Bármely, a /usr könyvtárban lévő, játékkal kapcsolatos, módosúló adatot ebben a könyvtárban kellene elhelyezni. A /var/games könyvtárban azokat a változó tartalmú adatokat kellene tárolni, amelyek helye korábban a /usr könyvtárban volt. A statikus adatoknak, mint például a help szövegek, szint leírások, stb., valahol máshol kellene (például a /usr/share/games könyvtárban) maradni.
Ami a /var/state könyvtárat illeti, a játékok változó tartalmú adatait a /var/lib könyvtárban lehet elhelyezni, amely csak egy átmeneti, nem egészen megfelelő megoldás. Ez az engedmény a szabvány későbbi verzióiban meg fog szűnni.
A /var/games inkább a saját hierarchiáját adta meg, mintsemhogy hagyja azt egyesítetten a régi /var/lib könyvtárral, amely a szabvány 1.2 verziójában volt. Ez az elválasztás helyi ellenőrzés alatt hagyja a mentési stratégiákat, az engedélyeket és a lemezhasználatot csakúgy, mint a gépen belüli megosztás engedélyezését, ezen kívül a /var/state könyvtárban lévő rendetlenséget is csökkenti. A /var/games elérési út a BSD rendszerben használt hagyományosan.