Új vagy használt autó?

 ( Oregon | 2018. szeptember 13., csütörtök - 9:26 )

Should You Buy a New or Used Car:
https://www.youtube.com/watch?v=TmpICSpni1A

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Kinek, mire, mibol?

Szerintem fontos adat, hogy évente mennyit megy az illető, milyen kategória.

Jo.

TFH igy csinal mindenki.

Kerdes ?

Honnen teremt a piac megfelelo kinalatot, ha senki nem vesz uj jarmuvet ?
Mi lesz a piac reakcioja erre ?
Mindeket oldal tekinteteben ?

Es ez csak igy 0.5 sec alatt merult fel bennem.

Nem tud mindenki igy viselkedni. Pl egy márkaképviselet nem tud. Vannak akiknek kell a gari mert mindenképpen hitelből veszik.

Kell a gari mert habar nem hitelbol veszik, nincs kedvuk c*pni es cirkuszolni.
____________________
echo crash > /dev/kmem

A gari nem a szopástól óv, hanem a költségtől.

Koltsegektol is ov, az igaz. Egy uj auto valoszinuleg ritkabban romlik el (kevesebb copas #1). Es ha el is romlik gariban megjavitjak, nem kell kontar szervizek utan rohangalni es cirkuszolni veluk (kevesebb copas #2).

Szoval a gari dupla copastol ov :)
____________________
echo crash > /dev/kmem

Ceges autok, kolcsonzok... Csak akkor valtozni fog a repair cost...

-+-+-+
Dropbox tarhely
Cave Canem
+-+-+-

A piac ezt is megoldja. Ha lemondanának az emberek az új autó menőfaktoráról, és mindenki így gondolkodna, akkor az árak átalakulnának úgy, hogy a TCO teljesen egyenletes lenne az autó teljes élettartamán.

Persze lehet korrigálni a modellt ezzel-azzal (pl az út szélén hagyás veszélye kockázattűrés függően árazható), de alapvetően ilyen irányú elmozdulás lenne és kész. Nem lenne összeomlás.

Én egyébként saccra számoltam TCO-t amikor vettem a Mondeomat, és nekem későbbre jött ki a sweet spot 5-10 éves tartományra kb. Igazából talán későbbre is, viszont 10 évtől kezdve a megbízhatóság miatt már problémás lehet. Mondjuk most épp 11 éves a kocsim, amit 6 évesen vettem. Valamivel kisebb lett a szervízköltség, mint amit saccoltam, és most még egész megbízhatóan működik, bár előjött 1-2 idegesítő probléma. Nem hagyott az út mellett, meg lehet könnyen csináltatni, de a bizalmam kezd megrendülni. Most már a következő gyerekig kihúzom a cserét, akkor úgyis nagyobbat akarok majd, de most még felesleges volna.

Azt el tudom még képzelni, hogy ha újat vesz valaki, és sokáig használja (pl 12-15 év) úgy, hogy _nagyon_ vigyáz rá, az még megérős lehet. De sajnos az idő is tönkreteszi az autót, nem csak a használat, szóval hiába vigyázunk úgyis tönkremegy.

Én az 4-8 éves intervallumra esküszöm, mert több autóm van és egyik sem megy többet évi 12000-15000 km-nél. Minél többet mennék, annál kevesebb km-rel vennék autót. Évi 40e felett vennék új autót.

Egy példa ami szemlélteti a gondolkodásmódot:
A feleségem pl évente 8.000 km alatt megy a saját autójával. Nála emiatt érdemes vennem fiatal de relatíve sok km-rel (140e-160e) rendelkező autót, ami ugye leginkább autópályázott. Így a tervezett 5 éves birtoklás alatt nem fog jelentősen emelkedni a futtot km-ek száma ami eladás előtt is 200e alatt lesz. Vagyis vásárláskor a legolcsóbban kínáltak közül választhatok, eladáskor pedig a kínálatban az értékesebbek közé kerül az autó.

https://www.youtube.com/watch?v=I4ArgsnpYCw

APR=THM

Szerintem le kellett volna még vonni az eladási árakat. Saját pénz esetén a használt autó jobb pozícióba kerül.

Az eladási árral együtt számolva a különbség csak 2000 dollár. Igazából említi, csak éppen nem írja bele a táblázatba. Elég gagyi videó, az animációk jók, de a számai hasraütésesek.

Én annyival korrigálnám, hogy a használt kocsi jó esetben megvan hitel nélkül, és akkor nem THM-met kell számolni költségként, hanem hogy mennyit fialhatna a pénz ha nem kocsiban állna. Illetve hogy Casco biztosítást csak a vállalhatatlan kockázatokra érdemes kötni, ezért én azt nem kötök. Azon is spórolok várható értékben, bár tény, hogy van egy minimális kockázat, hogy az egész elúszik. Új kocsira nem merném megkockáztatni, egy 5-6 évesre már belefér. Most kalkulátor szerint évi 100 EFt felett lenne az ára, tehát már csak ezzel spóroltam kb 600EFt-t, ami várható értékben nyilván kevesebb volt, de utólag - mivel nem lopták el és nem törtem rommá - már tényleg ennyi.

Továbbá átlagos, de inkább olcsó autóval számol aminek a legkisebb az áresése.
Felső kategóriánál vagy más éves futásnál megint más lenne a helyzet.