Arok 21 - ANDOR - Mini beszámoló

Idén is megrendezésre került az ország egyik legnagyobb demoscene és retro számítógép találkozója, sorban a 21. alkalommal. A helyszín ismét a Veszprém megyei Ajka volt, azon belül is a Bánki Donát szakképző iskola, ami már 3. alkalommal ad otthont a legnagyobb retro kockák találkozójának! :)

Idén is egy jó barátommal együtt vonultunk a rendezvényre, ami tőlünk 170 km-re van, így már egész korán, reggel 6-kor indultunk.
Ő idén pihenő évet tartott, nem készült semmilyen release-el. Én viszont indén is ANDOR-al, a breadboard panelekre tákolt "kis" 8 bites gépemmel készültem. (HUP cikk)
Sajnos nekem sem úgy jött össze az év, hogy annyi időt tudtam volna vele foglalkozni, mint amennyit szerettem volna, így a tavalyi állapothoz képest, csak kisebb upgrade-ekkell bővült a masina.

Kapott egy nagyobb LCD kijelzőt, ami karakteres mód mellet már pixel grafikára is képes.
Sajnos a memória upgrade már nem fért bele az időbe, így az maradt az eddigi 256 byte. Ebből adódóan persze nem letehet jól kihasználni a grafikus mód által kínált lehetőségeket, ezért csak kisebb képek és animációk formájában került ez demózásra.
Már jó fél éve bekerült egy hang IC is, viszont ez olyan alpha állapotban van még, hogy inkább nem is veszem be feature listába.

Apropó idő... Mivel tavaly az utolsó pillanapban készültem el a géppel, idén megfogadtam, hogy most időben befejezem mindent, és az utolsó héten már semmi dolgom nem lesz vele!
Hát persze hogy nem sikerült magam ehhez tartani!
Az utolsó napokban is még kontakt hibákat javítottam, és a wild compora készült nevezési videómat is előtte való este rendereltem le :)
Sajnos itt-ott látszik is rajta, hogy nem volt bele annyi munka fektetve, mint amennyit megkívánt volna, de végül is egynek elmegy!
A vetítésen nagy tapsot kapott, így gondolom sokaknak tetszhetett :)

 
 
 
 

No de mi volt a partyn?

Szokásos Commodore dömping, alig lehetett találni egyéb gépet. Pár ritkább és egyedi építés azért fel-fel ütötte a fejét.
Ha hangulat mint mindig, az idén is remek volt. A zene felelős idén a SIDNIFY volt, akik remek koncertet adtak.
Bár a koncerten kicsi leizzadtam attól, hogy ANDOR pont a legelső sorban volt, ahol csápoltak és ugráltak az emberek, de szerencsére senki nem trafált bele. A villogó LED-ek még hozzá is adtak a hangulathoz :D

Délelőtt volt pár előadás különféle témákban, amik aztán a nap végére meggyőzőleg hatottak rám abban, hogy jövőre én is fogok egy félórás szemináriumot tartani ANDORR-ról. Ugyanis az előző Arokhoz hasonlóan most is egymás után jöttek oda hozzám az emberek érdeklődni, hogy mi is ez a ketyere az asztalon.
Sokszor, ahogy befejeztem a kis összefoglalómat, már jött is egy új arc és kezdhettem előröl.
(Zárójelben megjegyzem, még kép HUP taggal is összefutottam a partyn!)
Tehát legközelebb inkább mindenkinek egyszerre mondok el mindent, részletesen.
Persze nincs azzal sem gond, ha egyesével kell magyarázni, de mivel nem szoktam ennyit beszélni egyhuzamban, másnapra teljesen tropára mentek a hangszálaim és csak sugdolózva tudtam beszélni :-o

Délután/kora este aztán kezdetét vették a különféle kategóriákban indulók produktumainak bemutatásai.
Nagyon sok jó zene, demo és egyéb alkotást lehetett látni, többek között a kis ANDOR filmmel. :)
Végül éjfél környékén megtörtént az eredményhirdetés is. A Wild compo kategóriában aztán a 2. helyen végeztem, pont mint tavaly. Múltkor haverék műve került elém, idén pedig egy C64-el megvalósított lézer show.
Persze egy cseppet sem bánom, abszolút nem a helyezés számít ezen a rendezvényen, hanem maguk az emberek, a tapasztalat megosztás, az elképesztő kóckaség és mag az életérzés, hogy a 8 bit nem halott, igen is él még és mi tartjuk életben!

Akit érdekelnek a beküldőt művek, az ezen az oldalon letöltheti/megnézhető őket.

Akit maga az idei ANDOR film érdekel, az ide kattintva meglesheti azt.

Akit pedig magába a partyba is bepillantana, annak itt egy szösszenetnyi kis videó :)

Felmerülhet a kérdés: Mi lesz jövőre ANDOR-al?
Nos, három ponton biztosan fejlesztve lesz.
Cél a 64 Kb memória, ami kell a pixelgrafika teljes képernyős kihasználásához, illetve ha hangot szeretnék, akkor ahhoz sem árt a sok memória.
Utóbbiból következik, hogy a hang modul is be lesz fejezve és aktív része lesz programoknak, például egy-egy játéknak.
Harmadik pont pedig a processzor mikrókód, ami bővítésre került még pár hasznos utasítással, hogy lehessen komplexebb kódokat is írni.

Persze vannak még ötletek, amik már könnyebben megvalósíthatóak. Gondoltam ég egy kontroller portra, így akár multiplayer játékot is lehet írni. Pong, vagy snake ami első körben egyszerű, de jópofa lenne.

A legnagyobb változás pedig az lesz, hogy leszámolok a próbapaneles konstrukcióval. Nagyon frappáns és tök jó, hogy bármikor bármit átépíthetek, de ebből kifolyólag minden rezgésre felüti egy kontakthiba a fejét valahol, amit aztán debugolni egy rémálom.
Mivel szeretném a gép jellegzetes felépítését azért megőrizni, ezért forrszemes próbanyákokra fognak felkerülni az egyes modulok. Persze az IC-k foglalatokba, minden ugyanúgy drótozva, de modulok összekötése már tüskesor kapcsokkal/vezetékekkel lesz megoldva. Így bármikor kivehető lesz egy-egy modul, amin lehet változtatni, vagy teljesen újat betenni. Mivel minden más forrasztva lesz, így erősen leredukálódik a kontakt hibák lehetőségeinek száma is.

Természetesen cél a nagyon szép és átlátható kábel menedzsment is ezért első körben alaposan meglesz tervezve minden modul felépítése.
Nem lesz kis meló, de hosszú még a tél... :)

Hozzászólások

Még mindig tetszik! Gratulálok! Egyszer már meg kellene néznem ezt a rendezvényt élőben is.