Teherbringák

Minap írtam egy hozzászólásban a teherbringákról.
Erre bringázok ma haza a gyerekkel az iskolából, és egy ehhez hasonló jön szembe. Fiatal anyuka a gyermekével.

 

Néhány hónapja láttam élőben a másik vicceset, amikor a kétkerekű előtt van a puttony.
Erről a fajtáról van egy kedvcsináló cikk is: https://totalcar.hu/magazin/ebike/2021/05/16/teszt_e-cargo_teherbicikli/

Tetszenek ezek a cuccok, praktikusnak látszanak ezek bevásárláshoz is. Klasszikus és elektromos rásegítésű is van belőlük.
Kíváncsi leszek, mikor találkozok a következő teherbringával. Vicces és egyúttal hasznos cuccok.

 

Update#1: DHL és más futárszolgálatok is elektromos teherbringákkal akarják az utolsó kilométereket megoldani.
                  https://www.google.com/search?tbm=isch&q=dhl+e-cargo+bikes
                  https://youtu.be/MrYLwv9x8HU?t=24
                  https://www.youtube.com/watch?v=ceR-9XxykSs

Update#2: Holland cargo bike fesztivál. Van itt sokféle.
                  https://www.youtube.com/watch?v=xt671kZcjBo
                  https://www.youtube.com/watch?v=a7H6EU_PjqY

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 09. 03., p – 06:39

Egy magyar gyártó is akad: https://viszikli.eu/

Nálunk nagyon gyakoriak ezek a bringák, naponta látok benne ovisokat fuvarozni, de Budapest-en sem volt annyira ritka sok évvel ezelőtt.

Azt akarod mondani, hogy amikor Mo-t kiteszik az EU-bol, akkor a magyar cegeknek vissza kell adniuk a .eu domainjuket?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Meg mégegy hazai gyártó: https://neuzer.hu/elektromos-teherszallito-kerekpar.html
Úgy néz ki, terjedni fog ez is.

Árban minden drága, amiben van kézimunka és nem a kínai munkás árszintjéből készül. Viszont Csepel bringámra gondolva, amivel ma reggel is megvolt az 5 km-es iskolakör a gyerekkel, az lassan 20 éves lesz. Ha nem lopják el vagy nem ér baleset, szinte örök darab. Csak zsírozni kell használattól függően néhány évente és ennél is ritkábban a kopó részeit kell cserélni.

Szerkesztve: 2021. 09. 03., p – 08:40

Csepel egyelőre ilyennel jött ki: https://www.csepelkerekparuzlet.hu/Csepel-Budapest-Cargo-Pick-Up-tehers…
Veled együtt 174 kg teherbírást jelölt meg rá. Ezzel tényleg megcsinálható a nagybevásárlás, két nagy kosár akár 40-40 kilóval.

Továbbá gyorscsatlakozós teher utánfutóra gyúrt rá: https://www.bringaboard.hu/schwinncsepel-utanfuto-teherszallito-doboz-m…
Egy részletesebb fotó róla: https://b2b.csepelbike.com/kepek/44650014_2.jpg

Na igen, mint egy motor. De végülis van benne motor. :)
Egyébként finn átlagkeresetből hány heti kereset ennek az elektromos teherbringának az ára?
8 hét egy átlagos polgárnak? És sok évtizedre van eszköze, csak akkucsere kell kb. tízévente.
 

Paraméterei tetszenek:
  - Moottorin teho, wattia: 250 W
  - Akun teho: 2 x 500 Wh, 36 V

En meg 2008-ban epitettem elektromos bringat. Akkor 500w-os agymotort valasztottam, a tobbi (szerintem) vicc.
A 250W sik terepen 20-25km/h-ra eleg.

Ennyi van a rolleremben (250w). Dombra nem nagyon megy fel, csak ha segitek labbal. (mondjuk meredek).

 

Amugy a biciklin van valto az embernek a 75W-ra (erre egyebkent van forrasod?).

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Érdemes lenne mérni az akkumulátorból felvett teljesítményét és a melegedésekre menő teljesítményt levonva a valós teljesítményt megbecsülni.
Végén még kiderül, hogy a "250W" szöveg nem 250 watt valós üzemi teljesítményt jelent.

Egyébként nem biztos hogy nem valós a 250 watt. Egy átlagos felnőtt (fiatal, idősebb átlaga) órákon át tuti nem bírja sík úton tartani a 25 km/h-t.
Vajon ha 25 km/h-val tekerünk szélcsendben, akkor az hány watt teljesítménybefektetés lehet?

Na itt egy támpont, hány watt valós teljesítmény mire lehet elég: https://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_performance#Total_power

Elektromos bringaknal a 250W a motor teljesitmenye. 

Azaz ekkora a motor benne.

 

Bar aztan lehet majd itt is eljutunk oda, hogy peak powert adnak meg:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Tehat kethavi fizetes. Az eleg sok egy kerekparert szerintem de hat mindenki arra kolti a penzet amire akarja :D

mo-on elve ez szerintem eleg luxus de lehet felmentek a fizuk elvegre multkor vagdalkoztak napi 100K-val is az egyik topicban bar szerintem akinek valoban szuksege van egy ilyen jarganyra az nem engedheti meg maganak.

Ahhahahahah meg itt svajcban is azt mondom erre, hogy menjenek mar a 3,14csaba ennyi penzt egy bicikliert nem adok. Egy komplett uj motort lehet venni ennyiert (egy Kawasaki Ninja 650 nincs 9K) vagy egy hasznalt kisautot...

Hjam es ne a havi 15 rugos fizeteseddel szamoljal legyszives (az utobbi evekben el vagy varazsolodva tul sokat voltal mar svajcban)

"Egy komplett uj motort lehet venni ennyiert (egy Kawasaki Ninja 650 nincs 9K) vagy egy hasznalt kisautot..."

Mondjuk egyiket sem tudod arra használni, amire ezt, legfeljebb csak részlegesen.

Mármint szerintem is drága, de az alternatíva nem a motor meg a kisautó, hanem a standardabb/olcsóbb bicikli egyéb megoldásokkal, pl. gyerek oviba szállításához ott a gyerekülés, utánfutó, vontatórúd, akármi.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Azt akartam szemleltetni, hogy a bicikli ennyiert lehuzas. Lehet venni gondolom valami designer homokozo lapatot is azt sem lehet egy kisautoval helyettesiteni.

Amugy meg gyereket oviba vinni meg 75Kg cuccot belepakolni egy kisauto idealis. Ha meg egy speed motor 9K amiben azert van nemi technika ne keruljon mar egy szaros bicikli ketszer annyiba (elszaladt az a bizonyos lo szerintem)

mondom, a kozvetlen szomszedban van ketto. sokaig nem akartak autot, aztan vettek egyet, aztan rajottek, hogy inkabb egy vw california kell nekik a 3 gyerek melle :)

tehat ha valakinek 15ks fizuja van, akkor abbol ez egy havi fizu. nem adnal egy havi fizut valamiert? otthon sokan adnak ennyit elektronikai cuccokert?

 

--

10 eve vagyunk svajcban, szerintem jo ez igy. nem en vagyok elvarazsolodva, hanem te nem laksz itt eleg ideje ;-P

Cube is gyart.

Teszteltem, nagyon durva. Arra kell figyelni, hogy ha nem elektromos rasegites akkor meginditani a 20-30 kilot+ rakomany igenyel kraftot es nem terdkimelo.

Elektromosbol is azt erdemes, amelyik indulas rasegitos, mert a legtobb nem az, pl, a futarokat a hajtasnal meg lehet kerdezni milyen amikor izombol kell meginditani.

Annyira kenyelmesen lehetett vele 25-30 tempot menni, hogy pislogtam, akku 80+ kilit elbir, ami jelentos es nem konehez. 5 ev motor es akku gari meg pislogos mert "uzleti" celra terveztek.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.