frame Buffer GYIK-et a

http://c3-a.snvl1.sfba.home.com/Framebuffer.html
címen.

10.2 A framebuffer eszközök beállítása

A make config alatt választanod kell, hogy a promcon-t és/vagy az fbcon-t fordítod bele. Választhatod mindkettőt, de ekkor kernel flag-ekkel kell kiválasztanod az eszközt. Mindig az fbcon az elsődleges, ha nem állítod be az elsődlegest. Ha a promcon nincs kiválasztva, az indításkor a dummycon-ra mutat alapértelmezés szerint. Ha a promcon ki van választva, ezt az eszközt használja. Amint a buszok elindultak, ha az fbcon bele van fordítva, a kernel megkeresi a fenti framebuffereket és az fbcon segítségével használja azokat. Ha nincs framebuffer eszköz, a promcon aktíválódik.

Íme a kernel opciók:

video=sbus:opciók
        ahol az "opciók" vesszővel elválaszott lista:
                nomargins       a margót 0,0-ra állítja
                margins=12x24   a margót 12,24-re állítja (az alapértelmezettet a 
felbontásból számolja ki)
                off             ne használja az SBus/UPA framebuffer eszközöket
                font=SUN12x22   egy meghatározott karakterkészletet használjon

Így például, ha

 video=sbus:nomargins,font=SUN12x22 
opciókkal indítod a géped, csinos, gyors konzolt kapsz 96x40-es szöveges felbontással, ami hasonlít a Solaris konzolhoz, de szinekkel és olyan virtuális terminálokkal, mint az Intel platformokon.

Ha a SUN12x22 karakterkészletet szeretnéd használni, engedélyezned kell a make config alatt (tiltsd le a fontwidth != 8 opciót). A gyorsított framebufferek bármely 1 és 16 képpont közötti szélességgel rendelkező karakterkészletet meg tudnak jeleníteni, míg a buta framebuffer-ek csak a 4, 8, 12 és 16 képpont szélességű karaktereket támogatja.

Ajánlatos friss consoletools csomagot beszerezned.


Következő Előző Tartalom