Városi elektromos 2kerekű

 ( Mik | 2018. augusztus 15., szerda - 13:26 )

Üdv,

városon belüli ingázáshoz (napi kb. 2x3 KM) átlagos útviszonyokra keresek a sima biciklinél kényelmesebb/hatékonyabb közlekedési eszközt.
Napközben fedett, megfigyelt, biztonságosnak mondható, de nem zárt és nem őrzött helyen lenne ezért valami relatíve olcsóbb dolog jöhet szóba.
Roller, bringa, robogó szerű valami, pedelec vagy önállóan is menni tudó, mindegy...

Mit használtok? Tapasztalatok, gyakori hibák? Kínai cuccokról vélemény/tapasztalat?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ugyanez érdekelne engem is, kiegészítve azzal, hogy: legyen könnyű, összecsukható, hogy beférjen az autó csomagtartójába.

Cél: ha a távolabbi garázsomban állok meg az autóval, akkor csak előveszem az autóból és elveretek másfél kilométerre vele.

--
trey @ gépház

en az ilyen egykerekueket neztem, de sajna ezek is meg dragak. aztan vannak a ketkereku hoverboardok: Airboard vagy Future Board. viszont nem tudom ez hogy birkozik meg a minosegi magyar jardakkal/padkakkal :(

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

https://quadkopter.blog.hu/2018/08/11/segway_ninebot_es_1_elektromos_roller_teszt_pozitiv_okologiai_labnyom

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

Ez jónak tűnik! Utánajárok :) Thx!

--
trey @ gépház

Nincs mit, aztán tesztet kérünk :)

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

van es2 is, ha esetleg a nagyteso jobban erdekel. en mostanaban rollereztem jopar kilometert (de nem segwayen), eleg jo :)

Azt írják a gyártó 60kg súlyt használ referenciaként... Milyen emberre tervezik ezt? 79kg-al messze a túlsúlyos kategóriától, kb 30%-al nagyobb terhelést adok neki... Szóval a szép számok miatt alkalmazzák ezt, vagy náluk mindenki 60kg?!

A másik bicajos topicban említett Stringbikeok közt is egyik modell maximum 80...

M365-öt használ ismerősöm elektromos autót "sétáltatni". Közeli áruház parkolójában van elektromos autó töltő, kocsit feldugja, rollerrel hazamegy 5km-t. Autó feltölt x óra múlva, rollerrel odamegy, roller csomagtartóba be, hazamegy, vidáman örül.

Miért nincs otthon egy töltője? Ezen spórol? :)

Sajnos nincs a háznak saját garázsa, parkoló van. Panel 7. emeletről meg rendkívül hülyén nézne ki a kilógatott narancssárga fűnyíróhosszabító :)

Egy rendes segway-en gondolkodom egy ideje magam is. Csak jó lenne egy térkép, hogy honnan van már kitiltva, mert jó magyar szokás szerint mindenhonnan elkezdték tiltogatni.

-42-

Nehéz és drága.

--
trey @ gépház

Egyelőre engem is csak ez tart vissza :D

-42-

Attól, hogy máshol betiltották, nem teszi jó ötletté, hogy itt is. :)

A problemam a magyarokra lekorlatozassal volt, mintha ez csak otthon torten(het)ne meg...

Mert esetleg engem nem érdekel ha máshol a kútba ugranak mivel én itt élek?
És itt izélgetnek ha veszek egy ilyet arany áron aztán a közteres leint egy csekkre?
Mert máshol ha hülyeséget művelnek esetleg le is kell majmolni rögtön???
Mi lenne ha ezt gondolnád végig először mielőtt velem kötekedsz? ;)

-42-

Abban bárki egyetért, hogy szívás ha hétfőn megveszed, s kedden váratlanul betiltják, ezt senki sem vitatja.
De azt írtad, hogy "jó magyar szokás szerint." Arra mutatnak rá fent, hogy nem, nem magyar szokás, máshol is ez van, semmi magyar-specifikus nincs benne. Érdemes leszokni a "magyarozásról" a többi felesleges általánosítással együtt, az égvilágon semmi pozitív hozadéka nincs. ;)

_______Peter
I am a stone. I do not move.

Mivel itt élek, és engem ez a környezet érint/érdekel, így nem, nem fogok leszokni róla :)

-42-

Ha azt irod, hogy "jo magyar szokas szerint", de kiderul, hogy ez egyaltalan nem magyar sajatossag, hanem mindenhol igy van, akkor csak a jo magyar buvalbaszottsagot erosited az emberekben. Az orszag nagy resze igy is depresszios, magaba fordult, pesszimista, "itt minden szar, bezzeg MASHOL!!11".

Ha kiderul, hogy az adott dolog nem csak Magyarorszagra jellemzo, akkor az emberek eszreveszik, hogy ez nem annak koszonheto, hogy azok a rohadek politikusok MINDENT tonkrebasznak ebben az orszagban, MENEKULNI KELL.

De mint latjuk, nem errol van szo.

A Segwayt jogos indokkal tiltjak ki a jardarol es a kozutakrol Europa es a vilag szamos orszagaban. Ha nem tetszik a trend, akkor nem "jo magyar szokasozni" kell, hanem szetnezni a vilagban, hogy az adott dolog vajon minek is koszonheto. El lehet kezdeni lobbizni is, lasd a magyar Criticalmass (ennyi embert CM sehol mashol a vilagon nem mozgatott meg - legyunk inkabb erre buszkek).

Tudod, minel szelesebb a latokorod, annal kevesbe vagy beszukulve. Lehet elni bezarkozva, utalva azt ahol es ahogyan elsz, de ha egy picit is kinyitnad a szemed a nagyvilagra, akkor lehet rajonnel, hogy nem is olyan rossz otthon elni.

Es tennel egy nagy lepest abba az iranyba, ami eliminalja az igazi indokot amiert szar otthon elni: hogy mindenki pesszimista, csak a problemakrol beszel, mindig a negativ van elol, sose a pozitiv, nem lehet orulni semminek se, az onsajnalat es lesajnalas.

Ha te egy depressziv, negativ kornyezetben szeretnel elni, lelked rajta.

Ha nem, akkor viszont tegyel ellene.

Értem amit mondasz, és egyet is értenék vele. Jelen témánál maradva az a problémám az egésszel, hogy egyből a tiltás lett a "megoldás" mintsem elgondolkodni, hogy szabályozni hogyan lehetne. Teszem azt bicikli út, úttest széle, akármi. Nem látok benne semmiféle átgondoltságot, és a sajtó hírekben szereplő egyeztetéseket mögötte szintén nem látom. Egy tollvonásos betiltást látok. Ami nem csak olyan értelemben aggályos, hogy valójában nem vették komolyan a kérdést és egyből tiltottak, hanem abból is, hogy kiszámíthatatlan lett az egész. Mert nem tudod holnap a te kerültedben mikor tiltják be, te meg beleöltél X forintot, és a munkába járásra használnád. És mi lett a vége? Értelmetlenül elkezdünk megölni valamit amit önmagában amúgy tök jópofa dolog lenne. Elvártam volna egy felelős képviselő testülettől, hogy legalább olyan rendeletet alkot ami formát ad neki, esetleg szervezett turista járműnek engedélyezi a várban is mondjuk, és szerintem mindenki ha kicsit elgondolkodik csak 10 percet értelmesebb javaslatot tudna tenni a tiltásnál.
A történetről amúgy tisztán az e-cigis boszorkány üldözés ugrott be.
Én például zuglói vagyok, már várom mikor tiltják be itt is, és cirka 1km-es távon használnám, (meló oda-vissza) de nagyon ki lennék akadva ha megveszem 100+ ezerért a járművet aztán betiltják.
És még én lobbizzak, hogy "gyerekek ne legyetek már ennyire idióták..." hát köszi :D
A véleményem nem változik. :)

-42-

A közlekedési járműveknél célszerű figyelembe venni, azok mozgásjellemzőit, és a többi közlekedőre gyakorolt hatását. A Segway és Hoverboard az egyik legborzasztóbb eszköz. 1-2 ember számára szórakoztató, de környezetére (és tulajdonosára) komoly veszélyforrás. A jelen közlekedési szokásokhoz sincs elég felület, egy ennyire labilis jármű számára. Nem illeszthető be sem a zsúfolt járdákra, sem a kerékpárosok közé anélkül, hogy az értelmesen közlekedő tömegek hátrányt ne szenvedjenek.
Amit a praktikus hétköznapi közlekedés érdekében lehet tenni, a Segwayhez hasonló eszközök kikoptatásának felgyorsítása. Ezzel szemben üdvözölni kell minden olyan értelmes alternatívát, amit a technológiai evolúció kitermel. Az elektromos rollerek annak tűnnek. Rövid távon meg lehet velük állni, stabil állapotuk van mozgás és állás közben is és rendkívül praktikusak.

Szerencsére a görkorcsolya is csak rövid divathullám volt. Széles mozgási helyigényével, sebességével az se illett sehová.

A Segwayen szerinted mégis mit kellett volna gondolkodni? Külön sávot létrehozni nekik? Alapjában véve annyira elcseszett koncepció, amivel nem lehet mit kezdeni zsúfolt környezetben, útpadkákkal teleszórt járdákon.

Amugy annyira vicces, hogy 10 eve pont ugyanezeket az erveket hoztak fel a biciklisek ellen :D

Nem mintha odalennek a segwayert, de durva az osszecsenges.

Szerk: stroggnak ezert vetettem fel a CM-et, ami eleg komolyan tett a bringazas elfogadasaert. Nyilvan a Segwayes kozosseg kicsit szukosebb, de hasonlo megmozdulasok talan elerhetnenek valamit.

> 10 eve pont ugyanezeket az erveket hoztak fel a biciklisek ellen

Jó, de amúgy...
- "környezetére (és tulajdonosára) komoly veszélyforrás" - pipa, bár inkább a tulajdonosra
- "A jelen közlekedési szokásokhoz sincs elég felület" - pipa, azóta is alig vannak bicikliutak, vagy biciklizésre alkalmas helyek
- "Nem illeszthető be sem a zsúfolt járdákra, sem az kerékpárosok autósok közé" - pipa, bicikliút meg nincs

Szóval a bicikli amúgy jó lenne, ha lenne hely (lásd Teréz-Erzsébet-József-Ferenc körút, ha megjelenik egy biciklis, megáll a forgalom), meg betartaná mindenki a KRESZ-t. Igen, ezt az autósokra is értem, nemcsak a biciklisekre. Rendszámot és KRESZ-vizsgát minden járműre! :)

Mondjuk ennyi erővel ez az autóra is igaz :)

- "környezetére (és tulajdonosára) komoly veszélyforrás" - ha mindenki bringával, esetleg motorral mászkálna nagyságrendekkel csökkenne a halálos gázolások száma
- "A jelen közlekedési szokásokhoz sincs elég felület" - megmozdulni nem lehet a belvárosban autóval
- "Nem illeszthető be sem a zsúfolt járdákra, sem az kerékpárosok autósok közé" - Olyan területen ahol túl nagy a forgalom meglenni nem lehet, pl. Rákóczi út, hatalmas zaj és légszennyezés

A kerékpárt nem ma találták ki, évtizedekkel régebbi a safety bicycle mint az autó. Egy kerékpárnak ellentétben az alternatív közlekedési eszközök nagy részével van stabilitása, két darab értelmes fékje és jó esetben lámpája. Ez maximum egyes rollerekre igaz, de azok a kisebb kerék miatt kevésbé stabilak és sokkal rosszabbul fékezhetők. Az ilyen elektromos döntögetős izék fékútja brutális tud lenni.

M365 - konkrétan ABS van benne. Max sebességről 70kg+táskával max 3 méter alatt megállok bármikor. Ami azt illeti szükség is van rá...

1. Autós kolléga aki nem nézi hogy vannak mögötte és parkolóból kijön, kivág, hirtelen fékez... én megállok de a mögöttem lévő autó nem biztos és ezt a fajta szendvicset nem szívesen élném át. Sajnos a napokban is volt erre példa, dohány utcában mentem ahol jobb oldalon direkt fel van festve a kerékpársáv. Igazság szerint a kutyát nem érdekli, 10-ből 1 ha figyel erre, a maradék üvölt, csapkod, dudál, padlógázzal mutatja hogy ő márpedig felsőbbrendű (nagy tisztelet a nagyon kevés kivételnek). Mondjuk mókás hogy amikor felkenődik a kocsisor végére akkor szép nyugisan elmegyek mellette és mire ő kiér a dohány utca végére, addigra én már kb a keletinél vagyok.

2. Gyalogos kollégák akik körbenéznek mielőtt kilépnek a bicajútra, látják hogy jövök, néz a szemembe és lelép elém. Legfőképpen nagymamák banyatankokkal, de rengeteg telefon az arcomba, füles az agyamba seképsehang csak megyek ember van, és nagyon nem csak a fiatalok. Tegnap majdnem elvágott 2 embert is így valaki a deáknál mert emberünk nem figyelt hogy piros a lámpa, ő ment, figyelni meg luxus.

Én nem tartom magam száguldozós emberkének, nyugisan vezetek, nyugisan megyek a rollerel is, járdán "sima rollerként" megyek maximum vele, csak akkor tolom neki ha üres és nincs semmi esély arra hogy bárki kiugorjon elém. Kerékpárúton jó tempóban lehet menni de ott is amint látok embereket már a féken a kezem mert hiába püfölöm a csengőt már 20 másodperce folyamatosan, külvilág így nulla.

Valaki írta amúgy a tutit: Ha bármilyen módon részt akarsz venni a közlekedésben akkor minimum kreszvizsga, vagy legalább valami kötelező tanfolyam.

A közlekedésben való részvételhez hogy kell-e vizsga, vitatom. Jó, persze, van, amihez már most is kell - jogosan. Na de!
- a gyalogos is a közlekedés résztvevője. A gyalogos jogosítvány viszont nehezen értelmezhető számomra. A korral is vannak gondjaim: a 6-8 éves kölök amikor a suliból egyedül jön haza, a közlekedésnek aktív résztvevője, korából adódóan viszont még messze nem felelősségre vonható kategória.
- azért vegyük észre, hogy az emberi viselkedésre hatással van a környezete. Amikor a vizsgabiztos ott ül a delikvens mellett, akkor lassít és elengedi a gyalogost a gyalog átkelőnél, a sebesség határokat pontosan betartja, inkább alatta gurul, még véletlenül se lépi át. Na de amikor kikerül az "ellenőr" mellőle! Akkor azért hajlamos ez a nagyon jogkövető mód hirtelen megváltozni. Csak ugye ezen a pontosan mit értünk el a jogsival, vizsgával? Annyit, hogy most már hivatalból tudnia kell, hogy szabályt sértet - és? A törvény nem ismerete eddig se mentesített...

+1

Mivel amennyire én egyre több e-járművet látok idő kérdése, és elterjed annyira, hogy a tiltás nem lesz megoldás.
Amúgy a biciklis hasonlat jó. A közlekedési kultúra azzal is kritikán aluli, a görkori meg lehet időszakos divat hullám volt, de gördeszkából állati sokat látok. Teljesen egyetértek abban, hogy macerás vele közlekedni az utakon. Sőt a topik kapcsán elgondolkodtam egy kávéval, és arra jutottam, hogy a tiltás a gyalogos forgalom kifejezést takarja, tehát elméletileg az út jobb szélén lehetne vele közlekedni így is. Abba meg bele sem megyek, hogy a járdán elméletileg tilos közlekedni bicajjal is, ha az út alkalmas a közlekedésre, és a 99%-ban ez teljesül is. A kutya le sem... amikor mögöttem a bicajos csenget a járdán.
A közlekedési kultúra és a baleset veszélyességi faktor minden mozgó járműnél fokozottan fennáll, főleg ha gyalogosok közt közlekedsz. És tesz rá a gördeszkás, a rolleres, a biciklis, és a segway-es is. Most lecsaptak két gyereket 1-1 kerületben egyből letiltották a járdáról őket. Csak gratulálni tudok korszakos zseninek aki erre jutott, a gördeszkás meg úgy ugrál ilyen helyeken ahol akar. Tökmindegy bicaj,roller, gördeszka, segway csap e el, nem örül neki senki sem.
Egyszóval ezek az érvek ráhúzhatóak bármire ami mozog. Az biztos, hogy a magyar úthálózaton teljesen biztonságosan nem, tudsz közlekedni, még a bicikli úton se, mert azon meg a gyalogos kolbászol, de kis ezerszer előfordult, hogy a nőci a kutyát futó pórázon sétáltatta, és a bicikli út egyik oldalán a nőci, a másikon meg a kutya, át keresztben meg a póráz. Ami vékony, és nem triviális meglátni. Itt minden résztvevő felelőssége fokozott, mert közlekedés. A gyalogosnak is van belőle szép nagy adag azért. Magyarul az eszköz tökmindegy, ha idióta hajtja abból baj lesz, csak idő kérdése. Tícsunnkbemindent ezen az alapon :)

-42-

Szvsz. nem a jármű típusával van itt a baj, hanem a közlekedési módok/célok különbségével. Nekem a gépesített varősnéző csordákkal van gondom, mert útban vannak. A gyalogosokhoz túl gyorsak, a kerékpársávban/kerékpárúton feltartanak, nem figyelnek semmire. Gyakorlatilag játszani jönnek ki az utcára és ez nehezen összeegyeztethető a "normál utca használattal". Tulajdonképpen kultúra kérdése a dolog. Ugyan ilyen zavaró lenne a járdán focizni, vánszorgó autó csordával várost nézni, gokartozni/biciklizni menni a járdára, stb... Ezeket "nem illik" vagy tilos megtenni a zökkenőmentes együttélés érdekében. A gépesített városnéző csordák is szabályozást igényelnek, mert a vállalkozók nem érzik, hol a határ, és jelenlegi formájában nem jól működik ez a dolog.

A korisokkal, deszkasokkal rollerezőkkel simán és zökkenő mentesen osztozunk a kerékpáros felületeken. Kis odafigyelés és alkalmazkodás kell, de ez nem gond. Figyelünk egymásra és kész. Nagy ellentétek nincsenek, mert mind ugyan azt szeretnénk, csak más eszközzel csináljuk. Ugyanígy megtanultak az autósok a kerékpárosokkal osztozni. Idővel talán a gépesített városnéző csordák is beilleszkednek majd a rendszerbe. Addig meg maradnak a súrlódások és a türelem.

Nem magyar szokás szerint, hanem a kresz nem ismeri a dolgot, és el kéne dönteni hogy mi is ez, mert annál gyorsabban tud menni hogy a járdán közlekedjen, de az autók közé meg mégsem kéne beengedi.

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

Roller: https://index.hu/kerekagy/2016/01/21/ha_a_tesla_rollert_gyartana/
Biztos vannak azóta jobb/olcsóbb változatok is.

Irod hogy a roller gyerekeknek valo, erre linkelsz ket jatekrollert :)
Nekem hagyomanyos felnott rollerem van hivatalos 100 kg max terhelessel kb annyiert mint ezek az elektromos jatekok.

A biciklinél csak akkor lehet hatékonyabb ha motorizált. Rühellem az ilyen megoldásokat. Van egy pár niche ahol persze jó, de a városi közlekedésben nem kéne.
Vannak viszont összehajtható kerékpárok. Hosszú útra nem jók, ez viszont simán belefér szerintem.

Letezik elektromos bringa is. Svajcban nagy divat (igaz olcsonak nem olcso sot...)

Persze, ott van is értelme: hegyes dombos helyen sima bringával navétázni nem olyan izgi.

Mondjuk en ruhellem oket nagyon mert tul gyorsak (nemelyik majdnem 50 -el is tud repeszteni) es ugye csendes eszre sem veszed ,hogy jon illetve hirtelen biciklikent azonositod ami elegge megteveszto mert nehez felmerni a sebesseget a visszapillantobol es hat ,hogy is mondjam nem konnyitik meg a helyzeted mert nemelyik ugy szaguldozik vele mint valami okor...

a legteteje ezeknek (en meg mindig ST2xet vennek, ha bringat venenk) egy kezdo informatikusnak ket havi netto fizuja (nagyon max) ha itt valaki akar venni, vesz :)

Nem svajcban gondoltam itt en is tudok venni. Mo-i kezdo informatikus melobol a MCDonalds-ig jutsz el max :D

Egy Xiaomi M365 elektromos roller tulajdonosa vagyok. Igaz, csak alkalmanként használom, de nagyon elégedett vagyok vele.
Egy töltéssel valós 20km távot tud megtenni, a maximális sebessége 25 km/h. Ez járdán sok, érdemesebb csak a felével menni, de kerékpárúton tudod tartani a tempót a többiekkel.
További előny (ha ilyen irányban is érdeklődsz), hogy nagy hacker csapat alakult ki mögötte, van alternatív firmware és nagyon sok pótalkatrész hozzá.
Kínából (Gearbest, Banggood) kb. 115-120 ezer forintért lehet megrendelni, néha bele lehet futni nagyobb akciókba is.

A most nyíló BP-i boltban 120 bruttóért lehet elvinni, ha erre a típusra gondolsz. Több infót nem találtam róla.

120 brutto az baromi jo ar erte, itt 700 CHF+ :(

Nem itt kell venni oszt jonapot. En is mindent kb mashol veszek (kiveve a tejet az nagyon finom es nem is draga :D )

Amugy meg itten van ocsoe (atugrasz nemetekhez azt kalap)

https://de.gearbest.com/skateboard/pp_596618.html?wid=1433363&currency=CHF&vip=4296529&gclid=CjwKCAjw8O7bBRB0EiwAfbrThx44CIWskSHPKzAWJ9WxPRLJhMoRZQFrdXmcbme7jc-8aLL59vQrOxoC9YMQAvD_BwE

"van alternatív firmware"

Mi az istennel tudnak többet, mint a gyári? :)

nincs kilockolva a maximalis sebesseg, van ahol lehet a throttle responset is allitani, etc

Áh, van tapasztalatod, hogy mennyivel lehet döngetni vele (vízszintes terepen) limit nélkül és ez mennyire befolyásolja a megtehető utat?
Mondjuk nem tudom mennyire egészséges ennél gyorsabban rollerezni.

tobbel, mint amivel szeretnel menni egy rolleren :))

M365-re +1.

Én napi szinten 2x13km-t hajtok bele, munkába be és vissza. Ha röviden össze akarnám foglalni a dolgot akkor úgy mondom hogy hála ennek a kütyünek úgy indulok melóba hogy zsííír végre megint lehet csapatni :) Bringaúton nagyon kényelmes, járdán visszafogott tempóban el lehet vele mászkálni. Előbb vagy utóbb megtalálod a leghatékonyabb módot, nekem is napról napra finomodik az optimális útvonal és a menetidő :)

es te hol vetted?

Gearbestről rendeltem, kb 2 hónap volt amíg kihozták. Viszont most ez a 120-as nyitó ár aug 25-től határozottan jó díl. Csak vigyázni kell mert vannak okoskodó kiskerek ahol kamut adnak (PH kapcsolódó forumában lehet olvasni ilyesmiről) de official boltba ez a veszély nem fenyeget.

nekem a fo bajom amit lent irtam, hogy keves az 500W a 15 fokos lejton... es hogy ket honap :(

Saját példámat tudom mondani, ami ilyen picit emelkedősebb terep az így a 14-ből 16. kerületbe "felmászás". 70 kiló vagyok, általában rajtam egy táska ami 2-3kg körül lehet, 20-al kényelmesen felkaptat enyhébb lejtőn is (16. kerület margit utca pl). Az 500 watt papíron van, állítólag többet ad le (droidos appban lehet látni hogy 7-800 wattig is "elhúz"), sajnos nem tudom megerősíteni mert iOS-en nézem, de youtube-on vannak fent ilyesmik.

A legtobb villanymotor indulaskor 10x teljesitmenyt is felvehet+leadhat, es nem lesz tole semmi baja, teljesen normalis dolog. Hosszu tavon mar nem tesz jot, ha tulmelegszenek a tekercsei.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Okés, de ez úgy van definiálva hogy 250W maga a motor és 500W a peak. Ennek ellenére hajlamos felkúszni 7-800 magasságába is.

en mostanaban nyuzok egy Lime S rollert, mert megszortak a varost vele, es arra jutottam, hogy ha kicsit is nagyobb darab az ember, akkor keves az 500W hegyre fel (persze itt vannak _rendes_ emelkedok, nem alfoldrol beszelunk), igy nezegettem alternativakat amikben esetleg nagyobb motor van, 2kW-ig talaltam siman.

ha jol ertem, ha lekorlatozom az utcai sebessegre ami itt legalis (25km/h), akkor hasznalhatom legalisan oket.

Napi 2x3km-re a bicikli miert nem eleg kenyelmes / hatekony?

Mert előtte 20-t kell autózni vagy tömegközlekedni? :)

Vagy még többet...

Ezzel nem leszek itt népszerű, de akkor is: +1. 44 évesen, 40 kiló súlyfölösleggel is azt mondom, hogy még a napi 2x25km is picsafüst sima kerékpárral (főleg sík terepen), a napi 2x3-ért szerintem elő se venném a biciklit.

Lehet, hogy nagyon speckó a helyzet (esik az eső, hideg van/kánikula van/nem akarsz leizzadni), de ez akkor is a baromi elkényelmesedés full kiszolgálása. Az elektromos cuccoknál meg külön öröm, amikor (mint itt fent) az ökológiai lábnyommal példálóznak, csak azt felejtik el hozzátenni, hogy az az áram, amivel töltöd, az nem a te kis kézzel hajtott dinamódból vagy a napelemes töltődből jön, hanem egy erőműből, ami vagy azért gáz, mert fosszilis, vagy azért, mert nukleáris. :D

Szóval mindenki azt csinál, amit akar, de én pl. inkább annak a megoldásán küzdenék, hogy mindenféle kifogás helyett ezt a dolgot intézhessem sima bringával, oszt jónapot.

---
Ó, hogy a hatalmas Kublaj kán üssön rajtad, és a házad népén!

subscribe

M365 tulajok:
van ezeken valami amit a lezáráshoz terveztek?
Képek alapján csak a hátsó keréken lehet átfűzni egy bringalakatot, más alkalmas pont nincs.

Az ilyen tipusu eszkozt nem lezarod, hanem magaddal viszed. Te otthagynal barhol is egy taskat az utcan a fogantyujan egy lakatot athuzva, amelybe 5 darab huszezrest tettel?

Mivel osszehajthato, auto csomagtartojaba siman befer, tomegkozlekedesi eszkozon is viheted, a munkahelyen pedig beguritod az asztal ala. Ez a lenyege az egesznek.

(Kollegam jar hasonloval, csak azon nincs kormany, szoval taviranyitos gordeszka, nagyon durvan megy, es meg kompaktabb. Viszont a kerekei meg kisebbek, szoval meg nehezebb olyan utvonalat talalni, ahol nem akad fenn folyton a jardaszegelynel - uthibanal...)

+1, kis gyakorlással kb 5-10 másodperc alatt összecsukod/szétnyitod. Konkrétan most melóhelyen itt pihen az asztalom mellett és töltődik :)

Töltéshez külön tápegység kell?

Egy összecsukott méretet nagyjából tudnál mondani róla? milyen hosszú és magas úgy? Mennyi a tömege?

Be kéne, hogy könnyen férjen a VW Polo-m csomagtartójába.

--
trey @ gépház

Hali, Poloba szerintem lazán bele tudod rakni:

100cm körüli széles: https://www.dropbox.com/s/v9wrdhv7y9v594s/IMG_1756.JPG?dl=0
A kormány magasabb pontja olyan 40cm körül van: https://www.dropbox.com/s/2yw2zc70hvvo6nn/IMG_1757.JPG?dl=0
Az alacsonyabb "összecsukló" része pedig 20 körül: https://www.dropbox.com/s/0idgahxqygw2shd/IMG_1758.JPG?dl=0

Roller nélkül 70 kiló vagyok, rollerral a kezemben 82,5, szóval kis matek és a roller súlya 12,5kg.

Ha esetleg ez referencia, 5 ajtós G Astra csomagtartójába kényelmesen elfér.

Köszi, tökéletes!

--
trey @ gépház

És soha nem is lehet rá szükség, hogy letedd a bolt, mozi, kocsma, cukrászda, fodrász, orvos stb előtt...

Boltba betolod kényelmesen, vagy ha jobb környék akkor lerakod előtte. Moziba szintén be tudod vinni a vetítőterembe és lerakod a sorok előtt valahol ahol senkit nem zavar, cukrászdánál leülsz vele (tegnap voltam pont), fodrász/orvos stb-nél összecsukod és szépen becsúsztatod magad mellé a földre pl.

Kis kreativitással meg lehet oldani ezeket a hatalmas dilemmákat. Én nem vettem rá lakatot és nem is tervezek.

Hasonló ok miatt építettem egy pedelecet. A bringa adott volt, rendeltem egy kitet és összeraktam.
Még nem 100%-os a cucc, de lenyomtam vele egy 50km-es tesztet is. Egyébként napi munkába járásra használom (előtt sima bringa volt). Kb. 2 km távol van a melóhely, kényelmesen jövök-megyek. Sajnos nem összecsukható.

Eleinte egy sima hajlított villás biciklin volt a cucc, de annyira vékony volt a villa és a tengely, hogy a sokadik kátyú után kiesett a kerék. Emiatt vettem egy komolyabb alu vázas teleszkópos bicót és arra ráraktam. A hajtókart sajna nem sikerült leszednem, annyira rá van szorítva gyárilag. Pedig oda menne az érzékelő, így most gázkaros üzemmódban működik, mint egy motor (persze mellette tudok tekerni is). A célom a pedelec megvalósítás, mert kényelmetlen a gázkar és így a markolatváltót ideiglenesen le kellett cserélnem.

Erről van szó: https://www.aliexpress.com/item/26-700C-28-48V-10AH-12AH-Lithium-Battery-Electric-Bicycle-Kit-Front-Wheel-Motor-500W-Powerful/32852694767.html

Hátsó lámpán kívül mindent adtak hozzá. Szerintem az 500W erős túlzás. Bőven elég lett volna a 250-350W is, de nem tudtam még mire számítsak. Nagyjából 45-50 kmph a max sebesség amit ki tudok belőle hozni, ami kerékpárral már szerintem veszélyes. Pénzügyileg nagyjából 150 + 50k lepedő volt (vámmal együtt). A kisebb cucc értelemszerűen olcsóbban kijött volna. Akkuból a samsung cellát választottam 12Ah. Adtak mellé tanúsítványt is. Nem szedtem szét megnézni, hogy valóban az-e, de a teljesítménye érzésre megvan. Van az akku pakkon USB port is kütyüket tölteni.

Arra érdemes figyelni, ha lehet választani 36 és 48V (vagy több) között, akkor a nagyobb jobb, mert kevesebb árammal dolgozik és így kevésbé terheli az akkut és a motort is. Ahogy elnézem az árakat, kicsit feljebb mentek.

séta? :)

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

Csak hóban :) Naponta irányonként +10-15 perc azaz naponta +25, az egy héten már +2 óra...

Végre egy jó topik. Le kell állni az autókkal mert rengeteg kárt okoz.

Bravó ....
Az áram termelés meg nem szennyez?
Mit gondolsz Magyarország áram fogyasztásának hány százaléka van fosszilis tüzelőanyagból?
https://www.youtube.com/watch?v=cH5WeDAekCU

Alapvetően egy M365-be van 8700Mah körüli aksi, az ha belegondolsz kb 2 combosabb droidos teló -pl note- aksija. Ha azt nézed hogy ezzel kényelmesen megteszel 20-22km-t, eco módban 25-27-et akkor azért az egyáltalán nem rossz arány a benzin/dízel pöfögéshez képest. Arról beszélve hogy nem okozol dugót, függetlenül közlekedsz mindenkitől.

Persze, nyilván amíg elégett gázból meg szénből jön addig ugyanúgy szennyez, de a mértéke jóval kevesebb. Sokan tartanak két telefont és mégsem gondolják azt magukról ha naponta feltöltik őket hogy na én most aztán odacsaptam az ökológiai lábnyomomnak mert egy erősebb autónál egy 10 másodperces padlógázzal komolyabban belelépsz a földbe mint ezzel fél év alatt.

"Alapvetően egy M365-be van 8700Mah körüli aksi, az ha belegondolsz kb 2 combosabb droidos teló -pl note- aksija."
Ugye ezt nem gondolod komolyan?
Es innen az egesz poszt elvesztette a komolysagat.

Mióta csak a mAh számít, telóról lehet autót bikázni :)

Viccet félretéve, a Xiaomi M365 jó cucc. A 12-13 kg-os súlyát szoknom kellett. Metróban, boltban tolom magam mellett, sosem szóltak még rám. A Thingiverse-n van hozzá pár dolog, a hátsó lámpa kábeljét védő távtartót mindenképp ajánlom, és az összecsukás helyénél szokott kopni a fém, oda is érdemes 3d nyomtatni egy lapkát.

duplavolt sry

Valóban nem a legpontosabb, elnézést én is tudok hülyeségeket írni. Ellenben a többi része áll, egy kocsinak nyomsz egy combosabb padlógázt azért kicsit komolyabb terhelés mint ennek a töltögetése. Igazából a hatásfokra akartam rámutatni, de valóban, elég gyökér módon sikerült.

Csak hogy szerepeljenek itt a valos szamok is. (mWh-ban, aki szeretne, atvalthatja Joule-ra is, 3.6 a valtoszam)
A telefonom gyartoja ebben a sorozatban direkt az akkut helyezte eloterbe, a neve is mutatja (Ulefone Power sorozat), az 1 es 2 6050 mAh-as akkut hasznal 3.85V-on (kicsit mas a kemiaja). A legtobb telefonban olyan 3000-4000 mAh-as akku szokott lenni, tipikusan 3.7V-on (az a sima Li-ion).

Az UP akkujara igy 23292.5 mWh jon ki, egy "normal" 3000-es telefon akkura 11100 mWh.
Ezzel szemben a Xiaomi M365-ben a 7800mAh-as akku 37.41V-on uzemel (jo sok cellat sorbakotottek, kb. 10-et, es a 18650 cellak sem erik el a 7800 mAh-at, szoval abbol is parhuzamosan kothettek parat). Ez 291798.0 mWh-nak felel meg. A Segway Ninebot akkui (ES1-ES4-ig) egysegesen 36V-on mennek, a legkisebb 184 Wh-as, a legnagyobb 374. A legkisebb Segway roller akkuja a nagyobb telefonakku kb. 8-szorosa, az M365 akkuja meg a tipikus telefonenak 26-szorosa.

A laptop akku mar jobb osszehasonlitas lett volna, az enyem relative kicsi, 48Wh-at adtak meg ra hivatalosan, de vannak joval nagyobbak is. Persze azt sokan nem toltik naponta/taprol megy inkabb. Amelyik laptop nem vekonyitott (gyakorlatilag az osszes regebbi tipus), abban ugyanolyan 18650-es cellak szoktak lenni, mint a rollereben.

A 18650 egyebkent nem a nagy aramarol hires, de modellezok szoktak olyan nagy feluletu Li-ion vagy Li-po akkut is hasznalni, ami 50-80A-t is siman lead rovid idore a - relative - kis kapacitasa ellenere (nagy a teljesitmenysurusege). Ilyesmirol lehet autot bikazni. Az elektromos rollererol alapban nem. (sokat kene hozza parhuzamosan kotni)

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

+1

Tudom, hogy a topik nem erről szól, de azért elfér ide még egy négykerekű összehasonlítás (a saját kíváncsiságom végett is):

Jó összehasonlítási alapnak tűnik a bmw 330e plugin hybrid, az 20-40km-t tud megtenni elektromos módban, időjárástól függően. Adatlap alapján 6kWh az akksija, tehát kb 20-szor nagyobb, mint az M365 és kb 260-szorosa az UP-nak.

Ahhoz képest, hogy nyáron hűt, télen fűt, nem is tűnik soknak, gondolom a 2 tonnás tömeget kompenzálja a visszatáplálás.

1.) Nem csak fosszilis energiahordozókat használhatsz
2.) Sokkal nagyobb hatásfokkal
3.) Nem ott (Budapest belvárosában), hanem távol és jobban szűrhetően, monitorozhatóan szennyez.

1, kb 38%-ban azon felül minden fosszilis
2, Kihagytad az aksi feltöltést, már mit miből származik amivel töltöd... ugrott a hatásfok.
3, Budapest is ezen a bolygón van. A legtöbb autón jobb a szűrő mint a Visontai szénerőművön.

teljesen mindegy , mert az autó 1250 kiló ez meg 12,5 , egyszerűen a 70 kilós embert sokkal több feleslegesen együtt szállított teherrel viszi az autó, mint a roller.

Érveid meggyőzőek. Alul maradtam a vitában.

Ezekkel a Tern modellekkel van tapasztalatom, csak ajánlani tudom őket.

https://tern.hu/shop/osszecsukhato-varosi-kerekparok/link-c8-varosi-osszecsukhato-kerekpar/

https://tern.hu/shop/osszecsukhato-varosi-kerekparok/link-d8-varosi-osszecsukhato-kerekpar/

https://tern.hu/shop/osszecsukhato-orszaguti-kerekparok/verge-d9-orszaguti-osszecsukhato-kerekpar/

Vonaton ingyen szállíthatod a 20 colos kereke miatt. Összecsukás+autóba be tényleg 15 sec. Városba szuper megoldás.

Topik címe: "Városi elektromos 2kerekű".
Az általad említett kemping-kerékpárok nem azok. Van amelyik árából nagyjából 3 db Xiaomi elektromos rollert lehetne venni.

Arról azért még érdemes szót ejteni, hogy a 20-as kerék az olyan szürkezóna, mert egyes busztársaságoknál problémás az is, az utazási szerződések 20 alatti kerékméretet írnak, ami azt jelenti, hogy egyes jegyellenőrök és sofőrök szerint a 20-as kerék ebbe már nem tartozik bele :( - volt ezzel kapcsolatban néhány keserű tapasztalatom. Vonaton meg bármilyen kerékméretű tekerentyűt szállíthatsz, ha összecsukod és nem zavarod és szennyezed be az utasteret és a többi utast. Az igazi menőség 20-as kerékméret alatt van. :)

Én mindig bízom abban, hogy az emberek képesek újragondolni a dolgokat. Naponta kétszer 3 km: ezt bárki le tudja biciklizni. Persze egy trendy (sic!) elektromos rollerrel még ez elől a pici mozgás elől is el lehet ugrani... ;-)

Voltmár: https://hup.hu/node/160448?comments_per_page=9999#comment-2257402

És igen, én pl. dolgoztam olyan helyen (Újpesten), hogy a metrótól elég agyrém volt eljutni a gyárig. De csak nappal, az éjszakai járat szinte ajtótól-ajtóig vitt. Na de nem is ez a lényeg. Attól függően hogy mennyit lehet spórolni az idővel (és a kényelemmel, hogy nem kell rohadni a megállóban), még az is lehet, hogy bőven jó megoldás lenne.

Hidd el én kerékpározom eleget. Sajnos a drága biciklimet nem tudom betenni az autóm csomagtartójába, hogy mindig kéznél legyen, de nem is akarnám. Pont az ilyen helyzetekben lenne jó segítség egy összecsukható, könnyű és mobilis valami.

--
trey @ gépház

Ettől függetlenül érdemes gondolkodni 16"-os kerékméretű összecsukható kerékpáron. A Dahon vagy egy jobb állapotú használt Brompton (az újak q drágák!) is megfontolandó.

Nekem régi, retro dahonjaim vannak. Agyváltósak, kifejezetten jól megválasztott áttétellel - kis kerék, de nagyon tudnak menni. Van, hogy simán tolok velük akár 20-30-40 km-t is.

3km-re kicsit overkillnek tűnik. Ha a terep/izzadásfok megengedi, akkor erre a távra egy 10-20 ezer forintos, lábhajtású roller egyszerűbb megoldásnak tűnik.

Persze, abszolút érthető. Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a kerékpárom összecsukható, könnyű és mobilis, így folyamatosan bent van az autóm csomagtartójában (kivéve amikor tekerek). :-)

Van az a környék, ahol nem szeretnél 3 km-en át semmilyen extra levegőt bejuttatni a tüdődbe, inkább vitetnéd magad a pici, fürge eszközöddel. Pl. annyira szennyezett a levegő (vagy csak unod a környéket, elhanyagolt iparépületekből áll és gyorsan le akarod tudni azt a szakaszt).
Egyszerűen jobb állapotban érsz haza, és több kedved marad sportolni is, ha éppen arra vágysz.

125 kg-ig használható, könnyű összehajtható, nagy hatótáv, tesztvezetés, stb. Hátrány : picit drága.
https://futurer.hu/

+1
elöl , hátul rugózik + tömör gumi

Az esőt mennyire bírja?

nem való esőbe. a kormányon beázhat az elektronika, az akkupakk a fellépőben van egy műanyag elem mögött, oda is bemehet a viz.

Mit csinálsz ha napközben elered az eső? Cipeled?

Pontosan emiatt kérdeztem. Amire én használnám, az alapvetően két dolog, munkába járáshoz, illetve otthon, a vonattól hazáig.

Ha esik az eső amikor indulnék a gyárba vagy vissza, akkor otthagyom (otthon vagy a gyárban) és másnap újból dobhat. Ha biciklivel járnék se biztos hogy erőltetném az esőben tekerést, esőkabát (az mindig van a táskámban) ide vagy oda. Azaz így is, úgyis BKV lenne a vége.

Ha meg haza megyek és esik az eső, akkor az van, ami eddig is volt. Vagy buszozok (ha állatira ráérek), vagy taxi.

Szóval a _számomra_ nem kizáró tényező, de való igaz, hogy kissé megcsappant a lelkesedésem.

10 kiló, összecsukom és viszem.
amúgy is nagyon csúsznak ezek a kerekek pl vizes faleveleken

"I'd say it was water resistant, rather than water proof," The sales assistant said. "There's a subtle difference."
"I realise that," I told him. "I think we'll look for a submarine elsewhere."

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

sub

Van olyan is, ami esetleg IP64/IP65 minősítéssel bír?

Update: Xiaomi M365: IP54, az már valami.

Segway ES1 -et vettem (M365-höz képest: kinézet, összehajtás módja, tömör gumik miatt)
Párom azonnal lenyúlta, így kell egy másik. :)

miert nem ES2? csak az ar szamit?

Nem tudtam mennyire fog tetszeni egyáltalán a dolog. Játszunk vele pár napig és ha beválik, akkor a másik ES2 lesz. :) Én vagy 30 kilóval nehezebb vagyok, de ezzel sem volt perf probléma

az m365 nagyon jol customizalhato firmware szinten, a segwayhez is vannak ilyen custom firmwarek, vagy be kell erni a gyari beallitasokkal?

Ez majd minden szempontból rosszabb, mint a Xiaomi.

Lurdy-ból kellene a Graphisoft Parkba eljutnom (nagyjából 12 km).
Mennyire alkalmas rá egy roller?
Kaptam olyan visszajelzést, hogy ilyen távon már kényelmetlen.

Én napi 2x10 km alapján azt mondom, hogy attól függ. Ha van rendes, sima kerékpársáv, kerékpárút esetleg normális járda, akkor kicsit uncsi ugyan, de nekem jobban tetszik mint a BKV (már ha szép az idő). Egyébként akár borzalmas is lehet.

Hát Lurdy-tól a GS-parkig van bringaút. Amelynek egy (kisebb) része normális. Szóval eléggé határeset. (Szerintem.)

=====
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?

Dunaharasztiból a négykerekű közlekedés meghalt az M0 felújítása miatt.

Vagy egy 125 ccm-es robogó vagy vonat és roller lehet egy alternatíva.

Hétvégén bérelek egyet, meglátjuk a gyakorlatban mit tud.

A BKV berletet is meg akarod uszni vele?
Mert ha elmesz a rollerrel a Nepligetig, onnan metroval a Nyugatiig (ugye a Lehel utan van csak potlo), akkor a Margit szigeten atvagva eleg szep a kornyek, es normalis bringauton mehetsz egy szakaszon. (esetleg potlobusszal az Arpad hidig, ott is van bringaut)
Esetleg mehetsz vonattal Kobanyaig, es onnan a Nyugatiig, lehet, hogy a Mav berlet jobban jon ki ilyen tavra.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

A Budapesten belüli közlekedést, nem a jegy, hanem elsősorban a hosszú menetidő miatt.
A nyugati megkétszerezi az időt, Ferencvárosig beérek 25 perc alatt, a nyugati egy óra lenne (más kérdés, hogy mi az istennek nem eleve oda megy a vonat) átszállással.

Ebben az esetben - ha a metro ugyis pont abba az iranyba megy - azt belevennem. A vonatot meg csak amig muszaj. A metronal a varosban talan csak a helikopter gyorsabb, de az draga, es nehez vele leszallni.
A vasutallomastol a metroig kb. 1km az ut, menetrend szerint a Nepliget-Nyugati 13 perc, Nyugatitol GMaps szerint 6.8km. Nemtom milyen sebesseg kenyelmes elektromos rollerrel, 20km/h-t tippelve, (1+6.8)/20.0*60+13+25, azaz kb. 1 ora alatt ott vagy otthonrol. (plusz a vonatra varakozas+rollerrel az allomasig)
Ferencvarostol a Zahony utcaig 12.7km, idoben nem sokkal tobb, de talan kenyelmetlenebb. (a tavolsagokra a gyalogos mod becslojet hasznaltam, de nem teljesen jo, mert a Margit szigeten eleg jol tudsz haladni, meg a HEV melletti kis utcakban is, de a belvarosban mar nem annyira)

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

Én napi 2x13km-t hajtok bele meló oda-vissza miatt, 70 kilóval + táskával a hátamon kb 45-50% aksival érek be úgy hogy kb végig "padlógázon" mentem, ahol lehet ott bicajúton, ahol meg nem ott inkább kihalt utcákba. Az hogy ez kényelmetlen-e vagy sem szerintem embere válogatja, én simán mennék vele 2x ennyit is egy nap, igazából ahogy húzol neki egy gázt akkor kiül egy mosoly az arcodra ami egészen addig ott is marad amíg le nem parkolsz vele.

Ami valóban kellemetlen lehet hogy nem nagyon van rugó benne, az össz rázkódásvédelem abból áll amit a felfújt gumi elnyel. Jó minőségű úton ez több mint hibátlan, de pl macskakövön bár elmegy de az első 3 méter után rájössz hogy többet ezt nem akarod. Ha esetleg soknak érzed akkor gearbesten lehet hozzá venni ülést is, bár igazából szerintem nem indokolt. Kb 1 óra alatt elérsz vele bárhonnan bárhova BP-n belül (nekem 16. kerületből első kerületbe kb 40-45p), azt pedig simán végig lehet állni (persze ez egyéni ki hogy bírja).

Nem tudok ilyenről, de onnantól kezdve, hogy a Segway appal működik az m365, bármi elképzelhető :)
Megnéztem amúgy, hogy miket lehet ott állítani, végsebesség picit jól jönne, a többi nem hiányzik.

> az m365 nagyon jol customizalhato firmware szinten,

Valahogy gombrol lehet vezerelni a regen breakinget? Mert baromi kenyelmetlen dombteton megallni, mobil elohuz, regen->hard -ra atallitani, majd menni.
sik terepen meg vissza.

Raadasul menet kozben hiaba allitja at az ember, nem erzekeli, mig meg nem all.
Lejton lefele olyan 25-30 km/h folott kikapcsolja az ember (hogy ne fekezzen), majd vissza, akkor hibara fut a cucc, es meg kell allni, mert rendesen sipol, minden baja van:-\

Szoval regen weak<->hard kozott kellene valtani a kormanyon levo gombbal menet kozben (tereptol fuggoen, enyhen lankas terepen ne alljon mar meg pl.).

Lehet bluetooth snifferrel ranezek egyszer. Addig nem szedem szet/nyulok bele, mig a garancia tart, mert sanszos, hoyg a regen-tol tonkre fog menni. Tobb helyen is olvasni, hogy elszall tole az elektronika (hard-on).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

nekem ilyen van, csak pedál nélküli.
jól megy, bár ritkán használom.

Ötletek hosszabb utakra:
- https://pbs.twimg.com/media/DplK8V5UUAA00mG.jpg
- https://pbs.twimg.com/media/Dp04gzSUUAER-LX.jpg
- https://www.gearbest.com/skateboard/pp_736526.html

Illetve az USA-ban nagyot mennek a rollermegosztók megoldásai:
- https://pbs.twimg.com/media/Dpby0q_WwAAzOx7.jpg
- https://pbs.twimg.com/media/DpPoXcdU8AALu5K.jpg

Lehet, hogy a rollerek hozzák el az elmúlt 50 év legnagyobb változását a városi közlekedésben?