Új vagy használt autó?

 ( Oregon | 2018. szeptember 13., csütörtök - 10:26 )

Should You Buy a New or Used Car:
https://www.youtube.com/watch?v=TmpICSpni1A

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Kinek, mire, mibol?

Szerintem fontos adat, hogy évente mennyit megy az illető, milyen kategória.

Jo.

TFH igy csinal mindenki.

Kerdes ?

Honnen teremt a piac megfelelo kinalatot, ha senki nem vesz uj jarmuvet ?
Mi lesz a piac reakcioja erre ?
Mindeket oldal tekinteteben ?

Es ez csak igy 0.5 sec alatt merult fel bennem.

Nem tud mindenki igy viselkedni. Pl egy márkaképviselet nem tud. Vannak akiknek kell a gari mert mindenképpen hitelből veszik.

Kell a gari mert habar nem hitelbol veszik, nincs kedvuk c*pni es cirkuszolni.
____________________
echo crash > /dev/kmem

A gari nem a szopástól óv, hanem a költségtől.

Koltsegektol is ov, az igaz. Egy uj auto valoszinuleg ritkabban romlik el (kevesebb copas #1). Es ha el is romlik gariban megjavitjak, nem kell kontar szervizek utan rohangalni es cirkuszolni veluk (kevesebb copas #2).

Szoval a gari dupla copastol ov :)
____________________
echo crash > /dev/kmem

Ceges autok, kolcsonzok... Csak akkor valtozni fog a repair cost...

-+-+-+
Dropbox tarhely
Cave Canem
+-+-+-

A piac ezt is megoldja. Ha lemondanának az emberek az új autó menőfaktoráról, és mindenki így gondolkodna, akkor az árak átalakulnának úgy, hogy a TCO teljesen egyenletes lenne az autó teljes élettartamán.

Persze lehet korrigálni a modellt ezzel-azzal (pl az út szélén hagyás veszélye kockázattűrés függően árazható), de alapvetően ilyen irányú elmozdulás lenne és kész. Nem lenne összeomlás.

Én egyébként saccra számoltam TCO-t amikor vettem a Mondeomat, és nekem későbbre jött ki a sweet spot 5-10 éves tartományra kb. Igazából talán későbbre is, viszont 10 évtől kezdve a megbízhatóság miatt már problémás lehet. Mondjuk most épp 11 éves a kocsim, amit 6 évesen vettem. Valamivel kisebb lett a szervízköltség, mint amit saccoltam, és most még egész megbízhatóan működik, bár előjött 1-2 idegesítő probléma. Nem hagyott az út mellett, meg lehet könnyen csináltatni, de a bizalmam kezd megrendülni. Most már a következő gyerekig kihúzom a cserét, akkor úgyis nagyobbat akarok majd, de most még felesleges volna.

Azt el tudom még képzelni, hogy ha újat vesz valaki, és sokáig használja (pl 12-15 év) úgy, hogy _nagyon_ vigyáz rá, az még megérős lehet. De sajnos az idő is tönkreteszi az autót, nem csak a használat, szóval hiába vigyázunk úgyis tönkremegy.

Én az 4-8 éves intervallumra esküszöm, mert több autóm van és egyik sem megy többet évi 12000-15000 km-nél. Minél többet mennék, annál kevesebb km-rel vennék autót. Évi 40e felett vennék új autót.

Egy példa ami szemlélteti a gondolkodásmódot:
A feleségem pl évente 8.000 km alatt megy a saját autójával. Nála emiatt érdemes vennem fiatal de relatíve sok km-rel (140e-160e) rendelkező autót, ami ugye leginkább autópályázott. Így a tervezett 5 éves birtoklás alatt nem fog jelentősen emelkedni a futtot km-ek száma ami eladás előtt is 200e alatt lesz. Vagyis vásárláskor a legolcsóbban kínáltak közül választhatok, eladáskor pedig a kínálatban az értékesebbek közé kerül az autó.