[COVID] Ismét rászoktam a bringára

Mondanak mindenféle statisztikát, hogy mi minden alakult át a COVID alatt.
  - kevesebbet tömegközlekedünk
  - a reggeli fürdés sokaknál ebéd előttre tolódott
  - kevesebb dezodor fogy
  - kevesebbet vagyunk betegállományban
  - és jelentősen nőtt a bringával közlekedők száma sok hazai városban.
 

Eddig csak statisztika. Viszont megdöbbentem azon, hogy visszagondolva az elmúlt 12 hónapom során
több alkalommal elmentem a bringás boltba alkatrészekért. Szépen fokozatosan
   - az eredeti izzós helyére LED-es lámpákat csavaroztam fel, dinamót nyugdíjaztam.
   - szétszedtem, bezsíroztam a bringát
   - belsőket cseréltem, stb.
Tehát egy teljes felújítás megvolt a COVID alatt.
És azóta egyre több helyre bringával megyek (... kb. 10 km sugarú környezetemben).

Ifjú koromban bringával jártam mindenhova, ami 20 km-es körön belül volt. Ennek ellenére a bringa feledésbe merült, békésen pihent.
Közben ismételten meglepődök, hogy 5 km távon összességében max 1..2 perccel lassabb az autónál és hogy eddig miért kizárólag autóval vagy busszal mentem mindenhova?

... bár azóta sokkal több lett az egybefüggő bringaút, bringa sáv vagy pusztán a járművezetőket figyelmeztető "nyugi" jelölés.

Hozzászólások

Közben ismételten meglepődök, hogy 5 km távon összességében max 1..2 perccel lassabb az autónál

Feltéve, ha azon az 5 km-en nincs egy böszme nagy hegy az utadban, amit oda és visszafelé menet is meg kell másznod. :(
Viszont, ha az autóval kerülni kell a legközelebbi vasúti átjáróig, a biciklit meg áttolod a helyi gyalogos aluljárón, akkor még gyorsabb is vagy, mint kocsival.

Van ismeros aki feljebb lakik a hegyen, es elektromos rasegitesu bringaval megy. Nem olcso de meg a gyereke is azzal jar edzesre (pedig elsportolo).

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Biztos, hogy nem. Eleve kocsival 10-15 perc felfele.

 

Kell hozza egyfajta elhivatottsag. Mondjuk ha minden nap tornazol, es olyan az ido, akkor egy-egy tornanapot bringaval helyettesitesz.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

"böszme nagy hegy az utadban" - azt is szeretem gyalogosan, de szintén csak módjával. A hazai hegyek például jöhetnek, ezeket még bírom.
Ez viszont nekem is csak álom marad, ehhez erősebbnek kellene lennem: https://youtu.be/A26Swi9GPmQ?t=158

feltéve, ha azon a távon nincs egy minimális forgalmi torlódás. Feltéve, hogy tudsz parkolni a célhelyen. És lehetne folytatni.

Volt olyan, hogy az Üllői út-Hungária körút kereszteződésben láttam egy autót, és ugyanazt láttam az Örs vezér tere környékén, én bringával mentem. Nem siettem, normál tempóban mentem. Ez messze több, mint az említettt öt kilométer.

Nagyon jó dolog a bringa. Bár nálunk alig van több a parkolóban mint Covid előtt, de azért pár kollégát átszoktattam a tömegközlekedésről.

Addig tűnik macerásabbnak míg átszoksz, aztán leszokni nem nagyon lehet már róla, annyira praktikus.

na nem mintha autóval jobban menne az átlagnak... alap elsőbbségadás, meg _hol szabad, hol kell biciklivel tekerni_ kérdésekben is sületlenség van a legtöbb autós fejében, csak osztja az észt. kb. naponta egyszer oridbálok valakivel, aki nem képes a tükörbe nézni, vagy nem tudja, melyik a jobb keze. persze telefont bambulni megy...

Jamal videóiból lehet szemezni, ugyanolyan gyökerek vezetnek a volán mögött is, mint amilyen gyökereket biciklin is megtalálsz.

Nyilvan van sok eszement autos de azert jogositvanyt csak kell hozza szerezni. Biciklihez is megkovetelnem mert sokuk azt gondolja nekik nem kell a kreszt betartani:

-piros lampan atsuhanok hiszen lenduletben vagyok nehogymar el kelljen indulni

-zebran atteker keresztben es csodalkozik ha ledudalom a fejet

-ha lampanal megis megall akkor be kell neki allni a kocsi ele es utana gyok kettovel szerencsetlenkedik (mostanaban azt csinaljak, hogy ketten a sav ket szelere allnak nehogy veletlenul indulaskor barmelyik iranybol ki lehessen kerulni oket)

-iranyjelzest nem ismerik

-telefonjat baszogatja es/vagy ugy teker, hogy nem fogja a kormanyt

-zebran atteker keresztben es csodalkozik ha ledudalom a fejet

Csak akkor dudálsz, ha vészhelyzet van ugye? Ha szemkontaktus megvan a bringással és nem száll le, mert csak feltartana azzal, hogy tolja, akkor szívességet tesz neked.

-ha lampanal megis megall akkor be kell neki allni a kocsi ele es utana gyok kettovel szerencsetlenkedik

Pont azért teker át a piroson, hogy ne tartson fel, de ha sűrű a forgalom kénytelen beállni eléd, hogy lásd.

-iranyjelzest nem ismerik

De ismerik, csak elütnéd őket ha kiraknák a kezüket, mert szűk a sáv/nem tartasz elég távolságot.

Igy van mivel nem szall le felhivom a figyelmet a veszhelyzetre miszerint nincs elsobbsege es nem szeretnem elutni. A verda 4,5 alatt van 100-on egy zebras megallas engem hidegen hagy ha leszall megallok atengedem es 2mp mulva 50-el robogok tovabb.

Azzal tenne szivesseget ha betartana a kreszt es megallna a pirosnal IS.

En azokrol beszelek akik mogulem amikor en mar allok a pirosnal eloremasznak es beallnak a kocsi ele. Ezt meg nem sikerult megfejtenem miert csinaljak erre is van valami jo kifogas?

En nagy ivben kikerulom a bicikliseket es hasznalom az iranyjelzot. Szerintem ne kezdjunk el kifogasokat keresni miert szegnek szabalyt. 

En azokrol beszelek akik mogulem amikor en mar allok a pirosnal eloremasznak es beallnak a kocsi ele. Ezt meg nem sikerult megfejtenem miert csinaljak erre is van valami jo kifogas?

https://kerekparosklub.hu/kisokos/allo-kocsisor

Ezt az álló kocsisor esetén előre mehetsz lehetőséget sokan a gyakorlatban pl kismotor-robogó úgy értelmezik, hogy lassan de folyamatosan *haladó* a kocsik között szlalomozva ők nyugodtan szórakozhatnak. Na az idegesítő és veszélyes :).

Én is előremegyek. Zöldnél 10-ből 9 esetben lerajtolom az első autót, mert figyelem a lámpát és amint lehet, egyből hajtok. Ja, és gyorsan haladok, mert nem akarom feltartani az autókat. A sorban meg azért jövök előre, mert nincs kedvem a töketlenkedő autósok miatt több lámpaváltásig szarakodni.

Igy van mivel nem szall le felhivom a figyelmet a veszhelyzetre

Tehát nincs vészhelyzet, te sem tartod be a KRESZT, önkéntes rendőrt játszol.

En azokrol beszelek akik mogulem amikor en mar allok a pirosnal eloremasznak es beallnak a kocsi ele. Ezt meg nem sikerult megfejtenem miert csinaljak erre is van valami jo kifogas?

A KRESZ szerint (36. § (12) ) kerékpárral előre szabad sorolni forgalmi okok miatt álló kocsisor esetén azok jobb oldalán, feltéve, ha elegendő hely áll rendelkezésre és az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.

 

En nagy ivben kikerulom a bicikliseket

Van ahol fizikailag nem tudod, matek nagyjából: ajtónyitási távolságot elhagy a jobb széltől a bringás, az 80 cm, ő legyen 50 cm, a kinyújtott karja amivel jelzi, hogy balra kanyarodna vagy sávot váltana még 40 cm. Ezért jó ha fel van festve a biciklisáv, de onnan is kilóg a keze.

A legjobb ha figyeled őket is ahogy a forgalom többi résztvevőjét, ha balra/hátra fordul a bringás számíthatsz rá, hogy keresztezni fogja az utad, még a bíróságon is megkérdezik, hogy volt-e szemkontaktus.

-piros lampan atsuhanok hiszen lenduletben vagyok nehogymar el kelljen indulni

csukott szemmel közlekedsz a városban? Bp szerte jelenség a piroson áthaladás járműtől függetlenül a rollertől a betonkeverőig :). "én még oda beférek". Aztán ha van belőle csattanás akkor kiderülhet h jah, mégse. De mivel az esetek jelentős részében nincs belőle se sérülés se bünti így a zseni levonja a következtetést, hogy ez így jó.

-zebran atteker keresztben es csodalkozik ha ledudalom a fejet

Ha nem a gyalogosok között szlalomozik idióta módjára, hanem pl visszafordul a zebra mellett a 2x2sávos út egyik oldaláról a másikra azt pl meg tudom érteni. Mindenesetre a népszerű tévképzet ellenére a duda nem "nevelési eszköz", sőt ilyen célú alkalmazása kifejezetten káros. (a szerencsétlen nem azt érzékeli majd, hogy veszélyes szituáció áll fenn, hanem hogy valaki ideges)

-ha lampanal megis megall akkor be kell neki allni a kocsi ele es utana gyok kettovel szerencsetlenkedik (mostanaban azt csinaljak, hogy ketten a sav ket szelere allnak nehogy veletlenul indulaskor barmelyik iranybol ki lehessen kerulni oket)

Bezzeg beállnál jobb előre, hogy onnan kigyorsítva bevágj a többiek elé balra :). Ha normálisan közlekedsz akkor nem fog különösebben feltartani az a lámpánál álló. A két bringa ez esetben kb annyi helyet foglal mint 1db gépjármű. képzeld oda azt, hogy egy tanuló jelzésű mazsola áll előtted.

-iranyjelzest nem ismerik

Állj ki egy körforgalom mellé és strigulázd, hogy hányan indexelnek kifele :). Karlengetés helyett bringán test mellé felhúzott döglött csirkeszárny fogás és kézfej + kinyújtott ujjal, esetleg test mellett kb 30fokos szögben szoktam jelezni: ahogy Addam2 is írta: tört már így el csuklóm, hogy a baromarcú nekirongyolt . (képzelheted, hogy mennyire volt meg az 1m távolság :) ). Persze a legjobb az volt benne, hogy két teljes további sáv állt volna a muki rendelkezésére, közel s távol sehol senki: de gondolom valami miatt meg akart azzal leckéztetni, hogy centizve halad el mellettem.. Persze segítségnyújtás nélkül távozott. Szerencsére két kamera is felvette: a sajátom meg egy mögöttem jövő ismeretlen így nem nagyon volt mit magyaráznia a szituáción utólag.

-telefonjat baszogatja es/vagy ugy teker, hogy nem fogja a kormanyt

igen ez mostanában egyre jellemzőbb. De ez sem bringás specifikus sajnos: rolleres, autós ugyanúgy: elkezdi a lámpánál, aztán kanyarodás közben veszi észre, hogy jah faszbukkozás fontosabb volt mint, hogy ne sodorja el a gyalogost. Pont tegnap néztem végig közelről egy ilyet. Bringás meg a műegyetem rakparton mint aki részeg: 2-3m es sávban jobbra ballra szlalomozik közben jön szembe és elmerülve nyomkodja a rohadt telefont.

Ha valami igazán veszélyeset kéne felvenni a listára elsősorban futókra és bringásokra: agybadugós fülhallgatóban dörömböl a zene, ha esetleg lát is hallani már rohadtul nem hall: betonzsalus aluljáró 90fokos kanyarokkal: lassítok & csengetek minden ilyen beláthatatlan hely előtt. mókuska szemből teljes sebességgel zúz be a sarkon..  futó: körülnéz majd elkezd átkocogni a piroson. terhelt kamion vészfékez és dudál mint az állat, emberünknek fel se tűnik. szerencséje volt és épp megúszta. 

egyik oldalról örömteli, hogy úgy tűnik kicsit több ember sportol, de az, hogy közben egymásra is odafigyeljenek az még nagyon nem megy.

bónusz:

-iranyjelzest nem ismerik

pl sávváltáskor szerinted a gépjűrművezetők hány százaléka indexel? (és még jófej módon az "esemény utáni"-akat vegyük úgy, hogy legalább már későn ugyan de eszébe jutott, hogy valami ilyesmit kellett volna csinálnia..)

Leszarom, hogy mas mit nem csinal. En indexelek savvaltaskor is korforgalombol kifele is. Ha a biciklis kirakja a kezet nyilvan nem utom el.

Nem allok be jobbra elozni mar nem 20 eves vagyok egy golf gti-vel nem kell bizonygatnom semmit. Csak haladni szerrtnek normalisan. De ha erdekel majd rakok fel valahova dashcamet.

Bicikliseknél ez hogy van?

sőt a bringások mellett: gyalogosoknál, (elektromos) rollereseknél, robogóknál, motoroknál , szabadon engedett kutyáknál (szegény Berki elé is az futott be ;) ), [...] stb. ez hogy van? De említhetnénk a rendszám nélküli(elöl,hátul, ablakba kirakott stb) gépjárműveket is, azokból is akad bőven..

> így egy dashcam felvétel alapján is megindulhat eljárás a szabálytalankodók ellen

Egyéb okokból egy ideig része voltam 1-2 Fb csoportnak, ahol NetGo/Wolt futárok kommunikáltak egymással, s azért ha nem fordult elő hetente a „megbasztak a buszsávban/járdán tilosban/parkban parkolásért a seggfej közteresek/rendőrök, aláírtam/csak a csekket láttam már, mit kell tenni, hogy megússzam” kérdések, s rá a jobbnál jobb („közeli rokon volt, nem akarsz rá vallani”) típusú válaszok. 

Egyébként tökre adnám, ha lenne a bicikliken rendszám. Sőt, évente műszaki, ahol alap dolgokat ellenőriznek (legyen 2 működő féked, ne eresszen a kereked, tudj felmutatni 1-1 lámpát, stb). Esetleg itt végigellenőrizhetnék a nagyobb értékű, de könnyen lopható alkatrészeket, hogy tényleg az enyém-e, s ha változott tavaly óta, akkor számlát mutassak róla [1]. 

A kötelező felelősségbiztosítást is adnám, nagy kár, hogy jelenleg csak 1 szereplő ad ilyen biztosítást, így verseny sincs a piacon. (Ahogy a kötelező sisakot, esetleg a kötelező világítást napközben is -> bár ez utóbbit az autóknál is, nem is értem, miért nem az)

De még abba is belemegyek, hogy a sisakomra megy a dash-cam, és minden általam elkövetett szabálytalanságért kapom a csekket. Ha, minden, általam levideózott, más által elkövetett szabálytalanságért (kerékpársávon parkolás; piroson átmenés; vezetés közben telefon baszkurálás (!); szabálytalan fordulás; egy méteres oldaltáv leszarása; olyan helyen ledudálás, ahol full szabályosan közlekedem; stb) rendszám alapján repül a csekk ugyancsak. (És most kikereshetném mindre a timestampelt videót a fenti YT csatornából. Sokat nem is kellene keresni, s a legtöbbre olyan is van bőven, ahol még a sofőr neki is áll megmutatni, mennyire segg a KRESZhez, de felesleges lenne. Azon is csodálkoznék, ha ezekből bármilyen eljárás idult volna...)

[1]: eddig 3 tárcsaféket loptak el a biciklimről, ami összegben nem fáj (~10k/db), de azért kurva idegesítő, ha emiatt nem tudok elindulni reggel. Ha nehezebb lenne eladni, mert sorszám lenne beleütve, meg évente ellenőriznék, akkor talán nem lopnák el. Szóval hajrá, ellenőrzött biciklik!

nekem ez a fő problémám a dologgal: a rendszám önmagában nem old meg semmit (ott se ahol már van). Cserébe azért bürokrácia vonzata azért bőven van ami nem hiányzik :). Műszakiztatás dettó: nézd meg milyen csotrogányok közlekednek elvileg érvényes műszakival.

Múltkor egy ismerős átgurult hozzám, épp szervizből hozta el az elméletben épp rendbe rakott & átnézett járgányt: két törött küllője volt :).

Alapvetően szerintem se, tényleg Jamal videóiból kb. felsorolhatnám mindet (s ha lenne kis türelmem, csinálnék hasonlókat, egy dash-camen már gondolkoztam egyébként is)

De engem nem zavar, rakjanak rám rendszámot, meg legyen kötelező műszakim, csak akkor ennek legyen értelme - a rendszám alapján basszák meg az autókat is, s tudjam egyszerűen bejelenteni, a műszakival meg szűrjék ki, ha ellopják az alkatrészt a biciklimről. 

Ennél fontosabb, hogy úgy hagyhasd ott a bringát a vasútállomásnál, hogy a vonattal visszaérve egészben ott találd.

Lámpáról meg annyit, hogy autókon van 2 évente műszakiztatás, mégis volt olyan hogy Tatabánya-Budapest között az 1-es főúton 10 feletti kiégett fényszórójú autó jött szembe. Nem hiszem el, hogy ennyinek aznap égett ki.
Múlt héten csak 4 autónak volt lámpahibája ... bár kicsi volt a szembeforgalom.
A műszaki önmagában nem old meg semmit. Ha a rendőr ilyenkor megállítana és felírna, egyúttal közli hogy 24 óra múlva meg ne lásson így, az hatékonyabb.

én büntetném, megállítás nélkül, szó nélkül. videó van róla? repül a csekk. fel kell kamerázni a legtöbb kereszteződést, és kész, egyből eltűnne az összes.

(ah, a fenti mit kellene videó alapján automatán büntetni listámba betoldanám a kereszteződésben-ragadást, amikor azért nem lehet keresztbe rendesen haladni, mert valami segg beragadt a pirosba. öröm ez olyan lámpáknál, amik okosnak képzelik magukat, és nem váltanak zöldre, ha szerintük nem kell - related Jamal videó, meg ahányan elmentek mellettük...)

valóban: a szürke terepjáróban ülőkhöz hasonlókat.. .. na szóval péklapát :).. ez is egyértelmű: van az a szép felfestett csík. Aki mögötte áll meg az így járt.. pl Móricz-on rendszeresen nem 1-2 hanem 5-6 kocsi áll így végig szabálytalanul, hogy pl a kikanyarodó szerencsétlen busz véletlenül se tudja megkezdeni a menetet.. gyalogosokról akik számára az amúgy is elég rövid lámpa ciklus közben még a közéjük hajtó vadbarmok elől ugrálás kihívás is teljesítendő feladat ne is beszéljünk.

Igen, az autósok hozzáállásán látszik a jogosítvány (nem).

Piros lámpa. Jó párszor ment el mellettem autós, amikor lelassítottam a piros lámpa előtt. Ő meg átment. A legtöbben azt se tudják, hogy a sárga nem a gyorsításra szólít fel, hanem arra, hogy megálljon. A kereszteződésbe beragadás pedig szintén autós hobbi. Majd ha ezek megszűnnek, mutogass a bringásra nyugodtan. (én meg szoktam állni a pirosnál)

Zebrán áttekerni nem tilos, csak nincs elsőbbséged. A bringás 'fejét ledudálni' viszont igen. Szabad a dudát balesetmegelőzés céljából használni, a fej ledudálása viszont inkább büntetésből van, azt tilos.

A kocsi elé beállás azért kell, hogy ne szorítsd le indulásnál. A kerékpáros induláskor a legbizonytalanabb, nem árt tudnod.

Irányjelzést az autósok túlnyomó része sem ismeri, a vezetés közbeni telefonálás gyakoribb az autósnál, mint a kerékpárosnál. Az elengedett kormánnyal bohóckodást én is rohadtul utálom.

Erdekes  nekem nincs szuksegem majdha tipusu kifogasokra. Mi lenne ha csak betartanak a kreszt? 
 

Nem mondtam, hogy tilos csak akkor ne hajtson elem a drotszamarral. 90%-uk nem is erti mi van es meg neki all feljebb. Tisztelet a kivetelnek. Az remelem atment, hogy en a gyoker kerekparosokra vagyok kiakadva es nem azokra akik tudnak kozlekedni?

Sok éve csak és kizárólag közlekedési célú kerékpár használó vagyok. (De rendesen agyfaszt tudok kapni a kisérő nélküli "edzést tartó" országútisoktól)

Nem napi szinten, van olyan év amikor 3000-5000km között tekerek, idén pl 0km volt.

A sok év alatt én az szűrtem le, hogy:

A: A kerékpàrosok nagy része nem ismeri a KRESZT. Az autósok nagy része nem ismeri a kerékpárosokra vonatkozó KRESZT. Ezt elég nehéz felismerni, és ha én ismerem a KRESZ esethez illő szabályozásàt, és alkalmazom amihez jogom van, akkor ne legyen halálfélemem már, de èn ha kell az életem védelmében inkább lemondok az elsőbbségről. Viszont szarul esik, ha a piros lámpánál álló autós meglátja, hogy kerékpàros közeledik, akkor 30 fokos szögben beleáll a szegélybe, hogy ne tudd megmutatni magadat a közlekedés többi résztvevőjének.

B: Az autós ha átül kerékpárra, úgy akarja azt vezetni, mintha autó lenne. Miért kell pont ott menni az emelt haladási limites négysávoson, amikor ott van egy párhuzamos 0 forgalmas mellékutca? Meg e zen mèg àtfèrek, ja hogy nem autóval vagyok? 

C: A kerékpáros egy olyan autós akinek nem futja autóra. Nope.

D: Háromszögtábla alatti vastag-vékony vonalas kiegészítőtábla azt jelenti, hogy az egyenesen haladó kerékpárútnak is elsőbbsège van, ne állj rá úgy orral a zebrára, hogy lefeded a kerékpárosátkelő sárga csíkját.

E: Elméletben mindenki megkapta osztályfönöki/környezetismereti órán általános iskola 4 körül az alap közlekedési ismereteket. Ha azok be lennének tartva már könnyebb lehetne mindenkinek.

 

De csak magamat tudom idézni. Van akinek a jàrművezetés arra van, hogy eljusson A-B pont között, és van akinek meg küzdősport. Ezt ma màr kiegészíteném azzal, hogy mindkét felhasználói körben vannak a mondat végével működő emberek.

 

Egyszerűen arról van szó, hogy hype lett pár (6-8) éve a kerékpár, és idehaza az autósok ennyi idő után sem szokták meg annak ellenére, hogy ha kigurulsz a határon, akkor az Alpokon át 8-10(? (Javítsatok ki ha tévedek)) éve is el lehetett jutni Párizsig/Moszkváig kerékpárúton.

 

Szerk.: A megfigyeléseim szerint, a kerékpárosok 1/8-a használ váltót. A többi mind erőből akarja megoldani, mert hülye hozzá.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

ennyi idő után sem szokták meg

a frusztrációt kiélők, küzdősportot űzők, [..], egymást sem szokták meg, nemhogy többi közlekedőt.

Legjobban abból látszik, hogyan reagál a lámpa nélküli kereszteződésben a zebrán áthaladó gyalogos amikor észleli a közeledő járművet: rendszeresen azt látom, hogy elkezdi gyorsabban szedni a lábát, van aki konkrétan futva menekül. Felmerülhet a szemlélőben, hogy jaj de jó, segíteni akar, hogy ne tartsa fel annyi ideig a forgalmat. Közben pedig csak veszélyesebbé teszi az átkelést: múlt héten is szerencsétlen 60+os hölgy banyatankkal próbált sprintelni a zebrán aminek persze az lett az eredménye, hogy hasra esett kb az út közepén.. a járművezető pedig aki látja, hogy a gyalogos gyorsabban halad, nem is készül megállásra, hiszen értékes másodperceket nyerhet ha a gyalogos sarkától 20-30cm-re már suhanhat tovább...

Szerk.: A megfigyeléseim szerint, a kerékpárosok 1/8-a használ váltót. A többi mind erőből akarja megoldani, mert hülye hozzá.

A lefittyedt 30-40 éves Puch/Peugeot/Bianchi országútin dülöngélő bölcsészlányokra gondolsz, akiknek vmelyik férfi hozzátartozójuk/ismerősük egyszer beállított egy sebességi fokozatot, hogy "jó lesz az úgy"? :)

Tároló máshol is kérdés. Főleg az elektromos kerékpár elterjedésével. Például egy munkába járós elektromos kerékpárt nem akar senki sem a szabad ég alatt őrizetlenül hagyni egy vasútállomáson.
Németek ilyesmivel próbálkoznak:
     https://www.kienzler.com/de/unternehmen/aktuelles/aktuell-detail/date//…

** Karlsruheban a bringázók jelentős részének 2 bringája van. Egyik az otthona és vasútállomás közötti használatra, a másik pedig a munkahely és ahhoz közeli vasútállomás közötti használatra.
 

Ha vegyes közlekedésre kell (bringa-vasút-bringa), akkor egy összecsukható bicikli is megoldás lehet. Kis kerekű összecsukható kerékpárt ingyen szállíthatsz a vonaton. Belgiumban sok embert láttam így utazni. Tény, hogy ott egyébként is rengetegen bringáznak helyben is.

Hajdú-biharban már láttam olyan helyközi buszt, amin odafele elfogadott volt az összecsukható roller, másik sofőr meg nem engedte fel fel vele visszafelé.

:(

Itt most kb arról van szó, hogy az első sofőr engedékeny volt, a második meg szabálykövető.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

kampányt kell indítani, hogy legyen hivatalosan elfogadott :), akár valami kiegészítős aprópénz keretében (csomagméret stb). Az további kérdés, hogy valahogyan raktérben rögzítős(lopás ellen) vagy ülés alá/fölé elhelyezős módszer lenne-e a nyerő. mindenesetre ahogyan elterjednek hasonló eszközök ilyenekkel -is- lehetne akár pl helyi területi képviselőknek foglalkozni :).

Jómagam az új bubit próbáltam ki: A régi egy rakat hulladék volt, de ezt használni fogom. 5 perccel gyorsabban beérek melóba vele, mintha vilivel járnék, pedig kifejezetten sűrű vonalak érintenek.