Egy kiszervezett informatika margojára

 ( dyra | 2019. július 11., csütörtök - 8:20 )

Immáron két hete, hogy a cégünk kiszervezte az informatikát. A duma a szokásos

- hatékonyság növelés
- gyorsabb reagálás a gyorsan változó világra
- olcsóbb
- sokkal nagyobb tudás

Na már az átadás átvétel se ment könnyen, ugyanis kb a mi telephelyeink runbookja egy sima word doksiban lehet vagy 4 - 5 sor az már alap, hogy ma mindenkinek kell tudnia angolul így helyi nyelven nincs support persze az nem gond, hogy a felhasználók sokszor magyarul is alig bírják elmondani mi a gondjuk. Na mind1. A lényeg egy hosszú folyamat végén átadtuk az informatikát ez a második hét és mi történik? Egy teszteletlen McAfee virusfrissítés hazavágta a Win7-es gépeink kb felét. A gyárban is. Termelés off emiatt.

Kommunikáció kb nulla, elsőnek cyber attackra gondoltak majd leállítatták az összes PC-t és szervert! 20 éve vagyok a szakmában de ekkora fejetlenséget még nem éltem meg, frissen kiszervezett informatika senki nem tud semmit, nulla kommunikáció, a volt IT-s kollégák nagy része kirúgva a maradék másik fele szabin (én is) szóval brutál. Valamikor este kivették a hibás frissítést ennek ellenére néhány gép még utána is megpusztult.

A konklúzióm. Vicc az egész. Áthelyeztek más munkakörbe de tegnap azért hajnal kettőig nyomtam mivel valakinek fel kellet rugdosnia a gépeket. További véleményem a McAfee egy vicc, és az az informatika is ami teszteletlenül ráenged egy globális cég hálózatára egy kritikus updatet. Egy nap alatt akkora költségű kárt csináltak amivel a régi informatika / év dolgozott (nálunk fél napot állt a termelés).

Kíváncsi leszek lesznek-e következmények bár a managereink egymás felcuppantásában rohadtul tehetségesek.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Szarni lefelé, nyelni egyet és otthagyni az egész bagázst a picsába. Nem kellemes érzés, de az életkor előrehaladtával, és 2-3 ilyen után már meglesz a rutin. Ha jó vagy a szakmádban, secperc alatt találsz megint másik ilyen kiszervezés előtt álló helyet ;)
Vagy ha utálod már mások dagadásáért gürizni, meg lehet próbálni egyéni vállalkozóként vagy ha még ambíciózusabb vagy, kft-ben is.

Amúgy én még az írott történelemben nem láttam olyat, hogy átállás egyik üzemeltetőről a másikra zökkenőmentesen ment volna. Nyilván van az a pénz meg időráfordítás, ahol a mesében nem lenne semmi gikszer. Pl. remélem atomerőművekben így játsszák az orosz rulettet. De ez ugye pont olyankor nem jáccik, amikor a drága de hozzáértő üzemeltetők helyett vmi olcsó de hülye kóklereknek adják át a vezérlést.
--

Obligatory related video, amit biztos nem látott még a kutya sem: How To Uninstall McAfee Antivirus

Amúgy ez tényleg egy vicc, csak nem vicces.

Szabadsagon vagy, nem a te dolgod "mar", athelyeztek, akkor miert is kinlodtal vele hajnal kettoig ?
Nekem ez nem koherens.
Gondolom fizetni sem fizetik, csak lelkeskedesbol ?

Szerintem hiba.

Mosolyogni es pingvinezni. + not my job anymore....

The show must go on... "és amivel a vezetője megbízza (tm)" XD

+1 en a kepebe rohogtem volna foleg ha mar nem az en gondom

> Mosolyogni es pingvinezni. + not my job anymore....

Malicious compliance

--
http://blog.htmm.hu/

Fél +1

Ha van még olyan terve, hogy harcol, csinál ebből egy case study-t a főnök felé, behajtja a túlórapénzét, és újraszervezteti a belsős informatikát, akkor van értelme.

Ha nincs ilyen terve, akkor befelé röhögve, kifelé fapofával kell viszlátot inteni.

case study :DDDDD
ujraszervezteti a belso informatikat :DDDDD

szerintem a helyes megoldas az, hogy osszeszedi az oneletrajzat, es keres allast ;-)

Szerintem meglepően gyakori az az eset, hogy a kommunikáción bukik el az ilyesmi. Senki nem mer szólni, mindenki azt várja, hogy "odafenn" maguktól jöjjenek rá!

Legalább meg kell próbálni: menedzsment számára emészthető formában leírni és prezentálni, hogy mi a hátránya egy ilyen kiszervezésnek. Most már van saját tapasztalat is, és be lehet citálni más helyekről is eseteket. Legjobb esetben _számokkal_, hogy a menedzsment is értse. Meg kell becsülni az elsőre nem látható költségeket is: mi annak az ára, hogy egy idő után az emberek szólni sem mernek majd, nem tudnak bevezeti új szoftereket, stb.

Persze ha ez már megtörtént, akkor már mindegy, de ha nem történt meg, csak valami felsővezetőnek a fülébe súgták a hülyeséget, és az alapján döntött a saját csapata megkérdezése nélkül, akkor esetleg még elképzelhető lehet egy visszatáncolás. Már csak azért is érdemes lehet megpróbálni, hogy tanuljunk belőle. Meg azért is mert a posztoló nyilvánvalóan lojális, és a lojalitás ezt megköveteli még kilépés előtt. Van egy mondásunk is erre: néma gyereknek anyja sem érti a szavát.

te dolgoztal mar nagy cegben?

Nem, alvállalkozóként dolgozom nagy cégeknek. De ha valamilyen döntéssel nem értettem egyet, akkor azt udvariasan mindig elmondtam, és sosem bántam meg. Még olyan is volt, amikor hallgattak rám. Ha meg nem, akkor legalább én megtettem amit megtehettem, és onnantól kezdve nem érzem magam felelősnek, akármi történik. Nyilván olyan is előfordult, hogy végül nem lett igazam, de mivel mindig lelkiismeretesen azt javaslom, ami szerintem jó, ezért ha hibázok, azt is méltósággal tudom viselni.

Tudom, hogy arra utalsz, hogy falrahányt borsó az ilyesmi. De akkor sem értek egyet vele. Elégséges hozzáállás lehet az ember saját szintjén, de nem lehet vele feljebb lépni.

tehat nem dolgoztal nagy cegen belul, OK. ez mindent megmagyaraz :-) probald meg majd egy olyan cegnel ahol van feletted 8-13 szint, es a dontest feletted hoztak 6 szinttel, esetleg egy kontinenssel odebb. biztos majd akkor elmagyarazod neki hogy teved, es szervezze at, nem?

vagy B opcio: leszarja amit gondolsz.

Mondtam: megpróbálom a lelkiismeretem miatt. Ha nem jön össze, az egy dolog, de 100-ból 99-en csak panaszkodnak, de nem próbálják meg!

Ami meglepő lehet: a másik kontinensen ücsörgő döntéshozó is egy ember! Sőt akár még jót is akarhat! Csak mivel alatta mindenki lapít mint szar a fűbe, ezért nem jut el hozzá az információ, ha valamit rosszul csinál.

Kollega mar feltette a kerdest. Ki is fejtett parat.
En mar voltam hasonlo cipoben parszor.
Nehany "case study".
1, pont nem erdekel senkit, mert egy itzibitzi semmi vagy az alvegen.
2, tuljutsz az ingerkuszobon, lotto telitalalat eselyesebb, aztan vagy baratilag szolnak, hogy fogd be a pofad, vagy pont nem es behivnak a szonyeg szelere. Mindketto megvolt. ;)
3, megnezed hogyan tudod a konstruktiv egyuttmukodes latszatat megtartva vegtelensegig szabotalni a mukodest. Majd a dicseretet es a premiuomot megkoszonve tavozol.
4, Rinyalsz es nem csinalsz semmit.
5, Ilyen dolgok, meg lojalitas, meg hasonlokkal kar elojonni. Uzleti eletben ez onmagad halalos itelete. Egy valakivel lehetsz lojalis, magad. Mindenki mas az uzleti eletben eszkoz a sikeredhez ezek szerint kell hasznalni, majd selejtezni. Lojalitasert nem adnak kiflit, sem mast, maximum plecsnit az ozvegyednek, talan.

+sok

Magamban reménykedem, hogy az outsourcingolt informatikai költségek feléért vállalta el a gépek gatyába rázását. De a valóság nyilvánvalóan nem ez.

Más vírusirtónál is akadt már hasonló probléma a történelemben.
Pl: https://www.theregister.co.uk/2015/05/07/avast_false_positive_snafu/
Az egy dolog hogy McAffee-t nem használnék sehol, de nem ez az oka. Az ilyen bukókhoz szerintem az vezet, hogy a mai informatikai workflow-ban a felhasználó publikus béta tesztelői feladatokat lát el a tudtán kívül. A manager-ek sincsenek ezzel tisztában, amikor felcuppantják egymást. Egészen más lenne az optikája, ha nem fizetett volna ki egy zsák pénzt a cég a béta tesztért. Ha tippelnem kell, akkor az outsourcing szerződés szépen lefedi ezt a lehetőséget is valamilyen vis maior címszó alatt és a kötbérért lehet bíróságra menni. Akkor már vállalati jogászok is cuppogtathatják majd egymást.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Hiba, de én is megcsináltam volna. Persze csak egyszer.

Természetesen pénzért. No meg az ember azért nem csesz ki azzal a hellyel ahol a lovét keresi.

+1

Ha te hibázol, akkor sem biztos, hogy az első reakció a kirúgásod. Ez egy társasjáték, nem illik rászarni a táblára. Jól nevelt és nagyvonalú dolog ilyenkor segíteni, majd maximum jelezni, hogy a jövőben nem szeretnél ebben részt venni, esetleg tovább lépni. Szerintem egy jellem, egyenes gerincű akinek volt gyerekszobája ilyenkor így viselkedik.