Újabb bringaút átadó

Győr-Nyúl-Pannonhalma: https://telex.hu/belfold/2021/11/20/pannonhalma-gyor-bicikliut-kerekpar
Ideje volt levenni a 82-es főútról a bringaforgalmat.

Hozzászólások

Azt hittem cím alapján, hogy vmi szalagátvágós eu-pénzből a már rég meglevő autóút szélére végigfestett, abból így levágott költséghatékony megvalósulást fogok látni.

... ahol akár egy 6..8 éves gyerekkel is bátran tekerhetsz. Nappal és sötétedés után egyaránt biztonságos gyerekkel is.
A távolság egyébként ideális egy szombati családi tekerésre. Én is kb. ilyen távolságra szoktam hétvégén a családdal eltekerni ha nem hegyi gyaloglást választok, aztán egy finom ebéd egy útba eső vendéglátóhelyen és délután visszatekerés.

Már az építésének megkezdése óta időről-időre (igaz csak autóból,) nézem, a lányom már jó ideje "használatba" is vette. A vőm csak rollerezni szokott ott. - A pannonhalmi emelkedőt tekintve egy kicsit "cobranco-s" útvonalnak tűnik. Lefelé már, - Győrújbarát irányába, - biztosan klassz lehet. :)

(A berajzolt útvonal mellett lehet "kékíteni" a Nyúltól-Győrújbarátig terjedő szakaszt is.)

Szerkesztve: 2021. 11. 21., v – 08:40

Erről beszéltem a múltkor. Olyat is hallottam, hogy a terv az, hogy Győrből le lehessen kerekezni a Balatonra kerékpérúton.

#nincs

trey @ gépház

Amugy csak en vagyok vele ugy, hogy:

"Varoskozi, orszaguti bicikliutak"
Tamogatom, fontosak, regota szukseg volt mar rajuk

"Varoson beluli biciklisavok amugy is forgalmas utakon"
Ezt kicsit tultoltak, es kar azoknak ilyet atadni, akik tobbsege eddig is leszarta a KRESZ-t

?

Kérdés hogy a többség, aki eddig leszarta a KRESZ-t, az miatt én ne merjek a gyerekkel a városi szakaszon bringázni? Csak mert van néhány % marha, ezért akarsz engem korlátozni?
Az a baj, hogy az autóvezetők között is van sok figyelmetlen vagy csak "már az van előttem, hogy beérve kivel és mit kell megbeszélnem" és ennek eredményeképpen nem életbiztosítás forgalmas utak esetén az autók közé kényszeríteni a bringával közlekedőket.

Fenntartható jövő: rinyálunk hogy 500 Ft a benzin. Nem ennek kellene a rinya tárgyának lenni, hanem annak hogy unokáinknak nem 500 Ft, hanem a "nincs" lesz a probléma. Nekünk még jutott...
Tudom, ők már a Marson fognak élni és egyéb szép álmok (napelemmel töltött villanyautó álma, stb.) de ne üljünk fel ennek, hogy ez teljeskörű megoldást tud adni.
Ha belegondolsz, 5 km-re kell eljutnod a munkahelyedre + onnan vissza újabb 5 km. Autód hidegen indulva 1,5 liter benzinnel megvan. Robogód 0,4 liter alatti üzemanyaggal, elektromos bringád ennél is kevesebbel.

Bárhogy is nézem, az unokáinkra, dédunokáinkra gondolva az 1950-es évektől meredeken felívelő nézetet, miszerint is a modern autózásnak rendelünk alá mindent, azt nagyon ideje újragondolni és a napi autózásból sok-sok embert aki teheti át kell segíteni a kerékpár, elektromos kerékpár irányába. Mindezt a bolygónk jövője, az unokáink élhető bolygójának érdekében. Ehhez pedig meg kell teremteni a biztonságos kerékpáros közlekedés infrastruktúráját és nem csak egy-egy szakaszon, hanem a kezdőpont-végcél között végig. Azaz a települések között és városban a forgalmas utak mentén egyaránt.

Vannak akik már közlekedési eszköznek is nézik a kerékpárt, nem csak amolyan lemegyek a parkba tekerni körbe-körbe céltalanul 1..2 km-t.
Nem véletlenül írtam, hogy

kezdőpont-végcél között végig

Ugyanis bringával sem tudod még térugrásos módon elhagyni a várost, netán a városhatárt elérve bejutni az úticélig, például a vasútállomásig.
Esetleg van rá jól használható alternatív ötleted?

Tegnap (azaz vasárnap este!) a nyolcason jöttem végig (Szombathelytől Székesfehérvárig!) óriási forgalom kamionokkal, összetorlódó, konvojokban haladó "személy-autóhegyekkel". Úgy gondolom, kis hazánkban már nincs messze az, amikor nem lesz érdemes autóval elindulni sehova.

" Ideje volt levenni a 82-es főútról a bringaforgalmat." - És le is van róla tiltva (kitáblázva, betartatva), vagy csak van egy plusz aszfaltcsík...? Mert jónéhány kerékpárútnak az a rákfenéje, hogy a párhuzamos főutat ugyanúgy igénybe szabad venni kerékpárral...

da) * lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) * lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d) * ..., segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,

d/2. * a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3. * a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,

Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

Forrás: KRESZ.

"Kerékpárút többségén 20kmh a max korlátozás" az a gyalog- és kerékpárút öszvérére érvényes, lásd fent linkelt tábla. A kerékpárúton 30 km/h a megengedett, de nem szokták patikamérleggel mérni.

+1

Sosem értettem a kerékpár-, vagy gyalog- és kerékpárutat versenykerékpárral versenycélra használókat.

Ez kb olyan, mintha egy Skoda jelenlegi csúcs rallyautóval a közúti forgalomban száguldoznál. Csak éppen az utóbbival ellentétben az elsőre nem ugrik a rendőr.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Am versenycelra nem hasznalhato, soha nem is volt, meg kozlekedni is alig a dugok miatt, ott atlagosan 45-52 kmh tempoval haladunk 30-50 fos csoportban.

Edzeni ha kimegyek akkor is 40 kornyeki sebesseggel haladok, lassabban nincs ertelme 90-100 kornyeki pulzussal andalogni.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Gyalogoskent, autopalya es autout kivetelevel kozlekedhetsz. Igen sajnos kerekparuton is.

Az pontosan ugy mukodik, hogy ha kifejezetten nem irja le, hogy tilos akkor lehet.

Itt tobb helyen le vannak tiltva tablaval es szoveggel is a gyalogosok a kerekparutrol, de talald ki, pont ugy setalnak rajta, rendorok meg nem szeretnek papirmunkazni.

Egyszer kialltak es KERTEK a nepeket, hogy a masik oldalt SZELESEBB gyalogjarda van, s hat egesz addig amig volt ellenorzes addig atmentek sokan sertodotten. Masnap meg minden ugyanugy. Negy azaz 4 idetlennel volt balesetem tavaly, ahol 2x en serultem meg, mert siman telefon bambulva, telefonalva fek es reakcio tavon belul "elemkanyarodott".

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Szerkesztve: 2021. 11. 22., h – 09:52

Ez az egész koncepció egy nettó parasztvakítás, csináltak egy magyar város 3 környező települését is jóindulattal közvetlenül érintő ilyen promóciós izét, valami (EU-s?) agyrém alapján. A Győr környéki hasonló körön belüli saccra 50-70 településen kb. sose lesz ilyen, pedig első tippre 2-3 még kijött volna az árából, ha nem nálunk épül, de ezt vegyük lényegtelennek.
Egyrészt Nyúlról vagy Győrűjbarátról (onnan forgalomban lehet eljutni az új úthoz), jóesetben cirka 50 perc bejutni csak Győr közepébe. Azt megnézném, hogy hányan kezdenek oda-vissza 2 óra biciklizésbe, hogy munkába járjanak, nyáron szarráizzadva, télen szarráizzadva és közben megfagyva beérni, hóban/jégen, esőben, szürkületben, sötétben.
Tehát ez ilyen hobbisport izé lesz néhány biciklifannak, aki szeret tekergetni Győr és Nyúl (Pannonhalma) közt sokszor, vagy csak kipróbálja egyszer-kétszer egy évben.
Családi kirándulásnak is csak néhány család tekintheti, már akiknek van rendesen felszerelt biciklijük, védőfelszerelésük (panelben pláne), vagy több kerékpár szállítására alkalmas valamilyük, és odaviszik az úthoz a családot, bicikliket! :D 
Ugyanis Győr kb. 70%-áról egy-két-x 6-14 éves gyerekkel (ahogy írod), elég merész dolog elindulni a Kismegyer környéki kezdőpontra a többnyire járdákra elhelyezett valahogyan járható kényszerkerékpáros megoldású nyomvonalon, kóricáló, keresztező, mobilozó gyalogosokkal, járdán szaladozó kisgyerekekkel, kutyákkal, buszmegállókkal (le-fel szálló utasok keresztezése itt is), keresztutcákkal/zebrákkal, lámpákkal, parkolókkal, házba ki-be hajtó autókkal, néha szükségből lecsökkentett szélességű nyomvonalakkal, fura megoldásokkal, szembejövő kerékpárokkal és egyébbel, és az egyéb akadályokkal, bátran. A 6-10 éves gyerekeket ilyen helyen folyamatosan kell figyelni, hogy 20 méterenkénti lassításoknál, megállásoknál nehogy az elől haladó szülőnek menjenek vagy egymásnak, vagy történjen bármi, amit valahogy (ordítva) kommunikálni is kéne a forgalom zajában. Győr kb. 70%-án.
Eljutni az új út kezdetéig is cirka 30-40 perc így, akár a Gorijról, de még csak Jancsifaluból is. :D
És akkor még a "nagyon izgalmas" 1-4 órás "túraútvonal" miatt nem is tudom, mennyire lenne gyakori öröme egy kisgyereknek egy ilyen mindig arra és vissza bringázás, főleg ha pisilni kell, éhes, szomjas, elfárad, kikötődik a cipője, leesik a sapkája, vagy megfájdul bármilye ésatöbbi.
Szóval nem kétlem, hogy elkészült ez a izé valamennyiért, de hogy túl sok haszna nem lesz azt gyanítom, aztán meg szép lassan széthullik, hiszen az utakat sincs miből javítgatni. :D
De azért persze legalább van ilyen is az kétségtelen, akinek bejön az örüljön csak, de azért picit objektíven. És ez nem is igazán "fikázás" akart lenni, hanem pici realizmus, főleg, hogy az ország többi részén is kb. alig van bármi ilyen, szóval ha ez koncepció, akkor párszáz évig lenne vele meló. :D