R&D Escalation Engineer - ONE IDENTITY SOFTWARE INTERNATIONAL LTD

Fórumok

Overview

One Identity is an award-winning security software provider offering a broad selection of solutions that solve some of the most common and most challenging IT security problems.

We are looking for a senior engineer colleague with a dynamic personality and helpful attitude to join our development escalation team.

Responsibilities
Deliver professional solutions for our support team in connection with the products and appliances sold by the company
Understanding customer needs, identifying and resolving software errors
Communicating with the Support team and customers in written and spoken English
Cooperating with the Development teams on a daily basis
Provide on-call assistance for our Support teams

Qualifications
MSc or BSc degree in a professional field, at least five years of experience as a System Engineer
Experience in the planning, implementation, documentation and operation of Unix/ Linux systems
Strong knowledge of TCP/IP networking, application level protocols, and firewall technologies
Experience in network communication debugging, routing, knowledge of VPN technologies.
Knowledge of scripting languages like Perl, Python, Bash, AWK
Have a certain degree of familiarity with cryptography, especially with X.509 PKI

Why us?
Your future colleagues are a smart bunch of people, you can have deep technical conversations with them.
Have the chance to influence the future of the product
You could contribute to FLOSS communities built around our products
The same applies internally, the developers are open to merge fixes from any of us
You can be root on your laptop ;-)
Work-life balance does exist
You can work with large and well-known companies and organizations and get a chance to peek into their internal workings

a profession.hu oldalon keresztül.

Hozzászólások

Várjuk a leendő kollégákat.
Hint: céget eredetileg BalaBit-nek hívták, egészen másfél évvel ezelőttig, amikor is felvásárolta a One Identity.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux current | 4.19.61-janos

Néhány adalék a hirdetéshez, az objektívtől a szubjektív felé:

  1. Igen, ez a cég a Balabit.
  2. A munkavégzés helye Budapest XI. kerület.
  3. Nem elég egy-egy részterületen járatosnak lenni, hanem ismerni kell az összefüggéseket a fent írt területek mindegyikén: hálózat, operációs rendszer (=Linux), programozás, PKI. Írok néhány példa kérdést, hátha kedvet csinál:
    • Milyen problémákat okozhat, ha egy gép két interfészén átlapolódó hálózatok vannak?
    • Mennyi erőforrást használ egy zombi process?
    • Mi a különbség a process és a thread között?
    • Miért segít egy X.509 tanúsítvány abban, hogy elkerüljük a man-in-the-middle támadást?
  4. Az egyik legizgalmasabb munka volt, amit valaha végeztem, gyakorlatilag detektívmunka. Sokszor még az a krimis klisé is passzol, hogy "akadályozzuk meg a következő gyilkosságot". Nagyon ritka az ismétlődő ügy. A work-life balance nem bullshit.

Ez szupportos-jellegű munka, ticketek jönnek nyakra-főre, amint megoldod az egyiket már jön is a következő megállás nélkül, backlog meg az év 365 napjában a plafonon?
Mikor van idő továbbképezni magadat? Vagy beszorulsz ebbe a folytonégaház sosincs idő újat tanulni állapotba? Elavul pár év után az összes tudásod, amit egy korábbi -kevésbbé abnormális- helyen magadra szedtél. Aztán ha már nem kellesz az aktuális helyen, kirúgnak gondolkodás nélkül és leshetsz h. a régi tudásoddal már sehova nem vesznek fel, mert eljárt fölötted az idő.
Mindenhol megy a bullshit h. persze továbbképzés meg kutyafasza. Aztán a valóság meg az, hogy még a továbbképzés közben is folyton basztat a főnök főnöke, meg igazából gyere is el a felénél mert ÉPPEN most nagy gebasz van, és SOS (szupportban amúgy MINDIG IS gebasz van, különben azonnál leépítenék a munkakörödet).
--

Nem, mert itt a supportot supportálod. Terméktől függően változó a terhelés: van amelyiken ráérősebb, míg másikon pörgősebb a terhelés.
Tanulni, tudást átadni általában van idő, igaz nem heti öt napban, de megoldható. Kirúgni a mérnökök közül nem rúgtak ki az utóbbi időben senkit innen.
Továbbképzésre van lehetőség, én itt csináltam meg az RHCE-met. Továbbá lehet menni conf-okra is: pl. Crunch és Hacktivity.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux current | 4.19.61-janos

Igen és nem.

Amit bajnokk ír, az teljesen valid. Első kézből alá tudom támasztani. Ugyanakkor, valamennyi igazságod neked is van. A különbség a felfogás.

A support, mint olyan, by definíció keresi a bajt, és aki keresi, meg is találja: igen, van ellapátolandó szar dögivel, de nem kötelező megfulladni benne. Unatkozni nem fogsz. Viszont nem is ülnek a nyakadon munkaidő után: ha akarod, leadod, s megteheted, hogy tojsz az egészre n+8. óra után, és nem is szúrnak le érte. Ha lelkiismeretesen akarod csinálni, és tényleg mindent megoldani, végig vinni, akkor bizony rábaszol, mert az új érában ez már nem érték. Régen az volt.

Ez a csoport, ahová az embert keresik, a support supportját supportálja. Tök idióta már nem jut el odáig.

SOS helyzetek bizony vannak, ez is a munka része. Volt olyan, hogy a híreket olvasva tudtam, hogy nehéz napunk lesz. Nem egyszer. De ez nem bug, hanem feature!
Vannak érdekes esetek, érdekes helyszínek, érdekes ügyfelek, és kevésbé érdekesek is. A franc kíváncsi már az n+8. bankra, de az űrben keringő termék, és a földalatti bunkerben elásott termék azért rejteget izgalmakat. Ha a BMW-ben lévő indexről csak mítoszok szólnak is, de syslog-ng az van benne!
Kevés ember mondhatja el magáról, hogy egy H betűs amerikai városból kérnek tőle segítséget, amit a galaxis túloldalán is emleget egy-egy berendezés. Nem súlytalan dolgok ezek... (vagy ki tudja...)
Abban a csapatban egy bugaci srác idomítja a német bankszektort, és még ők köszönik meg.

Továbbképzés, hát, végülis van, de az RHCE is ritka mint a fehér holló, és már nem is olyan sexy, mint 12 éve volt. Felhős, vagy konténeres továbbképzésről ne is álmodj, vagy bármi modernről, hivatalosan. Viszont egy kávé szünet alatt hasznosabb dolgokat hallhatsz, mint egy tréningen máshol.
Fejlesztenek a skacok, tényleg jó (de nem hibátlan) terméket, régi technológiákra, valós igényekre, de ezek a technológiák már nem csengenek sehogyan sem egy CV-ben. Viszont van ott olyan szaki, aki egyébként adott már elő egyetemen, rendszeresen szereplője meetup-oknak, egyebeknek; és Debian maintainer. Nem olyan régen még volt köztük hardened BSD fejlesztő is.
Van köztük olyan, aki szabad szemmel olvassa az RDP stream hexdump-ot, és képes kiakadni egy számjegyen, és ez nem mese, nem Mátrix, ismerem a csávót. ("Az ott lehet 2, lehet 4... De 8???") Ki-ki megtalálta a maga grafitját!

A cég régi szelleme még ott kószál az épületben, ilyen emberek személyében is, mint pl bajnokk. Ezt érdemes ott felszedni, mindennél jobban!

Én is dolgoztam a Balabitnél, de már nem vagyok ott. Nagyszerű szakemberekkel lehet ott találkozni. De amit egy amerikai cég felvásárol, azt be is injektálja amerikai kultúrával, ami a felszínen máz és csillogás, kár hogy alatta praliné helyett szar van! Szóval nem hibátlan a hely, de nem is feltétlen olyan rossz, mint ahogy azt elsőre esetleg gondolod.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Amerikai céghez még1x nem valószínű, amilyen a hozzáállásuk a munkajoghoz egy európai munkaadóhoz képest, attól a gyomrom felfordul. Meg amilyen munkaszerződéseket tolnak az ember elé (a juttatásokra még csak utalás se szerepeljen benne, így bármikor meg lehet szűntetni pereskedés esélytelen mert soha nem is volt része a szerződésnek, csak policy írt róla azt meg bármikor vissza lehet vonni), ilyesmik.

Ugyebár a nagy vízen túl már lassan évszázados művészete van a milyen aljas módon basszuk ki péntek du. a melóst műszak végén hogy hétvégén lenyugodjon. Vagy a szokásos behív a főnök magához és mire visszamész a gépedhez már a security nem enged hozzányúlni és a jogosultságaidat is visszavonták addigra és a többi mocskos húzás mind abból az országból származik.
--

és egyéb benefiteket szintén nem szokás munkaszerződésbe tenni máshol sem

Nem a túróst nem! Nem arra gondolok h. minden évben pontosan xyz HUF garantált bónuszt kapsz a szerződés alapján (bár nem tiltja semmi h. bármelyik munkaadó így járna el, csak hát ugye azért hívják bónusznak mert lehet mindenféle feltételek teljesüléséhez kötni). Hanem le van írva a munkaszerződésben feketén-fehéren h. JóskaPista JOGOSULT AZ ÉVES BÓNUSZRA az érvényben levő bónusz szabályzat alapján. Akkor lehet megtámadni a bíróságon, ha idén nem kaptál semmit, mert jogosultságod volt rá. Ekkor ugyan lehet játszadozni az éppen érvényes bónusz szabályzat tartalmával, csak akkor az mindenki mást is érint rajtad kívül. Ilyenkor pedig akár mindenki más is szedheti a sátorfáját mert annak a cégnek reszeltek, ha globálisan nyírbálja a bónusz policy-t.
Vagy másik példa: céges kocsit se vehetik el egyik napról a másikra ha a munkakörödhöz "jár" és ez a tény rögzítésre került a munkaszerződésedben.
Szóval de, az összes juttatások szerepeljenek konkrétan a munkaszerződésben! Ahol nem így van, ott mással is cigánykodni fognak miután beléptél. Amerikai multik magyar lerakataival az élen.
--

Való igaz, amerikai cégeknél hagyománya van a jogi gusztustalankodásnak.

Nyilván a szerződés tartalmáról nem beszélhetek, de ennyire azért nem gusztustalan. Vannak benne olyan fejezetek amik érzékenyen érinthetnek embereket, de azért még nem üti meg egy ExxonMobil vagy egy Morgan Stanley szerződés hányinger szintjét.

Van 1-2 UK-s vezető akikkel gyomorforgató élmény dolgozni, de a többség azért rendben van. A helyi management mérföldekkel jobb.

--
Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

> behív a főnök magához és mire visszamész a gépedhez már a security nem enged hozzányúlni és a jogosultságaidat is visszavonták addigra

Ez miert mocskos huzas? Kifejezetten orulnek, ha a felmondasi ido alatt mar nem lenne jogosultsagom a rendszerekhez, igy nem lennenek feladataim sem, foglalkozhatnek fulltime allaskeresessel. :)

Hasonlokepp latom en is; en kimondottan nem orulnek, hogy az az ember, akit pont mondjuk alkalmatlansag miatt kuldunk el, majd ott meg egy-ket honapig kolbaszol az eles rendszereken...
Ilyen esetben azonnal fel szoktuk menteni a munkavegzes alol, onnantol pedig nincs koze a "gepehez", ami ugye igazabol nem is az ove...