855kg oldschool hardver #3

 ( Chain-Q | 2008. augusztus 25., hétfő - 0:03 )

A hétvégén nemzetközi Skoda találkozó volt Győrben. Mivel mi éppen Árok Partyn tartózkodtunk Ajkarendeken, ami nem esik túl messze Győrtől, ph03n1x haverommal átugrottunk, hogy a retroszámítógépek mellett retroverdákat is bámuljunk kicsit, nomeg persze részt vegyünk a szombat délben megtörtént Skoda-felvonuláson. Sok kép és kevés szöveg következik. :)

(Hint: klikkre nagyok lesznek)

Pont a felvonulás kezdetére értünk oda. Elöl mentek a legöregebb vasak. A legtöbb természetesen sokkal jobb állapotban mint az én "fiatal" kocsim. :)

Instant get #1 - Skoda kabrió with chick included :)

... utána jöttek az 1000MB-k ...

... majd az S100-ak ...

... S110 Coupe (*nyálcsorgás*) ...

... és a döbbenet: egy 130RS replika ... (Nem vagyok benne biztos, hogy az volt, de mindenesetre annak tűnt, és piszok jól nézett ki.)

... ezután jöttek a mi generációnk tagjai, a 105/120-ak. Bepofátlankodtunk a sorba, regisztráció nélkül (klubelnöki engedéllyel! :) és vonultunk. Sajna a konvoj szétszakadt, de aztán újra egymásra találtunk. Én csak annak örültem, hogy nem miattam szakadt szét. :)

Skoda 105/120-ak vonulnak előttünk...

... és mögöttünk is. Sok képem sajna nincs erről a részről, én inkább vezettem, és közben vigyorogtam mint a vadalma. :)

A belvárosban tett kör után visszatértünk a találkozó színhelyére, ami valami kemping-szerűség volt. Leparkoltunk, aztán gőzerővel fényképezni kezdtünk. Volt mit.

Instant get #2 - tuning Rapid

... awwwww... Ő aludt a tuning Rapid jobbegyen... :)

Jobbkormányos Rapid (gyárilag az, természetesen)

Tuning másként: 1.4 Fabia blokk, hengerenkénti leömlő, dupla dellorto karbi, stb. egy ultra-szakadt, tavasszal félig kiégett ősöreg 105 fenekében. :)

Szimpatikus elmebetegség: felfele nyíló ajtós tuning-120 :)

Instant get #3, #4 és #5 egykupacon: középen csehszlovák rendőrségi festésű 120 (korhű egyenruhás személyzet is volt hozzá, de arról nincs kép sajna), jobbra a fent már látott 130RS balra pedig Felícia kabrió. OMG.

Még egy felfele nyíló ajtós tuning-120. Normááális? :) Nem, de nekem tetszik.

... megjöttek a márkatársak! :)

ph03n1x haverom. Hátul a Fehér Rettenetem elvegyül a falkában.

Rapid hegyek, hova legyek.

A Klubelnök Úr meghozta a Skoda Forman tip. szavazóurnát. (A tetőablakon kellett bedobálni a mindenféle szépség-, csúfság- és egyéb versenyek szavazócetlijeit.)

Instant get #6 - 110, bokalefosatósan gyönyörű állapotban

Eredeti, vagy legalábbis korhű EÜ doboz, egy 1000MB hátsó ablakában.

... mindenféle Skodák. A világ legjobb autói. :)

Még több kép itt. Mi remekül éreztük magunk az alatt a rövid idő alatt, amíg ott tudtunk lenni. ph03n1x meg legalább látott néhány rendes járművet is, a francia ócskavasa helyett. :))) Amikor nagyjából körbefényképeztük a dolgokat, eljöttünk, és visszamentünk Ajkára. Árok Partyról és néhány kapcsolódó érdekességről részletek majd később.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Hah, jó volt látni ezeket a verdákat.
Köszi a képeket, jó autók voltak rajtuk! :-)
---
Powered by Áram

A csaladban egy '72-es S100 volt az elso auto. A vegen tobb barkacs munkaora volt benne, mint egy atlagos tuningautoban, es mindig volt egy-ket alkatresz apam iroasztalan ;-)

Gyerekkoromban szomszédunknak sötét bordó 1000MB-je volt, onnan emlékszem, hogy rendszeresen tolni kellett. :) Bátyám első kocsija 84 körül egy S100 volt, azt is sokat kellett tolni. :) 30 ezer forintért vette használtan (1x éves volt, már nem emlékszem pontosan) - AC pumpa reggelre rendszeresen leengedett, tehát a reggeli indulás a benzin felpumpálásával kezdődött, úszó/tűszelep problémája miatt karburátor 200 kilométerenként vagy túlfojt, vagy kiszáradt (pl. Balatonra elautózás garantáltan egy karburátorszereléssel történt), a hűtése (gondolom a farmotor miatt) katasztrofális volt, Balatonra úgy mentünk el kánikulában, hogy a motorháztető és a hátfal közé be volt aplikálva valami, hogy fenntartsa a motorháztetőt, hogy ki tudjon szellőzni a forró levegő. :) Aztán a karburátor probléma megoldása a csere lett, azt hiszem egy 105S (de lehet, hogy 120S) kéttorkú karburátora lett rászerelve, amitől a 100S "megtáltosodott" 90-nél.

Igazán nem tudom mit szeretett benne (talán, hogy első saját autója volt), de tény, hogy szerette - utána végigjárta a 105S, 120S vonalat is.

init();

Idézet:
a hűtése (gondolom a farmotor miatt) katasztrofális volt, Balatonra úgy mentünk el kánikulában, hogy a motorháztető és a hátfal közé be volt aplikálva valami, hogy fenntartsa a motorháztetőt, hogy ki tudjon szellőzni a forró levegő. :)

Ilyesmire gondolsz? :) Egyebkent engem is mindenfele remtortenetekkel meg csaladi sztorikkal riogattak mielott Skodat vettem, de eddig semmifele komoly gondom nem volt a gepjarmuvel, pedig lassan 8500km-t raktam bele, alig fel ev alatt. Ami volt, az tobbnyire gumialkatreszek, a meg eredeti (25 eves) gumicsovek, tomitesek es bilincsek eloregedese miatt volt, meg fogyo alkatreszek cserejet jelentette, de a gumikon es az aksin kivul mindent filleres osszeg volt cserelni (5 meter benzin/vizcso 2500Ft, bilincsek 300Ft, szurok/szelepek/egyebek 3000Ft, tomitesek 900Ft, es hasonlok), es a 90%-at en is meg tudtam csinalni hazilag. Fel sose forrt meg, pedig 40 fokban Szegedre utazas autopalyatempoval es utana dugoban araszolas is megvolt, koppig pakolva. Szoval IMHO erteni kene hozza, meg figyelni a szerencsetlen jarmu veszjelzeseire, amig meg filleres beruhazassal es 15 perc szerelessel megoldhatok. Es akkor nem hagy ott az ut szelen. :)

Egyebkent meg ha hulye vagy, barmit szet lehet hajtani. Van ismerosom, aki a 3 eves kocsijabol taposta ki a lelket, mert meg a kotelezo olajcserekre sem vitte el... Aztan meg meglepodott, mikor Horvatorszagbol trelezhettek haza, beallt fotengellyel, kikonyokolt hajtokarral.

-=- Mire a programozó: "Na és szerintetek ki csinálta a káoszt?" -=-

Ilyesmire gondolsz? :)

Igen, ilyesmire. :)

Egyebkent engem is mindenfele remtortenetekkel meg csaladi sztorikkal riogattak mielott Skodat vettem,

Nem riogatásból mondtam - nyilván meggondoltad, mielőtt megvetted - hanem mert tizenéves fejjel ezek inkább olyan vicces, kalandos történetek voltak. Például amikor értem jött a suliba és hazafelé leégett a műszerfalban a fűtőmotor akkora füsttel, hogy a szélvédőn nem lehetett kilátni és olyan fejjel szálltunk ki a kocsiból, mint a mecseki szénbányászok munka után a tárnából. Ráadásul ott volt az újgazdag sznob haverom is, akiknél az volt otthon a legnagyobb probléma, ha túl erősen vágta be az ember az új Mitsubishi Colt ajtaját. :)

Meg aztán a 120-as Skoda már egy sokkal jobb konstrukció volt, mint a tizenévvel korábbi S100. A 120-assal már a bátyámnak sem volt különösebb gondja.

init();