Eltört...

 ( Oregon | 2018. május 16., szerda - 20:02 )

...az mtb-om. Szerencsére lassan mentem, amikor a váz (nyeregcső) kettészakadt, majd a felső cső megnyekkent. Ahol az esemény történt ott kb 45-50km/h-val szoktam menni, csak most egy baráttal mentem akivel dumáltunk emiatt mentem lassan.

R.I.P
https://www.testbike.hu/velemeny/mtb/haibike-q-fs-rc-275

Törés:
https://imghost.io/image/1bYVE

Ezt kapom helyette, ~150e ráfizetés után és várnom kell rá 3 hetet. Szeretném a liftes nyeregcsövemet megtartani fájdalomdíjként. :) Remélem benne lesz a gyártó.
https://www.haibike.com/en/DE/bikes/702/2018-sduro-hard-nine-6-5

UPDATE 2018.05.17
Ma telefonáltak, hogy menjek be szedjem le a nyeregcsövet és a nyerget, mert már viszik is ki Németországba a gépet. Na ennek örültem, el is mentem gyorsan érte.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Listaár: 1.090.000 Ft
Ha csak ennyit szántál rá, örülj, hogy eddig is kibírta :P

Komolyan kérdem: mi kerül egy misibe egy biciklin? Aranyozottak a küllők?

Én 500e hufért vettem (mert a nagyméret miatt és az ára miatt nem mozdult rá senki), ezért kellett ráfizetnem.

XT szett kb 200e a kerékszett megint 200e, a nyereg+lift=100e, első teló 200e, fékek 100e, marad még a váz, kormány, stucni

És jobb-e 5-10-szer, mint mondjuk egy 100ezres bicikli? Miben jobb?

Valahogy sokallom az árát, és próbálom meglátni, hogy miért is reális.

Tudsz egyidejűleg váltani elől-hátul úgy, hogy nem esik le a lánc. Nagyon gyorsan vált. Egy váltás kb egy negyedfordulat a fogaskoszorún. A váltó nagyon pontos. Kormányról tudod fixálni az első telót, kormányról engeded le a nyerget illetve emeled fel. Ez utóbbi kell ahhoz amikor legurulsz egy meredeken és para lenne, leengeded és csapathatod, mert megnő a biztonságérzeted.
Aztán ott van még a presztízs, a design és a strapabírás.
(Ez a legdrágábbakra már nem igaz, mert kivannak nagyon könnyítve, 2-5 millió huf)

Kormányról tudod fixálni az első telót, kormányról engeded le a nyerget illetve emeled fel.
Na, ez nem hangzik rossznak :)

Egy 100e-s kerékpár alattam hamar meghalna. Pár nap. (terepen)

100ezerbe (teljes bicikli) egy normális teleszkóp nem fér bele, maximum egy annak csúfolt rugó. A teleszkóp kb 200 eurónál kezdődik, de középtávra inkább duplája körül kell számolni. Terepre nagyon kell mert egyrészt élvezhetőbbé teszi másrészt meg növeli a biztonságot is.

S akkor erre rájön még egy SLX szett, egy alu váz és a többi apróság. Simán elmegy rá az 1000 euró és ez kb a hardtail közép-felső osztálya.

Tok egyszeru, ha sokallod az arat, akkor szamodra semmi ertelme, nem "realis", ne is faraszd magad vele, felesleges.

Megpróbálhatom azért megérteni?

A kerékpárversenyzők gramm függők. Főleg az outisok.
Itt egy jó példa, érdemes megnézni a szorzót:

Flexelni:
http://loyalmunkaruha.hu/kategoria/uvex_vedoszemuvegek.html

Tekerni:
https://www.gamisport.hu/napszem-veg/sport-szem-veg/z/uvex/

(Én flexelősbe tekerek :))

Amikor én vettem bicajt kb. 10 éve, (olcsó volt, egy eredetileg 300 ezres bringát vettem használtan, valamivel 100 alatt), volt egy kollégám, aki ebben a témában nagyon benne volt.

Ő pl. azt mondta, hogy az alkatrészek súlya nagyon számít az árban. Sokszor ugyanaz az alkatrész, ha csak pár dekával könnyebb, simán duplájába került.

Nekem pár deka nem számít semmit, pár kiló már igen. Pl. az alu vázas bringám jóval könnyebb, mint a feleségem kisebb acélvázas bicaja.
De van, aki pl. versenyre megy, vagy sokat emeli a biciklit, annak a sok helyen megspórolt pár deka összeadódik és nagy különbséget okoz. Cserébe drága, mint a fene.

Nekem pár deka nem számít semmit, pár kiló már igen.
Viszont a sok alkatrészen megspórolt, alkatrészenként pár deka már sokat jelenthet :)

Ebben is van valami, valóban. Nyilván egy könnyű, megfelelő mechanikai tulajdonságú anyag kikísérletezése nem ingyen van.

Meg a gari is súlyosabb és gyakoribb ugye.

Infóként: kb 300eft körül indul újonnan egy olyan bicó, ami már használható kategória, és nem kell túl sok kompromisszumot kötnöd. Azaz úgy tudsz bicózni, h nem anyázol közben. Sajna az olcsóbbak elék kókányak tudnak lenni.
És mellesleg egy ilyen bicó kopása anyagilag szabad szemmel is látható összegbe kerül évente.

Persze, közértbe letekerni egy bármilyen libakergető jó. Megint más, ha 100+km-es túrákra mész rendszeresen, mint plö mi.

És egy versenyző megint más összeget fog írni, használható országúti plö többek szerint 700e felett indul...

"XT szett kb 200e a kerékszett megint 200e, a nyereg+lift=100e, első teló 200e, fékek 100e, marad még a váz, kormány, stucni"

nem tudom ezt melyik bringára írtad, de
- m8000 szett fékkel együtt (amitől nem nagyon van/kell jobb) kb 185e
- cb kerékszett biztos megérte, de egy mavic/dt ár/értekben jobb, persze nem ilyen látványos
- egy rs reverb kb 50-60e

ami viszont a lényeg hogy újonnan mind az alkatrész mind a komplett bringák drágák, másodkézből sokkal gazdaságosabb gép építhető

Ez pont az amit nem vennék másodkézből. Ha ezt eladom neked és nálad törik el, akkor téged leszar a gyár (szerintem).

Persze mint egy autónál, de a piac beárazza a szart, tehát a konstrukció hibás vázat vagy nem is találsz vagy nagyon olcsón.
De ez a többi egységre is igaz.

Vannak olyan megoldások amik indokolják az extra magas árat. pL amikor a merevség érdekében egy nagy blokkból faragnak ki egy egyébként "összetett" alkatrészt, amit normál esetben több kicsiből csavaroznának össze. Ilyenkor az alapanyag nagy része forgács lesz. pl. Cannondalenek van ilyen hajtókarja. Ezek a részletek a felületes szemlélő számára rejtve maradnak. De mindezzel együtt sokszorosan túlárazott minden aminek a kerékpározáshoz van köze. Jószerivel egy fél autó árába kerül egy rendes bringa.

Tavaly építettem a feleségemnek a túrabringáját. Akkor az egyik alkatrészt csak egy profiknak szánt MTB bringaboltban kaptam meg, úgyhogy ellátogattunk oda. Na, ott a legolcsóbb gépek 6000 jurónál kezdődtek és bőven 15k magasságában volt a teteje.

Így építve a mi bringáink kb 2000 euró fölött vannak, pedig abban nincs semmi extra, csak tisztességes minőségű az összes alkatrész. Szóval ennyi. Azok a dolgok, amiket 3-400 euróért kerékpár címszó alatt árulnak, azokban fontos alkatrészek nagyon gyenge minőségben vannak beépítve.

Amúgy kb annyi a különbség, mint autóban. Ott is simán van 10-100-szoros különbség a kínálat alja és teteje között, illetve 4-5x az alja és a normális átlag járgányok között.

--
Csaba

Beépített tv van benne? :)

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Osszeszerelik hajduszoboszlon vagy valahol itthon, kimegy nemetekhez es visszahozzak neked :)

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Tudom. :) ..hogy igazából itt készül, de sokáig nem is árulták itthon. :) Leszarják a magyar piacot.

Van bármi magyarázat arra, h miért/hogy történhetett ez? Előjelek?

Semmi előjel. Utólag látom mi a baj. A hátsó teló tetejénél van az a kis háromszög merevítés, ahonnan jón a zöld lengőkar. Nagyobb kellett volna abból a háromszögből, mert így annak a tövében tört ketté vízszintesen.

Az ember azt gondolná, h biztos kiszámolták, meg tesztelték mennyit bír ott az a cső. Mert eléggé látszik h az egy feszültségpont a vázon.

Igen. Összesen kb 700 km-et mentem vele és ennek csak a fele volt terepen. Szóval gyorsan elfáradt.

És akkor cserélik garanciában? Ezért kapsz új bicajt egy kis ráfizetéssel?

Igen. Két éve vettem, alkalmanként max 20 km-et raktam bele és ezt Strava loggal "igazoltam", illetve a gépen látszik, hogy nem volt odacsapva sehová. Német cégek a vázra elég hosszú gari időt adnak. Ugye elég lenne csak vázat küldeni, de a következő gyártás kb szeptember, így marad a készletről választás. Vagy várok szeptemberig a vázra vagy ezt az ebikot elhozom. Ugyanis felkínáltam nekik, ha nem tudnak minőségben hasonlót adni cserébe, akkor hajlandó vagyok ráfizetni, ha nekem tetsző bringát találok a kínálatban.

Makes sense.

Erdekes, hogy nincs raktaron vaz, hanem honapokat kellene varni.

Így működik ez az ipar. Szeptemberben vázat gyártanak, kb februárban bemutatják az új kollekciót. Persze már szeptemberben is csak annyit gyártanak ami el van adva. Mert begyűjtik az igényeket.
Ha nem így működne, akkor "n" év alatt csúfos készletek lennének.

Mondjuk ilyen áru cuccoknál én azért ennyire nem feltétlen lennék megértő, hogy ugyan garanciát vállaltunk, de teljesíteni majd csak negyed év múlva tudunk. Akkor az az ipar szarul működik.

Örülök, hogy 27,5"->29"-re válthatok elég olcsón. Az elektromos rásegítés is jól fog jönni. Így lesz egy olyan gépem amivel hegyen-völgyön nagyobb távot is le tudok nyomni. Ugyanis mtb-vel 80km az kb outi 200km érzésre.

Köszi! Látom...szépen el van törve.
Magam rettegek egy ilyen fáradásos töréstől - igaz az enyém outi. Ha a villa megadná magát egy gyorsabb lejtőn, csúnya vége lenne.

Ahogy rajta ültem a törött cső felső része egyből hozzáért a kerékhez. Ez 50 km/h-nál úgy nézett volna ki, hogy kb blokkol én meg megyek tovább. Ha mondjuk a felső cső is eltörik az lehet felnyársal. Brutális. Para belegondolni.

Nekem kb. 10 éve olyanom volt, hogy a nyeregcső a vázban kb. félcentire tört el (kb. 15-20 km/h-s tempó mellett). Az ülés oldalra le, én meg elvesztettem az egyensúlyomat és ráestem a lábamra, amiből lett egy lábtörés. Műtét, 1 hét kórház és 3 hónap otthoni lábadozás. Ehhez képest te jobban jártál.

Amikor a Selle kitalálta a monolinket kettő tört el a fenekem alatt és úgy, hogy az ülés alatti műanyag rögzítve maradt a nyeregcsőn. Fasza volt, az ülés lerepült és maradt egy kés élességű műanyag. Elküldtem a gyártónak (Rose) a képeket a sérülésemről valamint a nyerget, harmadszorra már nem a monolinkes verziót kértem. Azóta (úgy látom) nem is szerelik default a monolinket.

700km az nagyon keves, az gyakorlatilag uj, ez konkretan gyartasi (es remelhetoleg nem tervezesi) hibas, jobb esetben. En ettol a cegtol ezek utan biztosan nem vennek egy rollert sem, nem hogy biciklit. Ennyi penzert mar eleg sok alternativa van...

Szerintem tervezési hiba. Az összes erőt odagyűjti ahol eltört.

Nem néz ki valami masszívnak ez a váz.

--
trey @ gépház

Ez a felső kategória alja. Ki van könnyítve rendesen.

Én ezt értem. Viszont a 150K-s aluvázas Merida cuccom ennél fényévekkel stabilabbnak tűnik. Mivel - feltételezem - nem profi sport a cél, nem biztos, hogy a felső kategória alja kell neked, hanem a közép kategória csúcsa. Ami anyagilag is jobb, meg stabilitás szempontjából is erősebb.

Ez hány kilós emberre van méretezve egyébként?

--
trey @ gépház

120-ig vannak tesztelve. Ezt most hozom. :)

A felső aljában van a számomra elvár minőség. pl. gyors váltó. Feljebb már csak pénzkidobás lenne, mert kevesebbet bír az extra könnyítés miatt. pl outi versenyzők Dura Ace-szel tolják versenyen, de Ultegrával edzenek. Outiból én is Ultegrát vettem, de a 105 is elég jó lett volna.

Itt XTR alatt van az XT, ezen is az volt a következőn is az lesz.

"120-ig vannak tesztelve. Ezt most hozom. :)"

Azért ez már valóban az a tömeg, ahol nem mindegy a váz. Szerelhetsz rá bármit, ha a váz szar, az egész bicikli szar lesz. De hát, ezzel nem mondtam gondolom semmi újat!

--
trey @ gépház

Teker egy ideje, de így még nem jártam. Szóval nem gondolom, hogy a súlyom a gond, mert ha az akkor egy ilyen töréshez mindenki nagyon közel van, elég kisebb súllyal gyorsabban menni és kicsit nagyobbakat ugratni.

Esetleg azt lehetne, hogy veszel egy felso kozepkategorias eros vazat, es utana hozza megveszed a felso kategorias alkatreszeket es osszeepitesz egyet magadnak

Az enyem pl. valoszinu kozepkategoria lehet, de pont gondolkozom rajta, hogy a valtot le kellene cserelni egy felsobb kategorias darabra. Nem a megsporolt dekak miatt, hanem hogy pontosabb legyen (es ha gyorsabb, meg 2 dekaval konnyebb, az se baj)

Szerintem nem jártam rosszul. 2 év után kapok egy gépet. :) (Most telefonáltak, hogy azt 100e hufos nyeregcsövet megtarthatom nyereggel együtt.)

Hm... az újonnan 53 000 Ft-os kerékpárom 7300 km alatt nem volt képes eltörni. Jó, költöttem még rá, számoljunk mondjuk 70 000 Ft-tal. Ezzel szemben van egy 1e6 Ft-os cucc, amelyik meg akart ölni.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Az semmi, a multkor neztem a felvetelt a Challenger ursiklo felloveserol, na hallod, azok mekkora barmok voltak, annyi penzt kidobni egy kis tuzijatekert, bezzeg a Jozsi a multkor is siman bepofogott a traktoraval a faluba, oszt meg a kalapja is a fejen maradt.

ez akkor végül is azért robbant fel, mert egy magaslati széllökés úgy hajlította a testet, hogy a kilövéskor magától szerencsésen eltömítődő életszerűtlenül nagy tömítési hézagból kiesett a szilárd égéstermékből verbuválódott "dugó" és a nyitott hézagon át kitörtek a lángok?

mondjuk hülye kérdés majd napközben megnézem ha lesz időm bár szerintem jól emlékszem.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

10 km/h-val gázpalackot vinni két falu között az más kategória. :)

Acél vs alu, máshogy fárad.

a lentebbi képeket elnézve kis szerencsével eseti anyaghiba.

kevéssé szerencsés esetben te is rákaffantottál egyet: ha a hajtókarnál a középagyat egy csapnak képzeled ami körül a váz képzeletben összecsukható, akkor próbáld is meg képzeletben összecsukni. az ülés alatti rövid merevítő/támasztó elem úgy nyomja meg a fent megjelölt csövet valami komoly nyomaték hatására, hogy kb. ott kap nagy terhelést ahol tört. tehát ha informatikus testtel :D lehajtottál valami nagyobb útpadkáról, akkor a hátsó kerék leérkezésekor (a rugós csillapítás ellenére) a zöld kilincs eltépte hosszanti csövet, felül pedig megrogyott a szerkezet. mindez biztosan egyszerre történt, mert ha a hosszanti cső szakadt volna szét először, akkor a felül jelölt elem inkább a másik irányba lenne megtörve hiszen a súlyod lefelé szeretné forgatni a rogyott elemet és jóval közelebb a hegesztett merevítéshez. nem okoskodásból írom, csak ha bevizsgálásra kerülne a sor akkor készülj ilyen érvelésre is: "az a kerékpár hátul nagyot kapott".

demagógia on: faluhelyen sokat közlekedek anyósom 28-asával. kb 50 éves szerkezet, ha nem több. ha meglátnál rajta az utcán 3 hétig röhögnél olyan állapotban van. életszerű körülményeket gondolva úgy 50-60e km lehet benne (?) és köszöni jól van. az értéke ottani viszonyok között nagyjából egy üveg sör :D

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Amikor bevizsgálják, akkor én már az új gépet hajtom majd. Jön az új és dobozában megy vissza a törött.

te Zoli, semmi közöm hozzá de nem sajnáltok miskás nagyságrendet adni egy drótszamárért? ad annyival nagyobb élményt amúgy mint amennyivel több, mint egy 100e Ft-os kerékpár? halál komolyan kérdem, én nem hajtok modern biciklit.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nem feltétlenül tud arányaiban annyival többet mint egy 100-200 körüli szamár de ez ugyanolyan hobbi mint a PC vagy a hifi vagy az autók vagy az akármi. Ismerőseim sem értik, hogy mi a bánatnak kell 300k-s monitor, ha egyszer a 30k-s Auchanos akármin is ugyanúgy látni a jutubot és miért kell 50 ezerért külső hangkártya ha a laptop hangkártyáján is "ugyanúgy" bömböl a dévidgetta :D
Mint ahogy én sem értem, hogy amikor lemegyek (amerikai)focizni akkor miért kell 60 ezres cipőben szaladgálni amikor a 10 ezres Lancastomban ugyanúgy futok mint ők.

Ez is igaz, bár....
...a monitort én sem. :)
4K Lg TV 49" már 150k hufért van

XT deortól kezdődik a váltó. Alatta váltasz és vársz. Egy jó váltóval tekerni olyan, mint egy CVT váltó, terhelésközben sem szarja össze magát, hanem vált. Ha hirtelen kifogy a szufla belőled egyszerre is válthatsz mind a két váltóval. Aki ezt megtapasztalta, annak nehéz ráülnie szarabbra főleg, ha nem az utolsó forintjaiból veszi a gépet.

Hát nem tudom, ha lenne "sok" felesleges pénzem kerékpárra, biztosan nem klasszikus váltósat vennék:

https://bikepro.hu/pinion_a_sebessegvaltas_jovoje_avagy_a_jovo_sebessegvaltoja

Én sokat közlekedek ilyen régi 28-asokkal (van belőle most vagy 6 itthon, meg a nyaralóban). Nagyon olcsók és nagyon jók. Nem szabad elfelejteni, hogy a maguk korában ezek nem voltak olcsók. Egy mátra vagy egy túra kb. arányosítva ma 300-400 ezer lenne. Van néhány problémájuk:
- A rudas fék tervezési hibája (ez könnyen orvosolható egy 6-os menetfúró, meg egy 45mm-es imbuszcsavar segítségével)
- A régi acélfelniket eszi a rozsda, de kapható helyette rendes 635-ös alufelni
- Az ékes hajtást kicsit nehéz szétszedni, de amúgy ha jól van összerakva akkor tartós

Tekintsünk el azoktól a hozzászólásoktól hogy "mi kerül ennyibe egy biciklin"...meg mi a jó mi nem...meg a rém okoskodás nulla tapasztalattal..stb
Ha elfogadod egy ma már nem bringázó (elfáradtak a lábaim), de 20+ évig "kitolom a szemét is", és magamnak építettem bringákat tanácsát(túlépítettem, mert voltam 130 kiló is, törtem első telót is stb....ma már csak 100-110 között ingázok és csak nagy motor;) ):

-A kép alapján és hogy 120 kiló vagy simán rávágtam volna ez a bringa karcsú volt neked, sőt ami lesz utána az is! Mondjuk abban a Rock Shox első teló lesz a gyenge láncszem ránézésre! ("pálcika becsúszók"...dirt (30mm+) telót bele és talán bírni fog...)

-Sajnos alapból kijelenthető hogy 100 kiló felett, és ha durván terepezel, vagy netán durván városi (patka fel, manualba amit lecsapsz a végén..stb) akkor az agyon könnyített ultra drága alkatrészek nem neked valók! Építeni kell bringát, bitang erős vázból, erős dirt telóból, dirt vagy dh hajtókar, iparis monoblock, minimum 4 keresztes fűzésel, minimum dirt de ha jobbat akarsz downhill felni, dirt/downhill iparis agyak, min elöl átütős...és akkor ez a bringa alattad évtizedeket fog kibírni, elpusztíthatatlan lesz! De nem könnyű! Mondjuk olyan 20 kiló környékére le lehet vinni és az már jó!

El kell fogadni hogy ezeket zsokékra tervezik...ha erősebb kell - építeni kell!

en ezt hajtottam tavaly nyaron a balesetem elott, es teljesen szerelmes vagyok bele :)

https://www.stromerbike.com/en_US/e-bikes/st2-s.html

Komoly.

Sziasztok,

Nem nagyon szoktam az ilyen témákhoz hozzá szólni, hiszen HUP eredetileg szakmai fórum lenne.
De úgy gondolom 1-2 dolgot érdemes helyre rakni!
A mi került ebben a bringában ennyibe kérdésre hoznék egy egyszerű párhuzamot!
„Mi került ebben a laptopban/számítógépben ennyibe ?” - Átlag embernek ha valaki elkölt 150e ft-nál többet egy számítógépre az a beteg kategória, itt mégis mindenki meg tudja indokolni mért kell az otthoni gépbe 16 magos CPU, 500Gb-os SSD, etc …
Minden a felhasználás módjától függ! Én éves szinten 12-14e km-ert edzem, és versenyzem, egy 100e Ft-os bringa külsőre ugyan tényleg kerékpár, de valószínűleg 3 hónap alatt kinyírnám, pedig nem vagyok a profi!
Bármilyen hihetetlen az 50e ft-os és a 600e ft-os kerék között orbitális különbség van, de ezt akkor fogod megtapasztalni, ha ki is tudod használni. De ha nem tudod kihasználni, akkor is érezni fogod hogy jobban gurulsz vele, és ez számít. U.a. a helyzet minden más komponenssel, és ebben semmilyen sznobság, vagy egyéb más felvágási szándék nincsen!
Ha azt el tudod fogadni hogy egy felső kategóriás videó kártya 300e Ft, egy jobb CPU 200e Ft, akkor az mért értelmezhetetlen hogy egy jobb kerék, lánc, etc … tényleg lényegesen drágább ?
Itt is u.a. a helyzet mint a gépednél, ha csak a facebook-ot nézed egész nap, akkor tök jó egy 150e ft-os gép (arra sem fogod megvenni a 60e ft-os gépet, mert az még facebook-al is szenved), de ha dolgozni (játszani) akarsz, akkor arra költeni fogsz.
Arra hogy a hétvégén kimenj a családdal a Pilis-be, arra jó egy 150-200e ft-os bringa, azon már jól fogod magad, érezni, de ha éves szinte 5-6e km-nél többet mész, és tényleg használod, akkor erre az már kevés!
Ez is mint minden más sport, pénzbe kerül, de ha megnézed hogy a befektet pénzért mit kapsz cserébe, lehet hogy megéri … :)

Én éves szinten 12-14e km-ert edzem, és versenyzem

Wow, respect. Nekem megáll az óra 2-3k között minden évben, igaz én csak túrázok meg hobbiból tekerek.

--
Csaba

Na ez nem jött össze. Aznap amikor gyártaniuk kellett volna a megrendelt gépet a gyártás kapott +30 napot. Lemondtam, pénzt visszakaptam és vettem egy ilyet:
https://www.rosebikes.hu/rose-mr-big-world-cup-1-my-2012-new-bike-2668739

(Már mentem vele kb 25 km-et. Nagyon bejön.)

És milyen az eredetihez képest? Főleg hogy ez kb. feleannyiba kerül ;)

en is ezt neztem, 1k EUR? annyiert nincs is bringa

Még a német áfa is lejött belőle. :)

Amúgy ez jó gép. Nem a mostani árat nézd. Na meg full SLX ami a Deore alatt van eggyel (azt hiszem). Deorehoz képest nem érzem a változást, igaz Deore-m is régen volt.

Érdekes egy konfig, nem értem hogy sikerül ilyen kombinációkat összeállítani a "gyártóknak":)
,ha jó a linked akkor,

Crankset: SHIMANO FC-M627, 36/22, 10-speed, 175 mm => szérián kívüli, de kb az FC-M617 deore, csak shimano logoval
Front derailleur: SHIMANO FD-M618D6, double/10-speed => 2013/2014 deore m615 groupset első váltója
Rear derailleur: SHIMANO RD-M6000 SGS 10-speed => 2018 deore m6000 groupset hátsó váltója
Shifters: SHIMANO SLX SL-M670 double/triple/10-speed => 2014 SLX M670 groupset váltókarja
Brakes: SHIMANO Deore BL-M6000, BR-M6000, PM => 2018 deore m6000 groupset fékszett

tehát ez azért távol áll egy full SLX-től, a sorrend,
deore
SLX
deore XT
XTR

az M6000 deore set (2x10) 233 eur + a fékszett 100 eur 27% áfával
az M7000 SLX set (2x11) pedig 287 eur + a fékszett 148 eur 27% áfával

Nem elektromos, de kb ugyanaz a kategória. (váz, fékek, váltók, teló)