Bárdi Autó - Milyen munkahely?

 ( BognarB | 2018. december 28., péntek - 15:43 )

Sziasztok,

Van itt olyan kolléga aki esetleg dolgozik vagy dolgozott a fent említett cégnél?
Rendszergazda/rendszermérnök pozícióra jelentkeznék, érdekelnének vélemények a céggel, munkahellyel, feladatokkal, munkakörülményekkel kapcsolatban.
Jöhet hideg-melegvíz egyaránt.

Köszönöm.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

+1
Ez engem is érdekelne, mert hideget eddig hallottam róluk (+Unix) - igaz nem elsődleges forrásból.

Ha jön néhány őszinte lehúzós poszt, majd legfeljebb a cégtulaj fülébe jut, és az ügyvédjük ír trey-nek h. szedesse le a fórumot mert hitelrontás stb. Szóval esélytelen az igazat leírva látni a publikus interneten. Ez már nem a '90-es évek.
--

tipp: glassdoor.com

Na arrol tudna meselni rajtam kivul meg par ember...

--

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

Ha addig is elolvassa 500 szakmabeli, akkor pár ember képben lesz.

En mar irtam, de a faszkodasom miatt elveszett (Safari). Meg egyszer telefonrol le nem irom, de a lenyeg: ahogyan oregszem mission critical melora -csak ugy- engem mar nem tudna ravenni senki.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Mi az a mission critical? Felelősséggel járó munka?

Gondolom arra gondol, hogy ha ne adj' isten megáll valami, akkor 1 mp-en belül 3-an ordítanak vele és valszin akik ordítanak azok marhára "budget conscious" dolgokat emlegettek az implementációkor.

Szerintem ezt sok helyen elo tudjak adni.
A gond ott van -ahogy te is irtad-, hogy hiba eseten elfelejtjuk h honnan indultunk.

Sajnos ez nálunk a szokásos. Rakd össze olcsón, gyorsan, de qrva jó legyen ám, és ha 10 év múlva elhal, akkor jön az értetlen nézés, h ez ilyen soké csak ennyit élt?

Kicsit tulzas, de annyira nem all messze a valosagtol. Nekem 15 eve volt utoljara olyan fonokom akinek ha az asztalara tettem egy papirt xy millio Ft beszerzesi igenyrol, akkor 2 perc tarsalgas utan rabolintott - anelkul, hogy egy baab lett volna. A mostanit lassan mar ket napig kene gyozkodni, fel oras adagokban es akkor is csak “alkudozna” - mikozben mar felereszt baab, csak meg nem tud rola. Kezd is elegem lenni belole.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nekem is volt ilyen főnököm. Életem legjobb munkahelye volt, ahol lehetett dolgozni.

+1.
Az a jó eset, ha 10 év múlva. Rosszabbik esetben már 1-2 hónapon belül verik az ajtót.
Nálam nem egyszer fordult elő, hogy ilyen után kirúgtam az ügyfelet. A franc fog szórakozni, meg tákolni és imádkozni a működésért.

Az, hogy a halozatban nem csak a sajat sokpc-s kiemelt uzleteik vannnak, hanem kismillio kliens-autos-bt. Sok-sok, Biharrocsogetol kezdve Hajdutatabanyaig. Namost ha (akar latszolag) nem megy az adatbazis a kozpontban, vagy hibas valaszt ad egy lekerdezesre akkor tenyleg nagy a gebasz.

Volt, hogy hivtak minket is ezek a kiscegek ide vago nyugjeikkel - akiknek amugy bedolgozunk, es amikor nem tudtak elerni pl. minket akkor a “supportot” voltak kenytelenek csorgetni *irgalmatlan* faszsagokkal de akar eletszeru igenyekkel is. Nah ezeket a hivasokat vagy akar az ebbol generalt piros felkialtojeles ticketeket mar nem szeretnem ha a kozelemben landolnanak, pedig 15-20 eve siman lelezeltem volna mindet. Ezzel fekudni meg kelni nekem nem erne meg havi 1 miskaert sem, tulzasok nelkul irom.

Kb ezt irtam korabban is, bar nem pont igy.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ha eltűnik a topic, akkor tudjuk csak meg, milyen a cég.

Egy volt kollégám az ottani IT vezető - a munkáról nem tudok nyilatkozni, de a nagyfőnök korrekt ember, és szerintem ez sokat számít.

Azert meg nem olyan regota :)
Jo munkahely lehet/lesz. Hatalmas valtozasok elott all. Az irany ki fog derulni. Mondom ezt 14 ev utan.

Köszönöm az infót!

-----------------------------------------
Linux parancsok, kezdőknek

Nemrég vásároltam életemben először náluk, és úgy kaptam kedvezményt az árból, hogy meg kellett adnom a telefonszámomat, majd felhívni arról egy másik számot, ami foglaltat jelzett.

Jól bebizonyítottam én is, hogy párszáz -kamu- forintért simán kiadom a telefonszámomat abban a hitben, hogy jól jártam.

Egyébként meg ajánlom nekik a GDPR-t olvasgatásra.

--
robyboy

Mi ebben a logika? Miért nem az autószerelő vásárol ott? Az évi egy ablaktörlő lapatra meg adjanak kedvezmenyt alanyi jogon vagy vedd meg teljes áron.

Annak idején volt olyan, hogy foglalthang-szolgáltatás. Emeltdíjas telefonhívással lehetett elérni, és abból állt a szolgáltatás, hogy foglalthangot játszott be a vonal másik végéről, cserébe valami 400 Ft + ÁFA / hívás volt az ára. Volt hozzá szolgáltatás leírás, dokumentáció, hirdetések meg minden, teljesen legálisan működött. :-)

> Mi ebben a logika?

En mindig ketkedve fogadom az olyan boltot, ahol adnak 60% engedmenyt...
Olyan monopol szaga van a dolognak.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Van, aki maga vásárol alkatrészeket, és viszi be a szerelőnek. Ennek többféle motivációja lehet, én leginkább azért csináltam ezt sokszor hogy lerövidítsem az autó bent tartózkodását amennyire csak lehet (nem kell rendelni, futárra várni, ez 1-2 nap előnyt is jelenthet). Persze ezt nem minden esetben lehet vagy érdemes eljátszani, de eddig 10 szervizes körből legalább 8-ban meg tudtam beszélni előre hogy pontosan mit kell cserélni, és miért.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Ez rossz megoldás és meglátás. A szállítás napon belüli és a szerelő azonnal tudja cseréltetni más altípusra mert nagyon nem biztos, hogy az van az autóban ami kellene valamint a szerelő jeletős kedvezménnyel rendel aminek egy részét a munkadíjból leírja.

Sajnos soha a büdös életben nem láttam még ebből a "majd a szerelő olcsóbban rendel" dologból kedvezményt. Ilyen, olyan is sok volt már, és amikor ők rendeltek, nagyjából ugyanazok az árak voltak a nekem átadott összesítőben mintha én vittem volna. Amúgy egyetértek, nyilván nem szabad rendelni csak ha megfelelően utánajártál.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Ezt szerelője válogatja.
Akivel én szereltetem az autómat (motor és futómű), az a neki adott kedvezménnyel adja nekem is az alkatrészt. Odaadja a szállítót a dobozzal, és a cserélt alkatrésszel. Láttam.
Azt mondja ő nem kereskedő, nem ezen nyerészkedik. De a munkadíja húzós, és a munkája nagyon rendben van. Neki az éri meg, hogy a fél utca tele van olyan autókkal amik az emelőjére próbálnak feljutni. :)

De azért valamennyire igazad van, mert aki viszont az autóvillámot szereli nekem, na az meg mindenre azt mondja először hogy csere. Mutat egy oldalt, ahol megnézhetem, hogy tényleg mennyi az alkatrész. Közben látom a szomszéd tab tetején, hogy be is van jelentkezve, és nyilván ott 40-50% -os kedvezményeivel rendel. De nem jön ki kókler szar a keze alól.
Csak rajta látszik, hogy elsősorban kereskedő.

(Példa a villamosságos szerelőre: műszerfal világítást kellett cserélni az üzemanyag visszajelzőn. Gondoltam majd a szaki.
Erre azt mondja le kell bontani az egész műszerfalat, kormányostul, csak motortér felől lehet meg ilyenek... Legalább egy fél nap, vagy egy nap meló. Falon a rezsióradíj: 4800+ÁFA/ó.
Egy 15ft-os picike izzó izéről beszélünk. Felfújtam magam, nekiálltam. _45_perc_alatt_a_kezemben_volt_a_panel_, úgy hogy én nem tudtam mi minden tartja, csavarról csavarra mentem, "szemből", és nem bontottam le a falat.
Ez lett volna a 25K HUF ha nem kérek számlát.
Ehelyett a költségeim: 10*15ft égő, mert akkor már vettem 10-et. 1500Ft hosszúszárú torcs készlet, ami azóta is több jó szolgálatot tett. És 90 perc a hétvégémből.)

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

> az a neki adott kedvezménnyel adja nekem is az alkatrészt.

Csak tudod mi hianyzik a fenti workflowbol?

A 3-5 konkurens arajanlat.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Fékbetét cserékről, és egyszerű javításokról beszélünk.
Nem giga-projektek ezek, hanem autószerelés.
Azért a projektvezető vezessen projektet, az autószerelő szereljen autót. Ha 300 ft difiért versenyeztetné az egész piacot, akkor csak az alkatrész beszerzése hetekig tarthatna.
Azt vedd figyelembe mibe kerül az autó állóideje a szakinál, és mibe a verseny hiánya. Főleg, hogy megkapom a kedvezményt.

300 ft lehetséges külömbség miatt projektet szervezni egy fékbetét cserére...

[Szerk:] örülni kell a korrekt szakinak, és nem elégedlenkedni az árajánlatok hiányán. Utóbbi esetben lehet elhajt, és bukok egy megbízható szerelőt.
---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Nincs dízel autóm és nem érdekel. Nem fogok szarakodni vele. Vegye meg a lehető legjobbat amit érdemesnek tart és rakja bele. Nem vagyok szerelő és nem akarok bele okoskodni.

4800 ft/h, azt bazzzeg, de olcso. Az 20 euro orankent. Itt 60 szamit nagyon olcsonak, markaszervizben 150-180 -nal jarnak...

felénk 8 ezernél kezdődik az óradíj.

Én mindig is láttam. Ismerem azt aki szereli és a kedvezménye a munkadíjja volt az utolsó alkalommal is ami akkor sem volt kevés és nem sajnalom, ne az én autóm fekcsereje közben mormolja a szarevo csaladfamat. Nem érdekel mennyit keres vele.

Nem is igazán tudsz mást tenni, legalábbis Budapest környékén szinte biztosan.

Annyi munkájuk van, hogy elhajtanak a francba, ha előrukkolsz azzal hogy te hozod az alkatrészt.

Jah, ide is eljutottunk így 2018-ra: aki értett hozzá, az már londonban v. a németeknél szereli a kocsikat. Aki itt maradt az vagy a márkaszervízes kókler-kontár, v. az a kevés tényleg hozzáértő akihez meg hosszabb a várólista, mint MRI-re SZTK-n keresztül.
--

Sajnos MRI-re is gyorsabban kapsz időpontot.
Én nyáron egy sima generátorleszedés miatt nem találtam épkézláb szerelőt hetek alatt se. Aknám/emelőm nincs és csak alulról lehet hozzáférni a generátorhoz. Ciki.

"már londonban v. a németeknél szereli a kocsikat"

Ehelyett valójában gipszkartont vagdal egy möster mellett - vagy mosogat, esetleg órabérben buzul. Autós területeken eleve jól képzett szerelők dolgoznak piszok nagy bérért ezeken a helyeken, szóval ott általában nincs hiány ilyesmiben. Amit az előbb írtam abból viszont van!

Btw tavaly a kezemben volt vagy két-három németországi autószerviz számla más és más szervizekből. Azt a kutyafittyantóját neki, majdnem reszeteltem magam.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

+1

Hat ezt nemtudom honnan szedted, de alapvetoen marhasag.
Elmult 5 evben ahol jartam autoszerelonel Londonban mindenhol embert kerestek.
Ezen kivul van egy ismerosom aki sajat muhelyt visz itt Londonban, 1 evig keresett embert mire talalt olyat aki nem netto hulye.
Szoval jo szakemberhiany az van itt vastagon.

Majd a brexit ezt ismegoldja :D minden más mellett XD

Majd a brexit ezt ismegoldja :D minden más mellett XD

azert ez nem igaz. van sok fuggetlen kis garazs, ahol nincsenek olyan durvan elszallva az oradijak, ott dolgoznak a torokok is.

> Ez rossz megoldás és meglátás.

Jah a komuves vegye a betont a vizszerelo meg a gepeszeti cuccokat.

Egy teljesen kozombos felre attolod a nyeresegedet.
Wtfc, hogy te olcsobban kapsz egy alkatreszt....

Jobban jarsz, ha te utanajarsz. Igaz ehhez megfelelo boltokat fel kell kutatni, ami 99%, hogy nem az unix vagy a bardi auto. Bar oda is van 50% kedvezmenyem. De igy se.

A szerelo bemegy az elso boltba (ahol adtak neki 20-30% kedvezmenyt) es megveszi a 200%-kal tularazott alkatreszt.
Es ebbol vagy "atad" neked valamit (vagyis megelegszik a munkadijjal, amiben megallapodtatok), vagy nem. Es tokeletesen mindegy szamara, hogyha meg 4 helyet vegigtelefonalt volna, akkor olcsobbra kijott volna.

Ez igy baromi kenyelmes rajtad kivul mindenkinek (a boltoknak van egy fix vevokore, akivel lehet szamolni, es akiket tervezetten lehet kedvezmenyekkel hulyiteni), a szerelonek is kenyelmes, mert csak egy helyre kell telefonalni es ottvan.
Verseny meg nincs, te meg szivsz.

Nem ritka a 2-3x szorzo, mielott a 10%-on lovagolunk.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Jöhet a szerelő elerhetősége, aki biztosan elfogad hozott alkatrészt.

Azzal a felkiáltással mindegyik elfogadná, ha tudomásul veszed, hogy nem az ő felelőssége, ha
- nem a megfelelő alkatrészt hoztad,
- kihagytál valamit (pl. csavarok, tömítések, amit külön kell rendelni),
- hibás az alkatrész,
- később beszarik, és gariztatni szeretnéd.

A "nem az ő felelőssége" azt takarja, hogy szépen kifizeted neki a melóját, majd ha ismét hozzá kell nyúlni (gari/akármi miatt), akkor azt is kifizeted. Ha beszarik az alkatrész, és emiatt tönkremegy három másik, akkor ezt levered a beszállítón, ahogy akarod és bírod.

Plusz ha beszerelés közben derül ki, hogy mégse jó a cucc, akkor amíg megjön a jó alkatrész, addig fizeted a "helyet", amit a szétszedett autód elfoglal (pl. áll az emelőn egy fél napot, mert a futómű le van alóla bontva).

Ez így az esetek 90%-ában nem jó poén amúgy a megrendelőnek se. Ahol elkezdene igazán nyereséges lenni az olcsóbb alkatrész, ott jellemzően pont nem éri meg.

Az én szerelőmnél ez úgy megy, hogy én viszem a cuccot, mert: Ő az unixból rendel, ami ott van, azt megrendeli, ami nincs (és a legtöbb dolog nincs) azt szerezzem be magamnak (persze megmondja pontosan mi kell, milyen cikkszám, stb alapján). Nem volt több mellényúlás a rendelésnél mint egy átlag unix-osnál (ahol szintén hoznak néha össze vissza dolgokat).

Tegyük félre azt, hogy mindketten ugyanonnan és ugyanazt rendelünk, mert az országban van összesen három nagykereskedő és mindkettőnk ugyanazokat a termékeket látja.

Egyszerűen nem éri meg foglalkozni vele, mert azonos munkaidő mellett a munkaidő többszörösével felérő hasznot zsebre tesz az alkatrészen.
Ha pedig ez nem tetszik a kuncsaftnak, lehet máshova menni, keresleti piac van.

+1 könnyen előfordul hogy véletlenül nem jó alkatrészt hoz a tulaj, akár önhibáján kívül.
Mondjuk ha ilyenkor pár napig elfoglalja az aknát/emelőt az autó mert atomjaira van szedve és csak ott derül ki hogy nem stimmel a hozott cucc az mindenkinek kellemetlen.
A tulajnak azért mert tovább tart, a szervizes meg addig nem tud mást csinálni, mert foglalja a helyet az autó.
Aztán ott vannak még a garanciális ügyek. Hozott alkatrésznél ilyenkor megint egy nagyságrenddel macerásabb minden.
Jobb az, ha a szerviz intéz mindent hosszabb távon, akkor is ha többe kerül.

Ilyenkor az autó tulaja örüljön, ha a szerviz nem fizetteti ki vele az akna/emelő/helyfoglalás díját.

Egy nagy ló...t. Az összes szerelő szeret még ezen is keresni. Én inkább megveszem ~50%kedvezménnyel és odaviszem mit akarok. Mondjuk annyi előnyöm van, hogy én mindig tudom mit akarok :)

Ezt egyébként minél újabb autód van, annál nehezebben tudod megcsinálni...

Ha tudod, hogy mit akarsz, akkor miért nem saját magad szereled? Úgy még a szerelési költséget is megspórolhatod. :)

foleg a szerszamozottsag, autoemelo hianya.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ezeket meg lehet venni.
Ja, hogy ezek sok pénzbe kerülnek? Valakinek állni kell a számlát...

Én saját magam szereltem/em az autóim ~70-80%-ban - informatikusként kész kikapcsolódás tud lenni. Sokat lehet tanulni a műszaki megoldásokból. A szerszámozottság egy bizonyos szintig megúszható, van rálátásom az árakra. Csavarhúzókat, kulcsokat máshol is tudom használni. A célszerszámokból meg megveszem azt, ami gyakran kellhet. Az előző autómhoz vettem vezérlésrögzítőt kb. 20e Ft-ért. Megérte, többszörösen visszahozta az árát. A mostanihoz egyelőre nem veszek célszerszámot, mert nem hiszem, hogy ehhez gyakran kell. Bátran állíthatom, hogy egy alap szerszámozottság simán összehozható kb. 200e Ft-ból. Persze el lehet rá költeni 1-2 milliót is, főleg fiatal autóknál.
A drága mulatság az az emelő/akna.

El kell dönteni, hogy ki melyik utat választja. A szabadidő is pénzbe kerül, lehet számolgatni.

A célszerszám - bérelhető is. ;-) Vezérlésrögzítőre utalok... :)

En ugy szoktam csinalni, hogy a szokasos olajcsere *melle* valami nagyobb dolgot meg bevallalok.

Most hatso lengescsillapitokat fogok cserelni legkozelebb es hatso fekdobot.

A kovire is megvan az 5let (kormany-kerek kapcsolatnal egy gumi bizbasz), csak most fogom megkerdezni a szerelonel, hogy pontosan mi a neve, amikor eloben rabokok.
Egyelore boltban komplett kormanymuvet akartak eladni.

15ekm-enkent viszem szerelohoz.

Csinalhatnam azt is, hogy az olajat magam cserelem (olaj, motorlevegoszuro, pollenszuro), de abban van a szerelonek egy kis haszna (szereti csinalni), es ha az megcsinalnam magam, akkor mindig csak valami "nehez" problemaval allitanek be hozza. Igy mindig olajcsere+meg valami.

(amiket eddig lecserelgettem: motor legbeomloje es a huto, tuzkarika (kipufogo-motor), kipufogo, az osszes szijat, az osszes olajat (kiveve fekolaj), stb, stb.
Csupa olyan dolog, amivel en latatlanban elsore azert megszenvedtem volna.)

Szerencsere a kocsi meg sose allt meg, igy mindig tudtam tervezetten cserelni az alkatreszeit az autonak. 100kHUF/ev amit rakoltok a kocsira, mindig megkerdezem, hoyg szerinte miket kellene, es utana valogatok, hogy mit csereljek.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Leirasod alapjan, valami gumiharang. Az ha tenylegesen ott van en elorevennem, mert filleres alkatresz, ellenben a por es a viz amit kinttart ott eleg lenyegi es esetenkent embertelen draga dolgokat ved es szamlatol kimel meg.

Pont erre találták ki: http://szereldmagad.hu/

Vannak normális szerszámok, van emelő :)

--
http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

Ez még létezik? Mert én évekkel ezelőtt hallottam ilyen projektről, ami aztán befulladt.

Decemberben jártam arra, akkor nagyon is tele voltak, és még bővültek is, szerintem az a befulladós nem ez lehetett :)

--
http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

off:
egy webes developer megnézhetné, hogy ez az oldal amúgy bitcoint bányásztat a kliensek gépein? Csak azért kérdezem, mert olyan rohadtul szaggatott az oldal betöltés alatt és utána is.
--

Hová szoktad vinni?

Van egy velem egykoru srac, hozza. Pont olyan markaju markaszervizben dolgozott jopar evig,
amilyen az en kocsim. Szoval meg akar ert is hozza:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

ősszel összetörtem a 19 éves kocsimat, volt olyan szerencsém és van rá időm hogy magam szerezzem be az alkatrészeket

elég sok a munka/szopás vele, egyenként végignyomozni az alkatrészeket bontókból/vatera/facebookcsoport, minden alkatrészből sok alverzió van kialakításban és minőségben, és nehéz kideríteni hogy akkor most mi melyik, telefonálgatni, küldjön róla fényképet, stb...

de megéri, egyrészről az kerül be amit én akarok, és nem berakják az első szembejövő szart dupla áron (a autószerelő bolt nem fog ezen pöcsörészni), másrészről sokkal olcsóbb, harmadrészt volt mit tanulnom belőle

de most nagyot nőttek az autószerelők a szememben, annyi időbeli és ideg szopó van ezzel hogy az ő órabérükkel csodálom hogy dupla áron is kihozzák

egy jó autószerelőnek sztem olyasmi hasonló tudása van mint egy jó programozónak

Nem bírom ki, hogy ne osszam meg ezt a "titkot:" Okos szerelő nincs! Csak SZÉP! ;-)
S nem teszem fel a költői kérdést - ez áll-e a kóderre is...? :-O

Saját distro? :)

"egy jó autószerelőnek sztem olyasmi hasonló tudása van mint egy jó programozónak"

+1

Föleg, hogy az újabbnál újabb autók már szinte csak szoftverböl állnak.

--
robyboy