Autoszerelo kerestetik

Fórumok

Sewastok!

Rovid leszek. Hasznalt auto vasarlasahoz keresnek szerelot, aki a helyszinen at tudna nezni az autot. Laikuskent nem merem atvizsgalas nelkul megvenni. Az auto Gyongyostol nem messze talalhato, a kereskedesnek van aknaja. En bp-i vagyok es a jovo heten valamelyik nap mennek. A bator jelentkezot el tudom vinni.

Az auto egy 2000-es Pajero.

Termeszetesen nem ingyen kernem a segitseget.

Hozzászólások

Kárszakértővel jobban járnál, tudja azt hogy mik azok a jelek hogy a kocsi tört e vagy nem. Mi kocsivásárlásnál azt vittünk. Csak egy tipp volt ha nem lenne autószerelő. Sok szerencsét a kocsihoz.

Menjetek el a kocsival egy Mitshubishi szervízbe, és vizsgáltasd át. Lesz vagy 20k HUF, annyit megér....
Ha az eladó nem akar belemenni, akkor máris nézegedheted a következő kocsit.

olvasgass véleményeket az autóról mik a gyermekbetegségei, illesztési hézagokra figyelni, lámpák egyformák (márkára elhasználódásra) legyenek, a belül szilikonnal felcsicsázottakat is lehet otthagyni, ne füstöljön sehogy, egyenesen menjen meg tudjon állni kanyarodjon ne kopogjon semmi a futóműben, ne csöpögjön semmi belőle, azt is el lehet felejteni amiben ragyog a motortér stb egyéb általános okosságok
ezek egy részét laikusként is végig lehet nézegetni... esetleg ha van olyan ismerősöd akinek ilyen autója van vagy ha van klubja akkor onnan megkérni valakit hogy menjen el veled megnézni?

sok sikert hozzá ;)

Igen, ezeken az alapokon mar tul vagyok. Sok apro jel alapjan ki lehet szurni azt az autot, amit kerdes nelkul ott kell hagyni. Azonban vannak dolgok, amiket tenyleg csak egy hozzaerto szerelo vesz eszre. A mostani "predanal" peldaul alapjaraton van egy alig eszreveheto femszeru, utemes kopogas. Ez lehet egy meglazult csavar vagy akar a fotengely egyik csapagya is. Jobb, ha szakember latja/hallja, hiszen O akar mar arat is tud mondani a javitasra. Ilyen hangok mellett en biztos nem vennem meg, azonban a szerelo velemenyetol fuggoen lehet, hogy megeri a javitasra kolteni.

--
http://www.modernbiztonsag.org

Egy-két tanács tőlem is.
Kerekeket megnézni, a gumik állapotát. Kézzel végigtapogatni, nem hibásak-e. Pótkereket megvizsgálni.
A törésekre lehet valamiféle festékmérővel vagy mivel is választ találni.

De a legfontosabb egy szerelő, esetleg egy karosszériás emberke. Meg persze kipróbálni.
---
BornToBePuli
Software is like sex! It's better when it's free! ;-) -Linus Torvalds-

Koszonom! A kerekekre valoban nem forditottam eddig megfelelo figyelmet. Csak a bordazat melyseget, illetve a kulso peremet nezegettem, de tenyleg nem artana alaposabban megnezni.
A komolyabb tores szerencsere leszurheto a motorter allapotabol, illetve egy szerelo is sokat lat alulrol. A kulserelmi nyomok elkerulhetetlenek egy koros autonal, foleg egy terepjaronal, illetve nekem sem finomkodasra kell. :)

A probauton nem volt semmi gond, fura zaj. Nagyon siman "repult". Az egyetlen dolog ami aggaszt az a kopogo hang, amit fentebb emlitettem.

--
http://www.modernbiztonsag.org

Figyelj, vigyétek el mindenképp egy márkaszervízbe, átvizsgálásra.
Ott megnézik alaposan olyanok, akik ismerik a típust, minden porcikáját.
Egy ilyen szerelőnek olyasmi is feltűnik, hogy pl. szivárog-e a tömítőpaszta a hengerfej alól (tehát relatíve frissen volt buherálva, esetleg azért, hogy egy-két próbautat még kibírjon), vagy be van száradva, teljesen gyári, bontatlan állapotú, etc.etc.
De azt is vedd figyelembe, hogy a használt autó mindig lutri, 99,999999999999999%, hogy a km-óra vissza van tekerve, meg van egy-két svindli.
A festékvastagság-mérőzés olyan so-so dolog, mert mivan, ha valahol vastagabb, mint a gyári érték? Lehet, hogy rommá volt törve, de az is lehet, hogy csak nekitoltak egy bevásárlókocsit, és azért fújták újra. Meg kell nézni az illesztéseket is, karosszérián az összes csavart, hogy érintetlenek-e, vagy már darabokra volt-e szedve az autó.
Én mindenképp elvinném átvizsgálásra, azt a kb. 20kHUF-ot megéri.
Aztán ha az eladó nem akar belemenni az átvizsgálásba, akkor vágd pofán, mert nyílván át akart b.szni.

(km-óra állásnak úgy tudsz utánna menni, hogy a felhívod a kpm-et, és a rendszám alapján megkérdezed, hogy mikor volt legutóbb zöldkártya-vizsgálaton a kocsi - és elkéred az akkori km-állást. Valahol a neten on-line is elérhetp az adatbázis, de nem találom a linket.)

Nem vagyok büszke rá, de engem úgy is átb*sztak hogy szakszerviz volt, mikron méréstől a mindenféle vacakig minden. Szerintük az autó OK volt és nem volt törve. 2 év múlva véletlenül találkoztam valakivel akinek a főnökéé volt az kocsi, és elmesélte hogy volt összetörve. Amire közbe mindenféle jelekből már egyébként is rájöttem. A kilométer óra állás is vicc volt természetesen. Na mindegy.

Az autó szintén Mitsubishi, szóval sokat bír, ezért nehéz megítélni, hogy mi újság, de azért fáj egy kicsit, hogy sejtem, hogy a mostani kilométer óra állás +50-100e kilométer van benne. Egy kicsit paranoiássá tesz. Na meg sok bosszantó apróság van, ami nélkül azért jobban éreztem volna magam.

Nekem a tanulság az volt leginkább, hogy nem költök ennyi pénzt többet használt verdára. Vagy veszek 300e forint körül valamit és nem zavarnak a tökéletlenségei vagy újat ha lesz rá pénz.

Én személy szerint abszolute laikus kezdő vagyok autó témakörben, de mióta olvasok autós fórumokat, blogokat mindenfelé, már "gyárból most kigurult vadonatújnak" mondott autóról se merem elhinni h. valóban az. Gyk. összetört autót rendbehozva szemrebbenés nélkül eladják márkakereskedők vadonatújként, új autó áron.

Sajnos nekem nincs jó tapasztalatom az autószerelővel való "Hörbi" vásárlással. Ő se lát meg mindent. Lehet olyan belső motor probléma, aminek nincs külső jele (Pl.: azért mert beletöltött valamit, amitől a kopogások, csöpögések, füstölés megszűnnek.) Persze meglátja, ha a négy kerékhez négy keréknyom társul, vagy, ha fura színű az olaj, stb.
Ne felejtsd el, hogy ez egy használt autó és ha jól számolom már kilenc éves. Tutin volt már zúzva valahol.
A mázli az, hogy, ha komolyan átvertek, jogi úton nagy esélyed van a kártalanításra. (Ilyenre is volt már példa a baráti körömben.)
Azért sok szerencsét!

Saját véleményem, hogy ez a tipus leginkább az autok "muraközi lova". Elnyűhetetlen, kiforrott tipus, és pont arra való amire tervezték: közlekedés/munka terepen.
Ismerősöm épitkezéshez használta, olyan és annyi épitőanyagot szállított vele ami belefért, illetve megrakott utánfutót vonszolt nap mint nap. Más napokon meg vadászni járt vele (itt sem autópályákon használta).
Gyakorlatilag amikor eladta csak a belső boritást kellett kitakarítani / javítani, és néhány kopó alkatrészt cserélni (kuplung, fékbetétek, lengéscsillapító, levegőszűrő stb.). A Pajero-t 1982 óta gyártják, míg a gyár terepjárót 1934 óta gyárt. Ez nem citroen, és a mitshubitshi márkanév maga a garancia. Gépészetileg a pajero "elnyűhetetlen", csak olyan motorikus gondokra számíthatsz amire a hasonló korú társainál kell felkészülni.

Gondolom nem véletlenűl választottad ezt a tipust...

Az eredetiség vizsgálaton, amúgy sokminden kiderűl a gépről. Ezen kívűl arra fel kell készülni, hogy erre a tipusra is kell költeni előbb vagy utóbb. Szerintem feleges autószerelőt is vinni magaddal. Amúgy nem sokat értek az autókhoz, csak a saját tapasztalataimat írtam le.

A tipusvalasztas okait jol osszefoglaltad. :) Minden hasznalt autora kell kolteni vasarlast kovetoen, ezzel nincs is gond. A szerelo nekem azert fontos, hogy megallapitson olyan problemakat, amik esetleg alkualapot kepezhetnek vasarlaskor. Nem mindegy, mit es hogyan kell cserelni vasarlas utan. Olaj, szurok, zsirozas alap, de ha erre rajon meg 4 fekbetet, 4 fektarcsa, kuplunk, gombcsuklok, esetleg 1-2 lengescsillapito, akkor az mar nagyobb tetel. Nem beszelve arrol, ha a motorhoz is hozza kell nyulni.

Amugy az auto jo allapotban van. Puha a kuplunk, fekek rendben fognak, nem nyoszorog a buckakon, tisztan, szepen szol menet kozben es lenduletes. Az egyetlen felelmem, amit fentebb is irtam, a kopogo hang alapjaraton.

--
http://www.modernbiztonsag.org

Én is most készülök egy 9 éves 1,6-os Vectrát venni 700-ért, annak is megvan a szervízkönyve, meg minden papírja... Ha ennyi idő alatt nem keveredett el, akkor miért az elköveztkező 1-2 évben tűnne el? Ha megveszem, én is megtartom. Eladáskor (és vételkor is) jó, ha megvan a szervízkönyv...

Az én '92-es diesel vectrámnak megvolt, pedig februárban vettem... 350.000km, első magyar tulaj és amit láttam benne + számlák meggyőztek, azóta májusban volt műszakin és csak gömbfejek + fékbetétek, 50.000-ből átment vizsgadíjjal, új zk-val. Öreg autónál nem a km számít, hanem a tulaj és az állapot
--
Kis problémából egy kis munkával nagy problémát lehet gyártani. Ha valami müxik ne b***tasd :)
Úriember az, aki nem beszél a Windows-ról, pedig tudna...

Egy jó szemű karosszéria lakatos lenne a te embered!

up!

udv
letix

ps.: a gép "lelkét" úgy is helyre pofozzák az eladás/kipróbálás erejéig, bár nem baj ha a lakatosnak a füle is jó :)

---------------------------------------------
linux alapparancsok - http://www.doksi.atw.hu

Szvsz neki nem az a lényeg, hogy volt-e sérült az autó (10+ éves autón biztos van javítás, ha más miatt nem is, bevásárlókocsi, parkolóban koccanás, ilyesmi miatt), mondjuk nem mindeg, hogy rendesen meg van-e csinálva, vagy eszi a rozsda a javítás környékén.

Inkább motorikusan, meg műszakilag kéne megnézni (motortartó-bakok, szilentek, lengőkarok, gömbcsuklók, difi, csapágyak, váltó, kipufogó-rendszer, tengelyek, stb.stb.), ott lehetnek meglepetések... És ezekre lehet elkölteni sok pénzt.

Hát, ha átolvasol néhány autós fórumot, akkor egyértelműen megerősítést kapsz a döntésedre: japán autót kell venni! Jó, hát ezek a éppen a design-ről híresek, de legalább megbízhatóak. Én 2007-ben láttam meg a Nissan Almerámat egy autókereskedésben, tetszett a királykék szín meg sok jót olvastam róla, mindenféle szerelő meg szakértő nélkül megvettem, azóta csak olajcsere, légszűrő, műszaki, zöldkártya meg egy akkumulátorcsere volt. Ja, most lesz 10 éves. Talán 88000 km van benne, amit a km óra számláló mutat, talán 188000 km, de semmi gondom vele.
Tavasszal vittem olajcserére egy ismerőshöz, akinél ott volt egy Audi-s srác, mondta neki a szerelő, hogy nehogy japán autót merjen venni, ő miből fog megélni?
Javaslom nézd meg a nepitelet.hu-n, miket írnak róla, hátha találsz valamit, ami tipikus hiba. Egyet találtam, a srác írja, hogy 200.000 km volt a számlálóban és talált egy 350.000 km-es szervizmatricát.

Nepitelet az elso. ;) Igen, azt a 350.000-est en is olvastam, de van mellette 20 abszolut pozitiv visszajelzes. Nalam soha nem volt kerdes, hogyha autot veszek, akkor az japan lesz es 2000 vagy korabban gyartott.
Azert en azt mondom, hogy egy szerelot meger a dolog, mert lehet, hogy tenyleg talal valamit az auton, amiert nem vennem meg. Egyik ismerosom szeretett volna egy hasonlo gepet venni. A kereskedo szerint holgy _erdesztol_ szarmazik, aki csak folduton hasznalta. Alaneztek egy szerelovel es egyertelmu jelei voltak az aktiv off-road hasznalatnak, ergo teljesen szetutottek az alvazat a kovek, sziklak.
En is vakon megvennem a kiszemelt darabot, ha nem hallottam volna azt a furcsa motorzajt.

--
http://www.modernbiztonsag.org

Az nem megoldható, hogy még az adás-vétel előtt csináltatsz egy eredetvizsgálatot? Adás-vételnél (egész pontosan átiratáshoz) ez kötelező, ha jól tudom, és 100%, hogy festékvastagságmérővel kiderül, ha esetleg a tulaj egy törést (vagy akár csak egy horpadást is) elsumákolt... Ha az eredetiségvizsgálatot végző személyt megkérded hol sérült az autó, abból már lehet következtetni, hogy vajon még mit roncsolt egy esetleges baleset. Minek fizetni 2szer ugyanazért? A motor, váltó, futómű átvizsgálása nem ilyen gyors és egyszerű, de ha a tulaj beleegyezik, márkakereskedésben simán megoldható, bár én inkább vinném akár maszekhoz is (vagy ahol a további szervízelést tervezed elvégeztetni), hisz lehet, hogy az eladó spanban van (esetleg flottás "törzsvendég") a szervízzel, szerelővel, és gratis, vagy némi pénzmagért kedvező véleményt formál az autóról...
Egy autóértékesítőről tudok, aki egy kis vidéki szalonban nagyon rövid idő alatt rekordeladást produkált, de csak míg a tulaj közelebbi rokona nem vitte be az autóját bevizsgálni, felértékeltetni, mert akkor kiderült, hogy nem elhanyagolható összegért cserébe némileg túlértékelte a beszámításra bevitt autót...

Hát, írtok egy papírt (nem foglalóról beszélek), leraksz némi zsét (autó értékének xy %-a, vagy, ha belemegy kibéreled egy napra mondjuk 10-15000-ért), és elviszed átnézetni az autót... Ha megveszed az autót, a már kifizetett xy % természetesen beleszámít a vételárba, ha nem, visszaadja a lóvét, a papírt meg széttépítek... De még ha 10-20 ezret ott is hagysz a kereskedőnél, annyit akkor is megér, hogy ne egy olyan autót vegyél, amire pár hónapon belül százezreket költhetsz. Ha ebbe nem megy bele, és autókereskedő, akkor ne vegyél tőle autót... Ha beviszel egy autót eladásra, ránézésre, 10 perces kocsikázás után kapásból megveszik? A normálisabb autókereskedő is csak átnézi valamennyire az autót (meg persze van "némi" tapasztalata), illetve úgyis piaci ár alatti ajánlatot ad rá, hisz adás-vételből él... Megkímélt állapotú autót könnyebb eladni. Gondolom nem ok nélkül mész megnézni azt az autót (esetleg már néztél másik ajánlato(ka)t is, illetve ha nem "népautó", akkor nem kerül sokszor x ezerbe, mire megtalálod azt, amelyiket aztán megveszel), így értéktől függően 10-20 ezret egy téged is komolyan elgondolkodtató ajánlat megér, hogy hozzá nem értőként némi rálátásod legyen mit szándékozol megvenni...
De persze ezek csak az én véleményeim. Én is most készülök autót venni (lecserélni), viszont én még csak neten nézelődőm, telefonálgatok párat... Akiket eddíg felhítam, nem lepődtek meg, hogy szeretném átnézetni az autót, mielőtt megvenném, pedig ők magánszemélyek voltak...

"ha nem hallottam volna azt a furcsa motorzajt."

Japán autóknak az a lelke. :)
A "lemezeket" olcsón lehet javítani, de egy beteg motorra
sokat lehet költeni.
inkább valami "csendesebb" gépet keress!

a Nissan Patrol GR (2.8 TD) álom autó,
de annak is meg lehet ölni a motorját.
Mondjuk terepen besározódik a hűtő és szépen megfőzöd a motort,
mert nincs megfelelő hűtés. :)

2 éve én is használtautót vettem magamnak, és noha tudtam, hogy alaposan át kell nézni, annyira mégsem tettük meg, különböző okokból. Mondjuk szerencsém volt, mert nem vertek át.

Alapvetően ha kereskedőtől vesz az ember, nagyon kell figyelni, mert az valahogy mindig át akar verni. Vagy azzal, hogy a törött autót sérülésmentesnek állítja be, vagy csak azzal, hogy az alapvetően tényleg remek állapotú autót drágábban adja, mint egy magánszemély tenné. Én ezért nem is szívesen vennék kereskedőtől, inkább magánszemélytől. Eddig két autót vettünk a javaslatomra, mindkettőt magánszemélytől, és nem szívtuk meg. Magánszemélytől vásárolni nehezebb, mert nincs akkora kínálat, utána kell járni. Sok magánszemély inkább beadja kereskedőhöz az autót, mert nincs kedve nyűglődni vele --> így viszont +100000 Ft felár sem kizárt (sőt).

Ha vásárolsz, ne csak az autót nézd, hanem a tulajdonost is. Az sem rossz, ha hagyod egy kicsit őt is vezetni, hogy lásd, mennyire gyilkolja a gépet.

Használt, 8-10 év körüli autónál ne várjon senki sem csodát. A visszatekert km-óra szinte elvárás. Most komolyan, aki vásárlóként elhiszi azt, hogy egy újkorában nem is olcsó autót 10 év alatt pont 90000 km-t használtak, az nagyon naív. (Jellemzően aki olcsó autót vesz, annak van kevesebb pénze autózni, az fog vele keveset menni.) 190000, 290000 km a valószínűbb. Nem kell megijedni, azért az utóbbi időben készített autók nevetve elfutnak 3-400000 km-t is, ha megkapják a megfelelő törődést és nem idióták vezetik. A tipikus idióta pl. hideg motorral tol padlógázt. Minősített esete a hideg turbómotoros (dízel vagy benzines) padlógázas-típus.

Kisebb törések nem kizártak, inkább az a gyanús, ha városban (főleg Bp-en) használt autónak 10 év alatt még egy apró koccanása sem volt. Szóval tényleg azt kell nézni, jól van-e megcsinálva. Persze ha akkora törés volt, hogy elütötte a futóművet vagy huzatópadon kellett kiegyenesíteni, nem szabad megvenni, csak a baj lesz vele. De ha nem a központi merevséget biztosító elemek kaptak ütést, akkor szvsz azt szépen ki lehet javítani. Rohadás ellenőrzés fontos, de nem is olyan egyszerű, mert sokszor az autó alján lévő alvázvédő bevonat alatt kezd el rohadni --> lutri, de ha időben észreveszed, olcsón javítható.

És sajnos azt is be kell kalkulálni, hogy vásárlás után motorolaj, szíj stb. csere szükséges. Esetleg fékbetét, fékfolyadék, légszűrő, miegymás.

Még egy jótanács, a céges autókat (gyakran fehér színben :D), főleg ha dízelek, nagyívben elkerülni, azoknak aztán tényleg kinyomták a szemét...
--
Selmeci Tamás
http://tselmeci.nop.hu

Remek összefoglaló! :)

"Minősített esete a hideg turbómotoros (dízel vagy benzines) padlógázas-típus."
Annyival kiegészíteném, amiről sok (turbo-s) autótulajdonos talán nem is tud/gondol, hogy a turboval szerelt motoroknál a visszahűtés is nagyon fontos.

http://www.llac.hu/hirlevel/doc11.html

Rendkívüli terhelések
Néhány megszívlelendő tanács

Na most kicsikét nemértek egyet azzal a kijelentéseddel, hogy egy 8-10 éves autóban nemlehet csalás nélkül 100e-kmter.
Ujjonan vásároltam annó az autómat 3,8 milla -kedvezmény most 8 éves múlt és 100ekm van benne, amit ha hiszed ha nem levezettem én személyesen, szervizkönyve vezetve és nincs visszatekerve.
A párom autója ami diesel és szintén ujjonan vásárolt és hatéves 87e-kmteres és szintén szervizkönyves és nem visszatekert.
Az eurotax szerint évi 15ekm az előirás ha mész vele hanem az szabja meg az értékét és ha nincs benne annyi km akor is az szerint értékelik.
A viszatekert km óra a " német" behozott autókat jellemzi, de azokat előbb feltekerik hogy kevesebbet érjenek, majd vámolás után vissza...
A márkakereskedőtől vett autó nem csak azért drágább mert nemmagánszemély, hanem az eladástól számitva garanciát is vállalnak az autóra ami nem 3nap és ha márkakereskedőnél volt az autó folyamatosan szervizelve visszalehet követni a múltját és azt hogy mikor mit javitottak benne.
Sajna a mai helyzetben sokan max csak a garanciáig hajlandóak ezt megtenni, utána sufni mühely..
Tehát amiről nemesett szó a szervizköny is baromira fontos mert sok mindent elárul(hat)

Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090

99,999%-ban a 10 éves auó-100e km nem valós adat. Sőt, 99,999%-ban vissza van tekerve a km. óra.
Te ezek szerint a maradék elenyésző részben vagy, de az is lehet, hogy most fogod kezdeni áruléni a kocsidat, és keded a beetetést. :)
Német behozott autókra nem tudom, milyen vámra gondolsz, EU-ban élünk. Regisztrációs adó meg nem a lefutott km-hez van kötve.
Szervízkönyvet+visszamenőleges pecsételést kompletten, az igényelt km-álláshoz igazodóan 20-50k között lehet szerezni szinte mindegyik szervízvezetőtől...
(Vannak elfekvőben régi szervízkönyvek is, így az sem tűnik fel, hogy friss, nem pedig 10 éves a könyv.)
Az autót el kell menni megnézni, kipóbálni, átnézetni, aztán ha nem ordítóan nagy a km-különbsé a valóshoz képest, és a kocsi nagyjából rendben van, és az ára megfelel, akkor nem kell avval foglalkozni, hogy valójában 150 ezer vagy 250 ezer km van benne, mert nem is érdekes.

Kizárt, hogy az alig bejáratott autómat elakarnám adni, egyrészt nincs 6 millám egy ujra másrészt nem adnak csak kb 1 millát érte ami nem elég a beugróra sem és mivel már havi 600km környékét kocsikázok soká lesz benne 250ekm ter :))
A " német területről " behozot autókra volt jellemző a km tekerés és valószinü hogy aki akkor hozta most is játszik vele, és az akkori tekert autókból tele van az ország...
Érdekes a vehető szervizkönyv eddig erről nemhalottam de már semmi sem lehetetlen,
ha jól emlékszem nekem valmi gyári papir is van bele ragasztva, majd megnézem.
Eddig az a kereskedő szervizelte az autómat akitől vettem + számla is van mindenről és amikor szervizelték az autót mellette álltam végig, biztos ami biztos alapon. Sok szervizbe viszont nem engedik be az ügyfelet. Ezekután sem fogom sufni mühelybe vinni mivel nyiltak olyan szervizek akik ugyanazt a munkát elvégzik fele áron mint a márkaszerviz.
Annak akinek meg van pénze BMW Mercedest venni annak van pénze bevizsgáltatni is :)))

Állatbarátokat keresek http://hup.hu/node/66090

Sajnos pontosan így van, ahogy mondod. Szervizkönyv beszerzés, visszatekerés teljesen általános. Egyetlen fegyvered az hogy jól átvizsgál(tat)od, plusz mindent kicseréltetsz rajta a vétel után, amit kell (szíj, olaj, szűrők stb). Érdemes a klímát is megnézetni, ahhoz másik szakműhely kell.
---
;-(

"Sajna a mai helyzetben sokan max csak a garanciáig hajlandóak ezt megtenni, utána sufni mühely.."
Te ezen csodálkozol??? Voltam szervízben egy évig. Láttam mi folyik ott. Mit gondolsz, mit ér egy használtautóra adott garancia? Megmondom neked, 10-20% plusszt, legtöbbször plussz párszázezret, amit ha elég kitartó vagy, és garanciális vita esetén perelsz, vagy azzal fenyegetőzöl, akkor talán van egy csekéyke kis esélyed... Egyébként ügyes trükk a kereskedőktől, hogy a használtra is adnak garanciát, hisz 10-20%-al a piaci ár felett lehet eladni az 5-10 éves használt autókat (és kb ennyivel a piaci ár alatt veszik, számítják be a használtautókat) IS, és aztán a kötelező szervízből is folyik be "némi" összeg... Akárhogy is nézem, egy új autón nincs annyi százalékos haszon, mint egy használton... Én nem vennék kereskedésből autót. Magánszemélytől meg csak alapos vizsgálatot követően, vagy ha ez nem megy, akkor személyes átvizsgálás után, árból 5-25%-ot alkudva...

"és ha márkakereskedőnél volt az autó folyamatosan szervizelve visszalehet követni a múltját és azt hogy mikor mit javitottak benne."
Te magad írtad, hogy utánna sufni műhely, szóval egy 6-10 éves autónál az esetek 90%-ban NEM LEHET visszakövetni az autó múltját. Maximum, a kereskedő követi, követheti vissza (bár azt megnézem, amikor egy Mercedes egy BMW kereskedésnek fog információt adni puszira...), amit aztán vagy megoszt veled, vagy nem... Mondanom sem kell, hogy többnyire a vagy nem a jellemző...

"Na most kicsikét nemértek egyet azzal a kijelentéseddel, hogy egy 8-10 éves autóban nemlehet csalás nélkül 100e-kmter."

Én sem. Az én autómban, ami jövő hónapban lesz 7 éves most fordult a számláló át a 42 ezren. Első tulajdonos vagyok, zsír újan vettem. És mindenhova autóval járok. Ja, hogy vidéken lakom és nem az autóban töltöm az életem? Ez igaz. A lakástól a munkahelyem 6 percre van autóval. Ebben benne van a garázsból kiállás és mélygarázsba beállás is :DD

--
trey @ gépház

> Az én autómban, ami jövő hónapban lesz 7 éves most fordult a számláló át a 42 ezren. Első tulajdonos vagyok, zsír újan vettem. És mindenhova autóval járok. Ja, hogy vidéken lakom és nem az autóban töltöm az életem? Ez igaz.

Ha nem biciklizek, én is autóval közlekedek. 2 év alatt 50000 km-t tettem bele, pedig nem járkálok annyira sokat. Mondjuk én Budapest agglomerációjában élek.

> A lakástól a munkahelyem 6 percre van autóval.

Irigyellek... Nekem 27 km, ami biciklivel ~1 óra, autóval 45-75 perc (ha 6:15-kor indulok), BKV-val nem tudom, mert eszem ágában sem volt még kipróbálni :D

Én ha tehetném, szinte mindig bringával járnék dolgozni... nekem abba esik a legjobban beletenni a kilométereket :)
--
http://tselmeci.nop.hu

> Na most kicsikét nemértek egyet azzal a kijelentéseddel, hogy egy 8-10 éves autóban nemlehet csalás nélkül 100e-kmter.

Pontatlanul fogalmaztam, azaz a hozzászólásomban áttételesen benne volt, de nem konkrétan kimondva. Egészen pontosan erre gondolok:

A nagyobb értékű autók esetében (gondolok itt 4-5 MFt és fölötte) általában nemcsak megvenni, de használni is van pénz az autót. Ilyenkor az esetek 99%-ában egyszerűen nem lehet feltételezni, hogy az autóban tényleg 100000 km alatt van 8-10 év után. Példa, ki hiszi el egy 8 éves BMW-ről, hogy 76000 km-t ment? Nem sokan. Az ilyen autók mennek, kész. Nézd meg Budapesten, egy csomó fiatal autó rohangál az utakon, használják őket rendesen. Ettől még természetesen tisztelet a kivételnek, mert valóban előfordulhatnak olyen darabok, amik 10 éves korukra alig futottak, végig karbantartva, csak ugye nem ez a jellemző, és az eredeti kérdésfeltevőnek olyan válaszok kellenek inkább, amik az általánosságokra mutatnak rá, nem pedig a ritkán előforduló kivételekre.

Másik példa, nyugdíjas pár megvette a Swiftet, simán lehet abban 8 évesen 40000 km, mert pl. csak misére járnak vele, meg amúgy sem lenne pénzük többet menni. De itt is előfordulhat, hogy a papa minden évben beletesz 30000 km-t. Csak nem ez a jellemző rájuk. (Igen, van Swift Van haszongépjármű is, amibe meg beletoltak 300000 km-t)

Na, remélem érthető voltam :)
--
http://tselmeci.nop.hu

En is ultem mar olyan zsiguliban, amiben 17 evesen 5500 km volt. Tisztelet az idos hazasparnak. :)

Alapvetoen a km ora allasa kevesbe lenyeges egy autonal. Sokkal tobbet mond az elado hozzaallasa, kulseje, az auto hangja, talalasa. Az utobbihoz szerelo kell. A tobbi lutri.

--
http://www.modernbiztonsag.org

nagyon megbízható és hozzáértő szerelőt tudok lőrincen, csak ezzel a márkával foglalkoznak. ha érdekel keress meg.

A mindent rendben talalban benne van az is, hogy a szokasos, kopo alkatreszeket cserelni kell. De ez nem is ujdonsag hasznalt auto eseten. Egeszen pontosan ugy nez ki a dolog, hogy egy olajgombat, egy fektarcsat, a teljes kipufogot kell cserelni, illetve a szokasos dolgok, vagyis szijjak, szurok, olaj, hutoviz, zsirozas.

Meg nem hallottam olyan regi Pajero-t ahol ategett volna a hengerfej. Ez mitol tipushiba?

--
http://www.modernbiztonsag.org

Kicsit felhozom a topikot, mert nekem is segitseg kene. 2000-es Skoda Fabia megvizsgalasahoz (amennyiben nem jon ossze, esetleg tovabbi egyuttmukodeshez is) keresnek szerelot, Budapesten. Az auto Csepelen van, ma voltam megnezni, kulsoleg es a motorba kukkantva laikuskent nincs feltuno problemaja, de az ugye semmit se jelent.

Egy tuzetesebb alafekvos atvizsgalast szeretnek, a topikinditohoz hasonloan persze nem feltetlenul ingyen.

Tud vki ajanlani valakit?

iPhone 4 nyeremenyjatek: http://koponyeg.hu/jatek/ca9d4cbc (koszi!)

+1

A szerelo arra jo, hogy a tenyleg laikus vasarolnak segitseget adjon a konnyen eszreveheto es komoly hibak felderiteseben. Egy ilyen atvizsgalas altalaban fel ora, max 1 ora, ami szinte semmire sem eleg. Az elso egy ev elteltevel jon elo a tobbi hiba, ami nem rohato fel az atvizsgalast vegzo szerelonek.

en nagytetenyre vittem ki az autot mikor megvettem, valami 13. utca vagy hasonlo nevu helyen van egy pici muhelye. az oreg nagyon lelkiismeretesen atnezte, alament az aknaba, emelgette, mindent megnezett, utana elvitte egy olyan korre, hogy nem gyoztunk kapaszkodni mellette :D maximalis respect, az osszes olyan problemat elmondta, ami az autonal letezett illetve ami a vasarlas utani 1-2 evben elojott
-
Slackware current / OSX Snow Leopard